Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlex grey probleem

Alex grey probleem

27 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
MuchDancingMuchAquaLid
01-01-2024, 00:00
#1
drugsnoob zei:
Wat raden jullie me dan aan om te doen?
Klik om te vergroten...

maak een afspraak bij een psychiater en vertel daar je verhaal nog is
d
drugsnoobLid
01-01-2024, 00:00
#2
Update

Het gevoel is er nog steeds. Na veel onderzoek denk ik te hebben gevonden wat ik heb nl. 'derealisatie'.

" Derealisatie (afgekort als DR) is een bewuste ervaring waarin een persoon zijn vertrouwde omgeving als vreemd, niet vertrouwd of onecht ervaart.
Deze ervaring wordt vaak beschreven als: leven in een film; in een glazen kooi, in een stolp of achter glas zitten; de hele buitenwereld komt raar of onwerkelijk over. "

Ik heb geleerd dat dit allemaal te maken heeft met een angst als gevolg van drugs zoals cannabis, speed, xtc, lsd,... . Ik ben aan het proberen te stoppen met alles tot het allemaal een tijdje beter is. Enkel met cannabis heb ik het zeeer moeilijk, maar tot nu toe lukt het.

Ik ga ook een afspraak maken met een psychiater. Naar het schijnt verhelpt antidepresiva gebruik gedurende een jaar (omdat je niet zou hervallen) de symptomen binnen 2 maand bij 70%. Ik hoop dat dit klopt.

, drugsnoob
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#3
't Klonk als een psychose.
Ik denk dat Derealisatie (wat ik nog niet kende) 't begin is van een psychose.
Ik ben blij dat je besloten hebt te stoppen met drugs en vooral dat je naar een psychiater gaat. Professionele hulp is van essentieel belang bij zoiets. Zomaar zelf wat gokken en hopen dat 't voorbij gaat is naar mijn mening absoluut niet de manier om met zoiets om te gaan.
Ik ben heel blij dat ik zoiets nog nooit heb meegemaakt en hoop 't ook nooit mee te maken.
't Is jammer dat veel mensen terwijl dat ze veel negatieve bijeffecten hebben van drugs gewoon verder doen en drugs blijven pakken.

Succes en post hier af en toe een update :).
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#4
Debris zei:
't Klonk als een psychose.
Ik denk dat Derealisatie (wat ik nog niet kende) 't begin is van een psychose.
Ik ben blij dat je besloten hebt te stoppen met drugs en vooral dat je naar een psychiater gaat. Professionele hulp is van essentieel belang bij zoiets. Zomaar zelf wat gokken en hopen dat 't voorbij gaat is naar mijn mening absoluut niet de manier om met zoiets om te gaan.
Ik ben heel blij dat ik zoiets nog nooit heb meegemaakt en hoop 't ook nooit mee te maken.
't Is jammer dat veel mensen terwijl dat ze veel negatieve bijeffecten hebben van drugs gewoon verder doen en drugs blijven pakken.

Succes en post hier af en toe een update :).
Klik om te vergroten...


Nee derealisatie is volgens mij zeker niet het begin van een psychose, daarnaast zijn er ook mensen die DR hebben zonder ooit drugs gebruikt te hebben.

drugsnoob zei:
Ik ga ook een afspraak maken met een psychiater. Naar het schijnt verhelpt antidepresiva gebruik gedurende een jaar (omdat je niet zou hervallen) de symptomen binnen 2 maand bij 70%. Ik hoop dat dit klopt.

, drugsnoob
Klik om te vergroten...

Ik heb ook een keer DR gehad, wel maar een paar uur. Ik was er van overtuigd dat ik nog gewoon op de bus aan het wachten was en ik dacht dat ik ieder moment overreden kon worden. Dit gevoel bleef tot ik de dag erna in me bed wakker werd, ik heb dus de hele busrit naar huis en thuis de hele tijd gedacht dat ik nog bij de bushalte stond.

Dit heb ik meegemaakt tijdens de tijd dat ik antidepressiva slikte, prozac om precies te zijn. Ik raad het je dan ook af, ga wel met een psychiater praten, maar laat je niks aansmeren. AD en dergelijke zijn ook drugs en dienen alleen in de uiterste gevallen gebruikt te worden. Dus als jij je leven zo nog geregeld krijgt blijf van de ADs af.
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#5
Flip Trip zei:
Nee derealisatie is volgens mij zeker niet het begin van een psychose, daarnaast zijn er ook mensen die DR hebben zonder ooit drugs gebruikt te hebben.
Klik om te vergroten...
Er zijn ook mensen met een psychose zonder ooit drugs gebruikt te hebben.
Maar ik heb me hier niet zodanig in verdiept dat ik kan zeggen of dat zo is of niet. 't Was enkel een suggestie/opvatting/idee (kan niet 't juiste woord vinden). In ieder geval zag ik wel snel een verband in die 2. Echter kan ik dat niet met zekerheid zeggen, en was 't slechts een gok.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het klinkt zeker niet als een psychose.. Ik heb zelf ervaring met de toestand helaas (niet door drugs teweeggebracht trouwens). Als je in een psychose zit zal het ook extreem moeilijk zijn dit door te hebben; Kenmerken van een psychose zijn vooral waanideeën en eventueel hallucinaties. Echter, deze waanideeën lijken jou volstrekt logisch en normaal, dat is het hele probleem..

Wat jij vertelt klinkt als dissociatie of derealisatie inderdaad. Opzich niet iets om je acuut zorgen om te maken; Het zal wss, eenmaal je confronteert met waar de angst vandaan komt overgaan. Lees je verder in over de zogenaamde dissociatieve stoornissen.

Mocht je toch bang zijn dat je in een psychose zit, let vooral op de volgende tekens:

Algeheel gevoel van verwardheid
Niet-kloppende herinneringen of gebeurtenissen of gesprekken die niet te plaatsen zijn
"vreemd" gedrag van andere mensen (de reactie op je eigen vreemde gedrag/opvattingen die jou logisch lijkt en dus vreemd lijkt)
zintuigelijke waarneming die niet klopt (denk bijv. het clichebeeld van "stemmen horen in je hoofd", maar ook bijvoorbeeld chronisch een gaslucht ruiken, of bij werk/gesprekken met mensen waarop je gefocust bent uit je ooghoeken andere mensen waarnemen, of "voelen" dat ze er zijn)
Constante angst dat mensen je wat aan willen doen, je afluisteren/achtervolgen (paranoia).

Alsnog blijft het een verdomd moeilijke (bijna onmogelijke) opgave om psychotisch gedrag bij jezelf te herkennen.

Iig, sterkte ermee! ik heb het vertrouwen erin dat het goed komt! :)
s
sjondebeukerLid
01-01-2024, 00:00
#7
MuchDancingMuchAqua zei:
drugsnoob zei:
Wat raden jullie me dan aan om te doen?
Klik om te vergroten...

maak een afspraak bij een psychiater en vertel daar je verhaal nog is
Klik om te vergroten...
Doe dat vooral niet.
Psychiators zijn geldzuigende honden die doen alzof ze er verstand van hebben!
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#8
sjondebeuker zei:
MuchDancingMuchAqua zei:
drugsnoob zei:
Wat raden jullie me dan aan om te doen?
Klik om te vergroten...

maak een afspraak bij een psychiater en vertel daar je verhaal nog is
Klik om te vergroten...
Doe dat vooral niet.
Psychiators zijn geldzuigende honden die doen alzof ze er verstand van hebben!
Klik om te vergroten...


Idd! en ze gaan je waarschijnlijk alleen zooi proberen aan te smeren...
In mijn eerste en enige gesprek die ik met een zieleknijper heb gehad kwam anti-depressive zooi gelijk als onderwerp naar boven...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."