Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlex grey probleem

Alex grey probleem

27 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
v
vaarklaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nogmaals:
Zorg dat je rust krijgt. Als je een psychose hebt, het eerste wat er gebeurt is een zootje medicatie dat je half niet meer weet of je nog leeft of uberhaupt contact heb met jezelf en de wereld om je heen + een zootje rustgevers en dempers totdat de spanning er een beetje af is.. En dan zal je leven en hoe je dat gaat indelen er anders uitzien, dus wees dat voor!

Simpele adviezen:
- Geen drugs
- Op tijd naar bed, structuur tot het saaie aan toe, hoe saaier hoe beter.
- Ga fietsen of wandelen, haal adem! en adem ook goed uit..
- Ga lekker eten, enjoy good food.
- Neem alle tijd en houd er rekening mee dat die stress en angsten er nog wel zullen blijven, en de neiging tot het nemen van drugs zal blijven. De stress zal langzaam minder worden en dan zal ook de trek minder worden.
- Neem hiervoor 3 maanden en zie dan weer verder. (dit lijkt lang, maar wat is 3 maanden op de rest van je leven)

Als je een zekere basis hebt opgebouwd en je hoofd heeft wat meer rust, dan kan je altijd nog eens lekker uit de ban springen, maar nu even niet. Het is anders zo zonde toch... Ik zie het voortdurend om me heen, je zal niet de enige zijn.... maar ik zie ook dat sommige het kunnen oppakken, ineens de kracht ervoor hebben, maar vooral zich inzetten en investeren in zichzelf, dat zijn slimme mensen... en het mooie is dat zij laten zien dat het dus wel kan!

Wees geen lafaard of mietje, pak de dingen aan! Het is makkelijk om te zeuren, maar niks oppakken, dat noem ik bangheid en vooral domheid. Neem adviezen serieus, doe er wat mee! Geen gezeik, doen!

Wat je er verder mee doet is up to you... maar je kan nu niet meer zeggen dat je het niet had geweten :wink:
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#2
drugsnoob zei:
Op het muziekfestival dour in belgië heb ik voor de tweede maal getript.
Het was niet zozeer visueel, eerder een complete mindfuck. De trip zelf is vrij goed verlopen.

Het probleem is nu. Na 2 weken had ik ineens weer een mindfuck. Het leven lijkt niet meer echt en ik ben constant bang. Ik had hoofdpijn en dacht dat er iets aan de hand was. Ik ging naar de spoed maar ik blijk perfect in orde. Ik zie constant wazig, maar alles nog in detail (ik kan alles nog lezen enz. het licht dus niet aan mijn ogen). Het lijkt alsof ik het leven niet 100% meemaak. Dit duurt nu al een week en een half en ik wil echt dat dit stopt. Ik ben ten einde raad, wat moet ik doen. Ik dacht eerst dat dit mentaal aan mezelf lag. Ik heb intussen ook wat speed gesnoven omdat je je dan kiplekker en tiptop voelt en zelfs niet denkt aan slechte momenten. Maar de speed heeft enkel lichamelijk een effect op mij. Het lijkt nog steeds of ik er niet bij ben.
Ik ben doodsbang en wil dat dit stopt!
Heeft iemand al iets soortgelijks meegemaakt?
mvg,
Klik om te vergroten...


Dat heb ik nu een jaartje, vage shit
M
MuchDancingMuchAquaLid
01-01-2024, 00:00
#3
drugsnoob zei:
Wat raden jullie me dan aan om te doen?
Klik om te vergroten...

maak een afspraak bij een psychiater en vertel daar je verhaal nog is
d
drugsnoobLid
01-01-2024, 00:00
#4
Update

Het gevoel is er nog steeds. Na veel onderzoek denk ik te hebben gevonden wat ik heb nl. 'derealisatie'.

" Derealisatie (afgekort als DR) is een bewuste ervaring waarin een persoon zijn vertrouwde omgeving als vreemd, niet vertrouwd of onecht ervaart.
Deze ervaring wordt vaak beschreven als: leven in een film; in een glazen kooi, in een stolp of achter glas zitten; de hele buitenwereld komt raar of onwerkelijk over. "

Ik heb geleerd dat dit allemaal te maken heeft met een angst als gevolg van drugs zoals cannabis, speed, xtc, lsd,... . Ik ben aan het proberen te stoppen met alles tot het allemaal een tijdje beter is. Enkel met cannabis heb ik het zeeer moeilijk, maar tot nu toe lukt het.

Ik ga ook een afspraak maken met een psychiater. Naar het schijnt verhelpt antidepresiva gebruik gedurende een jaar (omdat je niet zou hervallen) de symptomen binnen 2 maand bij 70%. Ik hoop dat dit klopt.

, drugsnoob
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#5
't Klonk als een psychose.
Ik denk dat Derealisatie (wat ik nog niet kende) 't begin is van een psychose.
Ik ben blij dat je besloten hebt te stoppen met drugs en vooral dat je naar een psychiater gaat. Professionele hulp is van essentieel belang bij zoiets. Zomaar zelf wat gokken en hopen dat 't voorbij gaat is naar mijn mening absoluut niet de manier om met zoiets om te gaan.
Ik ben heel blij dat ik zoiets nog nooit heb meegemaakt en hoop 't ook nooit mee te maken.
't Is jammer dat veel mensen terwijl dat ze veel negatieve bijeffecten hebben van drugs gewoon verder doen en drugs blijven pakken.

Succes en post hier af en toe een update :).
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#6
Debris zei:
't Klonk als een psychose.
Ik denk dat Derealisatie (wat ik nog niet kende) 't begin is van een psychose.
Ik ben blij dat je besloten hebt te stoppen met drugs en vooral dat je naar een psychiater gaat. Professionele hulp is van essentieel belang bij zoiets. Zomaar zelf wat gokken en hopen dat 't voorbij gaat is naar mijn mening absoluut niet de manier om met zoiets om te gaan.
Ik ben heel blij dat ik zoiets nog nooit heb meegemaakt en hoop 't ook nooit mee te maken.
't Is jammer dat veel mensen terwijl dat ze veel negatieve bijeffecten hebben van drugs gewoon verder doen en drugs blijven pakken.

Succes en post hier af en toe een update :).
Klik om te vergroten...


Nee derealisatie is volgens mij zeker niet het begin van een psychose, daarnaast zijn er ook mensen die DR hebben zonder ooit drugs gebruikt te hebben.

drugsnoob zei:
Ik ga ook een afspraak maken met een psychiater. Naar het schijnt verhelpt antidepresiva gebruik gedurende een jaar (omdat je niet zou hervallen) de symptomen binnen 2 maand bij 70%. Ik hoop dat dit klopt.

, drugsnoob
Klik om te vergroten...

Ik heb ook een keer DR gehad, wel maar een paar uur. Ik was er van overtuigd dat ik nog gewoon op de bus aan het wachten was en ik dacht dat ik ieder moment overreden kon worden. Dit gevoel bleef tot ik de dag erna in me bed wakker werd, ik heb dus de hele busrit naar huis en thuis de hele tijd gedacht dat ik nog bij de bushalte stond.

Dit heb ik meegemaakt tijdens de tijd dat ik antidepressiva slikte, prozac om precies te zijn. Ik raad het je dan ook af, ga wel met een psychiater praten, maar laat je niks aansmeren. AD en dergelijke zijn ook drugs en dienen alleen in de uiterste gevallen gebruikt te worden. Dus als jij je leven zo nog geregeld krijgt blijf van de ADs af.
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#7
Flip Trip zei:
Nee derealisatie is volgens mij zeker niet het begin van een psychose, daarnaast zijn er ook mensen die DR hebben zonder ooit drugs gebruikt te hebben.
Klik om te vergroten...
Er zijn ook mensen met een psychose zonder ooit drugs gebruikt te hebben.
Maar ik heb me hier niet zodanig in verdiept dat ik kan zeggen of dat zo is of niet. 't Was enkel een suggestie/opvatting/idee (kan niet 't juiste woord vinden). In ieder geval zag ik wel snel een verband in die 2. Echter kan ik dat niet met zekerheid zeggen, en was 't slechts een gok.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het klinkt zeker niet als een psychose.. Ik heb zelf ervaring met de toestand helaas (niet door drugs teweeggebracht trouwens). Als je in een psychose zit zal het ook extreem moeilijk zijn dit door te hebben; Kenmerken van een psychose zijn vooral waanideeën en eventueel hallucinaties. Echter, deze waanideeën lijken jou volstrekt logisch en normaal, dat is het hele probleem..

Wat jij vertelt klinkt als dissociatie of derealisatie inderdaad. Opzich niet iets om je acuut zorgen om te maken; Het zal wss, eenmaal je confronteert met waar de angst vandaan komt overgaan. Lees je verder in over de zogenaamde dissociatieve stoornissen.

Mocht je toch bang zijn dat je in een psychose zit, let vooral op de volgende tekens:

Algeheel gevoel van verwardheid
Niet-kloppende herinneringen of gebeurtenissen of gesprekken die niet te plaatsen zijn
"vreemd" gedrag van andere mensen (de reactie op je eigen vreemde gedrag/opvattingen die jou logisch lijkt en dus vreemd lijkt)
zintuigelijke waarneming die niet klopt (denk bijv. het clichebeeld van "stemmen horen in je hoofd", maar ook bijvoorbeeld chronisch een gaslucht ruiken, of bij werk/gesprekken met mensen waarop je gefocust bent uit je ooghoeken andere mensen waarnemen, of "voelen" dat ze er zijn)
Constante angst dat mensen je wat aan willen doen, je afluisteren/achtervolgen (paranoia).

Alsnog blijft het een verdomd moeilijke (bijna onmogelijke) opgave om psychotisch gedrag bij jezelf te herkennen.

Iig, sterkte ermee! ik heb het vertrouwen erin dat het goed komt! :)
s
sjondebeukerLid
01-01-2024, 00:00
#9
MuchDancingMuchAqua zei:
drugsnoob zei:
Wat raden jullie me dan aan om te doen?
Klik om te vergroten...

maak een afspraak bij een psychiater en vertel daar je verhaal nog is
Klik om te vergroten...
Doe dat vooral niet.
Psychiators zijn geldzuigende honden die doen alzof ze er verstand van hebben!
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#10
sjondebeuker zei:
MuchDancingMuchAqua zei:
drugsnoob zei:
Wat raden jullie me dan aan om te doen?
Klik om te vergroten...

maak een afspraak bij een psychiater en vertel daar je verhaal nog is
Klik om te vergroten...
Doe dat vooral niet.
Psychiators zijn geldzuigende honden die doen alzof ze er verstand van hebben!
Klik om te vergroten...


Idd! en ze gaan je waarschijnlijk alleen zooi proberen aan te smeren...
In mijn eerste en enige gesprek die ik met een zieleknijper heb gehad kwam anti-depressive zooi gelijk als onderwerp naar boven...
d
drugsnoobLid
01-01-2024, 00:00
#11
Op het muziekfestival dour in belgië heb ik voor de tweede maal getript.
Het was niet zozeer visueel, eerder een complete mindfuck. De trip zelf is vrij goed verlopen.

Het probleem is nu. Na 2 weken had ik ineens weer een mindfuck. Het leven lijkt niet meer echt en ik ben constant bang. Ik had hoofdpijn en dacht dat er iets aan de hand was. Ik ging naar de spoed maar ik blijk perfect in orde. Ik zie constant wazig, maar alles nog in detail (ik kan alles nog lezen enz. het licht dus niet aan mijn ogen). Het lijkt alsof ik het leven niet 100% meemaak. Dit duurt nu al een week en een half en ik wil echt dat dit stopt. Ik ben ten einde raad, wat moet ik doen. Ik dacht eerst dat dit mentaal aan mezelf lag. Ik heb intussen ook wat speed gesnoven omdat je je dan kiplekker en tiptop voelt en zelfs niet denkt aan slechte momenten. Maar de speed heeft enkel lichamelijk een effect op mij. Het lijkt nog steeds of ik er niet bij ben.
Ik ben doodsbang en wil dat dit stopt!
Heeft iemand al iets soortgelijks meegemaakt?
mvg,
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb vaak ook het gevoel dat ik niet actief aan het leven deelneem, maar er als een toeschouwer vanaf een afstand naar kijk. Maar ik denk dat dit niets met trippen te maken heeft, maar des te meer met hoe jij in het leven staat.

Dus ten eerste; Chill the fuck out. Analyseer die gedachten rustig in plaats van bang te worden ervan. Als je al dit soort gedachten hebt en er niet mee om kunt gaan, moet je er natuurlijk niet nog meer drugs bij gooien.

En ten tweede is dit natuurlijk geen Trip Report, dus ik zal het verplaatsen naar LSD.

En als laatste; Misschien is het leven ook wel helemaal niet echt. Wie bepaalt er wat echt is? :)
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nog een theorie:
Je bent je nu meer bewust van wat er met jezelf gebeurd. Ik herken dat zelf iig wel. Ik heb soms ook van die dagen. Zoals EI zegt, dat je even niet actief aan het leven deelneemt.
Maar als ik terug kijk en goed probeer te herinneren hoe alles vroeger was, toen had ik dat ook, eigenlijk veel en veel meer nog, alleen toen had ik het zelf niet door.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wacky zei:
Je bent je nu meer bewust van wat er met jezelf gebeurd.
Klik om te vergroten...
Dat had ik er ook nog wel bij willen zetten. Alle dingen die er nu gebeuren gebeurden voor die trip ook alleen was je je er niet van bewust. Trippen opent het zogenaamde derde oog waardoor je dingen ziet die je daarvoor niet opvielen. Dat kan best beangstigend zijn, ja.
d
drugsnoobLid
01-01-2024, 00:00
#15
hmm dat zal moeilijk gaan.
Ik heb beloofd vanavond naar een feestje te gaan dat duurt tot 12 uur smiddags.
Onmogelijk als je begrijpt wat ik bedoel..
d
drugsnoobLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat raden jullie me dan aan om te doen?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#17
drugsnoob zei:
Wat raden jullie me dan aan om te doen?
Klik om te vergroten...
Probeer uit te vinden waar de angst vandaan komt. Wat zijn precies de gedachten die je bang maken? Is het alleen het feit dat het leven niet meer echt lijkt? Of is er meer dan dat? Gebruik in elk geval een tijdje geen drugs meer en deel je gedachten hier, ik ben wel benieuwd hoe dit verder gaat namelijk.

Succes !
d
drugsnoobLid
01-01-2024, 00:00
#18
@ wacky,
dank je
hier heb ik veel aan. Ik heb vanavond reeds afgebeld en ik ga je raad proberen op te volgen.
Ik hou jullie in alle geval op de hoogte!
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dingen waar je je druk over maakt en waar je tegen vecht worden erger. Dat moet je hier dus niet doen. Accepteer wat er aan de hand is, bekijk de situatie van een afstandje en zoals EI zei, bekijk rustig en objectief wat er allemaal mee zou kunnen spelen. Als het lang duurt en er komen nieuwe dingen bij of het word erger, ren niet gelijk naar de psycholoog die je aan de benzos gaat helpen, maar begrijp dat het een weg is die je gaat en waar je uiteindelijk wijzer en sterker weer uit komt.

Bestel eventueel het boek "spiritual emergency" :)

Je kan vanavond afbellen, of je kan vast wel ergens slapen daar.
c
candygirlLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb totaal geen ervaring met trippen of what so ever...
Maar wil je wel sterkte wensen.. en hopelijk kom je van het gevoel af.

Sweet kiss,
Candy

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."