Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerschil in doseringen

Verschil in doseringen

35 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
P
PionierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik 2 mei waar schijnlijk
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste allemaal, ik heb nu een aantal zegeltje thuis liggen en twijfel over mijn dosering voor een eerste keer. Zelf twijfel ik tussen 240 en 320 µg, ik neig eerder naar 240, maar zal ook een beetje afhangen van de setting.

Maar wat ik eigenlijk wil weten is: Hoe ervaren jullie bepaalde doseringen LSD (specifiek doseringen rond 240 en 320, maar eigenlijk ben ik wel benieuwd naar alles)? Ik heb wel een aantal tripreports doorgelezen, maar ben benieuwd naar jullie persoonlijke ervaringen. :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mijn eerste keer was 70mics en dat was gewoon echt te weinig. Daarna heb ik 140mics (viewtopic.php?f=21&t=53961&hilit=+feniks) en 210mics (viewtopic.php?f=21&t=54404&hilit=+hemel) gedaan. Op beide doseringen heb ik mooie trips gehad.

Waarom zo'n haast en meteen voor een hoge dosering gaan? Ik raad je aan om als eerste keer niet meer dan 150mics te nemen en eens kennis te maken met LSD. Je kunt altijd later nog je grenzen gaan opzoeken. Hoewel ik verwacht dat je 240mics ook wel aan kunt, is dat toch echt een behoorlijke sterke dosering voor een eerste keer. Op 150mics heb al zeker een aardige trip en je leert een drug ook gewoon beter kennen als je het in verschillende dosage ranges probeert. Ik had op 140mics al een ego oplossing (niet afdwingbaar, want had het niet met 240mics) en behoorlijke visuals, dus het is niet dat er niks interessants kan gebeuren met zo'n dosis.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Met voldoende tripervaring kan 240 wel hoor. Ik vond het persoonlijk prettiger om lager te beginnen. Mijn eerste trip was 125ug, dat was lekker draaglijk maar toch duidelijk aanwezig.

Daarna 250ug gedaan en dat was toch al iets harder. Volgende keer ga ik voor 350ug denk ik :wink:

No rush, gewoon rustig opbouwen. Je kunt ook een zegeltje doorknippen en bijv eerst +-120ug nemen
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Met voldoende trip ervaring is 240 ook wel te doen inderdaad, maar waarom de haast en niet eerst lsd leren kennen?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Thanks voor jullie reacties! :)

Waarom ik liever een redelijke dosis neem is omdat ik niet héél vaak de kans heb om een complete dag uit te trekken om een LSD-tripje te doen en het mij zonde lijkt om weer het gevoel te hebben dat het allemaal wel wat meer mag (iets wat ik de afgelopen paar trips op truffels ook gehad heb.). Enerzijds is het wat waard om de stof beter te leren kennen, anderzijds wil ik graag ook weer een keer flink trippen. :hearteyes:


SmartieAndMe zei:
No rush, gewoon rustig opbouwen. Je kunt ook een zegeltje doorknippen en bijv eerst +-120ug nemen
Klik om te vergroten...
Ze zijn geen 240µg hoor, maar 160. :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fool zei:
Waarom ik liever een redelijke dosis neem is omdat ik niet héél vaak de kans heb om een complete dag uit te trekken om een LSD-tripje te doen en het mij zonde lijkt om weer het gevoel te hebben dat het allemaal wel wat meer mag (iets wat ik de afgelopen paar trips op truffels ook gehad heb.). Enerzijds is het wat waard om de stof beter te leren kennen, anderzijds wil ik graag ook weer een keer flink trippen.
Klik om te vergroten...
Ja dat snap ik wel heel goed hoor. Maar ik denk dat je met 160mics voor een eerste keer toch al best een aardige trip hebt. En wat betreft truffels, ik heb daar eigenlijk altijd mee gehad dat het wel meer kon (zelfs met 20 of 30 gram). Die dingen hebben echt nooit indruk op mij weten te maken. Paddo's of LSD daarentegen geven wel gewoon een goede trip. Maargoed uiteindelijk moet je natuurlijk zelf de afweging maken over de juiste dosis.

Zijn je zegels getest trouwens? Ik hoorde dat ze het helaas niet meer kwantificeren :cry:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelibee zei:
Ja dat snap ik wel heel goed hoor. Maar ik denk dat je met 160mics voor een eerste keer toch al best een aardige trip hebt. En wat betreft truffels, ik heb daar eigenlijk altijd mee gehad dat het wel meer kon (zelfs met 20 of 30 gram). Die dingen hebben echt nooit indruk op mij weten te maken. Paddo's of LSD daarentegen geven wel gewoon een goede trip. Maargoed uiteindelijk moet je natuurlijk zelf de afweging maken over de juiste dosis.
Klik om te vergroten...
Ik heb ook best aardige trips op truffels gehad, maar gewoon wel vaak het gevoel gehad dat het allemaal wel wat meer mocht. :P Maar inderdaad, daarom vroeg ik ook een beetje naar jullie ervaringen naar verschillende doseringen, niet persé wat voor mij verstandig zou zijn. Ik denk dat ik wel een aardig beeld begin te vormen. :)

Zijn je zegels getest trouwens? Ik hoorde dat ze het helaas niet meer kwantificeren :cry:
Klik om te vergroten...
Marquis gaf de indicatie dat het LSD moest zijn en ze zijn verkocht op darknet als 160 met bevestigende recenties. Iemand had een tijdje terug deze batch ook al geprobeerd, zal eventje vragen waar hij deze op schatte. :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb met psychedelica eigenlijk altijd wel het gevoel dat het wel wat meer kan :P. Maar vind lsd wel een stuk bevredigender dan truffels haha.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psychedelibee zei:
Ik heb met psychedelica eigenlijk altijd wel het gevoel dat het wel wat meer kan :P. Maar vind lsd wel een stuk bevredigender dan truffels haha.
Klik om te vergroten...
Herkenbaar , heb daardoor monster doses genomen na veel (50+?) trip ervaring.
OT
160 is prima minder als 125mics zou ik niet gaan eerste keer.
Bijnemen kan tot 2,5 uur na inname . Daarna bijnemen is trip verlengen en word het niet intenser , bij bijna iedereen werkt dat zo :)
Enjoy man!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja die doses die jij neemt Tijdloos, daar ben ik nog lang niet. Maar ga wel standaard elke keer omhoog eigenlijk, lekker je eigen grenzen op zoeken.

Maar inderdaad, onder de 125 zal het niet heel spannend zijn, daarboven vermaak je je wel Fool.
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mijn eerste was 120 microgram en dat was eigenlijk al echt genoeg... :tongueout:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oke, 240µg was best een leuke trip. Morgen mag ik aan de 320 en ik zal dan wel even laten horen wat ik het verschil vond! :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ben benieuwd Fool.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nais! Veel plezier dan vandaag :grin:

Ik ga begin juni weer :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Thanks, het was ook weer een vette trip! :hearteyes:

Mijn tripbuddy tripte op 240µg en ik op 320µg, op zijn studentenkamer met een mooi zonnetje die naar binnen scheen. Ik vond het effect wel een stuk sterker dan 240µg, voor mijn gevoel waren de visuele veranderen zeker 2x zo sterk aanwezig en mentaal ging ook aardig meer van de hak-op-de-tak dan bij 240µg. Ik merkte ook dat ik wel een klein beetje waziger was dan mijn tripbuddy(die wel wat minder tripervaring heeft).

In mijn mening waren beiden doseringen prima te handelen met de nodige tripervaring, 320 lijkt mij vooral meer mentale rompslomp waardoor je eerder in paniek zou kunnen raken en een eerste keer 320µg nemen was achteraf gezien ook niet erg verstandig geweest. Juist met dit opbouwen heb ik een beter beeld van wat je kunt verwachten met LSD. :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Klinkt goed Fool! Kunnen we nog een keer een trip reportje verwachten?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ligt er een beetje aan hoe mijn hoofd daar naar staat de komende dagen. :P
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#19
Marquis gaf de indicatie dat het LSD moest zijn en ze zijn verkocht op darknet als 160 met bevestigende recenties. Iemand had een tijdje terug deze batch ook al geprobeerd, zal eventje vragen waar hij deze op schatte.
Klik om te vergroten...

Een schatting van de sterkte is eigenlijk vrij waardeloos. LSD wordt eigenlijk altijd te hoog geschat :)
En de claim van de dealer is sowieso meestal te hoog. Levert hem meer geld op namelijk.

Claims als '320 microgram' neem ik daarom met een flinke korrel zout, zeker als je die dosering van een schatting is en het jouw eerste keer is dat je LSD gebruikt.

Als je bijvoorbeeld kijkt naargemiddelde testresultaten, dan zie dat bv begin jaren 70 van een sample van 2200 trips de gemiddelde dosis op 75 ug ligt. Heel zelden zie je een uitschieter naar boven tot 150 ug. Volgens de DEA ligt in 2003 de gemiddelde dosis tussen de 20-80 ug, met een gemiddelde van 50 ug. Dat gemiddeld daalt dus eerder dan dat het stijgt.

Als de claims die mensen online maken over de sterkte van hun zegels zouden kloppen, dan zou je eenzelfde range moeten teruglezen. De conclusie is dus dat de dosering vaak sterk overdreven is.

Ik denk dat mensen gewoon geen idee hebben hoe sterk LSD eigenlijk is. Deel je zegeltje maar eens in 8-en. als je daar nauwelijks iets van merkt, dan was je zegel zeker geen 240. Als je zegels echt 240 ug zijn, dan heb je met 1/8 nog steeds 30 ug binnen, wat eigenlijk net teveel is om normaal te kunnen functioneren.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nouja, ik claimde 160 op een zegel. Dit was ook niet door mij geschat, maar door iemand die van dezelfde batch zegels heeft en redelijk vaak LSD gebruikt heeft. :P

Maar eerlijk gezegd maakt me de effectieve dosering niet zoveel uit nu er niet meer gekwantificeerd kan worden. Normaal zou het handig zijn geweest ter referentie van een andere zegel, maar het dichtste wat nu nog in de buurt komt bij een testresultaat is de schatting van gebruikers vertrouwen die vaker meerdere doseringen hebben gebruikt, met als bijbehorend risico dat elke trip toch effectief anders is. :P

Daarnaast lijkt het me interessanter om even aan het Trimbos op te vragen wat voor gemiddelde doseringen LSD ze hier meten dan naar internationale statistieken te gaan kijken. Bij de meeste drugs leert de ervaring namelijk wel dat we in Nederland een relatief puur drugsmilieu hebben. Ik heb net eventjes gezocht maar kon het niet vinden. Misschien heeft SmartieAndMe hier nog ergens statistiekjes voor ons? :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."