Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD terwijl je alleen bent.

LSD terwijl je alleen bent.

38 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Anon zei:
In het begin van de trip gewoon leuke dingen doen, computeren, gamen, muziek luisteren, lekkere dingen eten etc..

Wanneer de trip op zn piek is, licht en geluid uit, gaan liggen en de reis naar binnen beginnen. :hearteyes:
Klik om te vergroten...
Computeren vind ik niet zo leuk als ik LSD op heb. Opzich is natuurlijk alles wel leuk als je, je zo goed voelt. Liever kijk ik een vette natuurfilm. Iemand op dit forum adviseerde Earth en dat is echt de gaafste film die ik heb gezien op acid. Die moet je zeker eens gaan kijken.

Ik vind het heerlijk om een jointje te roken in de tuin met wat muziek en een pilsje erbij. Daar blijf ik dan ook vrij lang zitten. Als je een mooie tuin hebt is dat wel heel relaxed, omdat je in je eentje wat moeilijker weg kunt. Een rondje lopen door de wijk kan natuurlijk, maar je wil niet de buren of een bekende tegenkomen.
j
julius_dLid
01-01-2024, 00:00
#2
hodgepodge zei:
Anon zei:
In het begin van de trip gewoon leuke dingen doen, computeren, gamen, muziek luisteren, lekkere dingen eten etc..

Wanneer de trip op zn piek is, licht en geluid uit, gaan liggen en de reis naar binnen beginnen. :hearteyes:
Klik om te vergroten...
Computeren vind ik niet zo leuk als ik LSD op heb. Opzich is natuurlijk alles wel leuk als je, je zo goed voelt. Liever kijk ik een vette natuurfilm. Iemand op dit forum adviseerde Earth en dat is echt de gaafste film die ik heb gezien op acid. Die moet je zeker eens gaan kijken.

Ik vind het heerlijk om een jointje te roken in de tuin met wat muziek en een pilsje erbij. Daar blijf ik dan ook vrij lang zitten. Als je een mooie tuin hebt is dat wel heel relaxed, omdat je in je eentje wat moeilijker weg kunt. Een rondje lopen door de wijk kan natuurlijk, maar je wil niet de buren of een bekende tegenkomen.
Klik om te vergroten...
He Hodgepodge,

Als je Earth leuk vindt moet je zeker eens de BBC documentaires van David Attenborough kijken. Die dingen zijn Earth in het kwadraat. Veel van het beeldmateriaal uit Earth komt uit de documentaires van Attenborough. In een van die docu's zwemmen duikers door een onderwatergrot. En op een gegeven moment verandert het water van zoet naar zout. Het zoute water licht dan "onder" het zoete water omdat dat zwaarder is en je krijgt een soort kunstmatig wateroppervlak IN het water waarop licht weerspiegelt. Heel bizar. Ik weet zeker dat je gouden tijden gaat hebben als je dat ziet on acid.

Speciaal de Planet Earth series waren geweldig.

Planet Earth is an Emmy Award and Peabody Award-winning BBC nature documentary series narrated by David Attenborough and produced by Alastair Fothergill. It was first broadcast in the UK from 5 March 2006. The American version is narrated by Sigourney Weaver.

http://en.wikipedia.org/wiki/Planet_Earth_(TV_series)
Klik om te vergroten...
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tnx, ik had ze al wel allemaal gedownload, maar nog niks van gezien. De serie heet planet Earth.
j
julius_dLid
01-01-2024, 00:00
#4
hodgepodge zei:
Tnx, ik had ze al wel allemaal gedownload, maar nog niks van gezien. De serie heet planet Earth.
Klik om te vergroten...
Yep, Planet Earth. HIer op het eind, vanaf een minuut of 9:00 zie je die "halo cline" of hoe dat ook heet. Heel bizar. http://www.youtube.com/watch?v=pMbT8oUn ... feature=iv

En dit verhaal over reuze-zeeegels is ook behoorlijk gaaf op 2:30
http://www.youtube.com/watch?v=S7uoiaiDHKQ

Weltereusten
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#5
Atropa zei:
Door alle controle uit handen te geven, de gewaarwording van het wezenlijke zelf ontdekken. Los van alle negatieve energie of erkenningskaders en het leven aan de hand van die wetenschap bewandelen. Het individuele gedaante dat het leven doorgaat, los van alles waar die mee worstelt. Uiteindelijk zonder overgebleven verlangens en dromen z'n individuele gedaante weer uit handen kunnen geven door te sterven met evenwichtige teruggave van energie. Geven en worden, in plaats van nemen voor erkenning. Deze blootlegging betekend jezelf zijn in het leven zonder kwestbaarheid. Het zelf kunnen zijn onder de mensen, zonder van achter grenzen en barrieres te projecteren.

Het begrip dood is negatieve electrische lading zolang iemand niet voor de volle 100 procent in z'n diepste kern het aanvaard als zijnde overgave. Bij verlichting wordt het begrip dood neutraal, net als geboren worden. Geboorte is een productie uit de collectieve energie waaruit een individueel gedaante voortvloeit met een onafhankelijke gedachtenbron. Dood is de teruggave daarvan. Met de borst naar voren het tijdelijke leven tegenmoet gaan, kan gevangenschap in het leven zijn buiten de eigen weet om.

De volle dosering is er een die ver boven de dosering ligt die je instinctief prefereert. Het nuchtere leven beleven zonder met vragen of twijfel te zitten. Want niemand anders dan jezelf kan laten zien wat je zoekt.
Klik om te vergroten...

Pfhoei! Daar kan ik werkelijk helemaal niets mee, haha! Je had er bij moeten zijn denk ik... :wink: Maar serieus, ik denk dat men pas begrijpt waar jij het over hebt als je het hebt meegemaakt, maar voorlopig blijf ik lekker met lichte doseringen spelen. :grin:
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Gewoon leuke dingen doen, tip; luister muziek van Bluetech :wink:
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#7
gNuxx zei:
Gewoon leuke dingen doen, tip; luister muziek van Bluetech :wink:
Klik om te vergroten...

inderdaad, das lekkere psychedelic ambient, perfect voor een trip!
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Spatzi zei:
Maar serieus, ik denk dat men pas begrijpt waar jij het over hebt als je het hebt meegemaakt, maar voorlopig blijf ik lekker met lichte doseringen spelen. :grin:
Klik om te vergroten...

Op lichte doseringen ben ik altijd enorm v/d kaart net als na het roken van een joint. Soort vervreemding van de normale wereld.

Het enige wat er veranderd is sinds die tijd van de volle dosis is dat ik eerlijk ben met mezelf, niet meer dan dat. De wereld zoals ik die sober zie is de enige die bestaat.
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#9
ExceptionalInsight zei:
Koptelefoon op, ogen dicht en met een deken op de bank liggen <3
Klik om te vergroten...

lucifer in the sky zei:
zo kan je toch niet heel je trip liggen ?
Klik om te vergroten...

woehahahaha mijn hoofd komt rood van het lachen,echt waar!!!! :tearsofjoy: ,wat vind ik dit grappig :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:,haha lucifer zo serieus dat je dat vraagt :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:
l
lucifer in the skyLid
01-01-2024, 00:00
#10
wat bedoel je daar mee?
ik bedoel het ook serieus, sommige mensen liggen mss nu 12 uur plat op de lsd. ik zelf zou het zeker niet kunnen. ik heb men beweging nodig :grin:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het hoeft natuurlijk niet de hele trip, hoewel ik dat wel zou kunnen (:
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Precies zoals Hofmann het ook deed in de Hofmann potion. En ik moet zeggen, de ziel van LSD neigt voor mijn gevoel sterk naar het immateriele en het stoffelijke. Daarom voel ik me ook minder verbonden met het tastbare en de fysieke wereld. Ik zou er niet aan moeten denken om naar een TV te kijken met een controller in m'n handen, maar dat verschilt voor iedereen.

Het is ook de reden waarom een mescaline cactus me nèt beetje meer sanity geeft dan acid. Het is stoffelijker. Net zo plantaardig als paddo's maar precies zo lineair en rechthoekig als LSD. Stuk droomachtiger want bij acid blijf ik vrij normaal 'wakker' in deze wereld. Met mesca ben ik helder maar toch toch diepgaander aan het 'vliegen'. Met acid of paddo's ben ik wat beperkter want ik blijf meer in m'n zetel zitten hoe diep ik ook probeer te duiken.

Op een redelijke dosis was ik na 2 uur mediteren niet meer in de kamer, m'n lichaam had geen gewicht meer, en met ogen open of dicht maakte geen verschil tussen het zichtbare. Ik hoefde maar te denken vanuit welke hoek in m'n kamer wou zien en ik zag mezelf zitten. M'n ziel los van m'n lichaam. De zwaartekracht ook volledig verdwenen, net een michellin mannetje met een ballon lichaam. Verbeeldingskracht wordt bijna net zo echt als een sober verhaal.

http://www.laffoleyarchive.com/laffoley ... aline.html

Walt Disney heeft z'n werelden ook gezien met dank aan mescaline.

Mescaline effect is erg mild en niet sterk zolang je het laat gaan, maar als je weet welke trails je moet vastpakken binnen de meditatie is het konijnen hol oneindig diep en het effect kan zo sterk worden dat je vergeet dat je aan het sturing geven was. Maar mescaline geeft alleen wat je wilt zien als je een sterk introperspectieve tripper bent (zelfde als salvia en amanita bijv). Anders raad ik LSD of paddo's aan omdat deze qua baseline effect een stuk krachtiger werken.
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mag ik vragen hoe je dat doet/deed, Atropa, gewoon maar 600 ug in je mond leggen, op bed gaan liggen en wachten tot het komt ?
Als ik dat in mijn eentje zou doen weet ik niet wat ik zou aanrichten in het huis, en of ik mezelf niet per ongeluk onherstelbaar pijn zou doen.
En na zo'n trip waarin je helemaal tot de essentie bent gegaan, hoe reintegreer je weer ?

En ook, is meer beter, of is er een dosering die je maar beter niet kan overschrijden ?
Er was eerder een topic over thumprints, en het (fictieve) vooruitzicht naar een levenlang visuals, geestelijke kwetsbaarheid en verwarring is nou niet bepaald iets wat ik als positief ervaar. Zou de realiteit van iemand die zo'n ritueel (of dwaze actie) achter de rug heeft nog enigzins leefbaar zijn ?

Veel vragen, excuus, maar ik blijf nieuwsgierig.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#14
:wink:

Prima Materia is echt een super album, out of space muziek jemig :grin:
l
lucifer in the skyLid
01-01-2024, 00:00
#15
zo kan je toch niet heel je trip liggen ?
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik kan me zo voorstellen dat je LSD neemt terwijl je alleen thuis bent oid. Zonder maatje, sitter of tripbuddy lijkt het me dat je je bezig houdt met andere zaken dan wanneer er gezelschap bij is. Alleen al met praten (en lachen) heb ik mijn 1e LSD trip voor een groot deel kunnen vullen, maar dat kan niet als je alleen bent.

Maar wat doe je nou wel als je alleen bent? (Niet te verwarren met eenzaam, dat ben ik gelukkig niet!) Beetje film kijken en muziek luisteren? Misschien een kleine wandeling? En zijn er dingen die je beter niet kunt doen als je alleen tript? (Naast de gebruikelijke dingen als autorijden, etc. :wink: )

Paddotrips heb ik genoeg gedaan terwijl ik alleen was, en die waren altijd zeer plezierig. Maar omdat LSD bij mij veel harder aankwam dan een paddotrip kan ik me voorstellen dat er andere 'spelregels' gelden. Vooral omdat ik tijdens mijn eerdere LSD trip een korte periode erg bang ben geweest staat dit nogal voor in mijn geheugen geprent. Ik weet waar dat door kwam (tikje teveel LSD om mee te beginnen, met iets te veel wiet tussendoor.), maar dat neemt niet weg dat ik het liever niet weer meemaak. Hoe zorg ik er nou voor dat zo'n stukje geheugen niet weer de overhand krijgt, vooral als je alleen bent? In ieder geval neem ik minder LSD en geen wiet tijdens mijn volgende trip...

Tips of leuke aanraders?
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zijn al best veel topics over.
Maar films kijken en muziek luisteren is dan mijn voornaamste bezigheid. Verder inderdaad een stukje wandelen, wat tekenen ofzo en nadenken. Ik verveel me dan echt geen seconden en heb eerder te weinig tijd om alles te doen en te zien wat ik wil.
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#18
hodgepodge zei:
Zijn al best veel topics over.
Maar films kijken en muziek luisteren is dan mijn voornaamste bezigheid. Verder inderdaad een stukje wandelen, wat tekenen ofzo en nadenken. Ik verveel me dan echt geen seconden en heb eerder te weinig tijd om alles te doen en te zien wat ik wil.
Klik om te vergroten...
Schilderen! (of tekenen) Da's wel een vet idee eigenlijk. :grin: Daar ga ik eens wat spul voor kopen!
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik kan echt niet tekenen als ik LSD op heb, probeer die lijntjes maar eens te volgen, je komt elke keer ergens anders uit. Maar wel elke keer behoefte om te tekenen.
Mijn eerste LSD trip heb ik alleen gedaan, misschien onverstandig met een onbekend middel zonder trip sitter. Maargoed was een fantastische trip, mijn hele woonkamer was een jungle van speeltoestellen. Muziek opgezet en rennen en klauteren maar. Schaken in je eentje is dan ook hilarisch.
Je hoeft je echt niet te vervelen! :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."