Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDromen zijn bedrog. Of: toch niet?

Dromen zijn bedrog. Of: toch niet?

41 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#1
MAAR ALS IK WAKKER WORD NAAST JOU DAN DROOM IK NOG.. IK VOEL JE ADEM EN ZIE JE GEZICHT.. JE BENT EEN DROOOOOOMM DIE NAAST ME LICHT.. JE KIJKT ME AAN EN REKT JE UIT... EEEN KEER IN DE ZOVEEL TIJD KOMEN DROOOMENNNN UIIIITITTT...



HOPPAA.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#2
Syl zei:
Ik droom elke nacht voor mijn gevoel super veel.
Ik droom ook altijd over mijn ex, mijn kids toen ze kleiner waren, of mijn ouders.
Kan ook meestal nog wel groot deel herinneren als ik wakker ben.
Kan heel erg vermoeiend zijn.
Zijn het mensen waar je goede band mee had over algemeen?
Klik om te vergroten...
Vooral mensen waar ik een goede band mee had en mensen waar ik geen contact meer mee heb of lang niet heb gezien. Droom ook weleens over mijn ex.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Of het flashbacks zijn, of dromen weet ik niet, het gaat altijd om nare gedane zaken, mijn ex, en....het Legioen.
Sommige dromen keren steeds terug...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mrloverdj zei:
Ik herken het. ...
Klik om te vergroten...

Mrloverdj zei:
. Ja mijn hond tot rust krijgen waardoor ik die droom los kan laten. Zij wist precies wanneer de nachtmerrie begon.
Klik om te vergroten...
Daarvoor krijg ik een hulphond straks.
Die doet hetzelfde.
Nog even geduld...
Mrloverdj zei:
Gebruik je slaap (zelf) medicatie
Klik om te vergroten...
Jazeker. En niet zo weinig, ook.
Toch doe ik er een uurtje of drie mee, daarna is het afwachten of er nog meer komt...
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Of het flashbacks zijn, of dromen weet ik niet, het gaat altijd om nare gedane zaken, mijn ex, en....het Legioen.
Sommige dromen keren steeds terug...
Klik om te vergroten...
Het zijn onverwerkte stukjes van jezelf. In je droom ben jij alles zelf. Je bent je ex...

Totdat je het ontbrekende stukje verwerkt hebt, zal je droom terugkomen.
K
Knuffel PandaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gedroomd dat ik in een attractie met vele bootjes tegelijk met gaspedaal en stuur hoog, hoog de lucht in werd geschoten, met in 1 van de bootjes ik aan het stuur en naast mij een vriend. Eenmaal in de lucht gaf ik gas bij, stuurde naar rechts en we maakten een vrije val en kwamen nog net in het zwembad terecht in plaats van er naast. Dezelfde vriend waarmee ik een avond ervoor coke heb gesnoven. Ik mocht t nog eens over doen, alleen en ooooo wat was ik toen voorzichtig met hoogtevrees erbij. Toen ging t wel goed en zei ik nog tegen iemand, nu heb ik mijn certificaat verdiend. Ja, ik was de reden van het coke gebruik die avond. Heeft me wel aan het denken gezet 🤔
K
KotaLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Dromen.
Daar gaat het over in dit draadje.
Wat zijn het, en hoe beleef je het?

Er zijn liederen over gemaakt, (met hiel schuune woorden!)

Er zijn Boeken over geschreven, met teksten, hoe je een droom kunt interpreteren.

Of: Dromen kunnen, als je ze nog herinneren kan in de ochtend, je oplossingen bieden voor vraagstukken waar je over piekert.

Of: ze kunnen je waarschuwingen geven.
Of: een blik in je nabije toekomst geven.

Of: je aardig over de rooie laten gaan. (De nachtmerries)

Of de werkelijkheid mixen met fantasieën.

Of: het verleden laten herbeleven. En weer. En weer. (dat heb ik, dus)

Wie herkent dit, wie heeft er ervaringen mee beleefd?
Reageer maar!

Ik zal een voorzet geven, het inkoppen mogen jullie doen...

Ikzelf heb ptss. En niet zo'n beetje, ook.
Dat is een goede voedingsbodem voor aparte ervaringen...De droomwereld in casu.
Bij mij manifesteren die dromen zich vaak in herbelevingen, steevast in de richting gaande van stevige
nachtmerries...bijna altijd raak.

Soms gaat dat over het moment waarop mijn leven ineenstortte, en wat er daarna zou kunnen zijn gebeurd mbt de andere partij.
Dan regelmatig een andere categorie, de eeuwig lijkende legioen tijd. Met name dan weer sommige "hij, of jij" situaties, ook alweer zo'n heikel onderwerp...
Levensecht zijn ze, die dromen, net zoals de herbelevingen, die heel vaak ervoor zorgen dat ik drijfnat van het zweet wakker schrik, en soms wel een half uur lang mij in het ongewisse laten of het "echt" is, of niet.
Dan moet ik "resetten".

Deze nachtmerries gaan met enorme energie verschuivingen gepaard. jazeker.
Hoe dat nou precies in zijn werk gaat, weet ik niet...maar het is iig zeer vermoeiend..dat kan ik wel zeggen!
Vaak ben ik geestelijk helemaal "kapot," of helemaal "leeg", en dan moet ik de hele dag nog door zien te komen zonder kleerscheuren!
Met name de herbelevingen van de Legioentijd verlopen zeer intensief, deze dromen gaan bijna hetzelfde,
de ergste was die over de relatiebreuk, die ervoor gezorgd heeft dat ik daar heentrok, en terechtkwam.
Vaak heb ik er de hele dag erna, er nog last van.
Ik ben nogal opvliegend zulke dagen...men moet mij dan echt met rust laten die dagen..

En dan zijn er nog de zgn. "voorspellende" dromen.
Deze gaan over van alles wat.
De narigheid ervan is, dat ze nog uitkomen ook!
Gelukkig lang niet allemaal, maar toch. Iedere keer weer stressgevend.
Er is niet veel tegen te doen. Helaas.

Maar, bij mij komt er hulp, waar ik wat mee kan naar het schijnt!
Er gaat iig een hulphond komen, al duurt dit nog enige tijd.
Ik ga ervan uit dat dit echt gaat helpen.
In die zin, dat deze hond je op tijd kan wakker maken zodat je niet weer tot aan het gaatje door moet gaan...

We wachten het af.
Ik ben zeer benieuwd!
Klik om te vergroten...
Ik ben ook zeer veel bezig met mijn dromen. In sommige periodes droom ik heel heftig, nachtmerries of soms gewoon dromen over traumatische of ambetante situaties. Ik heb echter gemerkt dat de betekenis die erachter zit veel verdergezocht is dan we op het eerste moment denken. Maar als je zo een periode hebt waarin je veel vemoeiende dromen hebt, schrijf ze op, denk eens na vanwaar uit die dromen komen? Wat voor mij vaak het geval is is dat hetgene waar ik over droom hetgene is dat moet geheeld worden. Het moeilijkste is gewoon om soms voorbij de bizzariteit kunnen zien die een droom met zich meebrengt. Zoek ook eens op op google wat bepaalde dingen in een droom betekenen. Vaak klopt dit wel op een of andere manier. Het belangrijkste is gewoon om er echt een prioriteit van te maken om al de dromen die je hebt en herinnerd zo snel mogelijk op te schrijven. Vaak kan het zijn dat een droom van bv een week gelede te maken heeft over de droom die je vanacht hebt gehad. Alsof het een missend puzzelstukje was en je gaat uzelf dankbaar zijn dat je de tijd hebt genomen om alles op te schrijven. Ik spreek uit ervarin 😂
R
RatelendeLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Dromen.
Daar gaat het over in dit draadje.
Wat zijn het, en hoe beleef je het?

Er zijn liederen over gemaakt, (met hiel schuune woorden!)

Er zijn Boeken over geschreven, met teksten, hoe je een droom kunt interpreteren.

Of: Dromen kunnen, als je ze nog herinneren kan in de ochtend, je oplossingen bieden voor vraagstukken waar je over piekert.

Of: ze kunnen je waarschuwingen geven.
Of: een blik in je nabije toekomst geven.

Of: je aardig over de rooie laten gaan. (De nachtmerries)

Of de werkelijkheid mixen met fantasieën.

Of: het verleden laten herbeleven. En weer. En weer. (dat heb ik, dus)

Wie herkent dit, wie heeft er ervaringen mee beleefd?
Reageer maar!

Ik zal een voorzet geven, het inkoppen mogen jullie doen...

Ikzelf heb ptss. En niet zo'n beetje, ook.
Dat is een goede voedingsbodem voor aparte ervaringen...De droomwereld in casu.
Bij mij manifesteren die dromen zich vaak in herbelevingen, steevast in de richting gaande van stevige
nachtmerries...bijna altijd raak.

Soms gaat dat over het moment waarop mijn leven ineenstortte, en wat er daarna zou kunnen zijn gebeurd mbt de andere partij.
Dan regelmatig een andere categorie, de eeuwig lijkende legioen tijd. Met name dan weer sommige "hij, of jij" situaties, ook alweer zo'n heikel onderwerp...
Levensecht zijn ze, die dromen, net zoals de herbelevingen, die heel vaak ervoor zorgen dat ik drijfnat van het zweet wakker schrik, en soms wel een half uur lang mij in het ongewisse laten of het "echt" is, of niet.
Dan moet ik "resetten".

Deze nachtmerries gaan met enorme energie verschuivingen gepaard. jazeker.
Hoe dat nou precies in zijn werk gaat, weet ik niet...maar het is iig zeer vermoeiend..dat kan ik wel zeggen!
Vaak ben ik geestelijk helemaal "kapot," of helemaal "leeg", en dan moet ik de hele dag nog door zien te komen zonder kleerscheuren!
Met name de herbelevingen van de Legioentijd verlopen zeer intensief, deze dromen gaan bijna hetzelfde,
de ergste was die over de relatiebreuk, die ervoor gezorgd heeft dat ik daar heentrok, en terechtkwam.
Vaak heb ik er de hele dag erna, er nog last van.
Ik ben nogal opvliegend zulke dagen...men moet mij dan echt met rust laten die dagen..

En dan zijn er nog de zgn. "voorspellende" dromen.
Deze gaan over van alles wat.
De narigheid ervan is, dat ze nog uitkomen ook!
Gelukkig lang niet allemaal, maar toch. Iedere keer weer stressgevend.
Er is niet veel tegen te doen. Helaas.

Maar, bij mij komt er hulp, waar ik wat mee kan naar het schijnt!
Er gaat iig een hulphond komen, al duurt dit nog enige tijd.
Ik ga ervan uit dat dit echt gaat helpen.
In die zin, dat deze hond je op tijd kan wakker maken zodat je niet weer tot aan het gaatje door moet gaan...

We wachten het af.
Ik ben zeer benieuwd!
Klik om te vergroten...
Ik weet dat er ook paarden kunnen helpen bij ptts! Misschien kun je daar op googlen en ik hoop dat dat je zal helpen!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ratelende zei:
Ik weet dat er ook paarden kunnen helpen bij ptts! Misschien kun je daar op googlen en ik hoop dat dat je zal helpen!
Klik om te vergroten...
Paarden? Voor mij niet, deze zijn me te groot...en niet mijn ding.
Ik heb Tanja nu, de hulphond, dat scheelt al veel....
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zanza zei:
Moet je voorstellen dat er 's nachts ineens een hengst naast je bed aan het steigeren is. Doe dan maar een hond inderdaad
Klik om te vergroten...
Interessante bewoording
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Paarden? Voor mij niet, deze zijn me te groot...en niet mijn ding.
Ik heb Tanja nu, de hulphond, dat scheelt al veel....
Klik om te vergroten...
Moet je voorstellen dat er 's nachts ineens een hengst naast je bed aan het steigeren is. Doe dan maar een hond inderdaad
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het zal de eerste en ook laatste keer niet zijn, dat iemand dat zo meemaakt.....een steigerende appaloosahengst naast zijn bedstee en daardoor wakker gemaakt worden! Maar mij niet gezien...
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wel, volgens Marco zijn de meeste dromen bedrog ja.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Lemmy zei:
Wel, volgens Marco zijn de meeste dromen bedrog ja.
Klik om te vergroten...
Maar blijkbaar niet als hij naast je wakker wordt.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rotjoch zei:
Maar blijkbaar niet als hij naast je wakker wordt.
Klik om te vergroten...
Jawel. Alleen dan droomt ie nog.
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zanza zei:
Jawel. Alleen dan droomt ie nog.
Klik om te vergroten...
..bij volle Maan..
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jammer dat de fijne dromen niet de waarheid zijn .....
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Jammer dat de fijne dromen niet de waarheid zijn .....
Klik om te vergroten...
Zware understatement 😆
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als je trip niet goed gaat, zei Terence McKenna, moet je zingen:

Row, row, row your boat,
Gently down the stream.
Merrily, merrily, merrily, merrily,
Life is but a dream.


Is het leven wel echt?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nee. Niks.
Er klopt geen flikker van.
Het leven is niet echt. 2 fdck, of niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."