Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWhat IS a mindfuck?

What IS a mindfuck?

47 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
t
troebadoerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Na het lezen van dit topic ben ik er eindelijk achter wat er gebeurde bij mijn paddo-trip.

Ik had dus een enorme bodyload maar wist hier niks vanaf ( trillen, zwete, warm/koud ). Hierdoor begon ik te denken dat er iets fout was met de paddos. Ook weet ik dat ik niet graag controle verlies, en toen dit wel gebeurde ging ik dus rare dingen zien die ik totaal niet meer kon verklaren
(mindfuck dus ). Ook had ik een heel raar gevoel van angst in mijn maag, maar wist totaal niet waar ik bang voor was. Toen wij aan de paddos gingen werd mij verteld: je gaat trippen, je ziet leuke dingen, je krijgt lachtkicks. Waarschijnlijk door de bodyload ben ik bad gegaan.

Door dit nieuwe inzicht is het misschien tijd voor een nieuwe poging, mijn vorige trip is meer als een jaar geleden.

:wave:
H
HenkfloydLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heel herkenbaar dit en de oplossing is inderdaad het maar gewoon laten gebeuren. Door middel van simpele meditatie en alles wat je ziet/denkt erkennen, maar niet al te belangrijk maken is het me gelukt om die control loop van je ego uit te schakelen.
Accepteer alles, het zijn slechts gedachten die verschillende emoties op kunnen wekken. Accepteer die emoties en laat los. Als je je gaat verzetten tegen zo'n mindloop kom je er niet uit voordat de trip afneemt.

Interessant stukje over ego control: http://egodeath.com/controldestabilization.htm
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#3
TechNora zei:
fractaliss zei:
TechNora zei:
Eén keer mindfuck op lsd gehad. Duurde ongeveer twee uur, maar het leek wel een oneindige tijd. Wat er toen gebeurde was niks moois of leuks meer in te bekennen. Alle positiviteit was weg, en ik had geen macht meer om het weer mooi te maken. Om me heen ging alles kapot, en zag ik de hel, als ik rustig wilde worden en mijn ogen sloot zag ik daar alle voorvallen uit mijn leven voor me voorbij schieten waarin ik echt bang was geweest, of me extreem negatief had gevoeld. Ook echt extreem ranzige/ belachelijke/ enge dingen.

Alles wat ik bedacht om rustig te worden/ positiviteit uit te halen keerde zich keihard tegen me... alsof iemand die je tot in de kleinste uithoeken kent, zich tegen je keert, en je pakt op de hardste manier mogelijk. Ik was klaar om gekke dingen te doen, dood te gaan, maar deed dat niet omdat ik wist dat ik toch een voor eeuwig ronddolende ziel was, en zelfs dat dus geen zin zou hebben... :(

Gelukkig nooit meer meegemaakt!!
Klik om te vergroten...

Herkenbare situatie, zelf ook een dergelijke hel mogen ervaren...
Eigenlijk is de meest logische oplossing ook de meest pijnlijke.. gewoon doodgaan. Nou ja niet echt natuurlijk, maar wel in je trip. Die enorme paranoide toestanden en doodsangsten zijn mijns inziens in feite niet meer dan een laatste strohalm die je ego aangrijpt om verlies van zelfbewustzijn/zelfsturing te voorkomen. Hij neemt als het ware een loopje met je, probeert wanhopig dingen te verklaren die niet te verklaren zijn, als een computer die overinput te verwerken krijgt en rekenfouten gaat maken. Aanvaard de 'code red', zorg dat je op een prettige plek bent, op je eigen kamer bijvoorbeeld, sla je dekbed om je heen en geef de strijd op, staak het vechten. Als je dat lukt beleef je waarschijnlijk iets wat je je leven nooit meer zult vergeten... :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Interessante theorie! Geeft weer zo'n andere kijk, bedankt. Inmiddels trouwens wel weer getript, maar op lsd nooit echt dood gegaan, daar ben ik denk ik nog niet aan toe, en op dit moment hoeft het ook niet zo nodig meer voor mij.
Klik om te vergroten...

Kun je dan misschien beter met Ketamine proberen? Neem gewoon +- 200 mg en snuif dat op. Ik had toen echt het gevoel alsof ik dood aan het gaan was en erna geen lichaam meer had. Het voordeel van dit ten opzichte van LSD is dat deze staat maar ongeveer half uurtje duurt, drna wordt de trip al minder.
e
ellingtonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Iemand vroeg me tijdens mijn trip: ''hoe voelt dat nou?''

Een uur heb ik zitten nadenken.

''LSD is een denkdrug''

Ik voelde mij alsof ik het antwoord op alle vragen in de wereld had gevonden.
T
TostiniLid
01-01-2024, 00:00
#5
ellington zei:
Iemand vroeg me tijdens mijn trip: ''hoe voelt dat nou?''

Een uur heb ik zitten nadenken.

''LSD is een denkdrug''

Ik voelde mij alsof ik het antwoord op alle vragen in de wereld had gevonden.
Klik om te vergroten...

ik vroeg dat dus ook voor ik het voor het eerst ginge gebruiken en ik kreeg als antwoord
'het voelt alsof je in een speeltuin bent'
ik snapte er niks van, maar midden in mijn trip had ik een moment dat ik me gevoel probeerde te omschrijven, en hij herhaalde het en het klopte gewoon :)
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn weirdste mindfuck was dat ik tijdens een Paddo trip dacht dat mn vriendin aan het stikken was. Ze was zelf ook aan het trippen, lag op bed onder de dekens. En omdat ik haar hoofd niet zag en alleen haar ( niet bewegende ) benen wou ik eventjes onder de lakens kijken om te zien of ze er nog was. Toen ik haar gezicht zag was die helemaal lijkwit/blauw, en ik schrok me echt dood, ik dacht dat ik haar zo snel mogelijk moest reanimeren. Nog nooit zo'n extreem gevoel van verlating gevoeld. Maar toen dee ze haar ogen open en maakte ze een opmerking over hoe weird mn baard er uit zag :P
K
KarnomelkLid
01-01-2024, 00:00
#7
mindfuck zie ik als in een draaikolk van gedachten komen waarbij je steeds kopje onder gaat, en afentoe wanneer je weer boven komt om te happen naar adem een korte realiteits besef hebt, en dan word de grond weer onder je weg getrokken en ga je weer kopje onder in gedachtes. Dit zie ik als de waarheid onder ogen komen wat schokkerend kan worden ervaart. het filosofische gedeelte komt wanneer je de mindfuck analiseert en weer wat beter kan relativeren. wat dan zo makkelijk is omdat je je gedachtes letterlijk voelt en ziet en dus makkelijk zijn te beschrijven. ik denk dat het filosofische aspect niet kan plaats vinden als deze mindfuck er niet is geweest. mindfuck vind ik ook belangrijk voor een goede trip. heb welles paddo's gehad waarbij ik geen mindfuck kreeg, deze space ervaarde ik dan meer als xtc en was gigantisch euforisch. maar jammer genoeg bleven de filosofische kanten uit omdat ik TE intens genoot van alles.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#8
De beste mindfuck is nogsteeds de alcohol kater... ik bedoel als een drilboor op je schedel geen mindfuck is weet ik het ook niet meer :confused:
P
PetricovLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je moet ook naar me luisteren Neger :P
Eerst Water de rest komt later :P

Ja geen Kater dus :+
L
LuomoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb toch ook de ervaring dat paddoos veel sterkere mindfuck produceren dan LSD.
Een kleine bloemlezing:

- Iets briljants, levensbelangrijk ontdekken, om het vervolgens te vergeten. Daarna uren (Of minuten?Seconden? Hey! Wie weet? Das OOK deels een mindfuck) Zoeken in je brein wàt t was. En elke keer als je er niet aan denkt wèèt je het oppeens weer, om het vervolgens wèèr te vergeten als je er 'bewust' aan probeert te denken. Alsof iemand niet WIL dat je het weet.

-Denken dat het universum zich onder een bed bevindt

-Niet helemaal weten of hetgene wat je net gedaan hebt (bv: een koekje eten) nou gebeurd ìs, aan het gebeuren is, of nog moet gebeuren

- Elk klein geluidje horen dat er ook maar is in de omgeving, + 10 keer versterkt en in vreemde echoënde patronen

-Kleine zinnetjes hardop zeggen, die je normaal alleen 'denkt'

Etc :grin:
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Weird_Tripping zei:
een goeie Mindfuck??
Klik om te vergroten...

whahaha :mrgreen: :mrgreen:

op een oog na zou dit best een goeie zijn... vind je niet Weird Tripping?
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#13
mind fuck is ook heel erg paranoia worden ......

bodyload is ook dat je je organen kan voelen rillen, kotsen, zweten, zweven. ....

:wave:
f
fractalissLid
01-01-2024, 00:00
#14
azgaza zei:
Verder komt het op LSD vaak voor dat ik verwoordingen van gedachtes extreem cliché vind uitpakken, en dan herken ik iets van die zinnen die ik zeg in de geschiedenis en wil ik die woordkeuze persé niet gebruiken maar kan ik ook geen betere vinden, dat komt echt vaak voor in mijn trips; een gebrek aan goede woorden en terugvallen op cliché's.
Klik om te vergroten...

Ai die is zeer herkenbaar :mrgreen:

Heb ik op lsd al meerdere malen ervaren, het compleet doordrongen zijn van de ontoereikendheid van verbale communicatie en je derhalve - tot op het destructieve af - storen aan je eigen 'platvloerse' taalgebruik... :rolleyes:
H
HenkfloydLid
01-01-2024, 00:00
#15
Luomo zei:
Ik heb toch ook de ervaring dat paddoos veel sterkere mindfuck produceren dan LSD.
Een kleine bloemlezing:

- Iets briljants, levensbelangrijk ontdekken, om het vervolgens te vergeten. Daarna uren (Of minuten?Seconden? Hey! Wie weet? Das OOK deels een mindfuck) Zoeken in je brein wàt t was. En elke keer als je er niet aan denkt wèèt je het oppeens weer, om het vervolgens wèèr te vergeten als je er 'bewust' aan probeert te denken. Alsof iemand niet WIL dat je het weet.
Klik om te vergroten...


Zo herkenbaar en zo frustrerend. Daarom ga ik nooit meer trippen zonder m'n memorecorder, staat altijd aan, en iets briljants wordt direct opgenomen. Althans dat hoop/denk ik dan, want ik weet vaak niet of ik hardop aan het praten of denken ben :mrgreen:

Haha, mindfucks kunnen zo grappig zijn :P
S
SantatripLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik hoef daar ook helemaal niks voor te gebruiken hoor....en ik heb 'niks' :wink:

:wave:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#17
fractaliss zei:
azgaza zei:
Verder komt het op LSD vaak voor dat ik verwoordingen van gedachtes extreem cliché vind uitpakken, en dan herken ik iets van die zinnen die ik zeg in de geschiedenis en wil ik die woordkeuze persé niet gebruiken maar kan ik ook geen betere vinden, dat komt echt vaak voor in mijn trips; een gebrek aan goede woorden en terugvallen op cliché's.
Klik om te vergroten...

Ai die is zeer herkenbaar :mrgreen:
Klik om te vergroten...
+1 Heel vervelend inderdaad. Of een leuke zin of gesprek dat eindigt, maar ik het zo leuk vond dat ik het per sé nog een keer wil zeggen. En dan krijg ik dat wat azgaza zegt weer, dan moet dat weer gezegd worden, maar met andere woorden..

Verder is een mindfuck voor mij constant vast zitten in een zelfde zin in mn hoofd, een stukje van een liedje dat zich honderd keer achter elkaar herhaalt, tot ik er gek van word. Of een stroom van alleen maar negatieve gedachten, maar dat komt gelukkig niet zo vaak voor.
S
SantatripLid
01-01-2024, 00:00
#18
ExceptionalInsight zei:
fractaliss zei:
azgaza zei:
Verder komt het op LSD vaak voor dat ik verwoordingen van gedachtes extreem cliché vind uitpakken, en dan herken ik iets van die zinnen die ik zeg in de geschiedenis en wil ik die woordkeuze persé niet gebruiken maar kan ik ook geen betere vinden, dat komt echt vaak voor in mijn trips; een gebrek aan goede woorden en terugvallen op cliché's.
Klik om te vergroten...

Ai die is zeer herkenbaar :mrgreen:
Klik om te vergroten...
+1 Heel vervelend inderdaad. Of een leuke zin of gesprek dat eindigt, maar ik het zo leuk vond dat ik het per sé nog een keer wil zeggen. En dan krijg ik dat wat azgaza zegt weer, dan moet dat weer gezegd worden, maar met andere woorden..

Verder is een mindfuck voor mij constant vast zitten in een zelfde zin in mn hoofd, een stukje van een liedje dat zich honderd keer achter elkaar herhaalt, tot ik er gek van word. Of een stroom van alleen maar negatieve gedachten, maar dat komt gelukkig niet zo vaak voor.
Klik om te vergroten...

Op lsd kan ik idd ook vaak niet uit mijn woorden komen. Je denkt te lang na over ieder woord apart dat een flinke zin al een hele opgave wordt. Tel daarbij op dat je dat je dan die woorden weer in de context van een gesprek moet plaatsen en daar ga je...

Bij paddo's vind ik de grootste mindfuck de tijd (paranoia: hoe laat begonnen, hoe lang duurt het nog, hoe laat is het nu?), al was dat meer iets van de eerste keren. Tegenwoordig ben ik daar gewoon heel bewust niet meer mee bezig....

:wave:
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#19
jcutter123 zei:
ADHD is een klote mindfuck kan ik je wel vertellen!
Klik om te vergroten...

Amen!
S
Special_KLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ook op paddo's: ik dacht dat ik m'n ogen 360° rond kon draaien. Ik kon dus via mijn oogkassen de binnenkant van mijn hoofd zien. Ik geloofde het echt!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."