Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVoor de mensen, die lsd als hun favoriet zien

Voor de mensen, die lsd als hun favoriet zien

33 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#1
De topicstarter is de enige die ook maar een beetje nadenkt daar, hoewel ik het niet met hem eens ben over het gigantische complot om de bevolking dom te houden.
P
PsychedelicwarriorLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee, daar gaat hij teveel in door inderdaad.

Maar het is natuurlijk wel bewezen dat wij dom worden gehouden he..
Kijk maar eens naar The Disclosure Project Meeting als je het echt interessant vind dit soort zaken.
Alleen zaken zoals hagedissen en de new world order..
s
stoner_001Lid
01-01-2024, 00:00
#3
HEEELP MIJ het is echt lang geleden dat ik nog eens zwaar getript heb ik heb het eerlijk gezegd ook wat teveel gedaan op korte tijd daarrmee bedoel ik elk weekend nu moet ik er een stuk of 5 zes eten eer dat ik ze redlijk deftig voel maar ik ga nooit meer echt zwaat hallucineren dit weekend ook 2 drupppels en 4 trips en echt niet lang gevoeld ben wel al eens 2 maand gestopt geweest maar dit was blijkbaar niet genoeg kan er mij iemand een goede raad geven want ik weet het niet meer en ik ben het beu van telkens zoveel trips te moeten eten
ik wil er weer 2 of drie eten en gewoon echt zwaar trippen voor 5 7 6 uur wie mij hiermee kan helpen ben ik erg dankbaar
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jullie kennen de site drugsinfoteam.nl wel?
Hier hebben ze een hele (en naar mijn idee: een realistische) mening over lsd.
Berichten die ik hier steeds ontkracht zie worden met, in de meeste gevallen, onzinnige dingen; kom ik hier ook op tegen. Ontkracht dit maar eens:

Vraag:
hallo ik ben een paar maanden geleden blijven steken in een lsd tripje niet de eerste die ik nam, eerder de 20tigste ik ben me er zelf bewust van maar de mensen om me heen bezien me als niets telkens als ik kijk kijken de mensen weg, ook hiervoor heb ik een verklaring namelijk mijn vlakke gezichtsuitdrukking ik neem het de mensen niet kwalijk maar ze zijn er niet bewust van dat ik van meer bewust ben dan zij denken, ik zou niet weten hoe ik die voze kop moet veranderen daarom vraag ik een hopeloos antwoord van jullie dat mij toch kan verderhelpen met een menselijk bestaan. aan deze uitleg is volges mij ook te zien dat ik geen achterlijk ventje ben bij voorbaat dank Solexoria

Antwoord:
Je code was: fuckyou Beste vraagsteller, Je schrijft dat je in een trip bent blijven steken. Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Je hebt nog nog te maken met nare verschijnselen van de LSD trip die fout ging. Je ziet en voelt reacties van mensen heftig, vervormd. Je betrekt gedrag van mensen meer op jezelf dan wellicht terecht is. Dat gebeurt vaker na LSD en het is het gevolg van de ontregeling van je hersenen door LSD. Je hebt medicatie nodig om je hersenen weer rustig te krijgen. Ga naar een huisarts en vertel daar je verhaal even duidelijk als je het hier doet. Je kunt je email en mijn antwoord printen en meenemen. Het is echt nodig dat je medische hulp zoekt. Anders blijf je veel langer met deze narigheid rondlopen dan nodig is en goed voor je is. Succes en groet, Martin Sijes

Er waren leden die zeiden dat lsd je hersens niet ontregelde?


Vraag:
Hallo ik ben een jongen van 20 en ik wil LSD gaan doen.> Ik heb het nooit gedaan, maar heb wel vaker paddo´s gedaan. Hoeveel trips moet ik nemen? Alvast bedankt.

Antwoord:
Beste vraagsteller, LSD is illegaal en daardoor ken je de sterkte en zuiverheid van de LSD niet. Ik kan je geen veilige dosis noemen. Het is wel duidelijk dat je voorzichtig moet doseren, zeker als je je lichamelijke psychische reactie op LSD nog niet kent. Ik wil geen doseringsadvies geven omdat LSD illegaal is en het als hard drug lichamelijk en psychiatrisch veel riskanter is als paddo's. Wel enige feiten: - Er wordt in Nederland weinig LSD getest. De doseringen die wij met testen vinden, lopen uiteen van erg licht (10mcgr) tot (150 mcgram= zwaar). In dit opzicht is de LSD markt onvoorspelbaar. Omdat wij zo weinig LSD monsters testen, ken ik de waarde van de Nederlandse LSD niet. In de VS is de doorsnee LSD 50 - 75 mcgram. -Vorig jaar hadden wij in Haarlem LSD microdots waar mensen beroerd van werden en erg van in de war raakten. Enkele dots bleken zeer sterk te zijn. -De drempelwaarde (dwz. waar het effect begint te krijgen) varieert van persoon tot persoon 10- 50 mcgr. Een voor ervaren LSD trippers "lichte"trip is 50-100mcgr. Voor onervaren trippers is dit al sterk -Als je van trippen houdt, ben je veiliger als je geen LSD neemt maar je dosis paddo's verhoogt. Paddo's zijn lichamelijk ongevaarlijk. Dat is een geruststellende gedachte als je aan het trippen bent. Als je eventueel wel LSD neemt, zou ik in ieder geval geen microdots nemen. Microdots zijn in 1 keer naar binnen en dan is het afwachten! Een papieren trip is deelbaar en dan kun je risico's verminderen door een 1/4 of minder nemen en kijken hoe je daar op reageert. Als je LSD neemt, zorg dan dat je iets lichts in je maag hebt en niet zwaar gegeten hebt. Dit i.v.m. het uitstellen van de werking plus overgeven. Het is verder veiliger als er iemand bij je is die niet meetript Groeten, Martin Sijes

Net werd mij nog verteld, dat paddestoeler soms nog riskanter dan lsd kan zijn :confused:

Dit zijn psychiaters en zo, dus ze weten vast wel waar ze het over hebben.
Dit is vertrouwder, dan een paar hippie's met goeie ervaringen.
Persoonlijk heb ik ook nog niks negatiefs meegemaakt met tripmiddelen, maar dat zou best weleens kunnen gebeuren.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
www.erowid.org

Lichamelijk is LSD niet schadelijk. Het verschil tussen werkzame dosis en overdosis is bovendien nog steeds veel meer dan 1000den keren de dosis. Je lichaam lijdt gewoon echt niet onder LSD, het is lichamelijk een van de veiligste middelen.

Mogelijke mentale schade is blijvende tracers en flashbacks, bij een minderheid van de gebruikers, de getallen daarover zijn geschat en lopen enorm uit een, van 10 tot 40% wordt vaak geschat. Door sommige mensen wordt HPPD nog wel vertaald in blijven hangen, dus op dat punt.. ja dat kan, en als het gebeurd heb je pech.

Die mensen mogen psychiater zijn, maar als ze denken dat LSD lichamelijk schadelijk is en dat paddo's milder zouden zijn dan mogen ze dus wel even zich méér gaan verdiepen in het gene waar ze advies over geven, want hun informatie klopt gewoon niet. Mijn informatie bronnen zijn niet een paar hippies met goede ervaringen, maar wetenschappelijke onderzoeken waar nachten leeswerk in heeft gezeten, bronnen na zoeken, testgroepen nazoeken.

Een argument op basis van gezag geloof ik niet, ik heb een psychiater gehad die mij na duideiljk gezegd te hebben dat ik geen medicatie wilde na één gesprek dus medicatie voorschreef, medicatie die bovendien verslavend kan zijn. Dat iemand een diploma heeft betekend voor mij dus ook niks, als zij hun onderzoeken publiceren met alle details zal ik het zeker lezen en in overweging nemen, maar ik ben het gewoon totaal niet met die mensen eens.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja, en we weten in principe; enorm weinig van onze hersens af.
Dus kunnen we eingelijk wel zeggen, dat medicijnen/drugs/middelen onschuldig zijn?
We hebben gewoon geen recht op spreken, alleen datgene wat de praktijk uitwijst, maar daar moeten ook heel sceptisch tegenover staan. Want dat is nogal subjectief.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#7
jcutter zei:
Dit zijn psychiaters en zo, dus ze weten vast wel waar ze het over hebben.
Dit is vertrouwder, dan een paar hippie's met goeie ervaringen.
Persoonlijk heb ik ook nog niks negatiefs meegemaakt met tripmiddelen, maar dat zou best weleens kunnen gebeuren.
Klik om te vergroten...
verantwoorde voorlichting doe je op basis van Nationaal geaccepteerde ideeen.

als er een top 1 zou zijn van globaal gestigmatiseerde middelen dan staat lsd bovenaan

zelfs als de schrijver van het antwoord zelf van mening is dat lsd minder slecht is, moet hij toch het gangbare idee propageren,..anders is hij gewoon niet verantwoord bezig.

en die maffe hippies zijn anders wel volkomen ondiscriminerend tov het type ervaring wat ze beschrijven...en die beleven het 1st hand..dus doe mij de info van de praktijkwetenschapper maar ipv de info van de theoretische wetenschapper die eerst zal moeten wachten tot de praktijkwetenschapper hem zijn ervaringen heeft meegedeeld :wink:
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#8
in hoeverre moet de praktijk ergens de veiligheid van aantonen alvorens het acceptabel is dan?
..moet iemand met regelmatig lsd gebruik soms eerst 102 jaar worden en mentaal en lichamelijk bij zijn gebleven alvorens het geloofbaar is ofzo ? :wink:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat een slappe argumenten geef jij, peter.
Dus als Albert 102 is geworden, na vele lsd sessies; zou de drug veilig moeten zijn?
In mijn ogen; is een middel pas veilig, wanneer ze precies kunnen aantonen, wat het in je hersens doet.
Vandaar steeds die wetenschappelijke uitkomsten die elkaar zoo tegenspreken..
Dit zie je vaak met wiet en xtc.
Dat slaat toch ook nergens op?
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wanneer je zelf heel goed weet hoe LSD in je geest aankomt impliceerd dat nog niet dat dat voor enkele individuen niet zo is. Hetzelfde geldt voor de verwerking.

Ik geef drugsinfoteam deels gelijk, ik heb hier voor Martin Sjens een tijd terug ook een betoog over gehouden. http://www.drugsinfoteam.nl/v_en_a/bekijk.php?id=32689

De sturing van LSD omvat veel eenvoud en meegaandheid ten op zichte van paddo's. Vergelijk dat eens met de totale wanorde en eventuele paniek van Salvia. In mijn ogen is de werking en sturing LSD kinderspel bij een volledige dosis Salvia die aanslaat.

Desalniettemin voel ik wel dat LSD hevig ingrijpt op je denkwijze en hoe je de wereld waarneemt en beoordeeld. Een gevolgtrekking waar veel gebruikers een enorme verlichting in vinden, inclusief mezelf.

Maar ik kan me ook voorstellen als het exact de andere kant opslaat, je achter kunt blijven met mentale isolatie die je leven negatief kan beinvloeden. Ook zeker na afloop van een overweldigende positieve trip kan het voor enkele moelijk zijn om zich opnieuw in vorm van de normale wereld te gieten.

Ik heb LSD nooit anders leren kennen dan de opperste climax voor de menselijke geest. Samen met DMT. LSD is wie ik ben en andersom.

Maar toch zijn er wereldwijd gevallen van HPPD or mentale stoornissen die erg riskant zijn geweest, veel door foutieve aanvang bij een LSD trip. Bij paddo's zijn deze gevallen er bijna niet of totaal niet. Ik ben het er dus mee eens dat LSD in dat opzicht riskanter is. Als je echt bewust voelt wat LSD doet, merk je dat de ingrijping op je hersenen toch echt een veel grotere 'overgave' is.

Een kennis van me heeft uiteindelijk zichzelf in 'goede overweging' z'n leven beeindigd, ik weet hoe hij over LSD sprak en ook hoe het in z'n geest aankwam. Dat 'risico' moet ieder die LSD gebruikt wel in acht nemen.
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#11
jcutter zei:
Wat een slappe argumenten geef jij, peter.
Klik om te vergroten...

En de jouwe zijn beter? "Iemand die betaald wordt om mensen te overtuigen geen drugs te nemen heeft altijd gelijk", what's next? Creationisme? Mensen die het letterlijk van God gehoord hebben kunnen toch ook geen ongelijk hebben?
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ivoos zei:
jcutter zei:
Wat een slappe argumenten geef jij, peter.
Klik om te vergroten...

En de jouwe zijn beter? "Iemand die betaald wordt om mensen te overtuigen geen drugs te nemen heeft altijd gelijk", what's next? Creationisme? Mensen die het letterlijk van God gehoord hebben kunnen toch ook geen ongelijk hebben?
Klik om te vergroten...
Wie zegt dat ze worden betaald, om mensen van drugs af te houden?
Dit zijn mensen, die vragen OVER HET INTERNET beantwoorden.
Antwoorden gebasseerd op wetenschappelijke kennis.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Voor mijn werk heb ik diverse symposium bij gewoond over ondere andere verslaving, effecten van drugs etc etc.

Datgene wat me is bij gebleven over LSD is dat het psychoses of flashbackes kan uitlokken bij mensen die een psychiatrische ziekte hebben. Voor de rest schijnt het volgens die mensen die die presenatie gaven een veilige drugs te zijn. Omdat het je chromosomen in de hersenen niet beschadigd. Dit is wettelijk bewezen. Hersenschade schijnt nooit bewezen te zijn heb ik toen vernomen. Mensen die lsd gebruiken zul je niet gauw zien bij een crisisopname aldus die heren. Dat getuigt van een relatief veilige drugs.

Deze info heb ik dus op dat symposium vernomen. Van lsd weet ik zelf te weinig om er voor de volle honderd procent over te oordelen.
Ik weet dat het drugsinfoteam het doel heeft om drugs niet aan te moedigen. Dus ze zullen niet positief schrijven over bv lsd.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja dat is dus niet zo, iemand die er enige wetenschappelijke kennis over heeft weet dat LSD lichamelijk niet schadelijk is. Het verschil tussen werkzame dosis en overdosis bij paddo's is kleiner dan bij LSD, en dat is dus wel echt wetenschappelijk bewezen. Paddo's zijn dus éigenlijk iets giftiger op dat punt.
Ze kunnen zeggen dat paddo's milder zouden zijn, dat is namelijk redelijk subjectief, iedereen heeft andere criteria voor wat sterker zou zijn. Dat LSD langer duurt en in de regel visueler is is namelijk wel zo, en als dat je criteria zijn.. ja dan is LSD sterker. Als je de werkzame dosis gebruikt als maatstaf ook, maar als je de mentale impact, de chaos rekent misschien weer helemaal niet. Dat is dus niet te zeggen en nog al veel mensen doen alsof subjecteive dingen opjectief zijn, iedereen bijna wel, dus dat neem ik ze niet kwalijk MAAR..

LSD is lichamelijk gewoon echt NIET SCHADELIJK. dat is het gewoon niet.

(PS: ik had flasbhacks en milde HPPD na een paddo zomer, na de LSD zomer twee jaar later: niks gehad, zegt in mijn ogen ook wat)
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik kan ook moeilijk geloven dat LSD voor iedereen onschadelijk is, Het heeft enorm veel invloed op onze hersenen, sommige mensen worden er alleen maar beter van, voor andere mensen laat lsd een zekere 'schade' achter, hier ben ik toch redelijk van overtuigd.
Ik heb zelf denk ik ook emotionele schade opgelopen door LSD paddo's en wiet, en ik gebruik zeer occasioneel.
Het goede nieuws is dat de hersens zeer flexibel zijn en in staat zijn om weer te herstellen.
maar ik denk dat je nooit zeker kan zijn dat LSD bij jou geen schade zal aanrichten, vooral bij mensen die te jong zijn, of er de hersens niet voor hebben, je weet wel.
In mijn geval zal je het trouwens niet gezien hebben aan mij, dus ik denk dat er zo wel meer rondlopen, ik heb er geen blijvende schade aan overgehouden maar wel een lange tijd problemen met interpretaties (typisch lsd) en teveel nadenken.
LSD is niet uitgevonden door god met de bedoeling dat wij mensen lekker kunnen trippen, het is een molecule die toevallig veel invloed heeft op de hersenen en zijn sporen nalaat (zonder te spreken over positief of negatief).
verder wil ik toch ook even kwijt dat ik soms wat de indruk hebben dat we via dit forum, lekker gezellig samen, drugs toch soms serieus ophemelen.
Tot zover een paar bedenkingen...
ik ga trouwens in mijn verdere leven zeker nog verder experimenteren met lsd maar ik zal er toch verschrikkelijk voorzichtig mee zijn
:wave:
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#16
LSD en Paddo's zijn allebij even gevaarlijk... Paddo's hebben vaak een donkerdere trip dan LSD (die vaak een vrolijke trip heeft) LSD Info Die door de overheid word gesubsideerd...

Blijven hangen is een fabeltje, wel kan je HPPD krijgen inderdaad... maar wat is daar erg aan als je trippen zelf toch al leuk vind? :mrgreen:

Verder is het niet schadelijk voor je lichaam omdat het in zulke kleine doses werkt dat je lever en nieren hier practisch geen schade aan ondervinden...

Verder kan je beter 1 tripje nemen dan allemaal voorverpakte snoep en snacks kopen, aangezien die E nummers die erin zitten nog veel schadelijker zijn dan LSD :wink:
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het leven is schadelijk, big deal.
M
MiNiMaLiSDopeLid
01-01-2024, 00:00
#18
blijven hangen is een fabeltje? :confused:

waarom reageert niemand hierop of geeft er een uitleg aan hoe dit kan:

Vraag:
hallo ik ben een paar maanden geleden blijven steken in een lsd tripje niet de eerste die ik nam, eerder de 20tigste ik ben me er zelf bewust van maar de mensen om me heen bezien me als niets telkens als ik kijk kijken de mensen weg, ook hiervoor heb ik een verklaring namelijk mijn vlakke gezichtsuitdrukking ik neem het de mensen niet kwalijk maar ze zijn er niet bewust van dat ik van meer bewust ben dan zij denken, ik zou niet weten hoe ik die voze kop moet veranderen daarom vraag ik een hopeloos antwoord van jullie dat mij toch kan verderhelpen met een menselijk bestaan. aan deze uitleg is volges mij ook te zien dat ik geen achterlijk ventje ben bij voorbaat dank Solexoria

Antwoord:
Je code was: fuckyou Beste vraagsteller, Je schrijft dat je in een trip bent blijven steken. Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Je hebt nog nog te maken met nare verschijnselen van de LSD trip die fout ging. Je ziet en voelt reacties van mensen heftig, vervormd. Je betrekt gedrag van mensen meer op jezelf dan wellicht terecht is. Dat gebeurt vaker na LSD en het is het gevolg van de ontregeling van je hersenen door LSD. Je hebt medicatie nodig om je hersenen weer rustig te krijgen. Ga naar een huisarts en vertel daar je verhaal even duidelijk als je het hier doet. Je kunt je email en mijn antwoord printen en meenemen. Het is echt nodig dat je medische hulp zoekt. Anders blijf je veel langer met deze narigheid rondlopen dan nodig is en goed voor je is. Succes en groet, Martin Sijes
Klik om te vergroten...

lijkt me vrij fucked up dat je zo blijft denken na de afloop van een lsd trip :confused:

En inderdaad zoals hierboven werd gezegd wordt drugs hier soms serieus opgehemeld, ik denk best nog eens goed na of ik al dan niet paddo's of lsd zal doen in de toekomst na dit te lezen..
P
PurpleFlowerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Er staat veel te weinig info in de vraag om te beoordelen of het door de LSD komt of door een combinatie van dingen. Gebruikt die persoon meer middelen? Hoe snel achter elkaar heeft die persoon getript (er staat 20x, maar is dat in een tijdsbestek van een jaar of 20 jaar?). Het beeld wat hier geschetst wordt is vervormt en kan zeker niet als waarheid aangenomen worden.

Even over psychoses en de LSD die het zou kunnen triggeren, ik heb navraag gedaan bij een arts hierover, juist omdat ik hier bang voor was. LSD KAN het inderdaad triggeren MITS je er al aanleg voor hebt. Het enige wat dat kan betekenen (en dit zuig ik niet uit mijn duim) is dat de psychose al op de loer ligt en of je die LSD nou neemt of niet, het komt er ooit een keer uit. Mocht die psychose er niet uitkomen in al je levensjaren heb je poepgeluk! En mag je dat engeltje op je schouder heel erg bedanken.

LSD brengt, mits je het verstandig gebruikt en alle gezondheidsregels in acht neemt, geen permanente schade toe aan de hersenen. Je moet alleen wel met gezond verstand te werk gaan. Dit is niet alleen met LSD zo maar dat is met alles in het leven zo.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
+1 voor paars bloempje

Binnenkort wordt LSD gelegaliseerd in Rusland en gaat men terug (praktisch) onderzoek doen over de effecten van LSD als geneesmiddel. LSD zou de mogelijkheid hebben mensen d.m.v. LSD-therapie van verslavingen & trauma's af te helpen.

Wetenschappelijk bewijs dat LSD voor hersenschade zorgt of dat je na eenmalig gebruik kan 'blijven hangen' oftewel psychotisch kan worden is nooit gevonden. Verder brengt LSD geen schade toe aan de chromosomen, zoals vroeger wel beweerd werd

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."