Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerschil in doseringen

Verschil in doseringen

35 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#1
cheiron zei:
in mijn ogen is 240 ug erg veel voor n eerste keer. Maar voordat je het daarover eens of oneens kunt zijn, moet je wel weten wat je bedoelt met 240 ug. Mogelijk is wat Fool onder 240 verstaat, wat ik voor 100 ug hou. En om de verwarring compleet te maken, als iemand zegels heeft waarvan "geschat" worden dat ze 100ug bevatten, is dat wellicht weer veel te licht voor een 1e keer omdat er in werkelijkheid maar 35ug op zit...

Enige manier om dat zonder testen uit te vogelen is volgens mij de ondergrens opzoeken met halve, kwart en 1/8 zegels. Voor n 1/8 zegel hoef je ook geen hele dag uit te trekken, dat kan al het goed is ook als je naar school gaat of moet werken :)
Klik om te vergroten...

Daarom heb ik mijn eerste trip op LSD anderhalve zegel gepakt zodat het niet tegenviel. Het kwam aardig bij de beschrijving van wat de dealer zei dat er op zat. Maar goed dat maak ik dus weer op uit het lezen vanr eports enzo gezien ik het zelf pas 1 keer gedaan heb.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
cheiron zei:
Enige manier om dat zonder testen uit te vogelen is volgens mij de ondergrens opzoeken met halve, kwart en 1/8 zegels. Voor n 1/8 zegel hoef je ook geen hele dag uit te trekken, dat kan al het goed is ook als je naar school gaat of moet werken :)
Klik om te vergroten...
Misschien is het wel mogelijk, maar toch ga ik liever niet werken/studeren met LSD op. :P

240µg was ook voor mijn gevoel wel een leuke dosering, ja. Ik heb alleen niet zo heel veel gelegenheden om een goed moment uit te kiezen voor een lange trip en opzich kan ik het meestal ook wel waarderen als een trip nog net wat zwaarder wordt dan dat ik geplant had. :P
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Fool zei:
cheiron zei:
Enige manier om dat zonder testen uit te vogelen is volgens mij de ondergrens opzoeken met halve, kwart en 1/8 zegels. Voor n 1/8 zegel hoef je ook geen hele dag uit te trekken, dat kan al het goed is ook als je naar school gaat of moet werken :)
Klik om te vergroten...
Misschien is het wel mogelijk, maar toch ga ik liever niet werken/studeren met LSD op. :P
Klik om te vergroten...
In de vakantie kan ik wel een keer tijd vinden om een dag semi-kwijt te zijn. Wat voor effect zou ik moeten kunnen onderscheiden op 20 microgram, ten opzichte van een normale dag? :)
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik houd het meestal eerst in mn mond, onder mn tong: sublinguaal. Dan komen de eerste effecten vrij snel. Dat doe ik bv onder de douche, om 7:30 ofzo.

Eerste wat ik merk is een soort versnelling van mn gedachten. Dat is de eerste 30 minuten al, daarna wordt t wat rustiger en kan ik t soms even vergeten. Na een uur zijn de effecten dan toch wel merkbaar: opener. Ik zie meer. Kijk meer. Soms komt er san een golf emotie mee omhoog: iets waar ik mee zit, wat me dwarszit. Als ik teveel had genomen dan moest ik daar soms echt even voor gaan zitten. Maar als ik goed zat, kon ik gewoon mn dingen doen en ondertussen observeren wat er gebeurt.

Ik word mentaal scherper. Problemen kan ik van 6 kanten bekijken, bijvoorbeeld als ik iets moet schrijven. Ik ben creatiever met werk. Vaak verander ik ineens routines. Ik ga bv ineens andere dingen eten (vaak gezonder), zo maakte ik graag groene smoothies enzo met LSD op. Ik praat makkelijker met mensen, voel ze beter aan. Heb vaak ook intensere gesprekken, omdat ik ineens iets zie/begrijp van iemand en daar dan makkelijker op inga.

Alledaagse dingen (bv fietsen) worden fijner. Oja, en ik heb veel energie. Drink nauwelijks koffie als ik LSD op heb.

Als je een dag semi-kwijt raakt, was je dosering te hoog. Als je n te gekke, productieve dag had, was ie precies goed :)

Heb t de laatste weken eigenlijk niet gedaan, maar als ik dit zo schrijf misschien wel leuk om weer ns te doen komende dagen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fool zei:
Wat voor effect zou ik moeten kunnen onderscheiden op 20 milligram, ten opzichte van een normale dag?
Klik om te vergroten...
Met 20mg zul je alles behalve een normale dag ervaren :P, dan ben je dagen aan het trippen :tearsofjoy:
P
PionierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik 2 mei waar schijnlijk
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
cheiron zei:
Ik houd het meestal eerst in mn mond, onder mn tong: sublinguaal. Dan komen de eerste effecten vrij snel. Dat doe ik bv onder de douche, om 7:30 ofzo.

Eerste wat ik merk is een soort versnelling van mn gedachten. Dat is de eerste 30 minuten al, daarna wordt t wat rustiger en kan ik t soms even vergeten. Na een uur zijn de effecten dan toch wel merkbaar: opener. Ik zie meer. Kijk meer. Soms komt er san een golf emotie mee omhoog: iets waar ik mee zit, wat me dwarszit. Als ik teveel had genomen dan moest ik daar soms echt even voor gaan zitten. Maar als ik goed zat, kon ik gewoon mn dingen doen en ondertussen observeren wat er gebeurt.

Ik word mentaal scherper. Problemen kan ik van 6 kanten bekijken, bijvoorbeeld als ik iets moet schrijven. Ik ben creatiever met werk. Vaak verander ik ineens routines. Ik ga bv ineens andere dingen eten (vaak gezonder), zo maakte ik graag groene smoothies enzo met LSD op. Ik praat makkelijker met mensen, voel ze beter aan. Heb vaak ook intensere gesprekken, omdat ik ineens iets zie/begrijp van iemand en daar dan makkelijker op inga.

Alledaagse dingen (bv fietsen) worden fijner. Oja, en ik heb veel energie. Drink nauwelijks koffie als ik LSD op heb.

Als je een dag semi-kwijt raakt, was je dosering te hoog. Als je n te gekke, productieve dag had, was ie precies goed :)

Heb t de laatste weken eigenlijk niet gedaan, maar als ik dit zo schrijf misschien wel leuk om weer ns te doen komende dagen.
Klik om te vergroten...
Interessant, thanks. :) En als ik een dag semi-kwijt raak heb ik misschien wel iets te veel genomen, maar dat risico loop ik dus liever niet op een normale dag. :P

Merk je iets van tolerantie-toename als je dit doet?

Psychedelibee zei:
Fool zei:
Wat voor effect zou ik moeten kunnen onderscheiden op 20 milligram, ten opzichte van een normale dag?
Klik om te vergroten...
Met 20mg zul je alles behalve een normale dag ervaren :P, dan ben je dagen aan het trippen :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Citaten aanpassen kunnen we allemaal, slechte grap. :rolleyes:
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#8
Fool zei:
Interessant, thanks. :) En als ik een dag semi-kwijt raak heb ik misschien wel iets te veel genomen, maar dat risico loop ik dus liever niet op een normale dag. :P

Merk je iets van tolerantie-toename als je dit doet?
Klik om te vergroten...

graag gedaan :) het is eigenlijk gek dat het zo weinig bekend is, het was voor mij echt wel een eyeopener dat je het zo óók kunt gebruiken.

En je hebt gelijk, als je gaat het testen is er natuurlijk t risico dat je iets teveel neemt om normaal voor de dag te komen. Een weekenddag is dan inderdaad slimmer. Maar ik bedoel vooral, dat je geen dag hoeft 'leeg te ruimen' zoals ik normaal zou doen met hoge doseringen: telefoon op stil, niemand aan de deur, etc. Je kunt best de stad in ofzo, of een boodschap doen, of veilig op de fiets.

Tolerantie: ik heb het protocol van Fadiman een tijdje gevolgd: 1 dag microdoseren, 2 dagen niks, gedurende 30 dagen. Ik hield dan elke dag notities bij. Het interessante is dan dat alle dagen wel een keer langskomen: maandag, donderdag, zondag, woensdag etc etc. Daardoor weet je dan ook wel de dosering te vinden waarop je gewoon nét die verbetering van je dag hebt, zonder de nadelen van niet meer 'normaal' kunnen functioneren. Maar na verloop van tijd ging ik daar toch wel lichte tolerantie van merken. Het kost dan een week om helemaal terug naar baseline te komen. Ook wel eens 1 dag ertussen gehad, dat ging op zich ook. Maar het effect wordt gewoon minder diep
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fool zei:
Psychedelibee zei:
Fool zei:
Wat voor effect zou ik moeten kunnen onderscheiden op 20 milligram, ten opzichte van een normale dag?
Klik om te vergroten...
Met 20mg zul je alles behalve een normale dag ervaren :P, dan ben je dagen aan het trippen :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Citaten aanpassen kunnen we allemaal, slechte grap. :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Huh waar komt dit nou weer vandaan? Ik heb je citaat niet aangepast, jij wel je bericht 2 minuten na de mijne :rolleyes:.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
cheiron zei:
niemand aan de deur
Klik om te vergroten...
Om de één of andere reden faalt dit bij mij veel te vaak. :confused:

Maargoed, thanks voor de info! :)

Psychedelibee zei:
Huh waar komt dit nou weer vandaan? Ik heb je citaat niet aangepast, jij wel je bericht 2 minuten na de mijne :rolleyes:.
Klik om te vergroten...
Mijn naam is haas. :grin:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fool zei:
Psychedelibee zei:
Huh waar komt dit nou weer vandaan? Ik heb je citaat niet aangepast, jij wel je bericht 2 minuten na de mijne :rolleyes:.
Klik om te vergroten...
Mijn naam is haas. :grin:
Klik om te vergroten...
Ik dacht al, heb ik Fool nou op zijn teentjes getrapt... Leek mij een vrij onmogelijk opgaaf :wink:.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben wel echt om ik ga het proberen binnenkort met 1/8 zegel van 150 MICROgram :P ben heel benieuwd.

cheiron zei:
Ik houd het meestal eerst in mn mond, onder mn tong: sublinguaal. Dan komen de eerste effecten vrij snel. Dat doe ik bv onder de douche, om 7:30 ofzo.

Eerste wat ik merk is een soort versnelling van mn gedachten. Dat is de eerste 30 minuten al, daarna wordt t wat rustiger en kan ik t soms even vergeten. Na een uur zijn de effecten dan toch wel merkbaar: opener. Ik zie meer. Kijk meer. Soms komt er san een golf emotie mee omhoog: iets waar ik mee zit, wat me dwarszit. Als ik teveel had genomen dan moest ik daar soms echt even voor gaan zitten. Maar als ik goed zat, kon ik gewoon mn dingen doen en ondertussen observeren wat er gebeurt.

Ik word mentaal scherper. Problemen kan ik van 6 kanten bekijken, bijvoorbeeld als ik iets moet schrijven. Ik ben creatiever met werk. Vaak verander ik ineens routines. Ik ga bv ineens andere dingen eten (vaak gezonder), zo maakte ik graag groene smoothies enzo met LSD op. Ik praat makkelijker met mensen, voel ze beter aan. Heb vaak ook intensere gesprekken, omdat ik ineens iets zie/begrijp van iemand en daar dan makkelijker op inga.

Alledaagse dingen (bv fietsen) worden fijner. Oja, en ik heb veel energie. Drink nauwelijks koffie als ik LSD op heb.

Als je een dag semi-kwijt raakt, was je dosering te hoog. Als je n te gekke, productieve dag had, was ie precies goed :)

Heb t de laatste weken eigenlijk niet gedaan, maar als ik dit zo schrijf misschien wel leuk om weer ns te doen komende dagen.
Klik om te vergroten...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
Beste allemaal, ik heb nu een aantal zegeltje thuis liggen en twijfel over mijn dosering voor een eerste keer. Zelf twijfel ik tussen 240 en 320 µg, ik neig eerder naar 240, maar zal ook een beetje afhangen van de setting.

Maar wat ik eigenlijk wil weten is: Hoe ervaren jullie bepaalde doseringen LSD (specifiek doseringen rond 240 en 320, maar eigenlijk ben ik wel benieuwd naar alles)? Ik heb wel een aantal tripreports doorgelezen, maar ben benieuwd naar jullie persoonlijke ervaringen. :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mijn eerste keer was 70mics en dat was gewoon echt te weinig. Daarna heb ik 140mics (viewtopic.php?f=21&t=53961&hilit=+feniks) en 210mics (viewtopic.php?f=21&t=54404&hilit=+hemel) gedaan. Op beide doseringen heb ik mooie trips gehad.

Waarom zo'n haast en meteen voor een hoge dosering gaan? Ik raad je aan om als eerste keer niet meer dan 150mics te nemen en eens kennis te maken met LSD. Je kunt altijd later nog je grenzen gaan opzoeken. Hoewel ik verwacht dat je 240mics ook wel aan kunt, is dat toch echt een behoorlijke sterke dosering voor een eerste keer. Op 150mics heb al zeker een aardige trip en je leert een drug ook gewoon beter kennen als je het in verschillende dosage ranges probeert. Ik had op 140mics al een ego oplossing (niet afdwingbaar, want had het niet met 240mics) en behoorlijke visuals, dus het is niet dat er niks interessants kan gebeuren met zo'n dosis.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Met voldoende tripervaring kan 240 wel hoor. Ik vond het persoonlijk prettiger om lager te beginnen. Mijn eerste trip was 125ug, dat was lekker draaglijk maar toch duidelijk aanwezig.

Daarna 250ug gedaan en dat was toch al iets harder. Volgende keer ga ik voor 350ug denk ik :wink:

No rush, gewoon rustig opbouwen. Je kunt ook een zegeltje doorknippen en bijv eerst +-120ug nemen
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Met voldoende trip ervaring is 240 ook wel te doen inderdaad, maar waarom de haast en niet eerst lsd leren kennen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."