Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn zoektocht naar gelukkig zijn

Mijn zoektocht naar gelukkig zijn

30 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
e
ea.peerdemanLid
01-01-2024, 00:00
#1
ea.peerdeman zei:
Hoi,Mindless
Het was veel om te lezen maar ik heb het gedaan,ook trek ik mijn conclusies omdat wat jij ervaren hebt menige vrouwen hebben mee gemaakt,wat misbruik betreft.Ook ik kwam uit een beschermd nest 7 kinderen met een strenge opvoeding.Werd al in mijn broekje gegrepen met 3jr oud door een over buurman!!Diverse keren aangerand ...maar nooit aan de drugs gegaan.Het gaat niet altijd op,wat je schrijft.Er is ook op jonge leeftijd een besef van is dit o.k?
Bij mijn jongens heb ik mij dat ook afgevraagd,te slap,te streng te precies enz,dat doe ik nog steeds(heeft geen zin)het is schuld gevoel bij mij wat mij drijft,wat heb ik fout gedaan,hun vader heeft zich amper bemoeid met mijn kinderen en wij waren al snel in therapie.Dus met 2 ouders en 3 jongens,er bleef over de vader die weigerde door te gaan.De scheiding kwam toende jongste 12 jr was het was in 1982.De tijd voor de heroine,weet iedereen hier op dit forum,de oudste 18 dan komt de middelste 16 dan de jongste13.
Dan groeperen de jongeren zich en de ellende begon,ze willen meedoen,erbij horen.
Ik heb geen gezin meer,ik heb drugs verslaafden,hun jeugd is verpest en mijn leven ook.Was het denken van hun oke??Dus het was de vader die niet goed funcioneerde,misschien ik zal het nooit weten.Het is wat het is.
Ik moet en zal er vrede mee zien te krijgen,hoe weet ik niet???Love Elly
Klik om te vergroten...
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Wat een openhartig en indrukwekkend verhaal. Fijn te horen dat het nu zoveel beter met je gaat. ^_^

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt wat betreft het in aanraking komen met- en misbruiken van drugs. In mijn ogen begint iedereen met een trauma in deze wereld. Eerst ontbrak het ons aan niets (in de baarmoeder). En er was geen verschil tussen de wereld en onszelf en daarmee ook geen conflict. Dat kwijtraken moet wel iets met een klein kind doen. Ik denk eigenlijk dat we constant die staat van volmaaktheid - van voldoening - zoeken, maar het op al de verkeerde plekken zoeken, waaronder drugs.
Klik om te vergroten...

Prachtige aanvulling. Ik zou het zover willen brengen dat het mogelijk al gestart is van voor de baarmoeder. Maar dat is misschien interessant voor een ander topic :grin: Het feit echter dat je je hele leven zoekt naar die volmaaktheid, naar gelukkig zijn duidt erop dat de mens, het wezen van nature uit die staat heeft mogen ervaren en dus wel degelijk weet waarna het opzoek is.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ralou zei:
Prachtige aanvulling. Ik zou het zover willen brengen dat het mogelijk al gestart is van voor de baarmoeder. Maar dat is misschien interessant voor een ander topic :grin: Het feit echter dat je je hele leven zoekt naar die volmaaktheid, naar gelukkig zijn duidt erop dat de mens, het wezen van nature uit die staat heeft mogen ervaren en dus wel degelijk weet waarna het opzoek is.
Klik om te vergroten...
Yes!

Dat is het denk ik ook: we zoeken geluk, want we weten dat het mogelijk is. Als we dat niet wisten, waarom zouden we er dan naar streven?

Wat betreft dat we voor de baarmoeder al een trauma hebben: bedoel je daar dan vorige levens mee?

Ik heb daar wat dat betreft geen herinnering van en dus geen ervaring mee. Al geloof ik er stiekem wel in.
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Yes!

Dat is het denk ik ook: we zoeken geluk, want we weten dat het mogelijk is. Als we dat niet wisten, waarom zouden we er dan naar streven?

Wat betreft dat we voor de baarmoeder al een trauma hebben: bedoel je daar dan vorige levens mee?

Ik heb daar wat dat betreft geen herinnering van en dus geen ervaring mee. Al geloof ik er stiekem wel in.
Klik om te vergroten...

Ja inderdaad , vorige levens, maar ook trauma welke overgedragen wordt via generaties.

- Zombie - Cranberries - In your head... They are still fighting -

Ik persoonlijk heb er nog geen hernneringen van, ben daar al wel heel veel mee bezig geweest, en al gezien dat het dus mogelijk is.
In een van mijn trips wel een mogelijk gelijkaardige ervaring gehad - ergens halverwege trip (McKennaii, +/- 2 gr droog)

ik had geaccepteerd dat ik werd opgegeten door een spinachtig wezen waarop volgend ik enkele seconden oog in oog kwam te staan met de Green man (oa symbool voor wedergeboorte)(tekening 1) om vervolgens gestuurd te worden naar een zwarte soort heelal achtig ruimt waar ik een oneindigende lijn met een soort van dia s zag, uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat elk van de dia's een leven, realiteit representeerde, toen ik namelijk op een dia mentaal inzoemde werd ik doorheen het leven van een vrouw gezogen tot haar dood.

(Het eerste deel van deze trip begon in een soort hel waarbij acceptatie ook mijn vrijheid betekende. )(Tekening 2 - de blauwe spiraal was mijn perspecief)

Dus ja, ik ben een zeker van dat we trauma's meekrijgen over levens heen, vermits ik geloof dat elk van die dia s een mogelijke realiteit van mezelf was, ook wel omdat ik steeds meer leef dat iedereen effectief één is en uiteindelijk niet is.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ralou zei:
Ik heb dit gedeeld omdat ik hoop dat er mensen zijn met gelijke ervaringen of inzichten, of mensen zijn die me misschien nog raad, tips, literatuur of enerlei wensen aan te raden.
''Mijn zoektocht naar gelukkig zijn''
Klik om te vergroten...
-> in de hardcore wereld kan je met 100% zekerheid andere mensen vinden met dezelfde ervaringen! (:
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedankt voor het delen van je verhaal!
Ik ben het zeker mee eens dat het eigenlijk altijd door bepaalde gebeurtenissen of ervaringen komt dat mensen naar de drugs grijpen.

Mindless zei:
Wat een openhartig en indrukwekkend verhaal. Fijn te horen dat het nu zoveel beter met je gaat. ^_^

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt wat betreft het in aanraking komen met- en misbruiken van drugs. In mijn ogen begint iedereen met een trauma in deze wereld. Eerst ontbrak het ons aan niets (in de baarmoeder). En er was geen verschil tussen de wereld en onszelf en daarmee ook geen conflict. Dat kwijtraken moet wel iets met een klein kind doen. Ik denk eigenlijk dat we constant die staat van volmaaktheid - van voldoening - zoeken, maar het op al de verkeerde plekken zoeken, waaronder drugs.
Klik om te vergroten...
Ralou zei:
Prachtige aanvulling. Ik zou het zover willen brengen dat het mogelijk al gestart is van voor de baarmoeder. Maar dat is misschien interessant voor een ander topic :grin: Het feit echter dat je je hele leven zoekt naar die volmaaktheid, naar gelukkig zijn duidt erop dat de mens, het wezen van nature uit die staat heeft mogen ervaren en dus wel degelijk weet waarna het opzoek is.
Klik om te vergroten...
We waren perfect vóór we waren geboren. Toen kregen we de grootste trauma ooit en dat heet geboren worden. Ook het meest dodelijke trauma trouwens, want we gaan er allemaal aan dood. Maar weet je wat het mooie is?
Als we dood zijn, zijn we precies weer zoals we we waren vóór onze geboorte :wink:.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mezelf zei:
Maar weet je wat het mooie is?
Als we dood zijn, zijn we precies weer zoals we we waren vóór onze geboorte :wink:.
Klik om te vergroten...
Dat hangt er dus nog maar vanaf of we meerdere levens hebben of niet. :wink:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Indrukwekkend! Zeker. Al even later dan de TS en een aantal reacties, ik kan voor een aanzienlijk gedeelte meevoelen.
Alleen, ik kan niet meegaan in " andere, of vroegere levens".

Stof zijt gij.
Uit stof zijt gij gekomen.
Tot stof zult gij wederkeren.

Zo staat het geschreven, en met deze zin is er volgens mij géén ruimte voor " een volgend leven".
De verschillende visies hierover vind ik wel interessant.
Maar daar stopt het.
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Dat hangt er dus nog maar vanaf of we meerdere levens hebben of niet. :wink:
Klik om te vergroten...

Ahh heerlijk , kippenvel krijg ik van dergelijke gesprekken.

Het hangt er zelfs van af of we wel zijn... Maar das een heel ander paar mouwen... :upsidedown::grin:
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Dat hangt er dus nog maar vanaf of we meerdere levens hebben of niet. :wink:
Klik om te vergroten...
Klopt! Als er geen meerdere levens zijn, keren we terug naar wat we waren voor de geboorte. Keren we terug naar "niks"
Ralou zei:
Ahh heerlijk , kippenvel krijg ik van dergelijke gesprekken.

Het hangt er zelfs van af of we wel zijn... Maar das een heel ander paar mouwen... :upsidedown::grin:
Klik om te vergroten...
Toch wel een beetje van het zelfde laken een pak hoor :wink:
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mezelf zei:
Klopt! Als er geen meerdere levens zijn, keren we terug naar wat we waren voor de geboorte. Keren we terug naar "niks"

Toch wel een beetje van het zelfde laken een pak hoor :wink:
Klik om te vergroten...

:joycat: wel ik word hier heel gelukkig van , dus dank jullie bij mijn zoektocht! :hearteyecat::grin:

(Humor van de bovenste of onderste plank... Maar goed... Genoeg onderbroekenlol hier :'p)
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mezelf zei:
Als we dood zijn, zijn we precies weer zoals we we waren vóór onze geboorte :wink:.
Klik om te vergroten...
Een omelet wordt nooit meer een vers ei (oud Chinees spreekwoord)
(ik stop voor vandaag met 'wijsheden' :mouthzip:^_^
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#13
Karentje zei:
Waw ben echt ontroerd door je verhaal! Vind het ook heel moedig dat je het hier post! Heb zelf ook best lastige jeugd gehad waar ik littekens van meedraag. En ja uiteindelijk ook bij drugs uitgekomen.. Als ik je verhaal lees zou ik ook psychedelica moeten uitproberen. Weet zeker dat er nog redelijk wat onderbewust speelt bij mij.. Misschien kan ik er dan ook meer inzicht in krijgen en dingen loslaten..
Klik om te vergroten...

Wat een prachtige reactie @Karentje , ik zou niemand mijn eigen pad aanraden , maar deel graag wat me allemaal geholpen heeft toen ik blind was en veel in dezelfde loops, gedragspatronen bleef komen.

Psychedelica was een van de belangrijkste onderdelen op mijn pad tot nu toe en zal daar de komende tijd zeker nog een belangrijke rol in blijven spelen, echter heb ik dit nooit gebruikt met het idee dat het zonder niet zou lukken. Het is zoals bij de therapeute , maar dan krijg je heel veel sessies in een keer en is het aan jou om de lessen die je getoond worden te zien, proberen te begrijpen.

Ik mag hieruit opmaken dat jijzelf geen ervaring nog hebt met psychedelica?

Ik weet bijvoorbeeld dat ik Ayahuasca meer dan anderhalf jaar heb uitgesteld, het is een intuïtief aspect geweest deels. Ik besefte dat ik die tijd nodig had om mij mentaal voor te bereiden, om te groeien in kennis omtrent de helende planten, om gekend te worden in het leren begrijpen van de mildere trips op Psylocobine en deze te verwerken, en ondertussen heel veel te lezen over filosofie, wetenschap, meditatie, geloof en alles wat me kon helpen om mezelf beter te begrijpen.

Tot slot ben ik ook begonnen naar een therapeute te gaan, dit bleek echter aanvullend te zijn, nog een extra andere perspectief zeg maar, naast het mijne en die van de verschillende planten.

Uiteindelijk heb ik de trip aangedurfd , samen met een betrouwbare sitter. (In mijn geval mijn man waarmee ik praktisch al mijn trips heb gedaan) De trip bleek alsnog enorm heftig , maar de enorme lessen die je eruit haalt , dat was me nog niet gelukt op tien weken intensieve therapie.

Het is zeker de moeite om jezelf meer in te verdiepen en als je vragen hebt mag je deze gerust stellen aan mij of hier op het forum, waar je zeker en vast veel steun en antwoord zal vinden :)
K
KarentjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ralou zei:
Wat een prachtige reactie @Karentje

Ik mag hieruit opmaken dat jijzelf geen ervaring nog hebt met psychedelica?
Klik om te vergroten...

Ik heb wel al lsa genomen en 2C-B FLY. Dat zijn volgens mij psychedelica. Maar nooit geen hallucinaties gehad daarvan. Ik denk dat ik zoiezo niet heel gevoelig ben aan visuals. Ik zou wel eens lsd of paddenstoelen willen proberen, maar heb geen tripsitter voor de moment en ik woon in België.
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#15
@Karentje
Zelf heb ik 2CB Fly nog nooit genomen, maar van LSA weet ik dat bij een normale dosis visuals eerder minder aanwezig zijn, het is een psychedelica die zich vooral mentaal uit, dus op het niveau van je gedachten, hoewel ik me kan voorstellen dat dit bij een hoge dosis evenzeer visuals geeft .
Van paddestoelen en andere durf ik met vrij veel zekerheid te zeggen dat je bij een gemiddelde dosis sowieso wel visuals zult krijgen. Dit kan in het begin gaan om kleur verandering, muren die er meer fluide uitzien, alsof de omgeving begin te vibreren en bewegen... Met ogen dicht is vaak ook al intenser wanneer de dosis niet zo hoog is. Bij hogere dosissen is het vrij reeel dat je met ogen dicht zeer veel zult zien en waarschijnlijk ook ogen open.
Het is denk ik niet zozeer een kwestie dat je hier niet gevoelig voor bent dan wel dat je het nemen van een psychedelica moet leren , zoals je eender welk ding in je leven jezelf aanleert.
Het leren openstaan, accepteren en vertrouwen van de stof en dus ook het herkennen van de boodschap zorgt dat je dieper en verder mag gaan in je eigen onbewuste , dit begeleidt door visuals, auditieve hallucinaties, een combinatie of de creatie van eigen gedachten.

Ik woon ook in Belgie, Vlaanderen, vanwaar deze verwijzing?

Het hebben van een tripsitter geeft inderdaad wanneer je nog weinig kent van een bepaalde stof, middel een vertrouwen en veilig gevoel, zeker ook wanneer je zoals je eerder aangaf graag zou willen groeien en leren uit de gebeurtenissen in je verleden door middel van het gebruik van helende planten.
Heb je geen goede vrienden of een familielid waarmee je over dergelijke vorm van therapie en over die middelen kan praten?
De persoon zelf hoeft dit zelf niet persé gedaan te hebben , het is gewoon belangrijk dat je deze persoon vertrouwd en je goed bij voelt .
K
KarentjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ralou zei:
@Karentje
Ik woon ook in Belgie, Vlaanderen, vanwaar deze verwijzing?

Heb je geen goede vrienden of een familielid waarmee je over dergelijke vorm van therapie en over die middelen kan praten?
De persoon zelf hoeft dit zelf niet persé gedaan te hebben , het is gewoon belangrijk dat je deze persoon vertrouwd en je goed bij voelt .
Klik om te vergroten...

Hey, nee heb jammer genoeg niemand. En ik dacht dat je in Nederland woonde zoals de meeste hier :)
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#17
@Karentje
Ik zou graag nog wat willen aanvullen. Ik denk dat ik het belangrijk vond te weten dat het gebruik van een geneeskrachtige plant zo efficiënt en behulpzaam is als degene die deze tot zich neemt. Een therapie werkt enkel wanneer je naar de therapeut gaat en volledig eerlijk bent, maar je doet zelf de volledige therapie. Bij paddestoelen is het net zo. De paddestoel is je therapeut. En zoals bij een therapie kan iemand meegaan, je afzetten, buiten wachten en je terug mee naar huis nemen, maar wanneer die persoon niets snapt van de therapie of weet hoe hij of zij daarover kan communiceren zal deze geen meerwaarde bieden en uiteindelijk mogelijk ook tegenwerken. De therapie moet jezelf doen.

Zo is dat ook bij paddestoelen, over het algemeen raad men je aan een tripsitter te hebben en ik geloof ook dat het een goede raad is ,maar niet meer of minder dan de persoon die je naar de therapie brengt.(tenzij het over een shamaan gaat die werkelijk ook kan begeleiden en helen) De sprong moet jezelf doen en het durven in je eigen gedachten gaan en het toestaan. Evenals het inzien en genezen.
Pak jij het trippen even serieus of zelfs serieuzer dan een therapie dan zul je voorbereid zijn voor je eerste trip.
Je hebt er dan over gelezen , onderzoek, tripreports, Erowid bekeken of dergelijke sites voor meer informatie. Je hebt de dosissen opgezocht en weet wat een goeie start dosis is voor een beginner.

Je zorgt dat je setting goed is, een veilige rustige omgeving waarbij onverwacht bezoek of risico (zo goed als) uitgesloten is.
Je zorgt dat je set goed zit, dat je rustig bent, de dagen ervoor er mentaal over hebt nagedacht, gelezen en evt geschreven. Je hebt een idee van wat je ervan kan en wenst te verwachten zonder de ervaring te onderschatten of misplaatsen.
Op dat moment kun jij evenzeer deze trips op jezelf aangaan. Rustig opbouwend met respect voor jezelf, het genezingsproces en de plant.

Neem nadien de tijd die je aanvoelt om de trip te verwerken, online zoals op het DF en er zijn nog plaatsen kun je je verhaal delen en erover praten.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#18
@Karentje
Misschien interessant voor je, deze discussie over hoe het beste een trip te doen, inclusief vraagstuk over wel of niet een tripsitter, trippen met intentie, etc. https://drugsforum.nl/threads/lsd-trip-mede-tripper-gaat-volledig-fout.65820/
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Je lokt me weer uit te reageren Legio... :wink:

Legio Patria Nostra zei:
Stof zijt gij.
Uit stof zijt gij gekomen.
Tot stof zult gij wederkeren.

Zo staat het geschreven, en met deze zin is er volgens mij géén ruimte voor " een volgend leven".
Klik om te vergroten...
Ten eerste, het was gewoon een mens zoals jij en ik die dat schreef. Wat "er staat geschreven" een vrij betekenisloos argument maakt. Iedereen kan wat schrijven.

En daarnaast, jouw conclusie is volkomen logisch wanneer je je compleet identificeert met je lichaam. Ja, het lichaam zal tot stof wederkeren, dat kunnen we makkelijk observeren. Ja, de jij als combinatie geest-lichaam sterft, maar waarom zeggen we dat we een lichaam (en geest) hébben? Juist, omdat we het niet zijn. :wink: Taal verraadt vaak veel van dat soort dingen. We weten het, we zeggen het, maar toch zien we het vaak niet. :)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ha, Mindless. Gaan we de degens weer kruisen? Met jou doe ik dit gráág
Om op jouw post in te gaan, ja. Je ziet het goed, zoals ik het bezie.
Als we het over geesten gaan hebben, wel, ik denk aan de woorden van mijn stervende vader, hij stierf in mijn armen toen en hij wist het, en wilde het. Ook....hij was op.
Wij hielden elkaars hand vast ik vroeAls je eenmaal over de rivier de styx bent overgezet door de Vreeman Charon, dan sta je alleen. De brug. Es syret moet je alleen doen en dan komt De Vraag: geef mij een teken! Waar moet ik dan heen..quote basis, mijn heer....Ik heb devsfsoraak met mijn vader, om elkaar daar opbrengen gaan zoeken. Hoe wij ook zijn.
Da's mooi, nietwaar, wat ga ik vinden. Ik vrees stof, met comnunicatie mogelijkheden.
Ik wacht het af. Mijn moeder, tot stof weer, zou bals zij kom, een teken geven.
Dat heb ik nog steeds niet ontvangen..
Kom op nou, moeder der moederdag aldaar waar jullie nu zijn, wijs mij den goede weg, b e. De richting aub! Niet naar de sirenen of zo, nee, naar onze rataplan. Niet devweg naar de. Doolers. Dan komen we er echt niet...
M

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."