jcutter zei:
Ik heb helaas nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag: kan lsd de stofjes in je hersens zodanig beinvloeden, dat je hersenchemie helemaal uit balans raakt?
Je betrekt gedrag van mensen meer op jezelf dan wellicht terecht is. Dat gebeurt vaker na LSD en het is het gevolg van de ontregeling van je hersenen door LSD. Je hebt medicatie nodig om je hersenen weer rustig te krijgen
Op basis van wat ik denk te weten over lsd zeg ik van niet.
zo uit mn hoofd kan lsd dendrieten doen intrekken. neurale verbindingen bepalen je gedrag bij routines of vaker voorkomende situaties, wanneer deze gebruikelijke netwerken plots minder dominant zijn, kunnen je hersenen makkelijker een alternatief neuraal pad kiezen tov het handelen bij desbetreffende routine of situatie.
de stelling is van een chemie disballans lijkt me eerder een poging tot jip en janneke taal,
al zijn terug getrokken dendrieten natuurlijk makkelijk als fysieke hersenschade uit te leggen, en zelfs als krimpende hersentjes
persoonlijk vind ik het een zegen.
In het geval van heel veel aspecten van een mensenleven, wordt de natuurlijke intuitie overschaduwd door alternatieve handelwijzen zoals gedicteerd door de overkoepelende cultuur en opvoeding. Deze zijn soms, maar niet altijd nuttig, soms zelfs volslagen idioot of zelfs (zelf)destructief, maar vrijwel altijd ongezien door de persoon op wie dit slaat, en dat zijn we dus allemaal wel tov verschijdenen belangerijke of minder belangerijke handelingen.
lsd biedt door deze fysieke eigenschap op je hersenen dus een unieke kans op een objectieve kijk tov reperterende handelingen uit je leven.
ik heb daarnaast geen bewijzen gezien van mensen die kritieke vaardigheden waren verleerd, .. dus zelf zou ik dit zeer zeker geen hersenschade of dommer worden oid noemen, slechts het opnieuw krijgen van keuzes die je jezelf ooit eens hebt (laten) ontnemen.