Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD - Les van een trommeltje.

LSD - Les van een trommeltje.

31 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#1
blaadjeboom zei:
tomz0r zei:
quote blaadjeboom
Klik om te vergroten...

Mocht dit weer als generaliserend opgevat worden, zo is het niet bedoeld, ik heb dit beeld gevormd door wat ik om me heen zie en door de mensen waarmee ik praat, het is niet negatief bedoeld of wat dan ook, maar in mijn ogen wel waar.

Het is gewoon dat ik zie dat door de manier waarop deze maatschappij in elkaar zit we met z'n allen naar totale chaos toewerken. Iedereen neemt maar en de meeste mensen weten niet eens meer dat er meer is in het bestaan dan carrière maken en geld verdienen. Dat is niet hun fout, maar je wordt er gewoon niet mee opgegroeid. Het is niet dat ik die mensen haat, of er een afkeer naar heb, ik vind het gewoon jammer. Omdat er zoveel moois is in deze wereld die de meeste mensen nooit zullen/willen zien. Daarmee bedoel ik echt niet dat ze maar een trip naarbinnen moeten gooien, er zijn zoveel manieren om dingen in te zien. Maak gewoon eens een boswandeling, neem de omgeving in je op en kijk wat je voelt. De maatschappij is niet slecht, hij zit vol mensen die het echt wel goed bedoelen. Maar hij wordt wel voor een groot deel gevormd door grote bedrijven met veel geld, en je wordt toch ook doodgegooid met reclames en producten en je krijgt toch ook zeker wel een bepaald beeld van de wereld voorgeschoteld? Naar mijn mening is dat gewoon niet het goede beeld.

Als je er eerlijk naar kijkt, zie jij dan niet dat het verkeerd is? Dat eigenlijk iedereen in balans met de aarde zou moeten leven, dat we er een deel van zijn, en dat het eigenlijk allemaal zo mooi zou kunnen zijn, in plaats van de grijze betonnen harde koude wereld waarin we nu leven? Ja, dat is zweverig. Maar wel waarheid. En het is stom om te denken over wat had kunnen zijn. Maar als niemand daaraan denkt, verandert er ook niks.

Sorry, je kunt zeggen wat je wilt, maar dat noem ik geen gefreakt LSD-inzicht wat nergens op slaat. Ik wil geen kritiek leveren op jou of wat dan ook, ik weet dat het een beetje zo overkwam, maar het is gewoon heel frustrerend als je iedereen altijd zoveel moois wilt laten zien maar niemand de moeite neemt om ook maar z'n ogen open te doen. En daar hoef je geen LSD voor te nemen, het is gewoon overal om je heen! Voor mij werkt LSD positief, met behulp van LSD ben ik een stuk dichter bij mezelf gekomen en uit een depressie van zo'n 7 jaar gekomen zonder verdere 'hulp'. Wat het bij mij deed was vooral me laten zien dat het ook anders kon. Het is daarna aan jezelf om er iets mee te doen in je "nuchtere" state of mind. Het werkt bij mij op die manier omdat ik het neem met die intentie. Maar dat wil niet zeggen dat het bij iedereen zo werkt. Maar sta er in ieder geval voor open dat het mogelijk is..
Klik om te vergroten...

Geeft, niet dat je hard bent, is juist goed. Ik was ook niet bepaald mild in mijn mening, haha. Ik snap je denkwijze opzich wel, maar zoals je zelf zegt, het is heel generaliserend. Niet elke mens op aarde is een SBS6 kijkende SlamFm luisterende persoon die alles blind gelooft wat er op tv is. Mensen kunnen nadenken, net als jij. Ik durf te wedden dat elke mens wel eens de gedachte heeft gehad die jij nu hebt.

Mijn vraag is alleen: Wat schiet je er mee op om te blijven klagen? Om je er van te distantieren? Er is geen andere optie dan meedoen. Je leert mensen kennen die privé toch heel anders en aardig blijken te zijn. Is het juist geen uitdaging om mee te doen aan de maatschappij en je eigen draai aan dingen te geven als je zo erg tegen deze maatschappij op ziet? Het kan ook anders. Mijn vader is CEO van een groot bloemenexportbedrijf (omzet ±120 miljoen per jaar). Door de kredietcrisis maakten ze een groot verlies, en om dat verlies te dekken moest hij er eigenlijk mensen uit gooien. Dit waren echter inpakkers waarvan hij wist dat ze niet snel een andere baan konden krijgen, en dus hield hij ze en ontsloeg hij ze niet. Hij verkoos dus die mensen boven winst. Zo kan het dus ook, en dit is vast niet het enige voorbeeld. Het is niet allemaal zo eenzijdig, en slecht. En al was dat wel zo, wat schiet je er mee op je te distantieren?

Vaak is het ook een periode in je leven dat je zo denkt, en krijg je later spijt.
b
blaadjeboomLid
01-01-2024, 00:00
#2
tomz0r zei:
quote blaadjeboom
Klik om te vergroten...

Ik doe er niet aan mee, omdat het mij niet gelukkig maakt. Ik heb het wel geprobeerd, dat is het punt niet. En tot op zekere hoogte kan ik er ook niet omheen, omdat ik hier nou eenmaal woon. Toch probeer ik zoveel mogelijk daarbinnen de dingen te doen die ik zinvol vind in mijn persoonlijke leven. Leren over geneeskrachtige planten en dergelijke, hoop ooit een stukje land met een boerderijtje zodat ik mijn eigen eten kan verbouwen, gewoon proberen te leven van de natuur, zoals het in mijn oogpunt hoort, voor zover het mogelijk is.

En natuurlijk zijn er heel veel mensen die ook nadenken, het zou niet best zijn als het niet zo was. Maar over het algemeen, als ik naar de jongeren kijk, mijn generatie, vinden ze TV, auto's, en discotheken belangrijker dan zich afvragen wat de essentie is van het leven. :P Al het "I love America" gedoe, wat wel veroorzaakt wordt door de media. Gelukkig zijn er ook genoeg die wél nadenken, maar het is gewoon heel makkelijk om beïnvloed te worden.

In de maatschappij zal ik gewoon nooit iets vinden wat mij gelukkig maakt. Omdat de "maatschappelijke denkwijze" gewoon niet overeenkomt met de mijne. Wel ben ik van plan om naar de Amazone te reizen om daar te leren van shamanen en misschien dan ooit in Nederland mijn eigen Ayahuascaceremonies te organiseren, zodat ik hier toch nog iets goeds bijbreng in de maatschappij. Dan doe ik iets wat in mijn hart ligt, en toch help ik er mensen mee.

Naar mijn idee is deze westerse leefwijze gewoon heel erg destructief voor de mens en de planeet, daarom distancieer ik mij ervan. Ik mag er misschien niks mee opschieten, maar als iedereen zo denkt en daarom maar doorgaat, dan verandert er toch nooit iets? Elke persoon die vindt dat het anders moet is er 1. Ik zeg niet dat alle mensen slecht zijn, en vind het heel tof om te horen dat je pa zoiets overheeft voor zijn werknemers, er zijn genoeg goede mensen maar het gaat niet om de goed- of slechtheid van de mensen, het gaat om de manier van leven die gewoon niet langer kan. En die manier van leven wordt wel overal om je heen benadrukt door de media. En nu zie je boven alle grote steden en industriegebieden al vieze grijze smogwolken, over 20 jaar ziet misschien de hele planeet er zo uit! Dat is toch gewoon vreselijk? In zo'n wereld wil ik niet leven, dus ga ik het niet versterken door er maar gewoon aan mee te doen. Ook al ben ik maar één nietig klein mensje.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik hoop dat je snel beseft dat er niet 1 maatschappelijke denkwijze is. Mensen zijn verschillend en als je ze eens goed spreekt kom je er achter dat ze niet allemaal zo zijn.

Bovendien weet ik wel zeker dat er ook een plekje voor jou is in de maatschappij. Is dat niet in de industrie, dan is het wel bij een organisatie. Je leeft nu hier, en hebt geen eigen stuk land om dingen op te verbouwen, en hebt daar waarschijnlijk ook geen concrete plannen voor, dus dan kan je het beste hier iets zoeken. En ik weet zeker dat je wat leuks vindt, als je goed je best doet.
b
blaadjeboomLid
01-01-2024, 00:00
#4
tomz0r zei:
Ik hoop dat je snel beseft dat er niet 1 maatschappelijke denkwijze is. Mensen zijn verschillend en als je ze eens goed spreekt kom je er achter dat ze niet allemaal zo zijn.

Bovendien weet ik wel zeker dat er ook een plekje voor jou is in de maatschappij. Is dat niet in de industrie, dan is het wel bij een organisatie. Je leeft nu hier, en hebt geen eigen stuk land om dingen op te verbouwen, en hebt daar waarschijnlijk ook geen concrete plannen voor, dus dan kan je het beste hier iets zoeken. En ik weet zeker dat je wat leuks vindt, als je goed je best doet.
Klik om te vergroten...


Ik heb het ook niet over de mensen, maar over de autoriteiten. "hetgeen er van je verwacht wordt, en wat er belangrijk is in het leven" Dat komt gewoon niet overeen met wat ik wil in mijn leven. En ik heb me scheel gelezen aan opleidingen, beroepstesten, wat dan ook, maar er kwam gewoon niks uit. Zelfs de arbeidsdeskundige had geen idee. Die zei tegen me dat ik gewoon niet gelukkig zou worden als hij me waar dan ook zou plaatsen.
Mijn denkwijze komt meer overeen met die van de mensen die in het bos leven, mensen die hun kennis niet uit boeken halen maar uit de wereld om hen heen, die één zijn met de omgeving om hen heen en het niet verstoren zoals in de westerse samenleving wel vaak het geval is. Ik heb dat altijd al gehad, zolang ik me kan herinneren, losstaand van psychedelica, dat kwam automatisch op mijn pad, later, toen ik op zoek ging naar mezelf.

Jij ziet het een beetje alsof ik mensen persoonlijk aanval heb ik het idee. Dat is het helemaal niet. Ik ken zoveel goede lieve mensen die wél in de maatschappij meedoen. Maar dat wil niet zeggen dat ik het eens ben met de manier waarop ze in het leven staan.
En ik snap dat je het goed met me voorhebt door te zeggen dat ik niet goed bezig ben en eigenlijk mijn plekje in de maatschappij moet zoeken. Maar dat is wat jou gelukkig maakt, en bij mij is dat niet het geval.
b
blaadjeboomLid
01-01-2024, 00:00
#5
Buddha Cheese zei:
*het lange verhaal*
Klik om te vergroten...


Ja, je hebt gelijk.
b
blaadjeboomLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dit is iets uit een trip van een tijd geleden

We waren eerst naar het bos geweest, toen het wat kouder werd besloten we naar binnen te gaan, maar om onverklaarbare redenen lukte het ons niet om muziek op te zetten. Wat we ook probeerden, alles stopte ermee of werkte gewoon helemaal niet. Toen kwam iemand op het idee om trommels te pakken. Het kwam er later op neer dat ik in mijn eentje de hele nacht heb zitten trommelen, en in die uren kon ik mijn geluk niet op vanwege de wereld die voor me openging :hearteyes:

Het universum (hoe je 't ook wil noemen) is een soort fractal van trillingen, van ritme. Het is 1 groot ritme, met daarin oneindig veel kleine ritmetjes die jij, ik, alles vormen. Met bijvoorbeeld een trommeltje kun je "inzoomen" op die ritmes en ze spelen. Het grote geheel, met alle kleine dingetjes daarin die het vormen. Het werkt blijkbaar net zo in je lichaam. Ik merkte dat wanneer iemand op de trip een beetje een moeilijk moment had, ik het ritme kon zoeken in die persoon wat op dat moment niet harmonisch was, en door het te harmoniseren, het voelde soms een beetje alsof ik een puzzeltje aan het oplossen was, kon ik die persoon erdoorheen loodsen. Toen ik het de volgende dag vroeg, of zij dat hetzelfde hadden ervaren, werd dat ook inderdaad bevestigd.

Toen ik op de fiets naar het station ging de volgende ochtend, hoorde ik overal om me heen de ritmes die ik de vorige nacht had gespeeld. De wind in de bomen, regen, vogels..

Dit was voor mij zo magisch en mooi en bijzonder, ik vraag me gewoon af of er meer mensen zijn die dit soort dingen ervaren, en of ze die willen delen, elke trip tot nu toe is een les geweest waarin ik steeds weer nieuwe inzichten kreeg, het heeft mijn leven zo positief veranderd, daar ben ik heel dankbaar voor :grin:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Interessante theorie ! :) Misschien dat ik het ook eens ga proberen. :wink:
e
electergieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Shamanen gebruiken de drum om in trance te gaan, en er ook uit te komen.
Lijkt mij logisch dat op LSD je ongeveer dezelfde ervaring had.
Ga ik zeker ook ooit eens proberen; met of zonder lsd.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#9
Psychedelische ervaringen zijn voor mij eigenlijk ook de trigger geweest om op djembee les te gaan. Ik moet zeggen dat het trommelen op zich al een trance opwekkende ervaring kan zijn en als je met meerdere mensen trommelt zie je ook dat hun ogen ineens gaan glimmen, als kinderoogjes :)
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lijkt me heel mooi dat je dat de volgende ochtend nog ervaart om je heen :grin:
Zelf ben ik nog niet bekend genoeg met lsd om zoiets meegemaakt te mogen hebben..
e
electergieLid
01-01-2024, 00:00
#11
gelijk heb je, psychedelica toont je gewoon wat er allemaal is
de bedoeling is om dat in je nuchtere staat ook te kunnen ontdekken en beleven

Veel succes nog met 't shamanisme..
Lees eens Carlos Castaneda; Journey to Ixtlan, als je dat nog niet hebt gedaan!
Iets over de ''eerste'' shamanisme in Siberie, is moeilijk te vinden...

succes
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#12
Geloof je daar nog steeds in als je nuchter bent?
b
blaadjeboomLid
01-01-2024, 00:00
#13
tomz0r zei:
Geloof je daar nog steeds in als je nuchter bent?
Klik om te vergroten...


Ehmm.. ja? Hoe kan iets meer waar zijn dan iets wat gewoon helemaal uit je essentie komt? Ik vind het altijd zo raar dat mensen op een trip dingen snappen en dan de dag erna erom gaan lachen, is het niet gewoon een extensie op je bewustzijn, waarin je meer openstaat voor dingen die er eigenlijk altijd al zijn?

Geloof jij in de "nuchtere" wereld? De maatschappij? Is die echt, of is het toch allemaal een spelletje wat je zo hard is aangepraat dat het voor de meeste mensen nu de enige vorm van realiteit is?
b
blaadjeboomLid
01-01-2024, 00:00
#14
Aalpoepert zei:
Psychedelische ervaringen zijn voor mij eigenlijk ook de trigger geweest om op djembee les te gaan. Ik moet zeggen dat het trommelen op zich al een trance opwekkende ervaring kan zijn en als je met meerdere mensen trommelt zie je ook dat hun ogen ineens gaan glimmen, als kinderoogjes :)
Klik om te vergroten...



Hahaha klopt! Mooi is dat he.. :grin: Ik voel me ook altijd meteen weer in mezelf en terug bij de Aarde komen als ik ga trommelen, zo'n fijn gevoel
b
blaadjeboomLid
01-01-2024, 00:00
#15
electergie zei:
Shamanen gebruiken de drum om in trance te gaan, en er ook uit te komen.
Lijkt mij logisch dat op LSD je ongeveer dezelfde ervaring had.
Ga ik zeker ook ooit eens proberen; met of zonder lsd.
Klik om te vergroten...


Ja, ik ben inderdaad ook heel veel bezig met Shamanisme, gebruik LSD soms om mijn zintuigen te verscherpen, ik sta er zo verbaasd van hoe ongelooflijk veel ik ervan leer, elke keer weer :hearteyes:
b
blaadjeboomLid
01-01-2024, 00:00
#16
TrippyShit zei:
Lijkt me heel mooi dat je dat de volgende ochtend nog ervaart om je heen :grin:
Zelf ben ik nog niet bekend genoeg met lsd om zoiets meegemaakt te mogen hebben..
Klik om te vergroten...


Grappig dat je dat zegt.. :) Ik ervaarde trippen ook altijd als een les die elke keer een stukje verder gaat. Bij je volgende trip ga je verder waar je de vorige bent gebleven, en steeds leer je er weer iets bij over het leven. Gewoon openstaan, dan komt alles vanzelf :grin:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#17
electergie zei:
gelijk heb je, psychedelica toont je gewoon wat er allemaal is
de bedoeling is om dat in je nuchtere staat ook te kunnen ontdekken en beleven
Klik om te vergroten...

Dit is het begin van de vorming van een zweverige langharige werkschuwe blower.
e
electergieLid
01-01-2024, 00:00
#18
tomz0r zei:
electergie zei:
gelijk heb je, psychedelica toont je gewoon wat er allemaal is
de bedoeling is om dat in je nuchtere staat ook te kunnen ontdekken en beleven
Klik om te vergroten...

Dit is het begin van de vorming van een zweverige langharige werkschuwe blower.
Klik om te vergroten...

Oh, denk je?
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#19
electergie zei:
tomz0r zei:
electergie zei:
gelijk heb je, psychedelica toont je gewoon wat er allemaal is
de bedoeling is om dat in je nuchtere staat ook te kunnen ontdekken en beleven
Klik om te vergroten...

Dit is het begin van de vorming van een zweverige langharige werkschuwe blower.
Klik om te vergroten...

Oh, denk je?
Klik om te vergroten...
Ik denk dat dat momenteel even Tomzor's stopwoordje is.
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#20
tomz0r zei:
electergie zei:
gelijk heb je, psychedelica toont je gewoon wat er allemaal is
de bedoeling is om dat in je nuchtere staat ook te kunnen ontdekken en beleven
Klik om te vergroten...

Dit is het begin van de vorming van een zweverige langharige werkschuwe blower.
Klik om te vergroten...

Ach jongetje toch.... Als jouw bekrompen hersentjes iets niet begrijpen dan valt het gelijk in het hokje "zweverig" en is iemand voor het gemak ook maar langharig tuig....

Durf eens echt om je heen te kijken kerel, de wereld is meer dan alleen maar zwart/wit....

Zo zonde dit!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."