Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe lang duurt LSD bij jullie?

Hoe lang duurt LSD bij jullie?

23 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zou een kwart zegel niet aanraden door mijn ervaring met extreme bodyload zonder high met een kwart. Dat vond ik echt niet prettig. Ik vind het ook lastig om te adviseren. Ik vond 3/4 goed te doen en best wel intens, maar ik had geen ervaring met trippen. De aankomende keer ga ik ook voor een hele. Het zijn dezelfde zegels, en als ik de ervaringen zo lees, denk ik dat ze aardig in de buurt komen van de beloofde 220ug per zegel. Maar advies geven is sowieso ook lastig omdat iedereen het anders ervaart.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hello,

Ik wil zeer binnenkort LSD gaan proberen, maar ik zit een beetje met de planning ervan. Heb al gegoogled en research gedaan op dit forum, maar ik vind nergens een consistent antwoord. De meeste mensen zeggen minstens 12 uur, maar er zijn ook mensen die zeggen dat de na-effecten wel 24 uur kunnen duren. Het zal dus wel redelijk individueel zijn...

Ik heb een zegeltje van 220 mics van iemand gekregen (werkelijk aantal mics zal wellicht iets lager zijn) en ben van plan dit zegeltje in één keer te nemen. Misschien aan de hoge kant voor een eerste keer LSD, maar ik kan 15 gram truffels prima aan dus ik denk dat dit ook wel moet lukken, heb liever een net-iets-te-ervaring dan een net-niet-ervaring. Tenzij jullie het ten strengste zouden afraden. :wink:

Ik zou het liefst 's avonds trippen (bijvoorbeeld op een vrijdag), dan ben ik op mijn best en heb ik minder afleiding van buitenaf. Ik besef dat de trip dan inclusief na-effecten tot de zaterdagochtend zal duren. Dat vind ik niet zo erg, als ik in de ochtend dan tenminste een paar uurtjes zou kunnen slapen. Maandag wil ik namelijk wel weer gewoon kunnen werken, dus mijn ritme moet niet té zeer verneuqt worden. Denken jullie dat dit goed mogelijk moet zijn? Of wacht ik beter af tot ik een keer drie dagen achter elkaar vrij heb?

Hoe lang voelen jullie nog na-effecten van de LSD? Verder nog tips?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bij mij werkt het meestal zo'n 10 uren schat ik, maar 12 uren na inname kan ik pas slapen.

Als die zegel van je echt 220 mics is, dan vind ik dat wel heel hoog om mee te beginnen. Ik heb zelf nog maar max 150 mics gedaan en dat was al best een stevige trip. Ik zou eigenlijk aanraden om meer rond de 100 mics te beginnen, dus een halve zegel in jouw geval. Maar ja, je weet dus niet zeker hoeveel erop zit...

De na-effecten van LSD voel ik bijna de gehele volgende dag nadat ik het genomen heb wel. Maar die storen niet bij het slapen en zijn op wat moeheid na alleen maar positief.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oh, serieus? Ook daar is de 'literatuur' dan niet echt duidelijk over vind ik, ik heb gegoogeld op doseringen, en kwam op basis van de beschrijvingen tot de conclusie dat 220 mics hoog is voor een eerste keer, maar niet té hoog voor iemand die al wat meer ervaring heeft. Ik schatte zo in dat het qua intensiteit een beetje hetzelfde zou zijn als 15 gram truffels. Dat vind ik goed te doen. Al kun je twee tripmiddelen wellicht niet op die manier vergelijken.

Ik ga er wel vanuit dat de zegel wat minder zal zijn dan 220 mics. Maar ik wil niks doms doen natuurlijk. Ga er nog eens goed over nadenken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mensen denken echter ook vaak dat ze hoog gedoseerde zegels hebben terwijl dat niet zo is. Mensen die zogenaamd altijd zegels hadden met honderden mics erop en dan eens een correct gedoseerde en nieuwe (niet van de straat) zegel met 100 mics 1p-lsd of ald-52 bijvoorbeeld nemen en dan schrikken van hoe sterk de trip is. Dit is niet omdat 1p of ald sterker is, maar omdat het vaak niet klopte dat ze sterke LSD zegels hadden.

Een 100 mics LSD trip moet echt voldoende zijn voor een eerste keer, mits het dan ook echt 100 mics is. En helaas weet je dus niet zeker hoeveel er op je zegel zit. Vergelijken met 15 gram truffels is inderdaad niet goed te doen, door het andere effect en de veel langere werkingsduur.

Misschien heb je geen probleem met echt 220 mics LSD, maar heb je dat wel, dan wordt het een lange nacht. Wat je ook kunt doen, is eerst als een testdosering een kwart zegel nemen om af te tasten. Dan heb je er een beetje een feeling bij en kun je een volgende keer evt. de overige drie kwart nemen voor een echte trip.
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb 1x LSD gedaan en ook 1 helle zegel (volgens me dealer 200ugl) Vond het persoonlijke geen fijne ervaring ga het wel een 2de kans geven. Had na dik 18 uur nog lichte Visuals. En na 1 maand zag ik nog in de wc van een vriend van me allemaal patronen en kleuren en dingen bewegen. Niet schrikken hoeft bij jou niet te gebeuren.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
HardstyleGabber zei:
Ik heb 1x LSD gedaan en ook 1 helle zegel (volgens me dealer 200ugl) Vond het persoonlijke geen fijne ervaring ga het wel een 2de kans geven. Had na dik 18 uur nog lichte Visuals. En na 1 maand zag ik nog in de wc van een vriend van me allemaal patronen en kleuren en dingen bewegen. Niet schrikken hoeft bij jou niet te gebeuren.
Klik om te vergroten...

Zeker dat het LSD was? 18 uur is wel gek lang.

Mijn enige ervaring was met zegels van een heel ervaren tripper die dicht bij de bron aanzat. Zegels van 200/220 en een kwart zegel heeft me echt een leuke kennismakingstrip bezorgd. 50mics is leuk om te beginnen ivm. de feeling en mindset met lsd te verkennen. Als je het visuele spektakel wil ga je best naar de 100mics toe.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Misschien heb je geen probleem met echt 220 mics LSD, maar heb je dat wel, dan wordt het een lange nacht. Wat je ook kunt doen, is eerst als een testdosering een kwart zegel nemen om af te tasten. Dan heb je er een beetje een feeling bij en kun je een volgende keer evt. de overige drie kwart nemen voor een echte trip.
Klik om te vergroten...

Om de reden die SanneBanne noemt durf ik dat niet zo goed, zeker omdat het eenzelfde zegel is. Wil dus zeker voor een full experience gaan. Stom dat ze tegenwoordig niet meer testen wat er precies op een zegel zit, zou het leven een stuk gemakkelijker maken. :grimacing:

Ik verwacht eigenlijk geen problemen met een hogere dosering. Ik ben een mentaal stabiel persoon, niet angstig aangelegd, en zelfs al zou het een angstige ervaring worden (en een hele lange nacht) dan overleef ik het ook wel. Op basis van wat ik erover gelezen heb en mijn ervaringen met truffels acht ik de kans dat ik er slecht op reageer niet groot. Aan de andere kant wil ik een drug als LSD ook niet onderschatten. Misschien ga ik dan voor 3/4e zegel en leg ik een kwartje opzij.

HardstyleGabber zei:
Ik heb 1x LSD gedaan en ook 1 helle zegel (volgens me dealer 200ugl) Vond het persoonlijke geen fijne ervaring ga het wel een 2de kans geven. Had na dik 18 uur nog lichte Visuals. En na 1 maand zag ik nog in de wc van een vriend van me allemaal patronen en kleuren en dingen bewegen. Niet schrikken hoeft bij jou niet te gebeuren.
Klik om te vergroten...

Waarom vond je het geen fijne ervaring?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
PsyTekZ zei:
Zeker dat het LSD was? 18 uur is wel gek lang.

Mijn enige ervaring was met zegels van een heel ervaren tripper die dicht bij de bron aanzat. Zegels van 200/220 en een kwart zegel heeft me echt een leuke kennismakingstrip bezorgd. 50mics is leuk om te beginnen ivm. de feeling en mindset met lsd te verkennen. Als je het visuele spektakel wil ga je best naar de 100mics toe.
Klik om te vergroten...

Het visuele spektakel wil ik zeker niet missen!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
3 kwart kun je ook doen ja. En het is al een geruststelling dat SanneBanne de zegels al heeft geprobeerd.

Dan heb je nog wat over om microdoseringen mee te doen. :wink:
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
PsyTekZ zei:
18 uur is wel gek lang.
Klik om te vergroten...

Klopt is het ook, maar bij 2cb heb ik ook vaak dat ik na 10 a 12 uur nog helle lichte visueals heb.

Roze olifant zei:
Waarom vond je het geen fijne ervaring?[/QUOT]

Weet eerlijk gezegd niet echt weten hoe ik het niet verwoorden. Het was niet dat ik fout ging ofzo hahaha. Maar ik heb dit bij alle trip middelen gehad dat de eerste keer niet leuk was.

Waar ik wel echt van geschrokken was. Dat ik dik 2 maanden naar me gebruik nog alles zag bewegen met patronen en kleurtjes in de wc van een vriend van me. Dat heeft er ook mee te maken dat het geen fijne ervaring was.
Klik om te vergroten...

Me antwoord staat in de citaat.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
3 kwart kun je ook doen ja. En het is al een geruststelling dat SanneBanne de zegels al heeft geprobeerd.

Dan heb je nog wat over om microdoseringen mee te doen. :wink:
Klik om te vergroten...

Goed idee ja, experimenteren met microdoseringen lijkt me namelijk heel interessant.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
@HardstyleGabber, dat is dan wel een hevige reactie op LSD!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik vraag me sterk af of die zegels wel echt 220ug zijn, want zo sterk komen ze echt zeer zelden voor. Probleem is een beetje dat zegels vaak aangeprijst worden voor een veel hogere dosering dan ze in werkelijkheid zijn. En omdat LSD niet gekwantificeerd kan worden en mensen een heftige trip hadden geloven mensen die zogenaamde hoge dosering dan ook. Op die manier vind er een enorme inflatie van LSD doseringen plaats. Terwijl mensen dus in werkelijkheid eigenlijk allemaal veel minder gebruiken.

Ik heb LSD nog net ontdekt in de tijd toen ze nog wel werden gekwantificeerd en kan je zeggen dat 220ug voor mij persoonlijk een stuk intenser is dan 15gr truffels. LSD is weliswaar minder chaotisch en verwarrend dan truffels, maar LSD is veel heftiger voor je zintuigen en LSD is in hogere doseringen zeer goed in staat om ego dood te forceren. Nu kan ego dood echt een mooie ervaring zijn als je je er aan kan overgeven, maar veel mensen gaan daar bad op omdat ze denken dat ze echt dood gaan en zich hier tegen beginnen te verzetten. Onderschat LSD doseringen gewoon niet. Ik heb helaas al meerdere mensen bad zien gaan omdat ze LSD en de dosering daarvan simpelweg hadden onderschat en vervolgens totaal overvallen werden door de intensiteit en dit was twee verschillende keren bij verschillende mensen op een dosering van 140ug. LSD is in 100ug of 150ug ook echt al voldoende voor een mooie trip, meer kan altijd later nog.

Wat betreft de duur, de trip zelf duurt zo'n 8 tot 10 uur, maar de na effecten kunnen flink lang aanhouden. Ikzelf kan minstens 12 uur na inname niet slapen, maar dat is soms zelfs zo'n 16 uur geweest bij hogere doseringen. Als je LSD op vrijdagavond gaat doen, mag je van geluk spreken als je ergens op het einde van zaterdag in de ochtend een keer kan slapen. Dan is dus sowieso je hele ritme verkloot. Ik zou juist eerder zaterdag eind van de ochtend of begin van de middag beginnen, dan kun je ergens begin van die nacht wel prima slapen en is je ritme nog redelijk intact. Zondag zul je dan nog een beetje dromerig zijn, maar kun je in principe gewoon weer functioneren. En maandag kan je dan prima weer werken.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
SanneBanne zei:
Ik zou een kwart zegel niet aanraden door mijn ervaring met extreme bodyload zonder high met een kwart. Dat vond ik echt niet prettig.
Klik om te vergroten...
Zoals vorige keer ook al aangegeven ligt dat ook heel erg aan hoe je met die bodyload omgaat, als je gewoon buiten gaat wandelen kan het een zeer aangename ervaring worden. Echter is het niet voldoende voor een trip, dus dat lijkt me voor roze olifant ook niet helemaal wat ze wil.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Eens dat je beter zaterdag ochtend kunt beginnen dan vrijdag avond. Door de lange werkingsduur pak je toch wel een stuk van de avond mee op zaterdag dan.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bedankt voor jullie reacties! Zo zie je maar, altijd nuttig om even advies te vragen hier.

Ik denk dat je gelijk hebt Bee en dat die zegels in werkelijkheid wel wat lager zullen zijn dan ze worden aangeprezen (dit zie je volgens mij niet alleen bij LSD maar bij vrijwel alle soorten drugs). Ik heb besloten nu voor 3/4e te gaan, als de zegels echt 220 mics zouden bevatten dan zou dit ongeveer 165 mics zijn, maar waarschijnlijk is het dus nog een stukje minder. Lijkt me wel goed toch? Ik wil het zeker niet onderschatten. Ik denk dat dat sowieso het domste is wat je kunt doen wanneer het gaat om tripmiddelen.

Ik ben het zeker ook met jullie eens dat op zaterdagochtend beginnen, ritme-technisch gezien, gunstiger zou zijn. Maar dan speelt een ander issue voor mij een (grotere) rol. Ik zet niet graag mijn telefoon voor uren achter elkaar uit omdat ik weet dat ik daar een beetje paranoia van kan worden (bang dat er iets gebeurt en dat mensen me niet kunnen bereiken, en daardoor weten dat ik drugs aan het gebruiken ben, of spontaan ineens voor de deur staan, etc.). Overdag is de kans gewoon vrij groot dat ik allerlei berichten en oproepen van mensen krijg. Nu zou je zeggen: vertel gewoon dat je even weg/niet beschikbaar bent, maar ik heb een nogal overbezorgde moeder die het sowieso zou opvallen dat ik totaal tegen mijn gewoonte in zo lang niet online ben.

Ik trip dus liever niet overdag omdat ik weet dat dit me stress op gaat leveren in de trip (alleen al het idee dat bovenstaande dingen kunnen gebeuren). 's Nachts heb ik hier totaal geen last van omdat iedereen slaapt en ik ongestoord mijn gang kan gaan.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#18
Psychedelibee zei:
Zoals vorige keer ook al aangegeven ligt dat ook heel erg aan hoe je met die bodyload omgaat, als je gewoon buiten gaat wandelen kan het een zeer aangename ervaring worden. Echter is het niet voldoende voor een trip, dus dat lijkt me voor roze olifant ook niet helemaal wat ze wil.
Klik om te vergroten...
Daarnaast is dit ook nooit eens afhankelijk per bron. LSD komt in 4 verschillende stereo-isomeren (zoals dex/levo van amfetamine). Slecht 1 boeken MB hiervan is psychedelisch, de andere 3 veroorzaken alleen bijwerkingen .:wink:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Fool zei:
Daarnaast is dit ook nooit eens afhankelijk per bron. LSD komt in 4 verschillende stereo-isomeren (zoals dex/levo van amfetamine). Slecht 1 boeken MB hiervan is psychedelisch, de andere 3 veroorzaken alleen bijwerkingen .:wink:
Klik om te vergroten...

Heb dit inderdaad eens ergens gelezen, maar komt dit daadwerkelijk voor in de praktijk?
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Een 100 mics LSD trip moet echt voldoende zijn voor een eerste keer, mits het dan ook echt 100 mics is. En helaas weet je dus niet zeker hoeveel er op je zegel zit.
Klik om te vergroten...
LSD is naar zeggen toch ook wel beetje gevoelig voor geleidelijke afname in potentie. Ik heb hier LSD blotters met een soort 'plastic' coating er overheen tegen potentieverlies.
Ik heb eveneens meer amateuristische zegels liggen die echt vrij doordrenkt leken en waarvan een vriend vertelde dat ze 400mcg per stuk bevatten. Gok dat die wel rap afnemen in potentie. :tongueout:

Roze olifant zei:
Hoe lang voelen jullie nog na-effecten van de LSD? Verder nog tips?
Klik om te vergroten...
Heb 2x AL-LAD (150mcg & 225mcg) geprobeerd en 1x LSD (100mcg). Er wordt gezegd dat AL-LAD iets korter duurt dan LSD in duratie. Maar dosering is denk ik de meest bepalende factor, beide AL-LAD tripjes leken langer te duren.

225mcg AL-LAD duurde wel zo'n 18-22uur voordat ik weer wat fatsoenlijk kon slapen.
150mcg AL-LAD kon ik na zo'n 14-16 uur wel slapen.
En met 100mcg LSD kon ik na 10 uur toch wel aardig in slaap vallen.

Soms kan het echter wezen dat ik de volgende ochtend na het opstaan nog nasleep effecten merk.

Grove schatting uit mijn hoofd maar denk dat het wel een aardige richtlijn geeft.
Mijn tip is op tijd beginnen, voor 11:00 is denk ik wel prettig. Zelf hou ik meer van overdag trippen en als je op tijd begint en niet al te hoog doseert je die avond nog weer kunt slapen, is wel prettig voor het bioritme.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."