Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTrip ik goed?

Trip ik goed?

13 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
d
daethraLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo iedereen,

Eerst ff voorstellen omdat ik nog niet echt veel gepost heb hier op het forum (wel al veel 'gebrowst' :) ). Ik ben Belg, 20 jaar en afkomstig uit de Limbuurg.

Ik heb al trip ervaring, al zeg ik het zelf. 10+ keer getript op paddo's, lsd, en een RC (4-HO-MET alhoewel het al bij al vrij zwakjes was). Ook al minstens 1x ego dood gehad.

Toch heb ik bij elke trip opnieuw wel zo het gevoel van: ik wou dat ik trg nuchter was. Dit gevoel heb ik toch wel minstens 1x een 10tal min per keer dat ik trip. Ben ik hier de enigste in of zijn er nog zo mensen want ik heb in nog niet veel trip reports zoiets gelezen ?

Groetjes,
Daethra
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat gevoel herken ik wel, meestal als ik of te hard of te lang aan het trippen ben en ik heb een nare mindfuck. Probeer op zo'n moment iets te vinden wat je gedachten af leid en waar je van kan genieten ook als je onder invloed bent. Op zo'n moment moet je maar denken, ik word vanzelf weer nuchter en het komt allemaal goed. En dan kan je maar beter proberen te genieten terwijl je nog wel tript. Succes daar mee.

En welkom op DF. :)
d
daethraLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik trip liever zonder sitter, het geeft mij toch altijd een gevoel dat ik mij moet inhouden. Dit zal ook wel komen omdat ik eig niet echt iemand ken die zo voor trippen is. Mijn vrienden houden meer van de chemische spulletjes (speed, coke). Als ik dan rondloop met een verdwaasde kop en begin tegen een boom te ijlen dan bekijken die mij altijd zo raar. dus liever zonder sitter dan :)
W
WonderlandLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het helpt echt om een tripsitter te hebben. NIet alleen de eerste keer. Ik kan mezelf ook compleet mindfucken maar het helpt als een nuchter iemand me hier dan uitpraat. Zelf kan ik dat niet, dat maakt de fuck alleen maar erger. Een nuchtere buitenstaander kan je vaak net dat ene zetje de goede kant op geven :)
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik kan me daar niks bij voorstellen, ik vind het altijd erg jammer als het afgelopen is. Dat geldt in ieder geval volledig voor LSD, als ik het ingenomen heb kan ik niet wachten tot het begint, dan vind ik het helemaal geweldig en vind ik de come down altijd een klein beetje jammer.


Misschien komt het omdat je alleen tript en in trip staat dingen soms moeilijker uit te voeren zijn en je moeilijker kan concentreren en dat als je dan alleen bent je sneller tot milde verveling vervalt en daarom denkt 'hm nuchter zijn is praktischer'?
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik herken het zelf ook, bijna bij al m'n paddo trips heb ik wel eens momenten gehad dat ik even geen zin meer had om te trippen. Dat komt bijvoorbeeld omdat ik me even niet om m'n gemak voel of dat het allemaal net even wat te intens word. Bij lsd heb ik er zover ik weet nooit echt last van gehad.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Immo zei:
Ik herken het zelf ook, bijna bij al m'n paddo trips heb ik wel eens momenten gehad dat ik even geen zin meer had om te trippen. Dat komt bijvoorbeeld omdat ik me even niet om m'n gemak voel of dat het allemaal net even wat te intens word. Bij lsd heb ik er zover ik weet nooit echt last van gehad.
Klik om te vergroten...

Bij specifiek paddo's ken ik het een beetje van de vroege come-up, een korte spijt van de trip, maar dan in het plataeu, de come-down en er na geweldig met dat 'jeej nog een keer' gevoel.
b
bjo19Lid
01-01-2024, 00:00
#8
azgaza zei:
Immo zei:
Ik herken het zelf ook, bijna bij al m'n paddo trips heb ik wel eens momenten gehad dat ik even geen zin meer had om te trippen. Dat komt bijvoorbeeld omdat ik me even niet om m'n gemak voel of dat het allemaal net even wat te intens word. Bij lsd heb ik er zover ik weet nooit echt last van gehad.
Klik om te vergroten...

Bij specifiek paddo's ken ik het een beetje van de vroege come-up, een korte spijt van de trip, maar dan in het plataeu, de come-down en er na geweldig met dat 'jeej nog een keer' gevoel.
Klik om te vergroten...


Heb ik ook al een aantal keer gehad. Is eigenlijk als de trip goed gaat beginnen.. Zoals hoe je omhooggaat met een rollercoaster en denkt was ik toch maar niet ingestapt maar daarna begint de fun :wink:

Als ik het dan heb adem ik gewoon eens diep in en uit, staar recht voor me uit en denk fuck het, daar gaan we dan en laat ik me gewoon gaan
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#9
Haha ja bij paddo's herken ik dat gevoel soms wel :P Dat idee van, nou is het wel mooi geweest. Volgensmij is dat vooral typisch iets voor paddo's, naar mijn ervaring. Paddo's wordt echt naar je toe gegooit, kijk maar wat je ermee doet. Waar bijv. lsd wordt aangegeven, doe er maar wat leuks mee. Is mijn ervaring althans. Maar als ik die gedachte opeens krijg is het meestal een paar seconde en dan ben ik alweer afgeleid. Maar het is wel irritant als die afentoe opkomt idd. Niet teveel aandacht aan besteden en lekker verder gaan met wat je aan het doen was. De tijd is om voor je er erg in hebt.

Heb je als de trip dan afgelopen is ook echt een gevoel van, hehe eindelijk? Dat heb ik dan juist weer niet. De trip heb ik vaak die gedachte, nou is het wel mooi geweest. En als de trip dan voorbij is denk ik van: Nah, dat had ook weer niet gehoeven :P
S
SmulpaapjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat gevoel komt mij heel bekend voor, al heb ik nog nooit lsd genomen (volgende week eerste keer, yes! :grin:)
Maar bij andere tripmiddelen, en zelfs bij wiet (!) heb ik momenten dat ik terug wil naar een nuchtere toestand. Meestal kan ik het gelukkig wel onderdrukken. Volgens mij ben ik gewoon een control-freak en beangstigt het me dat ik geen controle heb over die vreemde trip-werkelijkheid.
Nouja, ik hoop nog altijd dat ik er mee om leer gaan!
p
psylosopher stonedLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb 1x op truffels heel erg gehad dat ik eruit wilde,

We lagen op een grasveldje en toen kwamen er heel veel mensen langs,
Ik werd helemaal gek maar ben na n tijdje gaan denken dat het allemaal wel weer goed kwam
en dat was ook zo:) voor de rest wel nog flink genoten:tongueout:
b
busterLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nah, als het tegen valt heb ik zoiets van het mag wel afgelopen zijn. Is het eenmaal over vindt ik het jammer het uigewerkt is. Dan ben je weer zo down to earth.
Maar vooral oppassen met doseren, je kan beter bijnemen dan uitzitten.
Als je echt niet meer wil trippen gewoon benzo nemen...
d
daethraLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wow zoveel reacties al :wave:
Het is voor mij ook wel zo als de trip gedaan is dat ik het echt jammer. Dat gevoel van 'ik wou dat het gedaan was' is meer zo een vlaag als het ff hard gaat of als ik mij idd verveel. duurt ook nooit echt langer dan een minuutje ofzo.

Vind er hier ook iemand dat een lsd trip eig uit 2 delen bestaat? het 1e deel is dan het brute gedeelte, waarbij je een echte mind fuck kunt hebben en een beetje heel van de wereld bent. dit duurt dan zo een 3-4 uur, afhankelijk van de sterkte van de trip. en dan word je zo precies 'nuchter' in je hoofd, maar de visuals blijven even sterk of zelfs sterker. en dan kan ik gwn uren naar een schilderij of de wolken kijken en meezweven met de vogels. :hearteyes:
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#14
jep zeer herkenbaar vooral bij paddestoelen. Na een uur of 4 of als ik echt keihard ga denk ik ook vaak van 'ow nu zou ik toch wel even een pauze wille inlassen maar dat gaat danniet natuurlijk :grin:
Gewoon go with the flow ik probeer altijd te denken tijdens mij trip van 'vergeet even alles om je heen en versmelt met de kosmos vergeet wie je bent vergeet je connecties vergeet jezelf laat het gaan' en die gedachte helpt vaak :)
Of gewoon je gedachten even op n rijtje zetten op papier en dit (proberen) te lezen en jezelf gerust stellen dat alles weer goed komt en je hier al lang naar uitgekeken hebt

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."