En ik maar drugs zoeken om onbewust te worden van de realiteit.
Toen ik aangaf dat ik geen fluoride in mijn mond wou vroeg ze waarom. Ik zei, dat gebruik ik al zo'n 8 jaar niet meer omdat ik er slechte dingen over lees. Ze zei, dat is in ieder geval niet te zien want het ziet er prima uit...
Iedere tandarts raad naar mijn weten tandpasta met fluoride aan, ik ga er toch stiekem wel een beetje vanuit dat ze weten waar ze het over hebben.
Ik heb mij ook wel bezig gehouden met het onderwerp en ik ben er zeker van dat meer mensen dat zullen doen. Fluor is het meest negatief geladen molecuul in het periodiek tabel, vanuit dat perspectief begrijp ik dat mensen huiverig kunnen worden. Fluoride bind zich echter ook boven gemiddeld sterk aan kalk, dat het een versterkend effect heeft op tanden is zeker. Daarnaast speelt bijvoorbeeld ook chloor een centrale rol bij het teweeg brengen van actiepotentialen in de hersens en elders in het lichaam. Ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat het lichaam in ieder geval tot bepaalde hoogte aardig in staat is om fluor in het lichaam te neutraliseren.
Als ik mij niet vergis wordt de gezondheid van het tandvlees als een van de sterkste indicatoren gezien voor de gezondheid van de tanden. Daarop afgaand zou je haast denken dat de algemene lichamelijke gezondheid invloed kan hebben op de conditie van het gebit. Een algemene fysieke en mentale gezondheid gaat ook geheid invloed hebben op het bewustzijn met betrekking tot voeding waar suiker en zuren vaak als de belangrijkste factoren worden gezien van hedendaags tandbederf.
Voor de meeste mensen is een algemene lichamelijke en mentale gezondheid niet vanzelfsprekend. Daarnaast wil psychedelica misbruik (het bestaat ja) en persoonlijk verloedering soms nog wel eens samen gaan voor sommige mensen. Je moet je eerst bewust worden van een gedachte of emotie voordat je er nuance aan kunt brengen maar psychedelica hebben natuurlijk ook wel een manisch randje.
Ik heb mijn gebit in de tijd dat ik studeerde (deels door overmacht) gigantisch laten verloederen waar ik eerder een aardig gaaf gebit had waar ik weinig onderhoud in stak. Tegenwoordig zie ik mijzelf echter toch wel genoodzaakt om met regelmaat mijn tanden te poetsen, te spoelen met fluorwater en te stoken met gefluorideerde houten stokers. Ik kan hierdoor natuurlijk echter ook niet ontkennen dat ik volgzaam, onbewust, mak en onverschillig ben.
Absoluut zekersteweten. Hoe meer je met je hogere zelf in contact bent, hoe beter je geestelijke én lichamelijke gezondheid. Maar dat is maar mijn zweefmening.
![:joycat:]()
Love heals baby.
Ik moest gisteren meteen aan jou denken toen ik gisteren het volgende stukje op Facebook tegen kwam.