#1
Nogmaals:
Zorg dat je rust krijgt. Als je een psychose hebt, het eerste wat er gebeurt is een zootje medicatie dat je half niet meer weet of je nog leeft of uberhaupt contact heb met jezelf en de wereld om je heen + een zootje rustgevers en dempers totdat de spanning er een beetje af is.. En dan zal je leven en hoe je dat gaat indelen er anders uitzien, dus wees dat voor!
Simpele adviezen:
- Geen drugs
- Op tijd naar bed, structuur tot het saaie aan toe, hoe saaier hoe beter.
- Ga fietsen of wandelen, haal adem! en adem ook goed uit..
- Ga lekker eten, enjoy good food.
- Neem alle tijd en houd er rekening mee dat die stress en angsten er nog wel zullen blijven, en de neiging tot het nemen van drugs zal blijven. De stress zal langzaam minder worden en dan zal ook de trek minder worden.
- Neem hiervoor 3 maanden en zie dan weer verder. (dit lijkt lang, maar wat is 3 maanden op de rest van je leven)
Als je een zekere basis hebt opgebouwd en je hoofd heeft wat meer rust, dan kan je altijd nog eens lekker uit de ban springen, maar nu even niet. Het is anders zo zonde toch... Ik zie het voortdurend om me heen, je zal niet de enige zijn.... maar ik zie ook dat sommige het kunnen oppakken, ineens de kracht ervoor hebben, maar vooral zich inzetten en investeren in zichzelf, dat zijn slimme mensen... en het mooie is dat zij laten zien dat het dus wel kan!
Wees geen lafaard of mietje, pak de dingen aan! Het is makkelijk om te zeuren, maar niks oppakken, dat noem ik bangheid en vooral domheid. Neem adviezen serieus, doe er wat mee! Geen gezeik, doen!
Wat je er verder mee doet is up to you... maar je kan nu niet meer zeggen dat je het niet had geweten![:wink:]()
Zorg dat je rust krijgt. Als je een psychose hebt, het eerste wat er gebeurt is een zootje medicatie dat je half niet meer weet of je nog leeft of uberhaupt contact heb met jezelf en de wereld om je heen + een zootje rustgevers en dempers totdat de spanning er een beetje af is.. En dan zal je leven en hoe je dat gaat indelen er anders uitzien, dus wees dat voor!
Simpele adviezen:
- Geen drugs
- Op tijd naar bed, structuur tot het saaie aan toe, hoe saaier hoe beter.
- Ga fietsen of wandelen, haal adem! en adem ook goed uit..
- Ga lekker eten, enjoy good food.
- Neem alle tijd en houd er rekening mee dat die stress en angsten er nog wel zullen blijven, en de neiging tot het nemen van drugs zal blijven. De stress zal langzaam minder worden en dan zal ook de trek minder worden.
- Neem hiervoor 3 maanden en zie dan weer verder. (dit lijkt lang, maar wat is 3 maanden op de rest van je leven)
Als je een zekere basis hebt opgebouwd en je hoofd heeft wat meer rust, dan kan je altijd nog eens lekker uit de ban springen, maar nu even niet. Het is anders zo zonde toch... Ik zie het voortdurend om me heen, je zal niet de enige zijn.... maar ik zie ook dat sommige het kunnen oppakken, ineens de kracht ervoor hebben, maar vooral zich inzetten en investeren in zichzelf, dat zijn slimme mensen... en het mooie is dat zij laten zien dat het dus wel kan!
Wees geen lafaard of mietje, pak de dingen aan! Het is makkelijk om te zeuren, maar niks oppakken, dat noem ik bangheid en vooral domheid. Neem adviezen serieus, doe er wat mee! Geen gezeik, doen!
Wat je er verder mee doet is up to you... maar je kan nu niet meer zeggen dat je het niet had geweten