Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBewustworden van de realiteit

Bewustworden van de realiteit

54 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gympie zei:
pijnappelklier met psychedelica trainen?
Klik om te vergroten...
Dat durf ik niet te stellen, al denk ik wel dat we met behulp van meditatie de connectie met het hogere bewustzijn herstellen en dat psychedelica je (mogelijk) in een meer meditatieve staat brengt. Wat de precieze rol van de pijnappelklier in dit alles is, zou ik niet kunnen zeggen, al heb ik zelf zoiets van ik neem het zekere voor het onzekere.

Gympie zei:
ik kreeg wel meer gaatjes toen ik met fluoride tandpasta stopte..
dus nu weer terug op de fluor.

xylitol..wat in kauwgom zit zou ook goed werken tegen cariës.. chomp chomp..
Klik om te vergroten...
Ik ging een paar jaar geleden sinds 10 jaar of zo weer eens naar de tandarts (had eerder namelijk nooit wat) en toen ook voor het eerst naar de mondhygiëniste). Toen ik aangaf dat ik geen fluoride in mijn mond wou vroeg ze waarom. Ik zei, dat gebruik ik al zo'n 8 jaar niet meer omdat ik er slechte dingen over lees. Ze zei, dat is in ieder geval niet te zien want het ziet er prima uit...

Het is dus niet per se voor iedereen nodig. Maar ik geloof wel dat het zeker ook nut kan hebben voor je tanden hoor.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik had een jaar geleden een discussie met mijn tandarts. Zij wilde mij een fluorbehandeling geven en ik heb geweigerd. Met 2 van die bitjes in met fluorpasta. Behalve dat ik zoveel fluor in ene keer slecht vindt is het ook totaal overbodig bij volwassenen heb ik gelezen. We waren het niet eens maar ik heb toch geweigerd.
Wel gebruik ik tandpasta met fluoride er in. Sensodyne gebruik ik.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#3
suikerrr grrrr.
p
psychedelicooLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Als voeding dit teweeg kan brengen, zie ik niet in hoe een vaccin dit niet mogelijk ook kan doen. Ik zeg niet dat dit zo zal zijn natuurlijk.
Klik om te vergroten...

Ik weet niet of ik hier een website weg mag zetten van een website die heel goedkoop ingevroren etenswaren verkiopt.. voor een spotgoedkope prijs.
Deze producten zitten aan de datum en hebben volgens de verkoper kleine foutjes, zodat ze niet de supermarkt in kunnen.

Staan deze niet strak van de e nummers? Ze staan er niet op, maar zat er heel toevallig wel aan te denken.

En een vaccin die na een half jaar al op de markt is... Waar normaal 5 jaar voor nodig is. Brr, ik ga toch maar weer eens volle bak sporten denk ik.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
psychedelicoo zei:
Ik weet niet of ik hier een website weg mag zetten van een website die heel goedkoop ingevroren etenswaren verkiopt.. voor een spotgoedkope prijs.
Deze producten zitten aan de datum en hebben volgens de verkoper kleine foutjes, zodat ze niet de supermarkt in kunnen.

Staan deze niet strak van de e nummers? Ze staan er niet op, maar zat er heel toevallig wel aan te denken.
Klik om te vergroten...
Geen idee...

psychedelicoo zei:
En een vaccin die na een half jaar al op de markt is... Waar normaal 5 jaar voor nodig is. Brr, ik ga toch maar weer eens volle bak sporten denk ik.
Klik om te vergroten...
Ja, no way dat dat in mijn lichaam gaat. Ik ben fit en heb vertrouwen in mijn eigen afweersysteem. Maar ieder voor zich en geen oordeel hier.
p
psychedelicooLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
De pijnappelklier zou een grote rol spelen in de connectie met het hogere bewustzijn.
Klik om te vergroten...

Klinkt heel interessant, zou dit ook voordelen kunnen hebben voor je immuunsysteem?

Een goed werkende pijnappelklier kan het lichaam verjongen en het verouderingsproces vertragen door afgifte van antioxidanten volgens google.

Als er hele gekke GMO in die vaccins zitten gaan er straks heel veel mensen ziek worden.
Wat ze dan makkelijk kunnen wegschuiven als corona. En zo kan ik maar door blijven gaan... Laat me aub geen gelijk krijgen

Ik ga lekker sporten en goed voor mezelf zorgen deze tijd, op tijd even de rust opzoeken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
psychedelicoo zei:
Klinkt heel interessant, zou dit ook voordelen kunnen hebben voor je immuunsysteem?
Klik om te vergroten...
Naar mijn bescheiden mening:

Absoluut zekersteweten. Hoe meer je met je hogere zelf in contact bent, hoe beter je geestelijke én lichamelijke gezondheid. Maar dat is maar mijn zweefmening. :joycat: Love heals baby. :redheart:
p
psychedelicooLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Love heals baby
Klik om te vergroten...

De dag van de verbinding komt er aan.
Alleen daar zullen we nog even geduld voor moeten hebben.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#9
psychedelicoo zei:
Ik weet niet of ik hier een website weg mag zetten van een website die heel goedkoop ingevroren etenswaren verkiopt..
Klik om te vergroten...
Doe maar niet. We willen hier geen reclame voor websites of winkels...
Als mensen er interesse in hebben kun je ze altijd een linkje PM-en :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
psychedelicoo zei:
De dag van de verbinding komt er aan.
Alleen daar zullen we nog even geduld voor moeten hebben.
Klik om te vergroten...
Voor jezelf kun je alreeds daar zijn. Immers, tijd bestaat niet. En ben je er zelf al, dan help je het geheel die kant op. :blush:

(Heb nu dan wel 2 gram truffels op, maar sta hier nuchter ook helemaal achter :sweatsmile::blush:)
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#11
En ik maar drugs zoeken om onbewust te worden van de realiteit.

Mindless zei:
Toen ik aangaf dat ik geen fluoride in mijn mond wou vroeg ze waarom. Ik zei, dat gebruik ik al zo'n 8 jaar niet meer omdat ik er slechte dingen over lees. Ze zei, dat is in ieder geval niet te zien want het ziet er prima uit...
Klik om te vergroten...
Iedere tandarts raad naar mijn weten tandpasta met fluoride aan, ik ga er toch stiekem wel een beetje vanuit dat ze weten waar ze het over hebben.

Ik heb mij ook wel bezig gehouden met het onderwerp en ik ben er zeker van dat meer mensen dat zullen doen. Fluor is het meest negatief geladen molecuul in het periodiek tabel, vanuit dat perspectief begrijp ik dat mensen huiverig kunnen worden. Fluoride bind zich echter ook boven gemiddeld sterk aan kalk, dat het een versterkend effect heeft op tanden is zeker. Daarnaast speelt bijvoorbeeld ook chloor een centrale rol bij het teweeg brengen van actiepotentialen in de hersens en elders in het lichaam. Ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat het lichaam in ieder geval tot bepaalde hoogte aardig in staat is om fluor in het lichaam te neutraliseren.

Als ik mij niet vergis wordt de gezondheid van het tandvlees als een van de sterkste indicatoren gezien voor de gezondheid van de tanden. Daarop afgaand zou je haast denken dat de algemene lichamelijke gezondheid invloed kan hebben op de conditie van het gebit. Een algemene fysieke en mentale gezondheid gaat ook geheid invloed hebben op het bewustzijn met betrekking tot voeding waar suiker en zuren vaak als de belangrijkste factoren worden gezien van hedendaags tandbederf.

Voor de meeste mensen is een algemene lichamelijke en mentale gezondheid niet vanzelfsprekend. Daarnaast wil psychedelica misbruik (het bestaat ja) en persoonlijk verloedering soms nog wel eens samen gaan voor sommige mensen. Je moet je eerst bewust worden van een gedachte of emotie voordat je er nuance aan kunt brengen maar psychedelica hebben natuurlijk ook wel een manisch randje.

Ik heb mijn gebit in de tijd dat ik studeerde (deels door overmacht) gigantisch laten verloederen waar ik eerder een aardig gaaf gebit had waar ik weinig onderhoud in stak. Tegenwoordig zie ik mijzelf echter toch wel genoodzaakt om met regelmaat mijn tanden te poetsen, te spoelen met fluorwater en te stoken met gefluorideerde houten stokers. Ik kan hierdoor natuurlijk echter ook niet ontkennen dat ik volgzaam, onbewust, mak en onverschillig ben. :tongueout:
Mindless zei:
Absoluut zekersteweten. Hoe meer je met je hogere zelf in contact bent, hoe beter je geestelijke én lichamelijke gezondheid. Maar dat is maar mijn zweefmening. :joycat: Love heals baby. :redheart:
Klik om te vergroten...
Ik moest gisteren meteen aan jou denken toen ik gisteren het volgende stukje op Facebook tegen kwam. :redheart:
Spoiler
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jmths zei:
Iedere tandarts raad naar mijn weten tandpasta met fluoride aan, ik ga er toch stiekem wel een beetje vanuit dat ze weten waar ze het over hebben.
Klik om te vergroten...
O vast wel. Maar zij zijn gericht op tanden. :wink: Niet algemene gezondheid en al helemaal niet spirituele gezondheid.

In ieder geval, bij mij was er na al die jaren geen indicatie dat er iets mis is met fluoride vrije tandpasta. :) Misschien heeft de één zijn/haar tanden er ook meer behoefte aan(?) Ik heb het sowieso erg getroffen met mijn gebit. De gezondheid van mijn tanden dan, niet hoe recht ze staan. :sweatsmile:

Jmths zei:
Ik moest gisteren meteen aan jou denken toen ik gisteren het volgende stukje op Facebook tegen kwam. :redheart:
Klik om te vergroten...
Je zet een hartje neer, maar is dat je intentie ook echt? Kan het niet helemaal opmaken door de aard van het bericht dat je daaronder neerzet.

Maar we zijn inderdaad gedreven door de dingen uit ons onderbewuste. Vandaar ook het belang van bewustwording. Ik wil nooit beweren dat ik 'er ben'. Maar constant lerende middels liefde. :redheart: Dan weer terugvallen door de schaduw, dan weer opklauteren en leren middels liefde, etc. Hopelijk steeds meer blijvend in licht/liefde.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Je zet een hartje neer, maar is dat je intentie ook echt? Kan het niet helemaal opmaken door de aard van het bericht dat je daaronder neerzet.
Klik om te vergroten...
Mensen hebben ook vaak genoeg associaties naar mij, ik denk dat als je diep naar binnen kijkt je het antwoord wel kunt vinden.

Ik vond het stukje tekst op zichzelf wel aardig verwoord, ik plaag je graag, het stukje tekst van jou dat ik quote had ook een hartje er in.

Ik zag dat stukje tekst en ik dacht, wie heeft het grootste ego, de laagste ethieke waarden en wie kan ik hier het diepst mee kwetsen.

Soms wil ik gewoon niets liever dan het universum hyperbool trekken in het positieve.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jmths zei:
Ik zag dat stukje tekst en ik dacht, wie heeft het grootste ego, de laagste ethieke waarden en wie kan ik hier het diepst mee kwetsen.
Klik om te vergroten...

Dus toen heb je het naar jezelf gestuurd.....?!
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Syl zei:
Dus toen heb je het naar jezelf gestuurd.....?!
Klik om te vergroten...
Ik heb helemaal geen behoefte aan dat soort bewustwording.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."