Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD terwijl je alleen bent.

LSD terwijl je alleen bent.

38 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
l
lucifer in the skyLid
01-01-2024, 00:00
#1
zo kan je toch niet heel je trip liggen ?
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk dat je de insteek andersom moet zien. Niet op zoek willen zijn naar ervaringen die deze wereld te boven gaan, of hopende op iets waardoor je je voorgoed van het nuchtere leven kunt onttrekken omdat je jezelf er niet geheel in thuisvoelt.

Her configureer jezelf zodat jij in de wereld past, in plaats van de wereld als een lepel te willen buigen en jezelf in een 'dronkenschap' te houden, jezelf onwaarheden voor te houden om jezelf maar goed te blijven voelen. Want dat laatste zal uiteindelijk niet brengen waar je diepste kern naar verlangt in het leven.

Alleen je eigen keuzes met ware eerlijkheid tegenover jezelf kunnen je aansterken om je zelf het leven te geven dat je zoekt. Maar daarvoor zul je confronterende of pijnlijke gedachtenvelden van jezelf, opgedaan in het leven, met beide ogen moeten aankijken. Het is net alsof de hele wereld meekijkt in je diepste intieme gewoontes en denkbeelden. Maar dit ben je slechts zelf, en niemand meer.

De fractals waaruit alles bestaat, en ook jezelf, maakt dat we waarnemingen zien of beleven zoals het in z'n geheel is. En door de binding van fractals, zien we het waarneembare zoals het aan ons bewustzijn als geheel wordt getoond.

Vergelijk jezelf en je leven het met een foto in JPG formaat, als je er op normale grote naar kijkt zie je zoals het is. Als je inzoomt, zie je dat het slecht puntjes zijn die een bepaalde structuur en binding hebben. Het is even schrikken dat die miezerige losse pixels de diepgang zijn van die foto. Maar enkel door verandering van die pixels kan de foto worden wat het moet zijn.

Psychedelics kunnen het proces van wezenlijke eerlijkheid met jezelf, glijdender bewerkstelligen omdat ze het ego, waar je vaak buiten je eigen weet om jezelf dingen mee voorhoud, tijdelijk wegnemen zodat de pixels van je zelf zichtbaar worden. Hetgeen de visie geeft over hoe je ware zelf erbij ligt en wat je eraan zou kunnen veranderen. Sommige mensen hebben het geluk van nature al de structuur te zien van iets en zichzelf zonder ook maar ooit wat tot zich genomen te hebben. En is niet altijd even leuk als we ontdekken van onszelf welke verwaarlozingen we van ons ware zelf hebben genegeert. En we komen erachter dat we zelf ook slechts een tere structuur binding zijn. Dat besef kan heel beangstigend zijn.

Maar uiteindelijk levert het wel het leven op waar je dromen naar verlangen als je bereid bent aan je zelf te werken met wat je gezien hebt. Als het dan toch niet lukt, gebeurt falen in ieder geval in vrede met wat je op dat moment bent.

Het begint pas na afloop van de trip, met de opgedane informatie over jezelf en het leven kun je aan de slag. Dat is wat het leven maakt, continue verandering aan jezelf met je dromen als gids, en niet alleen die enkele uren dat ervoor je kiest om je dromen in kleurrijke fractals te zien.

Ik gaf een dosis van 500 aan omdat je dat niet meer om jezelf heen kunt. Je pakt jezelf bij je staart vast en eet deze op. Maar met wat minder en overgave kun je zelf ook al zien zonder omhulsel. Het is beter om elke ervaring de dosis licht op te schroefen. Het kan theoretisch zelfs zonder ooit iets te nemen en op volle eigen kracht op ontdekking gaan met eerlijkheid los van al het externe. Alleen jij kiest.

Het gewone leven en jezelf daarin nuchter kunnen zien, met het begrip en de schoonheid ervan. Met je dromen als gids, en je gevoelens als magie.
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#3
Haha, wauw, confronterend :)

Misschien heb je gelijk, en is mijn zelfbenoemde zoektocht naar 'de essentie' of 'God' het zoveelste speeltje om mezelf af te leiden van de harde confrontatie met de maatschappij.
Maar waarom voelt het zo goed om er mee bezig te zijn ?
Het is waar, ondanks dat er in het dagelijks leven een hoop dingen zijn die me lukken, zijn er ook dingen waarin ik repetatief faal, zoals mezelf aan het werk zetten m.b.t. mijn studie.

Maar ik snap je concept van 'in de wereld passen' niet. Ik leef, dus ik pas in de wereld, ik ben hier al, waarom en hoe zou ik me moeten aanpassen ? Als je het over de 'norm' en de huidige westerse maatschappij hebt, 'no, thank you'. Ik zie teveel rotte plekken in 'het systeem' om me eraan te conformeren, ik verzet me veel liever openlijk, op een manier die de kwaliteit van mijn leven en de levens van de mensen rondom mij verbetert. Mezelf blijven ontwikkelen op gebieden van taal, kunst, wetenschap, filosofie etc..

Ik heb in het verleden nog wel eens iets gelezen over concepten over verlichting, waarin goed en kwaad waarde verliezen en gewoonweg geaccepteerd worden, omdat de 'verlichte ziel' ze beide begrijpt. Maar dat klinkt droog, en koud, en gedetacheerd, en zonder passie. Het klinkt alsof het positieve en het verlichte twee verschillende dingen zijn. Welke van de twee moet je bereiken ? Ik vind het verwarrend, maar dat kan ook het tijdstip zijn :tearsofjoy:
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Met in de wereld passen bedoelde ik het gevoel waarmee je zelf het leven proeft. Ik denk dat ieder mens graag een bevredigende smaak wenst. In ieder systeem hebben wij mensen dezelfde emoties en gevoelens. Verlichting is het diepste begrip van de snaren waaruit deze gevoelens en emoties zijn opgebouwd. Hoe meer individuen hun emoties en gevoelens begrijpen, hoe gevoeliger en verfijnder ze worden beleefd, en hoe stabieler je ware zelf ermee omgaat.

De eerste stappen ertoe zijn het moelijkst, omdat je alsware opnieuw moet leren balanceren met zowel geintensiviseerde goede als kwade gevoelens en emoties. Leven = gevoel. Hoe gevoeliger je bent, des te levendiger het leven is. En dat hoeft niet ten kostte te gaan van je stabiliteit, integendeel.

Door verfijnd te weten welke gevoelens, verlangens en wil er zich in je diepste kern bevinden, doe je wat je zelf wezenlijk ontplooit in plaats van buiten je eigen weet om teveel om voorgeschreven programma's te navigeren. En ook je ego, ontdoe je waardoor je het zelf een kans geeft tot verwezelijking door middel van correctie. Hetgeen zonder verlichting als een belediging wordt ervaren, vervolgens wordt afgestompt om onveranderd door te kunnen gaan.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#5
DrippTone schreef:
Atropa schreef:Als je LSD ervaart op een dosis waarin de cirkel in volledigheid zichtbaar is, is aanwezigheid van iemand anders dubbelop.
Klik om te vergroten...



Kun je dit uitleggen, bedoel je met cirkel jezelf, de wereld, of de lsd??
Klik om te vergroten...



Door alle controle uit handen te geven, de gewaarwording van het wezenlijke zelf ontdekken. Los van alle negatieve energie of erkenningskaders en het leven aan de hand van die wetenschap bewandelen. Het individuele gedaante dat het leven doorgaat, los van alles waar die mee worstelt. Uiteindelijk zonder overgebleven verlangens en dromen z'n individuele gedaante weer uit handen kunnen geven door te sterven met evenwichtige teruggave van energie. Geven en worden, in plaats van nemen voor erkenning. Deze blootlegging betekend jezelf zijn in het leven zonder kwestbaarheid. Het zelf kunnen zijn onder de mensen, zonder van achter grenzen en barrieres te projecteren.

Het begrip dood is negatieve electrische lading zolang iemand niet voor de volle 100 procent in z'n diepste kern het aanvaard als zijnde overgave. Bij verlichting wordt het begrip dood neutraal, net als geboren worden. Geboorte is een productie uit de collectieve energie waaruit een individueel gedaante voortvloeit met een onafhankelijke gedachtenbron. Dood is de teruggave daarvan. Met de borst naar voren het tijdelijke leven tegenmoet gaan, kan gevangenschap in het leven zijn buiten de eigen weet om.

De volle dosering is er een die ver boven de dosering ligt die je instinctief prefereert. Het nuchtere leven beleven zonder met vragen of twijfel te zitten. Want niemand anders dan jezelf kan laten zien wat je zoekt.
Klik om te vergroten...

Dankje, ik begrijp wat je bedoeld.
En zo te horen heb jij al gevonden wat je zoekt, of ben je er in ieder geval dicht bij.
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#6
tja ben nu onder lsd terwijl ik alleen ben,maar met meerderen is het toch veel plezanter hoor...ik verveel mij nu :( ,naar stad gaan kan ik jammer genoeg niet(geen vervoer en 6km afstand),anders ging ik zeker een nachtkroeg binnen en wat bierkes drinken :grin:
w
wodansmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wow, Atropa, ik denk dat we met zijn allen nog veel van je kunnen leren, ik vind
je boodschap heel inspirerend :)
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Hij is inspirerend die vent!

Beter schrijf je een boek ouwe!!
m
mellowWwLid
01-01-2024, 00:00
#9
:grin: Soms vraag ik me echt af wie er achter Atropa schuilgaat :grin: ..

Een doodgewone boer?
Een bakker? Een kantoorpik? Schrijver? Bekend wetenschapper / filosoof?

Gvd wat zijn die teksten altijd goed opgebouwd, sommige gaan wel heel ver en moet ik eerst 3 keer lezen voordat ik het daadwerkelijk snap.. Maar zo goed als altijd zijn ze weer even correct en informatief geschreven. Ik zou zeggen, blijf lekker doorschrijven zoals je nu altijd doet, dan kunnen we allemaal nog een hoop van je leren. :)

:) Even voor diegene die ik nou tegen het zere been schop: :wink: Er zijn heel veel goede en informatie posters / schrijvers hier, alleen hebben de teksten van Atropa altijd wel 'iets' kenmerkends.. Ontzettend objectief en heel persoonlijk tegelijkertijd.
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#10
lucifer in the sky zei:
wat bedoel je daar mee?
ik bedoel het ook serieus, sommige mensen liggen mss nu 12 uur plat op de lsd. ik zelf zou het zeker niet kunnen. ik heb men beweging nodig :grin:
Klik om te vergroten...

is jou niet uitlachen hoor dat ik deed,waarom zou ik ?ik was gewoon wat aan het fantaseren,dat hij bleef in de zetel liggen en dat hij zelfs zijn behoefte(plassen of kakken)in zijn zetel deed,niet opletten mate,ik heb gewoon een overschot aan fantasie :wink: :wave:
B
Beyond IllusionLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik kan altijd heerlijk in mijn eentje wegspacen. Door te gaan liggen in bed of in het gras buiten:)en dan heerlijk naa boven turen, spacen. Door een koptelefoon op met lekkere muziek en je bent zo weer een paar uur verder :hearteyes:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#12
alleen aan de 200 mics is wel iets anders beste Spatz .. das trippen op hogeschool niveau.

Helm op

Gordel om ...
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#13
DrippTone zei:
Ik kan echt niet tekenen als ik LSD op heb, probeer die lijntjes maar eens te volgen, je komt elke keer ergens anders uit. Maar wel elke keer behoefte om te tekenen.
Mijn eerste LSD trip heb ik alleen gedaan, misschien onverstandig met een onbekend middel zonder trip sitter. Maargoed was een fantastische trip, mijn hele woonkamer was een jungle van speeltoestellen. Muziek opgezet en rennen en klauteren maar. Schaken in je eentje is dan ook hilarisch.
Je hoeft je echt niet te vervelen! :wave:
Klik om te vergroten...
Ik kan ook echt niet tekenen, maar tijdens een trip lijkt het nog wel ergens op. Als je iets abstracts maakt hoeven de lijntjes niet aan te sluiten :mrgreen: . Als ik ze zo nuchter bekijk zijn het echt bizar slechte tekeningen van het niveau van een 10 jarige ofzo.

Ik kijk ook vaak naar die kleurrijke plaatjes die je vind in het eyecandy-topic of op http://www.sacredmirrors.org/flash/sm_full.html ofzo. Ook heb ik een boek van Salvador Dali waar ik dan in kijk.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
Koptelefoon op, ogen dicht en met een deken op de bank liggen <3
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#15
lysergine25 zei:
alleen aan de 200 mics is wel iets anders beste Spatz .. das trippen op hogeschool niveau.

Helm op

Gordel om ...
Klik om te vergroten...

Hoei, begrijp me niet verkeerd hoor! De eerstvolgende keer wordt max 1 zegeltje, dus 50 a 65ug. Echt niet meer! Ik ben nog druk bezig met leren zwemmen in het baby-badje. Zwemmen in het diepe doe ik wel als ik veel meer ervaring heb. Eerst kunnen lopen voordat ik wil rennen. :wink:

Denk als ik nu in m'n eentje direct aan de 200ug ga, het huis volkomen opnieuw gedecoreerd is na afloop. Mogelijk heel creatief vormgegeven, maar decoratie-technisch onbewoonbaar, haha! Ik zie mezelf al trippend met m'n nieuwe schilderspulletjes trots naast m'n nieuwe muurschildering staan terwijl mevrouw Spatzi thuiskomt. Dat wil je helder niet eens meemaken! :grin:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#16
daarom moet je je sitter ook nooit lsd geven .....

:hearteyes:
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Als je LSD ervaart op een dosis waarin de cirkel in volledigheid zichtbaar is, is aanwezigheid van iemand anders dubbelop.

Als je ergens voor dat punt blijft steken, en vervormingen, bewegende visuals en het trippen nog aanwezig is, heb je soms behoefte aan anderen. Al is het maar om hun ziel in te duiken en kennis te vergaren over hun identiteit. Of om te identificeren als je samen tript.

Lagere doseringen in je eentje kunnen saai zijn omdat je de vaste waarneming van de object georienteerde wereld nog voor je hebt en je voelt dat je interesse wordt geprikkelt om de wereld te aanschouwen.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Atropa zei:
Als je LSD ervaart op een dosis waarin de cirkel in volledigheid zichtbaar is, is aanwezigheid van iemand anders dubbelop.
Klik om te vergroten...

Kun je dit uitleggen, bedoel je met cirkel jezelf, de wereld, of de lsd??
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#19
In het begin van de trip gewoon leuke dingen doen, computeren, gamen, muziek luisteren, lekkere dingen eten etc..

Wanneer de trip op zn piek is, licht en geluid uit, gaan liggen en de reis naar binnen beginnen. :hearteyes:
j
julius_dLid
01-01-2024, 00:00
#20
Spatzi zei:
lysergine25 zei:
alleen aan de 200 mics is wel iets anders beste Spatz .. das trippen op hogeschool niveau.

Helm op

Gordel om ...
Klik om te vergroten...

Hoei, begrijp me niet verkeerd hoor! De eerstvolgende keer wordt max 1 zegeltje, dus 50 a 65ug. Echt niet meer! Ik ben nog druk bezig met leren zwemmen in het baby-badje. Zwemmen in het diepe doe ik wel als ik veel meer ervaring heb. Eerst kunnen lopen voordat ik wil rennen. :wink:

Denk als ik nu in m'n eentje direct aan de 200ug ga, het huis volkomen opnieuw gedecoreerd is na afloop. Mogelijk heel creatief vormgegeven, maar decoratie-technisch onbewoonbaar, haha! Ik zie mezelf al trippend met m'n nieuwe schilderspulletjes trots naast m'n nieuwe muurschildering staan terwijl mevrouw Spatzi thuiskomt. Dat wil je helder niet eens meemaken! :grin:
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: :tearsofjoy: Hilarisch

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."