Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBang voor LSD

Bang voor LSD

30 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#1
zo klinkt het wel, en daar kan ik mee instemmen, bij mij 1,5 portie gedroogd hawaii komt nieteens inde buurt bij 1 portie vers hawaii...
uit mijn ervaringen
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nu ongeveer een maand geleden heb ik voor de eerste keer LSD gebruikt. Het ging eerst supergoed, maar daarna sloeg het ineens om. Ik ben toen flink bad gegaan op de ergste manier denkelijk, echt een keiharde mindfuck... Ongeveer 3 uur heb ik daar in gezeten, en ik kwam er met geen mogelijkheid uit. Nog steeds denk ik er regelmatig aan terug om het allemaal wat te relativeren, maar de eindconclusie is toch: ik ben bang geworden voor LSD!!

Daar baal ik van... Dit is de eerste slechte tripervaring die ik ooit heb gehad, want verder was het allemaal super. Wel hele heftige trips, zoals met ketamine (zie tripreports), en allerlei drugs door elkaar heen, maar altijd was ik vol zelfvertrouwen dat ik het allemaal wel aankon.

Dit komt vooral doordat ik tijdens die zware trips een soort alterego ontdekt heb die losstaat van mijn eigen persoon, en waarbij het altijd rustig en goed is. Ik kan daar altijd terecht als ik bv erg hard ga, en voel me dan buiten mezelf staan. Die rust kon ik tijdens de LSD niet meer bereiken, en dat maakte het zo beangstigend. Ik ben normaal geen angstig persoon, maar toen voelde ik bijna voor t eerst van mijn leven echt diepe angst.

Ik zou heel graag LSD op een goede manier herontdekken. Ik weet zeker dat het mij nog meer te bieden heeft, en dat het mogelijk moet zijn om er goed op te trippen. Het is van zichzelf geen kwade drugs dat geloof ik wel. Voor mezelf vind ik het ook belangrijk om er niet angstig voor te blijven. Mijn plan is dan ook om het over een maandje ofzo nog eens te proberen.

Hebben jullie tips voor me zodat het de volgende keer wel helemaal goed gaat? Alvast bedankt ... :wave:
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Andere set&setting. Als je bad gaat helpt het als je iemand bij je hebt die je 100% vertrouwd, en dat je de setting (muziek, locatie etcetera) kan veranderen, het liefst richting iets bekends. Wees niet bang voor wat er komt, en maak een milde trip. Doe alsof het je eerste keer is en neem een kleine dosis, om eraan te wennen. Later bijnemen zorgt voor een minder intrense piek, maar toch een langdurige trip. Veel plezier :wave:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#4
gewoon in een omgeving waar je je goed voelt en niet te veel nemen
en veel relativeren tijdens de trip moest het nodig zijn
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik raad ook aan een halve te nemen en dan mocht het 3 uur in de trip nog goed gaan nog een halve bij te pakken, en inderdaad set en setting. Ik herinner me uit je tripreport nog dat je iemand zag als vreseijk verbrand. Dat heb ik zelf ook meegemaakt, toen ik van het strand kwam en heel licht verbrand was, dat mijn huid eruit zag alsof het nooit meer goed zou komen. Ik herinner me dat ik toen dacht 'als het er na de trip nog steeds zo uit ziet, dán ga ik me pas zorgen maken.' Ik weet niet of die gedachte toepasbaar is en zal helpen, maar ik denk altijd op die manier in trips en ben op lsd of paddo's on nooit bad gegaan (een totaal van 19 trips).

Weet niet bang, maar wel voorzichtig. Respecteer de LSD, en zorg dat je gewoon altijd iets hebt om je mee af te leiden. Neem mooie idngen mee naar de plek waar je gaat trippen waar je je even door kan laten afleiden mocht er een negatief moment in zitten..
en zorg dat je met mensen bent die kunnen helpen gerust te stellen mocht het toch even niet leuk meer zijn.
e
erwin krolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn advies is om eerst weer eens iets anders te nemen als je zo nodig opnieuw wil trippen :wink:
Paddo's bv. Ik ben vijf jaar gestopt met trippen na een bad trip van 3 zegels. De eerste keer dat ik weer wat nam was dus na vijf jaar, en ik kreeg van die paddo's eerst precies dezelfde angst en visuals als toen van de lsd. Gelukkig duurde dat een half uur max. Het heeft toch daarna een paar keer geduurd voordat het deurtje dat lsd had ingetrapt weer dicht was. Gelukkig voor mij was dat dus een deurtje waar ik geen last van had in mijn normale doen. lsd heeft nog eens drie jaar geduurd voor ik dat weer nam.
Ik zou toch vooral eerst bedenken waarom je het nog eens zou doen. Niet elke angst hoeft overwonnen te worden tegen elke prijs. Maar succes met je keus,

EK
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nog een aantal gedachtes die kunnen helpen:

Bij visuele dingen:
- denk: als het na de trip er nog zo uit ziet hoef ik me pas zorgen te maken
- kijk de andere kant op
- vermijdt indien nodig spiegels

Bij gedachtes:
- denk er over na of het daadwerkelijk mogelijk of logisch is
- vraag desnoods aan anderen of iets mogelijk is of logisch
- denk 'ik heb lsd genomen'

En mijn persoonlijke favoriet: 'ik heb hiervoor betaald dus ik kan het maar beter leuk vinden'.
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mooie dag en mooie plek scheelt altijd erg veel.
Zorg dat je goed geslapen hebt en niet zoals vorige keer nacht doorgehaald met speed (tenminste, dat dacht ik gelezen te hebben. correct me if i'm wrong)

Ik heb tot nu toe 2 keer lsd gedaan en waren zeer slechte trips, dus kan qua lsd niet echt meepraten. Wel veel paddo's gedaan en flink getript, en altijd als ik dacht dat ik bad zou gaan het op een andere boeg gooien. Dit was bij mij bijvoorbeeld door andere (vrolijkere) muziek op te zetten of gesprek te hebben met tripsitter als die aanwezig was.

Succes. :)
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zorg dat je goed geslapen hebt en niet zoals vorige keer nacht doorgehaald met speed (tenminste, dat dacht ik gelezen te hebben. correct me if i'm wrong)
Klik om te vergroten...
Ja, klopt. Ik was die nacht ervoor doorgegaan niet alleen op de speed, maar ook op ghb, mdma, ketamine, en wat coke. Vlak voor ik de LSD nam had ik ook nog een lijn keta naar binnen gegooid, en wat GHB. Dit is inderdaad zeker iets wat ik de volgende keer niet zal doen... En misschien dat deze middelen, en het weinige slapen de bad trip getriggerd hebben?

En mijn persoonlijke favoriet: 'ik heb hiervoor betaald dus ik kan het maar beter leuk vinden'.
Klik om te vergroten...
Hehe! Mijn persoonlijke favoriet is altijd: dit is mijn feestje, en dat laat ik door niemand verknallen :mrgreen: Alleen werkte die dus niet toen ik zo hard ging van de LSD, maar normaal gesproken zijn dat soort gedachtes heel goed idd.

Het heeft toch daarna een paar keer geduurd voordat het deurtje dat lsd had ingetrapt weer dicht was. Gelukkig voor mij was dat dus een deurtje waar ik geen last van had in mijn normale doen. lsd heeft nog eens drie jaar geduurd voor ik dat weer nam.
Ik zou toch vooral eerst bedenken waarom je het nog eens zou doen. Niet elke angst hoeft overwonnen te worden tegen elke prijs. Maar succes met je keus,
Klik om te vergroten...
Voor mezelf heb ik wel het gevoel dat het belangrijk is elke angst te overwinnen in dit leven. Maar misschien heb je gelijk als je zegt dat het niet tegen elke prijs hoeft te gebeuren. Zal erover nadenken, misschien is het idd verstandiger nog wat langer te wachten met LSD... Bij mij heeft LSD denk ik ook wel een deurtje ingetrapt zoals je dat zo mooi zegt. Gelukkig heb ik daar in mijn dagelijks leven geen last van! Lijkt me wel superklote om daar weer terecht te komen bij een volgende trip. Paddo's heb ik trouwens nog nooit gedaan, maar is wel de moeite van het proberen waard....

'als het er na de trip nog steeds zo uit ziet, dán ga ik me pas zorgen maken.'
Klik om te vergroten...
Ja, dat zal ik onthouden. Mijn probleem was tijdens die trip ook wel de onwetendheid. Ik wist vrij weinig van LSD, en dacht op dat moment echt dat de hele wereld naar de tering was. En vooral dat ik als eeuwig ronddolende ziel al eeuwen in de vernieling lag. Maargoed, echt reeele gedachtes zijn dat natuurlijk allemaal niet, en dat zal ik een volgende keer denk ik ook beter kunnen relativeren.

Bedankt voor jullie reacties! Heb er veel aan, ga denk ik pas volgende zomer een keer paddo's proberen. LSD zie ik wel. Het heeft ook allemaal geen haast. Misschien is dat mijn probleem ook wel, ik wil alles te snel ontdekken, terwijl ik waarschijnlijk nog een heel leven voor me heb, en wie weet hoeveel tijd daarna. :hearteyes:
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#10
TechNora zei:
Zorg dat je goed geslapen hebt en niet zoals vorige keer nacht doorgehaald met speed (tenminste, dat dacht ik gelezen te hebben. correct me if i'm wrong)
Klik om te vergroten...
Ja, klopt. Ik was die nacht ervoor doorgegaan niet alleen op de speed, maar ook op ghb, mdma, ketamine, en wat coke. Vlak voor ik de LSD nam had ik ook nog een lijn keta naar binnen gegooid, en wat GHB. Dit is inderdaad zeker iets wat ik de volgende keer niet zal doen... En misschien dat deze middelen, en het weinige slapen de bad trip getriggerd hebben?
Klik om te vergroten...

Lijkt me heel waarschijnlijk, laatste keer dat ik erg moe was en toen aan de paddo's ging kreeg ik ook een begin van bad trip te pakken. Alleen had ik toen een medetripper om me op te beuren. Jou lichaam was wss moe en de combinatie met andere drugs heeft het waarschijnlijk veroorzaakt.

Bedankt voor jullie reacties! Heb er veel aan, ga denk ik pas volgende zomer een keer paddo's proberen. LSD zie ik wel. Het heeft ook allemaal geen haast. Misschien is dat mijn probleem ook wel, ik wil alles te snel ontdekken, terwijl ik waarschijnlijk nog een heel leven voor me heb, en wie weet hoeveel tijd daarna. :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Herkenbaar, wil ook nog zoveel proberen. Naja veel plezier alvast met de paddo's (ik adviseer equdoriaanse :hearteyes: , zijn vrij potente paddestoelen dat wel. Maar ik word er altijd super vrolijk van, voor mij in ieder geval de meeste 'vrolijke' paddo.)
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#11
je zegt hier dat je voor de eerste keer lsd hebt genomen maar k zie twee trip reports van lsd van jou :confused:
http://drugsforum.nl/viewtopic.php?t=7889 die heir en die waar ge slecht ging
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jeller zei:
je zegt hier dat je voor de eerste keer lsd hebt genomen maar k zie twee trip reports van lsd van jou :confused:
http://drugsforum.nl/viewtopic.php?t=7889 die heir en die waar ge slecht ging
Klik om te vergroten...

ja klopt, maar die keer heb ik eigenlijk niet meegerekend omdat ik al zo hard aan de keta zat toen, dat ik amper iets merkte van de lsd... of tenminste nu ik het effect van lsd beter ken heb ik er toen wel iets van gemerkt, maar dat wist ik niet op dat moment. Vandaar dat ik dit als mijn eerste keer lsd zie.

Herkenbaar, wil ook nog zoveel proberen. Naja veel plezier alvast met de paddo's (ik adviseer equdoriaanse , zijn vrij potente paddestoelen dat wel. Maar ik word er altijd super vrolijk van, voor mij in ieder geval de meeste 'vrolijke' paddo.)
Klik om te vergroten...

OKee die zal ik onthouden! Vrolijke paddo's dat klinkt goed! :mrgreen:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik moet zeggen dat ik equadoriaanse niet vrolijk vind, maar juist héél bizar met ontzettende lachkicks over de absurditeit van alles. Zeker wel hele leuke paddo's ja.
G
Grengijn de BOZE kabouterLid
01-01-2024, 00:00
#14
jij stelt dus dat verse paddos sterker zijn ?
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Klopt zeker voor hawaiiaanse, want daar zit vooral veel psilocyne in en dat wordt afgebroken bij eht drogen, de psilocybine blijft bewaard maar gedroogde hawaiiaanse zijn dus lang niet zo speciaal meer als verse.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kan je dan eerst die bad-trip beschrijven?
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#17
het is misschien beter om te wachten met trippen tot je bad-trip helemaal geen rol meer speelt. totdat die trip echt helemaal uit je gedachten is.

nou denk ik dat dat sowieso voor elke trip geldt, niet alleen voor een bad trip, maar ik zou eerst eens proberen het goed te relativeren en het een soort van plaatsje te geven.

daarna kun je het misschien weer rustig proberen, en dan zoals velen hier al zeggen in een goede setting en met iemand die je volledig vertrouwd.
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Grengijn de BOZE kabouter zei:
jij stelt dus dat verse paddos sterker zijn ?
Klik om te vergroten...

wat de smartshop eigenaar mij vertelde is dat de psilocyne afgebroken word bij gedroogd. Hij zei dat die stof zorgde voor meer het vrolijke gevoel en de lachkicks bij paddo's. De psilocybine blijft echt wel bewaar en dat zorgt voor het 'trip effect' zeg maar. Gedroogd is dus wat donkerder en anders trippy. Zelf heb ik veel harder/beter getript op verse dan gedroogde iig.

zommes zei:
Kan je dan eerst die bad-trip beschrijven?
Klik om te vergroten...

Dit is het report: http://drugsforum.nl/viewtopic.php?t=8884
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#19
WOAAAAAAH!!! je moet niet bang zijn voor lsd!!! Dit is echt lekker!!! :hearteyes:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Gewoon weer 1 Maya nemen ..

's ochtends als je net wakker bent.

Verse broodjes verse jus, warme eitjes ..

Maar ga daar heen waar je je echt thuis voelt.

Voor vele is het thuis hun eigen huis voor vele is het hun slaapkamer.

Andere moet gedwongen uitwijken dat is jammer.

De omgeving is erg belangrijk vind ik, vooral de eerste paar keer.

Tripzzeee

Stonie

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."