Coronavirus is de gezamelijke naam voor verschillende virussen die in dezelfde groep vallen.
Eigenlijk heet het COVID19 en is eenzelfde soort virus als SARS, MERS.
Zowel griep als een normale verkoudheid vallen niet onder dezelfde soort als COVID-19. Het is dus ook totaal iets anders als een griep of verkoudheid. Sommige klachten lijken op elkaar maar Corona virussen geven veel meer en ernstigere en ook vaak blijvende klachten, zoals mentale problemen, spieruitval, evenwichtsstoornissen, permanent reuk en smaak verlies, chronische vermoeidheid, hersenschade en nog veel meer.
Ik word er altijd een beetje pissed van als men het maar een griepje blijft noemen. Ik heb en maak Corona (COVID-19) van dichtbij mee en het is echt geen kattepis. Ook niet voor veel nog jongere en gezonde mensen.
Men moet zich eens inlezen voor men conclusies trekt.
Oké misschien iets te snel de conclusie tot de normale griep getrokken.
En nee ik heb het in mijn naaste omgeving ook nog niet mee gemaakt.
Maar ik moest dit van me afschrijven.
Ik vind het heel erg dat er mensen ziek worden van dit virus, en dat er klachten aan overblijven.
Maar Ik probeer me gezonde gestand te blijven gebruiken.
als ik naar onze minister van volksgezondheid luister, is onze enige redding een vaccin.
Wat worden we daar wijzer van.
Dus ga je zelf op onderzoek uit.
En nee ik ben geen onderzoeker of wetenschapper.. Ik ben een nuchter Hollandse jongen die graag een mooi toekomst voor zich ziet.
Ik lees al dingen als:
geen vaccin = niet meer met het openbaar vervoer mee
Geen vaccin = niet meer vliegen
Digitaal geld.
Mondkapjes die geen nut hebben wat ze zelf toch aankondigen.
En ga zo maar door.
Ik ben gewoon ontzettend sceptisch aan het worden.
Waarom een vaccin? en niet een schepje extra brocolie of een extra rondje door het park.
Zorgen dat je immuunsysteem beter word.
Het enige wat je heel de dag hoort is hoeveel besmettingen er weer bij zijn.
En is het in Nederland even rustig, gaan ze gewoon lekker verder in het buitenland.
Maar gelukkig hebben we allemaal onze eigen waarden en kunnen we allemaal onze mening delen.
Ik hoop dat het allemaal maar kwakzalverij is wat ik hier zeg.
De tijd zal het leren