Precies zoals Hofmann het ook deed in de Hofmann potion. En ik moet zeggen, de ziel van LSD neigt voor mijn gevoel sterk naar het immateriele en het stoffelijke. Daarom voel ik me ook minder verbonden met het tastbare en de fysieke wereld. Ik zou er niet aan moeten denken om naar een TV te kijken met een controller in m'n handen, maar dat verschilt voor iedereen.
Het is ook de reden waarom een mescaline cactus me nèt beetje meer sanity geeft dan acid. Het is stoffelijker. Net zo plantaardig als paddo's maar precies zo lineair en rechthoekig als LSD. Stuk droomachtiger want bij acid blijf ik vrij normaal 'wakker' in deze wereld. Met mesca ben ik helder maar toch toch diepgaander aan het 'vliegen'. Met acid of paddo's ben ik wat beperkter want ik blijf meer in m'n zetel zitten hoe diep ik ook probeer te duiken.
Op een redelijke dosis was ik na 2 uur mediteren niet meer in de kamer, m'n lichaam had geen gewicht meer, en met ogen open of dicht maakte geen verschil tussen het zichtbare. Ik hoefde maar te denken vanuit welke hoek in m'n kamer wou zien en ik zag mezelf zitten. M'n ziel los van m'n lichaam. De zwaartekracht ook volledig verdwenen, net een michellin mannetje met een ballon lichaam. Verbeeldingskracht wordt bijna net zo echt als een sober verhaal.
http://www.laffoleyarchive.com/laffoley ... aline.html
Walt Disney heeft z'n werelden ook gezien met dank aan mescaline.
Mescaline effect is erg mild en niet sterk zolang je het laat gaan, maar als je weet welke trails je moet vastpakken binnen de meditatie is het konijnen hol oneindig diep en het effect kan zo sterk worden dat je vergeet dat je aan het sturing geven was. Maar mescaline geeft alleen wat je wilt zien als je een sterk introperspectieve tripper bent (zelfde als salvia en amanita bijv). Anders raad ik LSD of paddo's aan omdat deze qua baseline effect een stuk krachtiger werken.