Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk zit vast in een LSD trip

Ik zit vast in een LSD trip

21 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
a
aronLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Voor een werkstuk op school zijn wij op zoek naar een aantal mensen die ervaring hebben met het blijven hangen in een LSD trip of iemand kennen waarbij dit is gebeurd.

Mocht jij dit herkennen, en wil je je medewerking verlenen, dan zou ik graag een mailtje van je ontvangen.

Het enige wat zal gebeuren is dat we een telefonisch interview afnemen en de gegevens ( eventueel anoniem ) zullen gebruiken voor ons onderzoek. De gegevens zullen onder geen beding aan derden worden verstrekt en de school heeft ook een geheimhoudingsplicht in deze.

Groet,

Aron, Boban, Jeroen, Maurycy
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je blijft hangen word je toch 'afgeschreven' en moet je naar een psycholoog / psychiater enzo :confused: Meestal als je erin blijft hangen kom je der ook niet meer uit... dacht ik tenminste. :)
B
BengtLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het fenomeen "blijven hangen" is simpelweg een fabeltje.
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het fenomeen blijven hangen bestaat wel maar is niet wat je denkt...
Je bent niet gek of je blijft niet de hele tijd vervormingen waarnemen maar je bent gewoon een beetje para en of achterdochtig.
Je ziet de wereld gewoon anders (meestal grappiger) in en dit blijft dan.
Het kan wel zijn dat het een psychose triggert en dat je dus psychotis wordt.
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#5
blijven hangen is beetje breed begrip nog. Jij bedoelt waarschijnlijk iemand die blijvens persoonlijkheids veranderingen heeft en blijvend meer paranoia is bijvoorbeeld.

wat je ook kan verstaan onder blijven hangen is mensen die bepaalde visuals blijven zien bijvoorbeeld vervomingen, kleuren, patronen zien etc. maar niet echt persoonlijkheidsveranderingen.
Heb dit zelf paar maanden gehad en volgens mij veel meer mensen hier op 't forum. Dus reken je ook mensen die paar maanden last hebben van bepaalde symptonen onder 'blijven hangen' ?

Hoor het graag wat jullie precies onderzoeken, succes iig!
e
erwin krolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het schooljaar is duidelijk weer begonnen, je bent de derde al die een onderzoekje post. Ik denk dat jullie onderzoek zich eerst zal moeten richten op de wikipedia ( engelstalig) over lsd, daarin staan goede literatuurverwijzingen naar info hierover.

Ik heb restverschijnselen gehad die zich alleen manifesteerden in een tripsituatie, telt dat ook??

:)EK
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Je kunt niet blijven hangen in een trip. Het enige wat kan gebeuren dat er op lijkt is dat je een psychose triggert, maar dan zou je daar al vatbaar voor moeten zijn (familieleden die het ook heben, etc), anders gebeurt het niet.

Een ander fenomeen heet HPPD, Hallucination Persisting Perception Disorder (zie topic in general chat), wat inhoud dat een deel van de vervormingen/patronen/kleuren die je in je trip zag normaal ook nog steeds ziet. Dist komt doordat je ogen dan overgevoelig zijn geworden voor bepaalde prikkels. Soms kan daarbij ook depersonalisatie/derealisatie optreden, maar dit ligt meer aan jezelf dan aan de LSD.
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Radeon915 zei:
Je kunt niet blijven hangen in een trip. Het enige wat kan gebeuren dat er op lijkt is dat je een psychose triggert, maar dan zou je daar al vatbaar voor moeten zijn (familieleden die het ook heben, etc), anders gebeurt het niet.
Klik om te vergroten...

Dat bedoelt hij wss, en trouwens.. de psychose hoeven niet perse voor te komen bij familie he.

Moet wel zeggen dat sommige mensen geestelijk behoorlijke klap kunnen krijgen van bad trip. Dit is dan niet echt dat ze blijven hangen maar dat ze geestelijk toch (licht) beschadigd zijn.
Vriendin had het na een bad trip op paddo's. Iets van jaar last gehad van angstaanvallen enzo...
Mischien dat ze al vatbaar was, maar vind het verder wel 'stabiel' meisje.
a
aronLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dumpy zei:
Heb dit zelf paar maanden gehad en volgens mij veel meer mensen hier op 't forum. Dus reken je ook mensen die paar maanden last hebben van bepaalde symptonen onder 'blijven hangen' ?
Dat valt idd ook onder de criteria.

Maar voor de duidelijkheid, wij zijn geen onderzoek aan het doen naar de werking van LSD. Wij zitten in het 2e jaar van de International Media and Entertainment Managment opleiding op de NHTV te Breda. Voor het vak Communication Skills hebben we dit blok een opdracht om voor een fictief televisie programma ( zoals bv dr. Phil of Catherine ) gasten te zoeken. Uiteindelijk komt hieruit een guest report met daarin het verhaal en de details. Zoals gezegd is het fictief en vertrouwelijk; De informatie blijft binnen de muren van de school en kan eventueel anoniem geplaatst worden.

Hopelijk is er iemand die ons op deze manier kan helpen; in dat geval graag een PB.

Groet, Aron
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb HPPD gehad, maar dat werd toendertijd getriggered door te vaak achter elkaar paddo's, met LSD heb ik het nooit teruggekregen.
Echt geheel blijven hangen bestaat niet, hoewel een getriggerde psychose er natuurlijk op lijkt en verder heb je dus HPPD, dat is niet blijven hangen maar het is blijvende constante visuele verstoringen, ik had ze zelf vooral bij moeheid (patronen zien, dingen lijken te bewegen) etc.
t
teeboLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik heb denkik ook wel wat last van depersonalisatie/derealisatie, (het klinkt toch een beetje zoals ik het ervaar) volgens mij komt het zeker ook door te paffen. erg is het trouwens niet en ik heb er ook niet echt veel last van.
wat ik wel heb overgehouden aan lsd is een fascinatie voor onkruid en insecten.
mss ben ik wel blijven hangen :)
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat is het doel van dit onderzoek ?

Zoals altijd is dit onderzoek niet ten positieve van de drugs LSD, het gaat de drugs niet promoten.

SPIJTIG !!!

Het zal alweer in een hoek geduwt worden en daar ten onrechte een zwarte gevaarlijke stempel krijgen.

Als er ooit iemand echt doordraait dan is het die persoons zijn schuld nooit die van de ingenome drugs.

Het zijn de gebruikers die de regels negeren en dan toch drugs gaan nemen.

Stonie
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Waarom eigenlijk persé alleen verhalen van mensen die blijven hangen? Dat stelt LSD inderdaad expres in een negatief daglicht. Een levensveranderende positieve ervaring is namelijk ook mogelijk en nog een stuk waarschijnlijker ook gezien echt blijven hangen niet bestaat.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#14
aron zei:
Hallo,


We hebben gemerkt dat onze vraag volledig verkeerd geinterpeteerd word en dat meerdere personen denken dat wij een negatief daglicht willen stellen aan het gebruik van LSD of het drugsgebruik in het algemeen.

Het is de gewoonte om de LSD in kwaadlicht te zetten waarom zou het nu anders zijn ?
Jullie zoeken horror verhalen geen triprteports leg mij uit wat je zoekt ?


Wij zijn geen onderzoek aan het doen naar de werking van LSD. Wij zitten in het 2e jaar van de International Media and Entertainment Managment opleiding op de NHTV te Breda. Voor het vak Communication Skills hebben we dit blok een opdracht om voor een fictief televisie programma ( zoals bv dr. Phil of Catherine ) gasten te zoeken. Uiteindelijk komt hieruit een guest report met daarin het verhaal en de details. Het programma is fictief en de informatie is vertrouwelijk; deze blijft binnen de muren van de school en kan eventueel anoniem geplaatst worden.

Wat doen jullie dan wel leg uit uit in details ik begrijp er niets van je spreekt je zelf nogal tegen ...

Het programma is fictief maar de info niet dus wat moet er dan nog aan geloofbaarheid overblijven ? waarom moeite doen voor iets fictiefs ?


Dus we zijn op zoek naar mensen die ervaring hebben met LSD of een andere drug en die daarbij een verhaal hebben. Graag zouden we van jou vernemen of dit bij jou het geval is en of je bereid ben je medewerking te verlenen aan onze schoolopdracht.

Ervaring genoeg de verhalen staan op het forum .... wat is precies medewerking en wat voor vragenlijst heb je dan ?
Neem zelf als groep LSD en beoordeel zelf is, nog voordat je de mening verspreidt over het internet en het onderwijs.
Oordeel pas als je zelf de LSD trip heb meegemnaakt.


Mocht je hiermee instemmen dan zullen we je opbellen voor een kort interview ( 15 min ) en vanuit dit interview word een verslag gemaakt die we zullen inleveren. Dit is alles.

Nou er is altijd meer ... zoals heb ik het recht het eindstuk te beoordelen en het aan te passen daar waar ik vind dat jullie het verkeerd uitdrukken ?

Indien jezelf niet een dergelijk verhaal hebt, maar je wel iemand kent die dit heeft meegemaakt en die hierover wil vertellen dan vernemen wij dit uiteraard ook graag.

Hopelijk kunnen we rekenen op jou medewerking.


Alleen op mijn medewerking of spammen jullie iedereen ?

Als jullie besluiten de LSD te nemen ben ik bereid te helpen.
Ik praat niet met non druggies over ervaringen en drugs non druggies hebben ALLEEN maar vooroordelen.

Hoogachtend, de LSD Protector Stonie Mahonie Cahonie

ps: Op dit forum houden we alles open en luchtig via de pm mensen aanspreken komt sneaky over is daar een goede verklaring voor ?





Met vriendelijke groet,


Aron van der Valk ([email protected])
Boban Braber
Maurycy Lyczko
Jeroen Rommelaars
Klik om te vergroten...
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb een identieke mail gekregen, precies dezelfde text, en ik ben het met jouw antwoord erop eens. Bovendien kan je lang zoeken naar mensen die zjin blijven hangen, want in de genoemde vorm, nogmaals, bestaat het niet!
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Aron, Boban,Maurice en Jeroen laat je leven wijzigen resetten en ervaar waarom miljoenen mensen de LSD heilig hebben verklaard.
Sommige dingen zijn niet uit te leggen en moet je ervaren.


GA TRIPPEN EN ERVAAR DE LSD .......


Ps: Je topic titel verraad je al ... dus je begin is al slecht. Je moet leren lobbieen das een vak.
m
mushroompietLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik ben in een trip blijven hangen. ik klim de hele dag in bomen en ga als een vogel op mensen poepen. daarna lik ik graag aan auto ramen en lik ik onverwachts mensenoren.
a
alberthoffmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
mushroompiet zei:
ik ben in een trip blijven hangen. ik klim de hele dag in bomen en ga als een vogel op mensen poepen. daarna lik ik graag aan auto ramen en lik ik onverwachts mensenoren.
Klik om te vergroten...
of loop je rond met een latijns woordenboek en zeg je zinnetjes tegen iedereen om je heen haha
m
mushroompietLid
01-01-2024, 00:00
#19
tja, lsd blijft maf spul hoor. volgens mij ben ik me nog veel sneller aan het ontwikkelen dan voor psychedelica. ik krijg opeens intresse in een bredere woordspelling, ik heb mensen door met hun gemanipuleer, en nog een paar vage dingen...vreemd spul. over een paar maandjes weer :mrgreen:
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#20
azgaza zei:
Ik heb HPPD gehad, maar dat werd toendertijd getriggered door te vaak achter elkaar paddo's, met LSD heb ik het nooit teruggekregen.
Echt geheel blijven hangen bestaat niet, hoewel een getriggerde psychose er natuurlijk op lijkt en verder heb je dus HPPD, dat is niet blijven hangen maar het is blijvende constante visuele verstoringen, ik had ze zelf vooral bij moeheid (patronen zien, dingen lijken te bewegen) etc.
Klik om te vergroten...

Is de hppd weggegaan. :confused:
Kan je nu eindeloos wiet roken,zonder dat het erger word/terugkomt ?

Hoelang duurde het voordat het weg was.
Groetjes :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."