#1
Ik ben blij dat je gereageerd hebt! ![:)]()
Het is absoluut niet mijn bedoeling om anderen te beledigen, ik rijk alleen een tool aan die iedereen kan uitproberen.
Maar wanneer wordt het onmogelijk? Op het moment dat je gelooft dat het onmogelijk is.
Dit is cruciaal om stresvolle gedachten te kunnen onderzoeken. Als er geen (minimale) distantiëring van je gedachten is, houdt dat in dat je je gedachten volledig je welzijn laat bepalen. Je bent dan al je gedachten, zo lijkt het... zal er denk ik ook minstens een kleine mate van distantiëring (van je gedachten) moeten zijn.
wat er in resulteert dat ie zichzelf waarschijnlijk laat euthanaseren
Het is juist te waarderen dat je zo'n topic start. Alleen niet iedereen heeft hier oren naar
Als je tegenvallers hebt, kunnen dit uitdagingen zijn. Of tekenen dat je op dit moment je passie en interesses uit het oog verloren bent. Dit schuilt vaak (diep) achter ongeluk. Dit is mijn ervaring iig. Wanneer ongeluk heerst in je leven, is sereniteit of helderheid (wat altijd in het moment te vinden is) hetgeen waardoor je kan inzien dat ongeluk je alleen maar duidelijk probeert te maken dat er dingen zijn in je leven waar je verandering in wilt zien.Mooi geschreven en ik ben het zeker met je eens dat verandering bij jezelf begint. Van de kleinste dingen tot de grootste dingen in het leven.
Ik zou zelf persoonlijk alleen willen zeggen dat mensen op zoek zijn naar sereniteit in plaats van geluk. Geluk kun je niet hebben zonder ongeluk te kennen en ervaren, altijd gelukkig willen zijn is daarom dus ook een hopeloos doel wat je nooit kan halen. Je kan best vaak gelukkig zijn, maar je moet ongeluk tegen komen om geluk te herkennen.
Wat bedoel je hiermee? Wat wil je winnen en wat is onmogelijk?misschien ook zo'n ding met wat jij zegt dat je de keuze aan iemand anders geeft. Dit is een strijd die je nooit kan winnen, je geeft de macht uit handen omdat je streeft naar iets onmogelijks.
Kun je vrede hebben en tegelijk geluk ervaren? Als jouw geluk afhangt van de hoeveelheid spullen die je hebt, ben je dan ooit tevreden met de spullen die je hebt? En als je tevreden bent met die spullen, zal je nog geluk ervaren wanneer je ze verliest? Zal je nog tevreden zijn wanneer je deze spullen niet meer hebt?De samenleving is er op gebouwd om iedereen gelukkig te willen maken. Zie die reclame, je hebt die auto nodig voor geluk, die vakantie, die bril etc. Ons ego is verslaafd geraakt aan geluk te willen voelen omdat we ergens onze ogen dichtgedaan hebben en sereniteit/in vrede zijn verwarren met gelukkig zijn.
En daar kan geen dikke auto tegenop hoor.
Als je tegenvallers hebt, kunnen dit uitdagingen zijn. Of tekenen dat je op dit moment je passie en interesses uit het oog verloren bent. Dit schuilt vaak (diep) achter ongeluk. Dit is mijn ervaring iig. Wanneer ongeluk heerst in je leven, is sereniteit of helderheid (wat altijd in het moment te vinden is) hetgeen waardoor je kan inzien dat ongeluk je alleen maar duidelijk probeert te maken dat er dingen zijn in je leven waar je verandering in wilt zien.
Op deze manier kun je ongeluk zien als een wegwijzer. En hoeft het niet eens als ongeluk in negatieve zin gezien te worden. Zelfs de diepste depressie of psychose kan leiden tot inzichten. Het zijn immers grote tekenen dat je keuzes hebt gemaakt/maakt die leiden tot een hardere aanpak, in de vorm van diep ongeluk of schijnbare gekte.
óf je gaat andere keuzes maken, óf je blijft ongelukkig. Met beide kan je tevreden zijn en beide zijn jouw keuze. Je gedachten komen en gaan en je gevoel is de wegwijzer.
Wat bedoel je hiermee? Wat wil je winnen en wat is onmogelijk?
Kun je vrede hebben en tegelijk geluk ervaren? Als jouw geluk afhangt van de hoeveelheid spullen die je hebt, ben je dan ooit tevreden met de spullen die je hebt? En als je tevreden bent met die spullen, zal je nog geluk ervaren wanneer je ze verliest? Zal je nog tevreden zijn wanneer je deze spullen niet meer hebt?
Is de samenleving er op gebouwd om iedereen gelukkig, helder van geest en vredig te maken? Ik denk dat alleen jij dat kan. Ik zie de samenleving bijvoorbeeld als een wegwijzer, iets waar ik geen voorbeeld aan wil nemen naar te leven. Ook niet als iets dat ik wil veranderen, maar wel als voorbeeld hoe het niet moet. En hierbij accepteer ik dus ook volledig de samenleving die er nu staat en de waarde die het kan hebben.
En dan heb je ook nog: geluk als wegwijzer. En hier wordt gevoel een heel handige tool in mijn beleving. Als je bij een gedachte een positief gevoel krijgt en er naar gaat handelen, zonder een uitkomst te verwachten, zal je steeds meer gedachten en situaties scheppen waarbij je geluk ervaart.Ongeluk is een wegwijzer, daar ben ik het zeker mee eens met je. Ik heb dat ook altijd als wegwijzer gebruikt. Ik vind mezelf in een situatie die ik niet fijn vind, dan heb ik dat geleerd en weet ik (als het goed is) hoe ik die situatie de volgende keer kan vermijden of anders aanpakken om het ongeluk gevoel niet te ervaren. Dus ja zeker, ongeluk is een wegwijzer en misschien wel de beste in je leven.
Man en vrouw zijn een stel, vrouw heeft weinig zelfvertrouwen en haalt haar zelfvertrouwen uit de complimentjes die haar man haar geeft. Ze zal dit nooit kunnen winnen omdat ze een ander nodig heeft om zich goed over zichzelf te voelen. Ze legt de keuze bij haar man neer, ze zal nooit zelfvertrouwen krijgen omdat ze daarvoor afhankelijk is van haar man. Dus een strijd die ze nooit kan winnen. Het zelfvertrouwen zal uit haarzelf moeten komen, dan pas kan ze echt en oprecht zelfvertrouwen hebben. Zodra haar man wegvalt zakt ze zelf ook in elkaar. Want ze legt die keuze bij haar man neer ipv dat ze zelf de keuze maakt om zichzelf mooi te v
En dan heb je ook nog: geluk als wegwijzer. En hier wordt gevoel een heel handige tool in mijn beleving. Als je bij een gedachte een positief gevoel krijgt en er naar gaat handelen, zonder een uitkomst te verwachten, zal je steeds meer gedachten en situaties scheppen waarbij je geluk ervaart.
Passie en interesse negeren = ongeluk, ongeacht de uitkomst. Ongeluk als teken dat je andere keuzes kunt maken om gelukkig te zijn.
Passie en interesse belonen met handelen = geluk, ongeacht de uitkomst. Geluk als teken dat wat je kiest het goede is.
Zoiets als: de weg is je bestemming
En toch zijn er zoveel restricties, normen, waarden etc. in de maatschappij gecreeerd waar vele mensen hun volledige geloof in stoppen, waardoor ze hun ware passies en interesses 'negeren'. Met als gevolg een ongewenste realiteit. En vingers wijzen door wie het komt, nooit naar binnen kijken om te ontdekken wat er scheef zit.Ik kan me heel moeilijk voorstellen dat mensen hun passie negeren, het is een natuurlijke drug om je passies na te jagen.
Het komt momenteel veel voor dat je niet eens de kans krijgt om je passies achterna te volgen of niet eens mag. Ik heb het dan over hoe ouderen hun kinderen de laatste jaren opvoeden, dat verandert echt vreselijk snel en is echt zonde voor de toekomst van het kind. Kinderen krijgen op jonge leeftijd al een telefoon in hun handen gedrukt. Dat is niet echt iets waar je op kan ontdekken waar je passies liggen.Ik kan me heel moeilijk voorstellen dat mensen hun passie negeren, het is een natuurlijke drug om je passies na te jagen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."