#1
Good to know! Geen ervaring mee, maar overdoseren op die shit lijkt me echt een hel.
Frenzel zei:Serotonine en adrenaline verhogende middelen worden in de Zorg zoal voorgeschreven aan mensen die lijden aan straatvrees. Meestal als ik lsd binnen inneem krijg ik wel zin om naar buiten te gaan.
SmartieAndMe zei:LSD werkt inderdaad voornamelijk op de serotoninereceptoren, maar om het nou te vergelijken met XTC vind ik ook weer wat overdreven...
Frenzel zei:Serotonine en adrenaline verhogende middelen worden in de Zorg zoal voorgeschreven aan mensen die lijden aan straatvrees. Meestal als ik lsd binnen inneem krijg ik wel zin om naar buiten te gaan.
LSD verhoogt de serotoninerelease niet, LSD bind zich aan de serotoninereceptoren en imiteert serotonine gedeeltelijk. Het is dan ook niet een middel wat je supersociaal maakt en veel mensen blijven onder invloed van LSD liever op gepaste afstand van de buitenwereld.
Niet echt een goede tip dus...
Frenzel zei:Lsd zijn werkingsmechanisme is analoog aan dat van xtc en een stof als scopolamine heeft dat bijvoorbeeld ook zo dat het zowel je dopamine, je serotonine, als ook je adrenaline gehalte verhoogt.
AlphaTaurus zei:I Love Shrooms, hoeveel µg stel je dan voor? Ik heb 100 µg zegels... Gewoon door midden knippen?
Waar ik het heb gelezen weet ik niet meer.SmartieAndMe zei:Frenzel zei:Lsd zijn werkingsmechanisme is analoog aan dat van xtc en een stof als scopolamine heeft dat bijvoorbeeld ook zo dat het zowel je dopamine, je serotonine, als ook je adrenaline gehalte verhoogt.
Waar heb je dat gelezen? LSD zal misschien alle waarden wel een beetje verhogen vanwege de stress die je hersenen ervaren maar het is niet de hoofdwerking.
De hoofdwerking van XTC is dat het alle poorten opengooit en alle serotonine die je al in je brein beschikbaar hebt released.
De hoofdwerking van LSD is dat het een vergelijkbare vorm heeft als serotonine en dus kan binden aan de serotoninereceptoren. Dat werkt hetzelfde als Psylocibine, 2-CB en nog een aantal middelen. Er is niet helemaal duidelijk waarom dat nu hallucinogene effecten teweeg brengt, maar wel dat het via de 5-HT receptor gaat.
Het verhogen van de serotoninewaarden gebeurt voor zover ik kan vinden helemaal niet bij LSD. Er bestaan wel vermoedens dat LSD ook de dopaminereceptor beïnvloed, maar ik kan nergens vinden waarom LSD dopamine zou releasen. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat vanwege de hoeveelheid informatie die er binnenkomt onder invloed van LSD, je lichaam stress ervaart en daardoor dopamine released.
Om die reden zijn de hallucinaties van bijvoorbeeld overmatig XTC gebruik ook compleet anders dan de hallucinaties die je van LSD kunt ervaren.
Frenzel zei:Waar ik het heb gelezen weet ik niet meer.
Wat je zegt geloof ik.
Het mechanisme verschilt misschien een beetje, maar het resultaat is verhoging van dopamine, serotonine, en noradrenaline, wat ervoor zorgt dat de ervaring als magisch wordt beleefd.
Lsd en psylocine zijn tryptamine derivaten die door het lichaam als serotonine worden herkend en daarom hun weg vinden naar de receptor die eigenlijk alleen voor de serotonine bestemd is. Aangezien de receptor er veel tijd voor nodig heeft om een tryptamine te verwerken, moet de serotonine wachten om in de receptor verwerkt te worden, want serotonine wordt heel snel door die receptor verwerkt. Door het gebruik van een tryptamine hoopt zich dus serotonine op en wanneer die receptor weer vrij gemaakt is van de tryptamine, krijgt het een overmaat aan serotonine te verwerken en dat verklaart de kick die wij voelen.
Maar de tryptamine geeft natuurlijk ook een kick op het moment dat die in de receptor blijft zitten.
De stof mdma is een voorloper op een bepaald tryptamine en in het lichaam wordt mdma daarin omgezet waardoor het ook de eigenschappen gaat vertonen die daarbij horen zoals je zelf al hebt uitgelegd. Dat tryptamine kun je zien als een afbraak product van mdma dat weer nog verder afgebroken moet worden. Bij 2cb gaat dat volgens mij ook ongeveer zo, want 2cb is geen tryptamine derivaat.
Frenzel zei:En wanneer je bijvoorbeeld 2 maanden later nog eens 100 doet, zul je merken dat het effect daarvan al iets minder sterk is. Dit laat zien hoe tolerant dit middel is en dat je er gemakkelijk aan verslaafd kunt raken. Met name als je iemand bent die er van houdt om een kick te krijgen.
Lsd verslaving is zeldzaam. Ik ken maar weinig mensen die het gebruiken.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."