Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWij bestaan helemaal niet

Wij bestaan helemaal niet

32 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja man we zitten allen in de matrix 🤣
A
ApennootjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Geen concentratie om het te luisteren.
Maar ik ben het ermee eens dat we allen zo klein zijn dat we feitelijk niet bestaan.
Het maakt me angstig soms.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#3
11.2km/s zei:
Ik hoop dat ik het zo goed uitleg, want ik kan het straks niet meer aanpassen want waarschijnlijk gaan ze me verbannen omdat ik openlijk kritiek uit op de moderators hier op de site. Dat mag hier niet. Ze kijken niet eens of het terecht is.
Klik om te vergroten...
Dat hebben we zeer zeker wel bekeken, alleen bevalt de conclusie je niet. Ik heb je net in je andere topic een laatste kans gegeven. Jammer dat je die niet pakt.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
kan je dese gast niet gewoon bannen , vrij kansloos/vervelend deze onzin geblaat imho
V
Verwijderd lid 24178Lid
01-01-2024, 00:00
#5
@Mindless
Ik wou dat andere draadje niet verder vervuilen, daarom heb ik deze aangemaakt. Maar deze filmpjes wou ik je nog laten zien.
Ik ben benieuwd of ik er morgen nog ben. Dan besta ik hier ook niet meer. :)

Grote vragen

Hoe zorg je ervoor dat macht niet meer corrumpeert? Ik denk dat namelijk dat dit het grootste onderliggende probleem is waar de mensheid momenteel mee worstelt. Macht zou juist het tegenovergestelde moeten doen. Macht word nu beschermd met diezelfde macht. Maar het zou eigenlijk beschermd...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Grote vragen

Hoe zorg je ervoor dat macht niet meer corrumpeert? Ik denk dat namelijk dat dit het grootste onderliggende probleem is waar de mensheid momenteel mee worstelt. Macht zou juist het tegenovergestelde moeten doen. Macht word nu beschermd met diezelfde macht. Maar het zou eigenlijk beschermd...
drugsforum.nl drugsforum.nl
Z
ZweefLid
01-01-2024, 00:00
#6
sorry Mindless, ik heb nog wat toegevoegd aan mijn bericht
S
Snelheid1234Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Maar heb je verder geen hobbies?
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja man de komende zes maanden besta jij in elk geval niet hier!
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hé we bestaan nog steeds hier ! 🤪
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
11.2km/s zei:
Wij bestaan dus eigenlijk helemaal niet

Velen streven naar een bestaan zonder ego
Maar iedereen die het nastreeft heeft geen flauw idee wat het inhoud of betekent.
En het kan nogal teleurstellend zijn als je er achter komt wat het is.
De persoon hier onder is het spontaan over komen.

Het komt op het volgende neer:
Wij bestaan dus eigenijk helemaal niet :)
Onze hersenen kunnen dit niet begrijpen.

Waarschuwing: als je dit gelooft kan het shockerend zijn.
Maar ik weet uit ervaring dat je er wel weer over heen groet.


Dit gaat over personen die spontaan hun ego kwijt zijn geraakt.
Sommigen waren wel opzoek maar velen ook niet.
Maar in iedergeval heeft de zoektocht er niet voor gezorgd dat ze hun ego kwijt zijn geraakt want je kunt het niet nastreven.
De heilige graal bestaat niet, of is iets totaal anders dan wat wij denken.

Ik hoop dat ik het zo goed uitleg, want ik kan het straks niet meer aanpassen want waarschijnlijk gaan ze me verbannen omdat ik openlijk kritiek uit op de moderators hier op de site. Dat mag hier niet. Ze kijken niet eens of het terecht is.

Concious tv heet het , de link hier onder is hun youtube kanaal.

https://m.youtube.com/channel/UCtSQfqA-Sv3DMScpk32vbIg

Deze vrouw hier onder heb ik niet voor niets gekozen.

Moet je kijken wat ze allemaal zegt:
(ik vind het zo mooi :)

Its like a web but the spider istnt there any more.
This is vastness, but you cant call it vastness because that implice limitations.
If you call it empty, its also completeley full.
It's buzzing with energy and yet its completeley stil.

En dit:

I can not help Any one to wake up,
I can help No one to wake up
Because there is No one who can wake up

Het gesprek in de filmpjes hier onder staat het uitgeschreven in deze link.
https://conscious.tv/text/06.htm










Klik om te vergroten...
Er is ook een medische term hiervoor en die heet derealisatie.
Z
ZweefLid
01-01-2024, 00:00
#11
ego kun je niet kwijt raken, het is eerder ergens bewust van worden

mensen geven er een verkeerde draai aan en raken helemaal van het padje en worden helemaal disfunctioneel
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zweef zei:
ego kun je niet kwijt raken, het is eerder ergens bewust van worden

mensen geven er een verkeerde draai aan en raken helemaal van het padje en worden helemaal disfunctioneel
Klik om te vergroten...
Hoe kun je iets kwijtraken wat je in de eerste plaats niet hebt?

Mensen doen denk ik voornamelijk grappig in dit topic omdat de TS destijds nogal problemen opzocht. Maar het klopt wel: "jij" bestaat niet.

Dit weet je als je daadwerkelijk de moeite neemt om te gaan kijken/onderzoeken. Zoek maar eens oprecht zonder aannames naar die "ik" waar al je gedachten naar refereren. Waar je hele leven rondom is opgebouwd. Je zult die "ik" niet vinden. Omdat 'ie er simpelweg niet is.

Het enige dat je zult vinden is een open transparant bewustzijn dat niets met zijn inhoud te maken heeft. Het observeert slechts. Maar het kijken/zoeken moet oprecht zijn.

I dare you :wink:
J
JeyeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Verwijderd lid 24178 zei:
Wij bestaan dus eigenlijk helemaal niet

Velen streven naar een bestaan zonder ego
Maar iedereen die het nastreeft heeft geen flauw idee wat het inhoud of betekent.
En het kan nogal teleurstellend zijn als je er achter komt wat het is.
De persoon hier onder is het spontaan over komen.

Het komt op het volgende neer:
Wij bestaan dus eigenijk helemaal niet :)
Onze hersenen kunnen dit niet begrijpen.

Waarschuwing: als je dit gelooft kan het shockerend zijn.
Maar ik weet uit ervaring dat je er wel weer over heen groet.


Dit gaat over personen die spontaan hun ego kwijt zijn geraakt.
Sommigen waren wel opzoek maar velen ook niet.
Maar in iedergeval heeft de zoektocht er niet voor gezorgd dat ze hun ego kwijt zijn geraakt want je kunt het niet nastreven.
De heilige graal bestaat niet, of is iets totaal anders dan wat wij denken.

Ik hoop dat ik het zo goed uitleg, want ik kan het straks niet meer aanpassen want waarschijnlijk gaan ze me verbannen omdat ik openlijk kritiek uit op de moderators hier op de site. Dat mag hier niet. Ze kijken niet eens of het terecht is.

Concious tv heet het , de link hier onder is hun youtube kanaal.

https://m.youtube.com/channel/UCtSQfqA-Sv3DMScpk32vbIg

Deze vrouw hier onder heb ik niet voor niets gekozen.

Moet je kijken wat ze allemaal zegt:
(ik vind het zo mooi :)

Its like a web but the spider istnt there any more.
This is vastness, but you cant call it vastness because that implice limitations.
If you call it empty, its also completeley full.
It's buzzing with energy and yet its completeley stil.

En dit:

I can not help Any one to wake up,
I can help No one to wake up
Because there is No one who can wake up

Het gesprek in de filmpjes hier onder staat het uitgeschreven in deze link.
https://conscious.tv/text/06.htm










Klik om te vergroten...
the gateway process

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."