Nogmaals, bijnemen heb je weinig aan, je bouwt al tolerantie op tijdens de trip.
Mhua, geld eigenlijk alleen voor tryptamines hoor. En de RoA maakt daarbij ook wel verschil. Als ik 4-AcO-DMT bij snuif geeft dit toch wel wat extra effect. Denk dat de meeste mensen dat ook wel voor DMT roken beamen. Psychedelische phenylethylamines is dit ook aanzienlijk minder het geval, kun je prima 2 dagen achter elkaar gebruiken en alsnog vrijwel onverminderd effect ervaren.
Het is alleen dat als je het oraal neemt het gewoon snel dik een uur kan duren voordat je het überhaupt merkt wat vaak mosterd na de maaltijd is. Ik zei ook vaak tegen mensen dat ze MDMA moeten bijnemen het moment dat ze merken dat het begint in te slaan, maar dan wordt ik vaak voor gek verklaard. Snap die initiële reactie wel met oog op veiligheid maar toch. Zelf vind ik het wel leuk om soms nog wat bij te snuiven, maar goed, niet bepaald iets voor beginners natuurlijk.
Dankjewel over de informatie over Lsd, en ik dacht dat als je al ervaring had met psychedelica dat je dan ook wel andere dingen kon nemen, bijvoorbeeld ik had al paddo's genomen en dacht dat ik dan ook wel een goede dosis lsa zaden(baby hawaiian wood rose) kon doen. Ik had er maar 3 op uiteindelijk. Mijn vriend had er 6 op en hij dacht wel dat hij nu ook een goede dosis truffels kan nemen.
Og het is allemaal net iets anders, en alleen al het feit dat iemand intens een gevoel ervaart dat deze niet kent of kan plaatsen kan paniek opwekken. Met een nieuwe batch weet je ook nooit precies hoe potent het is en het in niet prettig om niet te weten wat je kunt verwachten.
Als ik een online bestelde 1P-LSD blotter aan iemand geef van 100microgram (mcg) en deze vertel dat het even potent is in gewicht en ze hebben ervaring met (25-)LSD van straat dan is de standaard reactie: 'Jonge dit is echt geen 100mcg maar eerder 200mcg'. Straatdealers overdrijven standaard en (slecht) bewaarde LSD neemt langzaam in potentie af.
Nu is het ook dat normaal gesproken 15gram truffels ten opzichte van 5 gram truffels 3x zo sterk is. Maar in de praktijk is 15 gram truffels eerder 6x zo sterk als 5 gram truffels. De intensiteit neemt exponentieel toe, dat geldt voor alle psychedelica.
Nog een ding is dat met natuurlijke producten zoals truffels, je nooit weet hoeveel actief bestandsdeel je precies tot je neemt. Niet alleen de psilocybine inhoud is vrij random maar ook de 30 andere alkoloïden (actieve plantaardige bestandsdelen) spelen hierin een rol mee. Ik heb persoonlijk wel eens gehad dat met dezelfde Hollandia truffels van dezelfde shop een trip van 6 gram zwaarder uit viel dan een trip van 8 gram. O.a. om die reden vind ik het prettiger om bijvoorbeeld 4-AcO-DMT te gebruiken.
Toen ik net begon met psychedelica moest het steeds zwaarder en heftiger, tegenwoordig ben ik er wel uit dat een beetje 'gemiddeld' tripje (ipv 'zwaar' tripje) voor mij op vrijwel ieder vlak meer de moeite waard is. Je moet er lekker zelf achter komen natuurlijk maar probeer het leuk te houden voor jezelf.
Een te hoge dosering kan ook sterke negatieve eerste associaties neerzetten, om een persoonlijk voorbeeld te noemen: Mijn eerste trip MXE (ketamine analoog) was een lichte overdosering en flink overweldigend. Ik heb MXE een jaar lang vervloekt en zwart gemaakt. Op aandringen van een vriend heb ik MXE toch weer een kans gegeven en ik denk dat het nu mijn favoriete alround substantie ooit is.