Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'Dan maar' LSD...

'Dan maar' LSD...

45 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vraag gewoon wat rond bij mensen waarvan je weet dat ze ook niet vies zijn van psychedelics, wie zoekt zal vinden!

Verder kan je met LSD ook gewoon naar een testcentrum toe, die zitten in de meeste grote steden wel.

EN of je zo op het blote oog kan zien wanneer je een leeg zegeltje aangenaaid krijgt... volgens mij niet.. :(
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Waar kan ik zegels laten testen als ik niet op zo'n feest ben?
Je kan het beste natuurlijk gewoon eerst enkele zegels kopen. Breng er eentje naar een test punt, als de zegels nog aan elkaar zaten, en dat is bijna altijd zo als je er meer dan één koopt, weet je dus automatisch ook wat er op de andere zit. Je vind een lijst met adressen op www.drugs-test.nl .

Hoe weet ik of geen ' lege' zegeltjes koop?
Valt niet te zien natuurlijk maar het is mij nog nooit gebeurd en ik heb ook wel eens op feestjes gekocht, ik heb tot nu toe altijd geluk gehad en redelijk sterke zegels gehad. De kans lijkt me dus klein dat je echt pech hebt. Verder zijn zegels echt niet duur, 3-8 euro per stuk, op een feestje vooral vaak goedkoop, dus mocht je die pech hebben was het alsnog geen duur grapje.

Zijn er specifieke zaken waar ik naar moet vragen als ik een dealer heb weten te vinden?
Je kan vragen of hij ervaring met die zegels heeft. De sterkte vragen is niet persé zin vol als je ze toch laat testen, dealers lullen vaak genoeg over de sterkte namelijk. Overigens verstandig dat je ze wil testen, want dan weet je precies hoeveel je neemt.

Waarom staan dealers niet gewoon in de gouden gids? :grin:
Flauw he, de opiumwet.


Verder: Je hebt haast altijd gewoon LSD of een lege zegel, de grootste rede om te testen is dat ze sterke per zegel enorm uit een loopt, er gaan vellen rond van bijna 200 ug, maar ook van maar 40-50 ug, dus je weet als je niet test dus niet hoe sterk ze zijn en boven de 100 ug is voor een beginner erg hard, hoewel ik denk voor mensen met veel paddo ervaring een minder groot probleem dan een volledig onervaren persoon. Er passen zo goed als geen andere stoffen op een zegel en de stoffen die er op passen zijn heel zeldzaam, dus dat geluk heb je waarschijnlijk niet.
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#3
azgaza zei:
Er passen zo goed als geen andere stoffen op een zegel en de stoffen die er op passen zijn heel zeldzaam, dus dat geluk heb je waarschijnlijk niet.
Klik om te vergroten...

Dus als ik het goed begrijp hoef ik me niet echt druk te maken of er andere gevaarlijk zooi op de zegels kan zitten, maar meer of de dosering niet te hoog is? Want dat zijn acceptabele risico's inderdaad. En voor 3 tot 8 euro kan je je er inderdaad geen buil aan vallen.

Er zit hier inderdaad in de buurt zo'n drugs-test centrum. Maar hoe gebruikelijk is het voor jullie om het te laten testen? Ik kan me voorstellen dat ik het de 1e paar keer laat doen maar dat je het na een tijdje ' wel geloofd', naarmate je ervaren wordt. Of zie ik dat verkeerd?
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Spatzi zei:
azgaza zei:
Er passen zo goed als geen andere stoffen op een zegel en de stoffen die er op passen zijn heel zeldzaam, dus dat geluk heb je waarschijnlijk niet.
Klik om te vergroten...

Dus als ik het goed begrijp hoef ik me niet echt druk te maken of er andere gevaarlijk zooi op de zegels kan zitten, maar meer of de dosering niet te hoog is? Want dat zijn acceptabele risico's inderdaad. En voor 3 tot 8 euro kan je je er inderdaad geen buil aan vallen.

Er zit hier inderdaad in de buurt zo'n drugs-test centrum. Maar hoe gebruikelijk is het voor jullie om het te laten testen? Ik kan me voorstellen dat ik het de 1e paar keer laat doen maar dat je het na een tijdje ' wel geloofd', naarmate je ervaren wordt. Of zie ik dat verkeerd?
Klik om te vergroten...

Je hoeft je inderdaad weinig zorgen te maken over gevaarlijke dingen, er zijn enkelen uitzonderlijke stoffen die in het verleden wel eens op zegels zijn gevonden maar de meeste gevaarlijke stoffen passen er dus inderdaad niet in een gevaarlijke dosis op.

Persoonlijk laat ik niet altijd testen, meestal wel trouwens, omdat ik het gewoon leuk vind om te weten hoeveel ik nou neem, en inderdaad het grootste risico is een te sterke of een lege zegel, volgens statestieken van testcentra zijn er de laatste paar jaar alleen maar zegels met echt lsd of helmaal niks gevonden, uiteenlopend van 5 tot 500 ug, maar de meeste zegels zitten tussen de 50 en 100 ug in sterkte tegenwoordig.
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#5
De getestte zegel ben je kwijt..
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Geteste zegel ben je kwijt ja, daarom is het ook handig als je het echt zeker wil weten dat je hem zelf los hebt gescheurt van de zegel ernaast en kan je er beter minstens twee kopen :)
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik kan je zeggen: Als je ervaring met Hawaiiaanse paddo's hebt dan begin maar gelijk met een paar honderd ug. Ik nam ook voor de zekerheid 100ug de eerste keer, maar al vrij snel 200 ug bij gepakt want ik verwachte er toch wel iets meer van.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#8
Toch zou ik dit de beste Spatzi niet aanraden. Bijpakken of de dosis omhoog gooien kan in de trip of een volgende trip altijd nog. Neem het zekere voor het onzekere en neem een normale dosis. 100/150ug. Gelijk een paar 100ug erin mikken vind ik een beetje onverantwoordelijk bij een nieuw middel. Onafhankelijk wat voor of waar je ervaring mee hebt.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
TrippyShit zei:
Toch zou ik dit de beste Spatzi niet aanraden. Bijpakken of de dosis omhoog gooien kan in de trip of een volgende trip altijd nog. Neem het zekere voor het onzekere en neem een normale dosis. 100/150ug. Gelijk een paar 100ug erin mikken vind ik een beetje onverantwoordelijk bij een nieuw middel. Onafhankelijk wat voor of waar je ervaring mee hebt.
Klik om te vergroten...

Ja dat vind ik eigenlijk ook, voor iemand met veel paddo ervaring is rond de 100 ug denk ik een fijne dosis, en mocht het te licht zijn kan je altijd de tweede keer meer nemen. Dat had ik zelf ook gedaan. Sowieso is het mentale effect flink anders dan paddo's en de aard van LSD laat zich echt zien op hoge dosissen, en dan is het fijn als je de stof al kent van lage en medium doseringen.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mijn eerste keer heb ik 160 uq op een feest in ruigoord erin gemikt... :hearteyes:
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Sinds wanneer is het verantwoordelijk om psychotisch gedrag in jezelf te ontketenen? :grin: Persoonlijk, en dit is mijn mening, vind ik LSD veel te makkelijk onder de 300ug. Ben dan ook na mijn eerste trip nooit onder de 400ug gegaan want ondanks het feit dat het wat intenser is als paddo's vind ik dat als je met de mindfucks van paddo's om kan gaan (wie ben ik? wie ben jij?) dan is LSD easy. Ben twee keer van mijn leven een beetje bad gegaan op Hawaiiaanse, en heb mezelf er dan ook weer uitgeluld de eerste keer. De tweede keer kon dat niet omdat ik alles wat er om me heen gebeurde interpreteerde als een slecht teken, het bad gaan was niet meer te ontkennen of aan te ontkomen. :P Maar zelfs toen had ik alleen een beetje een kut gevoel dat ik snel weg haalde met een joint. Bad gaan op LSD kan ik me geen eens voorstellen, maar dat zal wel aan mij liggen.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#12
_Kat_ zei:
Sinds wanneer is het verantwoordelijk om psychotisch gedrag in jezelf te ontketenen? :grin: Persoonlijk, en dit is mijn mening, vind ik LSD veel te makkelijk onder de 300ug. Ben dan ook na mijn eerste trip nooit onder de 400ug gegaan want ondanks het feit dat het wat intenser is als paddo's vind ik dat als je met de mindfucks van paddo's om kan gaan (wie ben ik? wie ben jij?) dan is LSD easy. Ben twee keer van mijn leven een beetje bad gegaan op Hawaiiaanse, en heb mezelf er dan ook weer uitgeluld de eerste keer. De tweede keer kon dat niet omdat ik alles wat er om me heen gebeurde interpreteerde als een slecht teken, het bad gaan was niet meer te ontkennen of aan te ontkomen. :P Maar zelfs toen had ik alleen een beetje een kut gevoel dat ik snel weg haalde met een joint. Bad gaan op LSD kan ik me geen eens voorstellen, maar dat zal wel aan mij liggen.
Klik om te vergroten...

Dat is, zoals je al zegt, jouw mening. TS weet niet of hij die deelt. Hij kent de stof niet en bij een nieuw middel vind het het gewoon onverantwoordelijk. Das dan mijn mening :P Wij hadden ervaring met 7x paddo's. Verschillende soorten en dosissen. TOCH ging een vriend van mij een beetje bad op die ene keer lsd. Ik kon me op paddo's ook nooit voorstellen bad te gaan, op mdma al helemaaal niet. Toch gebeurt. Een badtrip zit vaak in een heel klein hoekje en dat hoekje kan je zomaar tegenkomen. Als jij je badtrip weghaalt met een joint kan je mij niet wijsmaken dat je een echte badtrip hebt gehad. Dan is een joint namelijk het laatste wat je wilt en het laatste wat jou eruit gaat helpen. Maarja, verschilt ook he. Jij reageert blijkbaar heel anders op middelen :P
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nou heb ik ook nog nooit een bad trip gehad op LSD en kan ik me er ook niks bij voorstellen, maar ik denk dat er ook zat mensen zijn bij wie een hoge dosis in een keer onverwachts minder fijne effecten heeft. Daarbij verschilt persoonlijke gevoeligheid per stof enorm en is het alleen al om die rede veel beter om te beginnen met een lage dosis, je kan altijd nog meer nemen in andere trips!
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#14
Juist ja, wijze woorden van mod Azgaza.
Gevoeligheid had ik nog niet eens aan gedacht
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#15
Qua paddo's moet ik over het algemeen aardig wat nemen om dik in m'n trip te komen, zelfs met hawaiiaanse. Het gekke is dat truffeltjes bij mij veel meer teweeg brengen dan hawaiiaanse, bij ongeveer vergelijkbare porties.

Maar goed, ik wil het wel leuk houden; als de 1e LSD trip het gelijk verziekt, dan zou dat enorm zonde zijn! Ik wil dus zeker beginnen met een normale hoeveelheid. Je moet tenslotte ook wat hebben om naartoe te leven he, dus die grotere dosissen komen nog wel eens. Dus als een gezonde 'start'dosering 100ug is, dan houd ik me daar liever aan. You never know, right? Thrillseeken was ik in ieder geval niet van plan; voor mij is het een ontspannende aangelegenheid.

Over ontspannen gesproken: Meestal zodra mijn paddotrips af dreigen te lopen ga ik even lekker achter m'n waterpijp zitten. Hoe zit dat met LSD, is dat verstandig?

Bedankt voor alle info trouwens!
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kan geen kwaad. Het zal je heerlijk smaken. Met paddo's kan het nog wel eens mindfucks triggeren heb ik zelf ondervonden. Met lsd had ik hier geen last van. Goed dat je idd gewoon rustig start met de nieuwe stof. Das verstandig :wink: Ik ga me er binnenkort toch ook nog eens aan wagen denk ik..
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
TrippyShit zei:
Kan geen kwaad. Het zal je heerlijk smaken. Met paddo's kan het nog wel eens mindfucks triggeren heb ik zelf ondervonden. Met lsd had ik hier geen last van. Goed dat je idd gewoon rustig start met de nieuwe stof. Das verstandig :wink: Ik ga me er binnenkort toch ook nog eens aan wagen denk ik..
Klik om te vergroten...

Prima antwoord, dat kan inderdaad geen kwaad, zeker in de comedown niet, misschien in de vroege piek kan het de chaos wat vergroten maar op het einde zal het hoogstens de visuals weer even een opleving geven, en dat is denk ik alleen maar wenselijk.
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hey allemaal, bedankt voor alle goeie reacties! Eigenlijk ben ik voldoende gerustgesteld, ik durf me er wel aan te wagen nu. Binnenkort maar eens wat zegels proberen te bemachtigen en dan maar een weekeinddagje genieten (of ergens in de kerstvakantie. Kerstballentrip, zeg maar :grin: ).

Nu ga ik me even inlezen hoe je het spul korrekt inneemt en bewaart. Ik las kort allerlei moeilijke verhalen over luchtdicht verpaken met folie en zakjes en what not. Dat wordt nog wat. En de inname: Ook een paar uur niet eten, net als met paddo's? (Wat vind ik dat eigenlijk naar zeg. Ik houd van eten... :wink: )

Thanks!
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#19
Maakt bij lsd minder uit. Ik zal niet een uur van tevoren een gerecht voor 2 personen opeten natuurlijk :P Maar het zo goed als alles wordt net als paddo's opgenomen door je slijmvlies. Dus volgensmij maakt het niet veel uit. Eet wel wat lichts dan voor de zekerheid. Ga je niet kort van tevoren volvreten. :wink:
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nu Paddo's net zo 'verboden' gaan worden als LSD eigenlijk al is, zie ik eindelijk ruimte om ook eens LSD te gaan proberen; Ik ben een ervaren paddo-psychonaut maar heb altijd vermeden LSD te gebruiken. Deels omdat ik twijfelde over de veiligheid en de kwaliteit als je het bij een dealer zou moeten halen, maar ook deels omdat het simpelweg verboden spul is. Nu mijn favoriete natuurprodukt op last van meneer Klink uit de winkels verdwijnt, vervalt deze laatste belemmering bij mij eigenlijk gewoon; paddo's blijf ik toch wel gebruiken.

Uiteindelijk wil ik nu dus eens graag een LSD trip ervaren, en kijken hoe die verschilt van een paddotrip. Buiten het feit dat ik eigenlijk geen flauw idee heb hoe ik er aan zou moeten komen (Goa-feesten blijken een goede plek te zijn om te beginnen maar ik vermoed dat dat niet mijn type feest is; ben meer van de rock/blues/reggae.), heb ik werkelijk geen flauw idee waar ik op moet letten bij een eventuele aankoop.

- Waar kan ik zegels laten testen als ik niet op zo'n feest ben?
- Hoe weet ik of geen ' lege' zegeltjes koop?
- Zijn er specifieke zaken waar ik naar moet vragen als ik een dealer heb weten te vinden?
- Waarom staan dealers niet gewoon in de gouden gids? :grin:

Anyway, uiteraard zijn alle goede tips welkom! Ik ga me nu door de diverse gerelateerde topics wurmen...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."