#1
blaadjeboom zei:tomz0r zei:quote blaadjeboom
Mocht dit weer als generaliserend opgevat worden, zo is het niet bedoeld, ik heb dit beeld gevormd door wat ik om me heen zie en door de mensen waarmee ik praat, het is niet negatief bedoeld of wat dan ook, maar in mijn ogen wel waar.
Het is gewoon dat ik zie dat door de manier waarop deze maatschappij in elkaar zit we met z'n allen naar totale chaos toewerken. Iedereen neemt maar en de meeste mensen weten niet eens meer dat er meer is in het bestaan dan carrière maken en geld verdienen. Dat is niet hun fout, maar je wordt er gewoon niet mee opgegroeid. Het is niet dat ik die mensen haat, of er een afkeer naar heb, ik vind het gewoon jammer. Omdat er zoveel moois is in deze wereld die de meeste mensen nooit zullen/willen zien. Daarmee bedoel ik echt niet dat ze maar een trip naarbinnen moeten gooien, er zijn zoveel manieren om dingen in te zien. Maak gewoon eens een boswandeling, neem de omgeving in je op en kijk wat je voelt. De maatschappij is niet slecht, hij zit vol mensen die het echt wel goed bedoelen. Maar hij wordt wel voor een groot deel gevormd door grote bedrijven met veel geld, en je wordt toch ook doodgegooid met reclames en producten en je krijgt toch ook zeker wel een bepaald beeld van de wereld voorgeschoteld? Naar mijn mening is dat gewoon niet het goede beeld.
Als je er eerlijk naar kijkt, zie jij dan niet dat het verkeerd is? Dat eigenlijk iedereen in balans met de aarde zou moeten leven, dat we er een deel van zijn, en dat het eigenlijk allemaal zo mooi zou kunnen zijn, in plaats van de grijze betonnen harde koude wereld waarin we nu leven? Ja, dat is zweverig. Maar wel waarheid. En het is stom om te denken over wat had kunnen zijn. Maar als niemand daaraan denkt, verandert er ook niks.
Sorry, je kunt zeggen wat je wilt, maar dat noem ik geen gefreakt LSD-inzicht wat nergens op slaat. Ik wil geen kritiek leveren op jou of wat dan ook, ik weet dat het een beetje zo overkwam, maar het is gewoon heel frustrerend als je iedereen altijd zoveel moois wilt laten zien maar niemand de moeite neemt om ook maar z'n ogen open te doen. En daar hoef je geen LSD voor te nemen, het is gewoon overal om je heen! Voor mij werkt LSD positief, met behulp van LSD ben ik een stuk dichter bij mezelf gekomen en uit een depressie van zo'n 7 jaar gekomen zonder verdere 'hulp'. Wat het bij mij deed was vooral me laten zien dat het ook anders kon. Het is daarna aan jezelf om er iets mee te doen in je "nuchtere" state of mind. Het werkt bij mij op die manier omdat ik het neem met die intentie. Maar dat wil niet zeggen dat het bij iedereen zo werkt. Maar sta er in ieder geval voor open dat het mogelijk is..
Geeft, niet dat je hard bent, is juist goed. Ik was ook niet bepaald mild in mijn mening, haha. Ik snap je denkwijze opzich wel, maar zoals je zelf zegt, het is heel generaliserend. Niet elke mens op aarde is een SBS6 kijkende SlamFm luisterende persoon die alles blind gelooft wat er op tv is. Mensen kunnen nadenken, net als jij. Ik durf te wedden dat elke mens wel eens de gedachte heeft gehad die jij nu hebt.
Mijn vraag is alleen: Wat schiet je er mee op om te blijven klagen? Om je er van te distantieren? Er is geen andere optie dan meedoen. Je leert mensen kennen die privé toch heel anders en aardig blijken te zijn. Is het juist geen uitdaging om mee te doen aan de maatschappij en je eigen draai aan dingen te geven als je zo erg tegen deze maatschappij op ziet? Het kan ook anders. Mijn vader is CEO van een groot bloemenexportbedrijf (omzet ±120 miljoen per jaar). Door de kredietcrisis maakten ze een groot verlies, en om dat verlies te dekken moest hij er eigenlijk mensen uit gooien. Dit waren echter inpakkers waarvan hij wist dat ze niet snel een andere baan konden krijgen, en dus hield hij ze en ontsloeg hij ze niet. Hij verkoos dus die mensen boven winst. Zo kan het dus ook, en dit is vast niet het enige voorbeeld. Het is niet allemaal zo eenzijdig, en slecht. En al was dat wel zo, wat schiet je er mee op je te distantieren?
Vaak is het ook een periode in je leven dat je zo denkt, en krijg je later spijt.