Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD verhaal / vragen

LSD verhaal / vragen

30 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Yaizer zei:
Vandaar de paar vragen:

Hoe oud was jij toen jij voor het eerst Lsd ging doen?
Klik om te vergroten...
28
Was jij er echt klaar voor?
Klik om te vergroten...
Nee, dit was zoals men zegt dat je het niet moet doen.
Ik had er wel wat over gelezen maar wist er niet veel van. Ik had snachts gereden naar een dark-psy (goagil) festivalletje bij berlijn, was van plan overdag te slapen maar dat kwam er niet van, en de volgende nacht dus goa-gil op LSD. Het was de beste nacht van mijn leven.

Wat was je dosis?
Klik om te vergroten...
weet ik niet, het was een fles water met wat druppels erin die ik deelde met vrienden. Ik was behoorlijk de weg kwijt, ik denk 100 echte ugs ofzo. (in tegenstelling tot "verkocht als" ugs)

Wat raad jij mij aan om te doen als je in mijn schoenen stond?
Klik om te vergroten...

230ug zegels bestaan bijna niet. Het getal wat men zegt bij verkoop betekend totaal niets. De meeste verkochte zegels liggen rond de 50ug, 75 als je geluk hebt. Af en toe zijn er echt goede in omloop van 100-150 ofzo, en als er zegels zijn van 200+ dan praat men daar jaren later nog over.
Dus probeer het een andere keer nog eens met zegels van een meer betrouwbare bron.

Daarnaast gebeurd het bij sommigen wel eens dat het gewoon niet wil werken. Dat betekend niet dat het de volgende keer weer niet zal werken. Het kan zijn dat je hoofd gewoon een keer niet klaar is voor een psychedelische ervaring ofzo en het gewoon niet doet. Maar dat gaat dan over 50ug ofzo, 230ug is echt een extreme dosis, daar gaat je hoofd geen weerstand tegen bieden. Dat levert een ervaring up waarbij je ongetwijfeld de visuals als een klein "bij effect" zult ervaren.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wacky zei:
De meeste verkochte zegels liggen rond de 50ug, 75 als je geluk hebt. Af en toe zijn er echt goede in omloop van 100-150 ofzo, en als er zegels zijn van 200+ dan praat men daar jaren later nog over.
Dus probeer het een andere keer nog eens met zegels van een meer betrouwbare bron.
Klik om te vergroten...
Tricky uitspraak. Ik heb, in de afgelopen 12 jaar, maar een enkele keer een zegel gehad die lager dan 100µg scoorde. Verschillende bronnen, verschillende delen van het land. Die ik nu heb, heb ik niet laten testen, maar die schat ik zeker wel 200+.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psychedelibee zei:
Hierdoor zie je toch met name bij LSD allemaal zogenaamd enorme doseringen de ronde gaan, terwijl de meeste zegels helemaal niet zo sterk zijn. Vervelende is wel dat wanneer newbies dan daadwerkelijke gekwantificeerde zegels hebben, ze denken dat het heel normaal is om meer dan 150 of 200ug te nemen voor een eerste keer.

Van 230ug krijg je zeker weten goede visuals, dat kan gewoon niet anders.
Klik om te vergroten...

Wat extra vervelend is en mogelijk LSD onterecht een slechte naam kan geven : als ze echt geteste 250-300 mics nemen terwijl dat max 100mics gemiddeld op LSD al hoog is nu. Waar ze nu van denken dat ze 400 mics nemen.
Twee van 200 volgens dealer wat zomaar de helft kan zijn.
Ligt deels aan je contacten maar dat veranderd niets.
Kortom die gaan door het lint als ze niet uitkijken.

Hopen dat het kwantificeren terug komt. Vind het zelf compleet onverantwoord heb zegels van 30 microgram (beertjes of iets was dat toen) gehad en de sterkste was 375-400 mics (hartje).

Time will tell.
t
teamblazedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt voor de reacties! :)
Hoe kan je weten dat een zegel gekwantificeerd is?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je er 1 laat testen dat ze ook zeggen hoeveel microgram erop zit. De sterkte dus.
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zijn er geen testcentra die tegen een vergoeding wel kwantificeren?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
teamblazed zei:
Bedankt voor de reacties! :)
Hoe kan je weten dat een zegel gekwantificeerd is?
Klik om te vergroten...
Op het moment dat je dat moet vragen is die zegel niet gekwantificeerd.

Wacky zei:
Een ervaren tripper laten testen lijkt mij meestal de beste optie
Klik om te vergroten...
Maar een ervaren tripper zal enkel een ruime schatting van de dosering kunnen geven denk ik.

Een andere optie die een redelijke schatting van de dosering kan geven is het opzoeken van de threshold dosering. Een threshold dosering LSD ligt rond de 20ug, dus weet je hoeveelste deel van een zegel je een minimaal maar toch waarneembaar effect geeft waar je wel op kunt functioneren dan kun je op basis daarvan een redelijke schatting maken.

Zelf wel eens 18ug genomen als microdosering en dit gaf een ietwat dromerig effect, alsof ik heel licht high was en alles begon er net iets mooier uit te zien. Kon nog prima functioneren verder, maar had niet meer de volle aandacht bij werk. Voor een microdosis had ik eigenlijk net teveel, maar zo weet ik dus wel hoe een threshold dosering aanvoelt en dat kun je gebruiken om de sterkte van je zegels te bepalen. Die zegels waren overigens wel gekwantificeerd, waardoor ik dus zeker weet dat het ongeveer 18ug is geweest.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk dat die treshold niet zo precies te zeggen is en zeker geen 20ug is.
Ik heb laatst een 10ug microdosing druppel op en die voelde ik zeker. (was wel lekker eigenlijk, ik moet mezelf ook eens zon 10ug flesje maken :tongueout:)
Ik denk dus dat dit minder nauwkeurig is dan een ervaren tripper laten testen.

En dan nog, dan weet je microgrammen en voor de overgrote meerderheid (behalve die ervaren tripper) zegt dat eigenlijk heel weinig. Ze weten helemaal niet hoeveel microgram wat voor ze gaat doen. Hoeveel mensen denken wel niet dat 100ug weinig is. Ze hebben echt geen idee.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat een grote meerderheid geen idee heeft wat een bepaalde dosering doet is wel een probleem ja en daar los je met kwantificeren of die threshold methode vrij weinig mee op natuurlijk. Sterker nog, dat maakt eerder dat mensen teveel nemen aangezien de doseringen zoals je zegt op internet vaak zwaar overdreven worden. In dat geval kun je beter inderdaad een ervaren tripper laten zeggen hoeveel ze van een zegel moeten nemen.

Maar op het moment dat je geen ervaren tripper kent die zo'n inschatting kan maken, dan kun je adhv van de threshold methode nog wel enigszins een grove schatting maken of je nou wel of niet sterke zegels hebt. Stel dat je bij 1/8 zegel al threshold effecten merkt dan heb je redelijk sterke zegels en kun je wat makkelijker een dosering in hoeveelheid zegels bepalen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psychedelibee zei:
Stel dat je bij 1/8 zegel al threshold effecten merkt dan heb je redelijk sterke zegels en kun je wat makkelijker een dosering in hoeveelheid zegels bepalen.
Klik om te vergroten...
Heeft dat ook juist niet heel veel met de gebruiker te maken? Tot in hoeverre die getraind is in het herkennen van effecten? Ik heb zelf nog niet 1/8 zegel geprobeerd, maar wel 1/4 van best zwakke zegels. Dat effect was nog zo aanwezig, dat ik me bijna niet kan voorstellen dat ik helemaal niets zou voelen met de helft van die dosering.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wacky zei:
iemand postte er recent 2 waar je het tegen betaling kan laten doen. Niet heel goedkoop en niet in nederland (dus duurt een poos)

Een ervaren tripper laten testen lijkt mij meestal de beste optie :)
Klik om te vergroten...

True :hearteyes:
Zat vroeger vaak dichtbij het resultaat dat al was getest soms , moest soms voor de lol gokken hoe veel erin zat. Was toen (jaar 1-3 geleden) 100-175 mics gemiddeld.

Anyway krijg een eerlijke indruk van wat hun kregen verteld zover dat iets is waard is soms.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."