Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'Dan maar' LSD...

'Dan maar' LSD...

45 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#1
Go, with the flow.


little Alice,(50mics) laat je dingen zien zoals ze kunnen zijn.

Alice ,(75/200mics) neemt je mee naar je oorsprong, laat je wat losse steekjes zien, en maakt alles wat kleurrijker.

Big Alice,(400+++) breekt je af, gooit je in een centrifuge, daarna door een trechter, waarna je langzaam op je voetstuk druppelt, als vloeibaar rubber. onbreekbaar, rekbaar.


Alice is meer dan een zegeltje met een druppeltje vloeibaar waar je van gaat trippen.
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#2
azgaza zei:
gNuxx zei:
Angramar Temenos zei:
Mijn eerste keer heb ik 160 uq op een feest in ruigoord erin gemikt... :hearteyes:
Klik om te vergroten...

en voel je je nu stoer?
Die hoffmannetjes zijn toch 50ug per stuk, had je er 3 op?

xx
Klik om te vergroten...

De hofmanns die hij op had zijn 80 ug per stuk, hij had er daar twee van op. Zoals ik al zei en blijf zeggen, de hofmanns gaan rond in heel veel verschillende sterktes, niet iedereen heeft dezelfde!!!
Klik om te vergroten...

Blijkbaar hebik de sterke batch, heb er nog vier liggen en zie er tegenop om ze weg te werken, eerst maar weer is rustig aan de 2cb :hearteyes: alweer paar maanden geleden !

Ben wel benieuwd wanneer er weer een nieuwe zegel in de omloop gaat, laat ik die hofjes even voor wat het is ben wel toe aan wat afwisseling...
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nou, m'n eerste keer is achter de rug! Hij is gegaan zoals een textbook eerste keer altijd in de Viva valt terug te lezen (alleen betrof het deze keer geen sex :wink: ): Heftig, erg prettig, een beetje 'pijnlijk' op momenten maar achteraf een prachtige ervaring, die zeker herhaalt gaat worden!

Ik zal een nieuw topic openen voor een tripreport! :grin:
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Pijnlijk? :openmouth:
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#5
Pijnlijk als in 'nare, confronterende gedachten'. :wink: Maar dat was maar even; zo'n 5% van de trip. De rest was een magische, euforische gebeurtenis!
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Spatzi zei:
Pijnlijk als in 'nare, confronterende gedachten'. :wink: Maar dat was maar even; zo'n 5% van de trip. De rest was een magische, euforische gebeurtenis!
Klik om te vergroten...

pijnelijk,,, ja het leven doet pijn,,

ja het leven is zwaar,,
ik ben
verkwikt en gefluorideerd daardoor in de westerse maatschappij erg gedesillusioneerd en tot hippie geradicaliseerd,
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Spatzi zei:
Pijnlijk als in 'nare, confronterende gedachten'. :wink: Maar dat was maar even; zo'n 5% van de trip. De rest was een magische, euforische gebeurtenis!
Klik om te vergroten...

Hopelijk heb je er wat van geleerd. Die confrontaties vind ik nou zo leerzaam van tripmiddelen. :)
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
_Kat_ zei:
Spatzi zei:
Pijnlijk als in 'nare, confronterende gedachten'. :wink: Maar dat was maar even; zo'n 5% van de trip. De rest was een magische, euforische gebeurtenis!
Klik om te vergroten...

Hopelijk heb je er wat van geleerd. Die confrontaties vind ik nou zo leerzaam van tripmiddelen. :)
Klik om te vergroten...

Vind ik ook wel, het is heel vaak maar een miniem gedeelte van de trip maar het is waardevol voor de toekomst.
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#9
azgaza zei:
_Kat_ zei:
Spatzi zei:
Pijnlijk als in 'nare, confronterende gedachten'. :wink: Maar dat was maar even; zo'n 5% van de trip. De rest was een magische, euforische gebeurtenis!
Klik om te vergroten...

Hopelijk heb je er wat van geleerd. Die confrontaties vind ik nou zo leerzaam van tripmiddelen. :)
Klik om te vergroten...

Vind ik ook wel, het is heel vaak maar een miniem gedeelte van de trip maar het is waardevol voor de toekomst.
Klik om te vergroten...

je moest eens weten,, ik ben geconfronteerd met die gifzooi,,
zwaarlijdend , die spirituele lijdensweg,, dat vind ik nou zo leerzaam van de kwik en de fluor
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Vogel, kun je alsjeblieft niet ELK topic vullen met je kwik en fluor frustratie? Ik denk dat jij wel wat Iboga kunt gebruiken. :)
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#11
azgaza zei:
_Kat_ zei:
Spatzi zei:
Pijnlijk als in 'nare, confronterende gedachten'. :wink: Maar dat was maar even; zo'n 5% van de trip. De rest was een magische, euforische gebeurtenis!
Klik om te vergroten...

Hopelijk heb je er wat van geleerd. Die confrontaties vind ik nou zo leerzaam van tripmiddelen. :)
Klik om te vergroten...

Vind ik ook wel, het is heel vaak maar een miniem gedeelte van de trip maar het is waardevol voor de toekomst.
Klik om te vergroten...
Hier staat overigens m'n tripreport: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=19276.

Ik heb er van geleerd ja. Maar wat kan ik moeilijk uitleggen...

Omdat de trip best lang duurde en heftig was, was ik bang dat ik gek werd. Echt knettergek, zeg maar, onwijs eng. Wat ik daarvan leerde is hoe het voelt om bang te zijn; dat had ik werkelijk nog nooit meegemaakt. Over het algemeen ben ik altijd mijn kalme zelf en ik ken mezelf ook als een erg stabiel iemand. Dus het was best confrontered om dit te voelen. Aan de andere kant heb ik mezelf er doorheen geslagen op een manier waardoor ik eigenlijk altijd zo kalm kan blijven: "Relax, take it easy, laat jezelf niet opnaaien, bekijk het van een andere kant en sta er boven". Het duurde aleen even voor ik dat door had, haha!

Aan de andere kant heb ik geleerd dat ook mijn 'stabiele' hoofd genadeloos voor de gek kan worden gehouden. Ik was tenslotte erg bang dat ik gek was geworden, en vergeten dat de LSD gewoon nog keihard aan het werk was(of eerder: ik ontkende dat het ooit nog zou stoppen met werken). Deze angst was onterecht, want natuurlijk hielt de trip uiteindelijk op en heb ik een supervette trip gehad. Dus is mijn brein (of mijn realiteitsbeeld) aardig voor de gek gehouden in de tussentijd. De les hierin voor mij is dat ik een volgende keer veel makkelijker alle veranderde waarneming kan accepteren, omdat ik weet dat m'n hersenen voor de gek worden gehouden. Net als bij een erg vergaande science fiction film: Je weet dat wat je ziet niet kan, maar desalniettemin neem je het verhaal in je op en geniet je er van (afhankelijk van de film natuurlijk :wink:). Ik bedoel, ondanks dat de helden op het doek dingen doen die in onze ' echte' wereld niet kunnen, gooien we dat wat ze doen niet overboord omdat het niet strookt met ons realiteitsbeeld; onze fantasie laat ons toe te accepteren wat op het scherm gebeurd en laat je genieten. Echter doet je fantasie er wel een vage ondertoon doorheen welke zegt "het is niet echt, in jouw werkelijkheid kan het niet en na de film is alles weer normaal". Ik denk dat mijn fantasie dat nu ook bij de wat moeilijkere momenten kan tijdens een trip. :)
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hehe klinkt heel bekend, ik ben zelf ook altijd rustig, mellow en stabiel. Kan af en toe van LSD alleen ook echt helemaal gek worden! Elke keer neem ik me voor weer een keer te gaan doen, maar stel het elk weekend steeds weer uit en neem wat 2cb, mdma, lekker biertje of speed onder het motto komt volgend weekend wel weer. Ben benieuwd of dat weekend nog gaat komen :P !

Vind het vreemd dat sommige mensen dit nog nooit van LSD hebben gehad, ik zie er echt beetje tegenop het weer te doen, al heb ik ook heel goede ervaringen gehad... Met hoeveelheid heeft het ook weinig te maken, heb een aantal keer 24 uur lopen chillen op meer dan 500 mics, en soms draai ik compleet door op 50 mics :(
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben voor LSD ook wel een beetje huiveriger dan voor andere drugs hoor, het is wel het meest psychische wat ik ooit heb gehad. (paddo's donkerder en heftiger, maar lsd blijft veel langer hangen imo)
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#14
gNuxx zei:
Ik ben voor LSD ook wel een beetje huiveriger dan voor andere drugs hoor, het is wel het meest psychische wat ik ooit heb gehad. (paddo's donkerder en heftiger, maar lsd blijft veel langer hangen imo)
Klik om te vergroten...

Ik had precies het tegenovergestelde! Bij mijn 1e paddotrip werd ik als het ware uit de realiteit geplukt en in een snelstromende fantasierivier gesmeten waar ik alleen maar kon proberen boven te blijven. Het was een hele fijne rivier, dat dan weer wel, erg comfortabel. Doch snelstromend. Ook bovendrijven ging me goed af, maar sturen was onmogelijk; ik kon alleen maar meedrijven. Dat wil zeggen: ik had werkelijk geen enkele controle over wat er gebeurde, maar het was wel fijn. Ik kwam in een zweverige droomwereld terecht die niets meer met de plek waar ik fysiek was te maken had. Alles voelde wollig en warm, waardoor ik heel erg bewust was dat ik tripte maar geen idee had wat boven of beneden was, en waar ik dan wel was.

LSD druppelde heel langzaam mijn wereld binnen en veranderde alles elke keer stukje bij beetje. Ik was me nog geheel bewust van het wie wat waar en wanneer, ik voelde me heel helder, alert en kwiek. Echter waar de paddo's heel snel een bepaalde piek behaalde en daar wat ronddobberde, ging LSD langzaam aan maar door en door en heftiger en heftiger, tot op een punt dat niets meer klopte. Echter ging het zo langzaam, dat het als iets onvermijdelijks voelde; er leek geen eind aan te komen. En daar werd ik best bang van, wat ik met paddo's nooit heb gehad. De visuals daarentegen waren veel helderder! Wat bij paddo's een beetje een vage droomwereld werd, was bij LSD gewoon een duidelijke, no nonsense to the point hallucinatie. Dit is je kamer zoals hij normaal is, en kijk even goed: *POEF*, je hoogpolig vloerkleed is nu een groot onderwater anamonenbed dat langzaam meewuift met de stroming.

Na mijn 1e paddotrip zijn ze nooit meer zo out of control geweest, toen ik eenmaal doorhad hoe het werkte kon ik het prima onder controle houden. Hopelijk werkt dat principe een volgende keer ook met LSD. Ik ben heel erg nieuwschierig naar een volgende keer, maar dat laat nog wel even op zich wachten; deze laatste sessie laat ik nog even goed inwerken. Bij vlagen denk ik nog even terug aan dat onprettige gevoel, en da's echt geen lekker gevoel ondanks dat ik achteraf nu weet hoe het kwam, waar het door overging en dat er niets aan de hand was. Aan de andere kant, terugdenken aan de rest van die trip prikkelt mijn interesse des te meer: er valt nog zooooo veel te ontdekken! :grin:

Maar goed, een conlusie is in ieder geval dat een paddotrip en een LSD trip inhoudelijk niet zijn te vergelijken. Het principe is mogelijk het zelfde, maar inhoudelijk is er een onwijs verschil...
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als je een zegel laat testen, is die na die test dan vernietigd, of is die daarna nog volledig bruikbaar? Nogal lullig als je 1 zegel koopt, die laat testen en je vervolgens teleurgesteld naar huis kunt. :wink:
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nu Paddo's net zo 'verboden' gaan worden als LSD eigenlijk al is, zie ik eindelijk ruimte om ook eens LSD te gaan proberen; Ik ben een ervaren paddo-psychonaut maar heb altijd vermeden LSD te gebruiken. Deels omdat ik twijfelde over de veiligheid en de kwaliteit als je het bij een dealer zou moeten halen, maar ook deels omdat het simpelweg verboden spul is. Nu mijn favoriete natuurprodukt op last van meneer Klink uit de winkels verdwijnt, vervalt deze laatste belemmering bij mij eigenlijk gewoon; paddo's blijf ik toch wel gebruiken.

Uiteindelijk wil ik nu dus eens graag een LSD trip ervaren, en kijken hoe die verschilt van een paddotrip. Buiten het feit dat ik eigenlijk geen flauw idee heb hoe ik er aan zou moeten komen (Goa-feesten blijken een goede plek te zijn om te beginnen maar ik vermoed dat dat niet mijn type feest is; ben meer van de rock/blues/reggae.), heb ik werkelijk geen flauw idee waar ik op moet letten bij een eventuele aankoop.

- Waar kan ik zegels laten testen als ik niet op zo'n feest ben?
- Hoe weet ik of geen ' lege' zegeltjes koop?
- Zijn er specifieke zaken waar ik naar moet vragen als ik een dealer heb weten te vinden?
- Waarom staan dealers niet gewoon in de gouden gids? :grin:

Anyway, uiteraard zijn alle goede tips welkom! Ik ga me nu door de diverse gerelateerde topics wurmen...
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vraag gewoon wat rond bij mensen waarvan je weet dat ze ook niet vies zijn van psychedelics, wie zoekt zal vinden!

Verder kan je met LSD ook gewoon naar een testcentrum toe, die zitten in de meeste grote steden wel.

EN of je zo op het blote oog kan zien wanneer je een leeg zegeltje aangenaaid krijgt... volgens mij niet.. :(
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Waar kan ik zegels laten testen als ik niet op zo'n feest ben?
Je kan het beste natuurlijk gewoon eerst enkele zegels kopen. Breng er eentje naar een test punt, als de zegels nog aan elkaar zaten, en dat is bijna altijd zo als je er meer dan één koopt, weet je dus automatisch ook wat er op de andere zit. Je vind een lijst met adressen op www.drugs-test.nl .

Hoe weet ik of geen ' lege' zegeltjes koop?
Valt niet te zien natuurlijk maar het is mij nog nooit gebeurd en ik heb ook wel eens op feestjes gekocht, ik heb tot nu toe altijd geluk gehad en redelijk sterke zegels gehad. De kans lijkt me dus klein dat je echt pech hebt. Verder zijn zegels echt niet duur, 3-8 euro per stuk, op een feestje vooral vaak goedkoop, dus mocht je die pech hebben was het alsnog geen duur grapje.

Zijn er specifieke zaken waar ik naar moet vragen als ik een dealer heb weten te vinden?
Je kan vragen of hij ervaring met die zegels heeft. De sterkte vragen is niet persé zin vol als je ze toch laat testen, dealers lullen vaak genoeg over de sterkte namelijk. Overigens verstandig dat je ze wil testen, want dan weet je precies hoeveel je neemt.

Waarom staan dealers niet gewoon in de gouden gids? :grin:
Flauw he, de opiumwet.


Verder: Je hebt haast altijd gewoon LSD of een lege zegel, de grootste rede om te testen is dat ze sterke per zegel enorm uit een loopt, er gaan vellen rond van bijna 200 ug, maar ook van maar 40-50 ug, dus je weet als je niet test dus niet hoe sterk ze zijn en boven de 100 ug is voor een beginner erg hard, hoewel ik denk voor mensen met veel paddo ervaring een minder groot probleem dan een volledig onervaren persoon. Er passen zo goed als geen andere stoffen op een zegel en de stoffen die er op passen zijn heel zeldzaam, dus dat geluk heb je waarschijnlijk niet.
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#19
azgaza zei:
Er passen zo goed als geen andere stoffen op een zegel en de stoffen die er op passen zijn heel zeldzaam, dus dat geluk heb je waarschijnlijk niet.
Klik om te vergroten...

Dus als ik het goed begrijp hoef ik me niet echt druk te maken of er andere gevaarlijk zooi op de zegels kan zitten, maar meer of de dosering niet te hoog is? Want dat zijn acceptabele risico's inderdaad. En voor 3 tot 8 euro kan je je er inderdaad geen buil aan vallen.

Er zit hier inderdaad in de buurt zo'n drugs-test centrum. Maar hoe gebruikelijk is het voor jullie om het te laten testen? Ik kan me voorstellen dat ik het de 1e paar keer laat doen maar dat je het na een tijdje ' wel geloofd', naarmate je ervaren wordt. Of zie ik dat verkeerd?
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Spatzi zei:
azgaza zei:
Er passen zo goed als geen andere stoffen op een zegel en de stoffen die er op passen zijn heel zeldzaam, dus dat geluk heb je waarschijnlijk niet.
Klik om te vergroten...

Dus als ik het goed begrijp hoef ik me niet echt druk te maken of er andere gevaarlijk zooi op de zegels kan zitten, maar meer of de dosering niet te hoog is? Want dat zijn acceptabele risico's inderdaad. En voor 3 tot 8 euro kan je je er inderdaad geen buil aan vallen.

Er zit hier inderdaad in de buurt zo'n drugs-test centrum. Maar hoe gebruikelijk is het voor jullie om het te laten testen? Ik kan me voorstellen dat ik het de 1e paar keer laat doen maar dat je het na een tijdje ' wel geloofd', naarmate je ervaren wordt. Of zie ik dat verkeerd?
Klik om te vergroten...

Je hoeft je inderdaad weinig zorgen te maken over gevaarlijke dingen, er zijn enkelen uitzonderlijke stoffen die in het verleden wel eens op zegels zijn gevonden maar de meeste gevaarlijke stoffen passen er dus inderdaad niet in een gevaarlijke dosis op.

Persoonlijk laat ik niet altijd testen, meestal wel trouwens, omdat ik het gewoon leuk vind om te weten hoeveel ik nou neem, en inderdaad het grootste risico is een te sterke of een lege zegel, volgens statestieken van testcentra zijn er de laatste paar jaar alleen maar zegels met echt lsd of helmaal niks gevonden, uiteenlopend van 5 tot 500 ug, maar de meeste zegels zitten tussen de 50 en 100 ug in sterkte tegenwoordig.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."