Dromen.
Daar gaat het over in dit draadje.
Wat zijn het, en hoe beleef je het?
Er zijn liederen over gemaakt, (met hiel schuune woorden!)
Er zijn Boeken over geschreven, met teksten, hoe je een droom kunt interpreteren.
Of: Dromen kunnen, als je ze nog herinneren kan in de ochtend, je oplossingen bieden voor vraagstukken waar je over piekert.
Of: ze kunnen je waarschuwingen geven.
Of: een blik in je nabije toekomst geven.
Of: je aardig over de rooie laten gaan. (De nachtmerries)
Of de werkelijkheid mixen met fantasieën.
Of: het verleden laten herbeleven. En weer. En weer. (dat heb ik, dus)
Wie herkent dit, wie heeft er ervaringen mee beleefd?
Reageer maar!
Ik zal een voorzet geven, het inkoppen mogen jullie doen...
Ikzelf heb ptss. En niet zo'n beetje, ook.
Dat is een goede voedingsbodem voor aparte ervaringen...De droomwereld in casu.
Bij mij manifesteren die dromen zich vaak in herbelevingen, steevast in de richting gaande van stevige
nachtmerries...bijna altijd raak.
Soms gaat dat over het moment waarop mijn leven ineenstortte, en wat er daarna zou kunnen zijn gebeurd mbt de andere partij.
Dan regelmatig een andere categorie, de eeuwig lijkende legioen tijd. Met name dan weer sommige "hij, of jij" situaties, ook alweer zo'n heikel onderwerp...
Levensecht zijn ze, die dromen, net zoals de herbelevingen, die heel vaak ervoor zorgen dat ik drijfnat van het zweet wakker schrik, en soms wel een half uur lang mij in het ongewisse laten of het "echt" is, of niet.
Dan moet ik "resetten".
Deze nachtmerries gaan met enorme energie verschuivingen gepaard. jazeker.
Hoe dat nou precies in zijn werk gaat, weet ik niet...maar het is iig zeer vermoeiend..dat kan ik wel zeggen!
Vaak ben ik geestelijk helemaal "kapot," of helemaal "leeg", en dan moet ik de hele dag nog door zien te komen zonder kleerscheuren!
Met name de herbelevingen van de Legioentijd verlopen zeer intensief, deze dromen gaan bijna hetzelfde,
de ergste was die over de relatiebreuk, die ervoor gezorgd heeft dat ik daar heentrok, en terechtkwam.
Vaak heb ik er de hele dag erna, er nog last van.
Ik ben nogal opvliegend zulke dagen...men moet mij dan echt met rust laten die dagen..
En dan zijn er nog de zgn. "voorspellende" dromen.
Deze gaan over van alles wat.
De narigheid ervan is, dat ze nog uitkomen ook!
Gelukkig lang niet allemaal, maar toch. Iedere keer weer stressgevend.
Er is niet veel tegen te doen. Helaas.
Maar, bij mij komt er hulp, waar ik wat mee kan naar het schijnt!
Er gaat iig een hulphond komen, al duurt dit nog enige tijd.
Ik ga ervan uit dat dit echt gaat helpen.
In die zin, dat deze hond je op tijd kan wakker maken zodat je niet weer tot aan het gaatje door moet gaan...
We wachten het af.
Ik ben zeer benieuwd!