Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsA Spiritual Antidote to COVID-19 ~ Shunyamurti Teaching

A Spiritual Antidote to COVID-19 ~ Shunyamurti Teaching

36 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
@Mindless
Je zit vanuit je ego een oordeel over me te vellen, en dan denk je zelf spiritueel te zijn? want jouw ego vind dat je veul en veul verder bent dan mij he? Ga eens aarden zou ik zeggen, daar lijkt het me wel eens tijd voor.

Ik denk dat spirituatiteit en wellicht ook religie best een rol kunnen spelen om niet in paniek te geraken en massahysterie zoals dat domme hamsteren zo een halt toe roepen. Maar spiritualiteit en of religie is echt geen vaccin voor een virus. Ik zie die onzin al een paar dagen voorbij komen en is nu dus ook tot hier doorgedrongen.

@NiandraLades
Maar daar gaat het juist over! Het staat al in de titel van het filmpje: 'desinfecteer je ziel, een spiritueel tegengif tegen het corona virus'

Ik zie mensen doorslaan in spiritualiteit en geloof. 'we hoeven niks te doen, ga bidden/blijf bij jezelf en het komt allemaal goed door god of the law of attraction'. Yeah right...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sorry @Mindless, Ik heb het helemaal afgeluisterd maar ik krijg hier een beetje rillingen van. Het zal wel aan mij liggen maar krijg iig geen positive vibe van.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vervang het woordje God voor 'de bron' of 'essentie' en dan kan ik me er goed in vinden. (what's in a name...)

En hierom sla ik geen extra voedsel in en blijf ik niet binnen. Laat je niet leiden door je ego maar verhoog je frequentie. Dit is een mooie kans om zo veel mogelijk bij onze pure zelf te komen/blijven. Dit gebeurt niet voor niets...

"But you must act as agents of the supreme one, not rogue egos trying to get something for yourself. It is this change of heart, this conversion of spirit, this complete return to holinesss that is what we are called upon to achieve. Everyone has the capacity to make that choice."
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeelanddude zei:
Sorry @Mindless, Ik heb het helemaal afgeluisterd maar ik krijg hier een beetje rillingen van. Het zal wel aan mij liggen maar krijg iig geen positive vibe van.
Klik om te vergroten...
Hij kan weleens wat ernstig zijn, maar eerlijk gezegd... dingen beginnen ook ernstig te worden op aarde... Vaak is hij trouwens ook juist erg optimistisch. Het wisselt wat. Maar ik kan je verder wel begrijpen hierin hoor. Vrolijk wordt je er niet bepaald van... Al is dat ook niet de bedoeling denk ik. De bedoeling is er de nadruk op leggen dat dingen urgent worden en dat we niet meer de luxe hebben om maar wat aan te lummelen met onze connectie met het spirituele. Zelf worstel ik hier geregeld nog steeds veel mee, dus ik vind het goed dat ik hier op deze manier op gewezen wordt.

@NiandraLades
Ja de essentie. :) Zelf vind ik God juist wel een mooi krachtig woord daarvoor, maar het is wel een beladen term.

En nee dit alles gebeurd niet voor niets. En mooi gezegd over het eerder verhogen van de frequentie dan je te laten leiden door het ego. We worden getest...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik denk dat we dit soort zaken echt rationeel zullen moeten aanpakken.

Is het liefde om door middel van een spirituele insteek lak te hebben aan zaken die er voor moeten zorgen de uitbraak van het coronavirus een halt toe te roepen en zo mee te werken aan verdere verspreiding, andere mensen ziek te maken en wie weet doden op je geweten te hebben?

DIT IS GEEN TEST, DIT IS HOE DE NATUUR WERKT!

Een andere levensvorm vormt een bedreiging voor vooral de zieken en de zwakken onder ons. Ik vind het van de zotte dat er mensen zijn die denken dat je met bidden of met liefde jezelf wel eventjes kan beschermen of genezen van datzelfde virus.

Zo werkt het echt niet en ale jullie ook maar een beetje nadenken dan weten jullie dat ook. Ziektes komen voor bij iedereen, ook bij religieuzen en spirituele mensen.

Echt, hoe dom kan je zijn...

Bel anders gewoon die coronagenezinghotline van die Amerkiaanse predikant en betaal zo mee aan zijn derde prive jet
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Nogmaals, wat een bullshit.

Ik omarm spiritualiteit behoorlijk maar je moet niet gaan DENKEN dat je met liefde imuun wordt voor ziektes. Het is je EGO die je dat probeert wijs te maken, Je denkt door dat zweverige gedoe dat je BYZONDER bent en dat het daarom jou niet kan treffen. Maar ik heb een nieuwtje voor je, dat virus maakt geen onderscheid.

Ik vind het jammer dat mensen zo kunnen doorslaan en daarmee de samenleving extra in gevaar brengen.

Naar mijn mening hoeft het ene het andere echt niet uit te sluiten. Uiteraard mag er naast een rationele aanpak om de uitbraak aan te pakken gebeden worden en/of liefde worden uitgestraald

Maar van dat 'ik geloof/ben verlicht dus mij kan niks overkomen' of 'ik neem geen maatregelen want mocht ik het oplopen en ik ga dood is het allemaal zo bedoeld want het is mijn tijd om te gaan' word ik echt kotsmisselijk.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ganggang💯 zei:
Ja, ze laten zien wat voor invloed zijn komst in een klein dorpje in Amerika had. Echt een aanrader. Zijn rechterhand Shila (?) werkt volkomen mee, dat zorgt voor erg veel interessante scènes. Echt een aanrader!
Klik om te vergroten...
Oké ik zoek hem op en kijk hem binnenkort!


8️⃣6️⃣ zei:
@Mindless
Heeft ze nu sigaretten in haar oren gepropt? :tonguewink:
Klik om te vergroten...
Can't unsee :laughing::tearsofjoy:

8️⃣6️⃣ zei:
Ik ben er veel mee bezig geweest, alles heeft een reden en alles komt goed, de laatste tijd. Maar is het ook niet een soort van bevriezen door angst op te geven en maar te vertrouwen dat de dingen zo maar allemaal wel goedkomen?

Angst is niet slecht, angst heeft ons in het verleden geholpen om te overleven. Als er gevaar dreigt komt er een natuurlijk mechanisme in werking die ons beslissingen laat nemen zoals rennen voor je leven als je een sabeltandtijger tegen kwam in je dierenvel terwijl je je knots was vergeten mee te nemen.

Dat soort situaties zijn er niet meer, maar angst kennen we nog steeds. En in veruit de meeste gevallen is die angst irrationeel en hebben we daar alleen maar last van.

Maar dan zijn er mensen die zeggen: alle angst is irrationeel, er zijn geen gevaren, je hoeft alleen maar te vertrouwen en dan komt alles goed.

En dan denk ik, als we dat als mensheid vroeger allemaal toegepast hadden dan waren we al lang uitgestorven.
Klik om te vergroten...
Nou, het moet niet een naïef ontkennen van het probleem worden denk ik. Angst is inderdaad heel nuttig, maar misschien in korte 'bursts'. Om ons snel bij het gevaar weg te krijgen. Dat is ook de functie van het (ortho)sympathische zenuwstelsel. Maar als die angst onderliggend en chronisch wordt, dat is denk ik niet een gewenste situatie. Dat mensen in fight or flight mode gaan leven zeg maar. Niet meer die knop om kunnen zetten wanneer het directe gevaar is geweken. (niet dat ik wil zeggen dat het gevaar nu is geweken, maar er moeten ook momenten zijn dat we weer tot rust komen en uit die fight or flight modus)

Ik geloof er trouwens ook niet in dat dingen zomaar vanzelf goed komen hoor. Maar wel in meer menselijkheid/liefde in de wereld brengen, zodat we in plaats van een mogelijke nachtmerrie, een mooiere droom dromen met zijn allen. Niet dat ik maar lichtvoetig wil zeggen dat "alles maar een droom is". Uiteindelijk is het dat denk ik wel, maar dat is van een nogal afstandelijk absoluut perspectief bekeken. Maar in deze wereld van relativiteit ervaren mensen alles écht, lijden mensen écht. En dat moet hartstikke serieus genomen worden. Maar alsnog denk ik ook dat wij met zijn allen mede-creators zijn van deze werkelijkheid. Dat wij collectief de capaciteit hebben om het hier hel of hemel te maken middels onze intenties en daaruit voortkomende acties.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Wauw, ik zag net een mooie video waar ik misschien beter een topic mee had kunnen openen:



Mooi gezegd en een hoopvolle boodschap. :blush:

Trouwens, ze heeft het in de video op een gegeven moment over Bentinho Massaro. Dat is dan weer iemand waar ik echt de kriebels van krijg op een hele nare manier. Maar zij luistert dan weer naar hem... :tearsofjoy: Hoe bedenk je het haha... Maar geeft ook niet, ik vind haar zelf wel oprecht overkomen. :)
Klik om te vergroten...

Mooie video. Ik fantaseer ook over hoe tijden na corona zoveel beter zullen zijn. Niet alleen is geluk zoals temperatuur: je ervaart vooral verschillen, dus als je uit een slechte periode komt voel je je al standaard beter dan als die slechte periode niet gebeurd was maar de omstandigheden verder wel helemaal hetzelfde. En dan wordt de wereld misschien beter door de lessen die de mensheid hopelijk trekt uit de komende periode.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Wauw, ik zag net een mooie video waar ik misschien beter een topic mee had kunnen openen:
Klik om te vergroten...
Wat een leuk filmpje @Mindless ! Goed gevonden. Mooie, positieve boodschap waar ik het helemaal mee eens ben! Misschien zijn we als wereld bezig met een sort van "purge". Een transitie naar een andere manier om samen te leven en de wereld niet te verkloten. Sowieso een mooie boodschap op dit moment. Bedankt voor het delen!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eik zei:
Wat een leuk filmpje @Mindless ! Goed gevonden. Mooie, positieve boodschap waar ik het helemaal mee eens ben! Misschien zijn we als wereld bezig met een sort van "purge". Een transitie naar een andere manier om samen te leven en de wereld niet te verkloten. Sowieso een mooie boodschap op dit moment. Bedankt voor het delen!
Klik om te vergroten...
Dat denk ik echt ja...

Misschien dat mensen ook van zichzelf schrikken, hoe egoïstisch we soms handelen... Er zullen echt wel velen zijn die niets leren, maar daar kun je je misschien beter niet op richten... Uiteindelijk heb je ook jezelf ermee als je over lijken gaat om jezelf te redden. Als het leven echt alleen draaide om overleven, dan waren dat soort mensen wel de meest gelukkige mensen geweest. Maar dat zijn ze nooit...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#12
@Mindless
Was het in de eerste plaats al niet egoistisch om aan te nemen dat liefde het vaccin voor Corona zou zijn? Want dat zal ongetwijfeld mee hebben gewerkt aan de verspreiding.
Ik vind dit 'de wereld wordt een betere wereld daarna' ook gewauwel. Er zijn hele groepen mensen die hier financieel aan onderdoor gaan, ik denk niet dat die het met je eens zullen zijn. De vele doden en hun nabestaanden ook niet. Of hadden die nou gewoon te weinig liefde of zo? Ik vind dat echt onrespectvol naar de getroffenen.

Misschien dat als dit voorbij is en de wonden gelikt worden dat we dan eens stoppen met dat zweverige gedoe dat er een nieuwe transitie aanbreekt elke keer dat er iets speelt in de samenleving?

Ik ben er bang voor.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
8️⃣6️⃣ zei:
@Mindless
Was het in de eerste plaats al niet egoistisch om aan te nemen dat liefde het vaccin voor Corona zou zijn? Want dat zal ongetwijfeld mee hebben gewerkt aan de verspreiding.
Klik om te vergroten...
Zoals gezegd, ik denk niet dat het of/of is, maar en/en. Als alles gedaan wordt aan praktische dingen om besmetting tegen te gaan, kan men in meditatie gaan om de zelf meer te vullen met de liefde van God. (om het zo maar even te noemen, ben je allergisch voor die term, plaats daar dan 'essentie' of 'universele liefde' of iets dergelijks. :wink: ) Dit heeft niet alleen impact op jezelf, maar op de wereld om je heen en op letterlijk het gehele energieveld doorheen het hele universum. Tenminste, dat is wat ik sterk geloof. Maar dat is wat ieder voor zich moet bekijken of hij/zij dat gelooft.

8️⃣6️⃣ zei:
Ik vind dit 'de wereld wordt een betere wereld daarna' ook gewauwel. Er zijn hele groepen mensen die hier financieel aan onderdoor gaan, ik denk niet dat die het met je eens zullen zijn. De vele doden en hun nabestaanden ook niet. Of hadden die nou gewoon te weinig liefde of zo? Ik vind dat echt onrespectvol naar de getroffenen.
Klik om te vergroten...
Ik denk niet dat ware liefde ooit iets benadeeld. Het prachtige aan echte liefde is dat iedereen wint. Het is ook niet iets dat 'ik' doe. Het is het geheel dat door je werkt en dat doet wat je zelf als afgescheiden entiteit nooit had kunnen doen. Het is actie vanuit spontaniteit, ingegeven door het Goddelijke.

8️⃣6️⃣ zei:
Misschien dat als dit voorbij is en de wonden gelikt worden dat we dan eens stoppen met dat zweverige gedoe dat er een nieuwe transitie aanbreekt elke keer dat er iets speelt in de samenleving?

Ik ben er bang voor.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat zweverigheid een soort tussenfase is. We hebben bijvoorbeeld jarenlang geleefd als zeer rationele mensen, ontdekken dan spiritualiteit en slaan dan eventueel door naar dat spirituele. Dat is niet per se de schuld van onszelf, dat is hoe de geest werkt. Het ene extreme slaat vaak door naar het andere. Door integratie en ook fouten maken leren we dan een balans hervinden. Ik ben er niet bang voor dat we meer en meer zweverig worden. We zijn een mensheid in een identiteitscrisis, maar de natuur zorgt er altijd voor dat we weer terug bewegen naar de balans.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heb je het filmpje gezien?
Ik interpreteer hem niet als: 'ga mediteren en je wordt niet ziek'. Ik zie het als: als we allemaal onze frequentie verhogen, verandert onze realiteit. Deze creëren we immers zelf. Ik kan de opvattingen van anderen niet veranderen, en ga mijn eigen opvattingen niet opdringen (werkt ook juist averechts), maar ik kan wel bij mezelf beginnen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
8️⃣6️⃣ zei:
Ik denk dat we dit soort zaken echt rationeel zullen moeten aanpakken.

Is het liefde om door middel van een spirituele insteek lak te hebben aan zaken die er voor moeten zorgen de uitbraak van het coronavirus een halt toe te roepen en zo mee te werken aan verdere verspreiding, andere mensen ziek te maken en wie weet doden op je geweten te hebben?
Klik om te vergroten...
Persoonlijk heb ik daar geen lak aan. Ik probeer beide (verhogen van frequentie én doen wat ik kan om verdere verspreiding tegen te gaan)

8️⃣6️⃣ zei:
DIT IS GEEN TEST, DIT IS HOE DE NATUUR WERKT!


Een andere levensvorm vormt een bedreiging voor vooral de zieken en de zwakken onder ons. Ik vind het van de zotte dat er mensen zijn die denken dat je met bidden of met liefde jezelf wel eventjes kan beschermen of genezen van datzelfde virus.

Zo werkt het echt niet en ale jullie ook maar een beetje nadenken dan weten jullie dat ook. Ziektes komen voor bij iedereen, ook bij religieuzen en spirituele mensen.
Klik om te vergroten...
Dit is hoe de natuur werkt, op dít globale collectieve niveau van bewustzijn. Ik geloof dat de letterlijke wereld een reflectie van ons bewustzijn is en dat daarom het verhogen van de frequentie van dat collectieve bewustzijn middels het verhogen van je individuele bewustzijn (we zijn allen deel van het geheel) een fundamentele impact heeft.

Jij houdt je ook bezig met spiritualiteit, maar in de basis ben je nog een materialist. Dit is geen oordeel over jou. Je denkt (voor zover ik kan zien) niet dat bewustzijn fundamenteel is. Als je dat wel dacht, dan had je geweten dat de dingen die gebeuren in deze wereld een reflectie zijn van ons bewustzijn. Dat betekent niet dat je zomaar even dingen weg kunt denken, maar dat je jouw deel bij kunt dragen aan het verhogen van de frequentie van de gehele mensheid. En dat deel is niet te onderschatten, want elk minuscuul gedeelte van het bestaan herbergt het geheel. Wij zijn oneindig veel krachtiger dan we denken, maar alleen als we samen werken met het geheel en niet als een afzonderlijke entiteit tegen de wil van het geheel.

Ik begrijp je frustratie hiermee best wel, maar ben het er niet mee eens.

En zoals gezegd, je kunt beide doen. Je kunt er tegelijk om denken dat je de verspreiding van dit virus niet verder helpt, door te letten op hygiëne en bepaalde dingen te laten, zoals bijvoorbeeld handen schudden en dergelijke.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Jij houdt je ook bezig met spiritualiteit, maar in de basis ben je nog een materialist. Dit is geen oordeel over jou. Je denkt (voor zover ik kan zien) niet dat bewustzijn fundamenteel is. Als je dat wel dacht, dan had je geweten dat de dingen die gebeuren in deze wereld een reflectie zijn van ons bewustzijn. Dat betekent niet dat je zomaar even dingen weg kunt denken, maar dat je jouw deel bij kunt dragen aan het verhogen van de frequentie van de gehele mensheid. En dat deel is niet te onderschatten, want elk minuscuul gedeelte van het bestaan herbergt het geheel. Wij zijn oneindig veel krachtiger dan we denken, maar alleen als we samen werken met het geheel en niet als een afzonderlijke entiteit tegen de wil van het geheel.
Klik om te vergroten...
Ga weg met je oordeel over mij en hou het lekker bij jezelf.

Een virus maakt echt geen onderscheid in welke frequentie je zit, dat is althans wat er bij mij binnenkomt uit het universum.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
8️⃣6️⃣ zei:
Pleur op met je oordeel over mij en hou het lekker bij jezelf.
Klik om te vergroten...
Sorry acht, ik ben niet uit op conflict. Dat was wellicht te direct gezegd. Ik zal me op mezelf gaan richten.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#18
@8️⃣6️⃣ ik denk dat je mijn woorden verkeerd geïnterpreteerd hebt, ik denk namelijk niet dat ik niet ziek zal worden omdat ik bijzonder/speciaal/verlicht zou zijn. Dat ben ik niet. Ik heb net zo'n grote kans om het virus te krijgen als ieder ander en bidden/mediteren voorkomt geen ziektes. Ik denk wel dat wij onze eigen realiteit creëren en dat op die manier angst waarheid wordt. De wereld vormt zich naar onze eigen gezamenlijke opvattingen. Daarom probeer ik mij niet te laten leiden door angst (nieuwsberichten & massahysterie) en ook zo veel mogelijk kalmte uit te stralen. Het komt steeds weer neer op de keuze tussen angst of liefde. De vraag of ik het virus krijg is voor mij niet relevant; de vraag hoe ik met deze situatie omga wel. Juist nu is het moment om me nog meer toe te wijden aan spiritualiteit.
Ik mijd trouwens wel kwetsbare groepen en ik ga geen dingen doen die kwetsbare mensen in gevaar brengt. Ik ga wel naar buiten, knuffel met mijn vrienden, mijn kinderen gaan naar school en ik ga naar evenementen indien ze niet zijn afgelast.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
NiandraLades zei:
Ik heb net zo'n grote kans om het virus te krijgen als ieder ander en bidden/mediteren voorkomt geen ziektes.
Klik om te vergroten...
Maar denk je niet dat je weerstand vele malen beter is wanneer je in een hoge staat van vibratie - in andere woorden: een gelukzalige staat - bent, dan wanneer je miserabel bent? Het lichaam functioneert toch vele malen beter op die manier? Immuun ervoor worden is denk ik weer teveel gezegd.

Daarnaast gaat het er in de bovenstaande video denk ik ook minder om een persoonlijk schild tegen al het "verkeerde" op te werpen, maar om door middel van meditatie en verbinding met de essentie de frequentie van het geheel omhoog te brengen.

NiandraLades zei:
Heb je het filmpje gezien?
Ik interpreteer hem niet als: 'ga mediteren en je wordt niet ziek'. Ik zie het als: als we allemaal onze frequentie verhogen, verandert onze realiteit. Deze creëren we immers zelf. Ik kan de opvattingen van anderen niet veranderen, en ga mijn eigen opvattingen niet opdringen (werkt ook juist averechts), maar ik kan wel bij mezelf beginnen.
Klik om te vergroten...
Precies!!

Ik typte het net. :wink:

@8️⃣6️⃣
Kalm aan kerel... Ik had mijn excuses toch aangeboden? En nee, ik voel mij helemaal niet beter dan jou.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
@Mindless
Je neemt je woorden niet terug, dus kan ik niks met je excuses. 'ik ben spiritueel jij materialist, excuses daar voor' lol. Als er enige empathie in je zit dan zie je je toch meteen waar je mee bezig bent?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."