Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer LSD over 3 weken,

Eerste keer LSD over 3 weken,

64 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#1
Na al het advies ter harte te hebben genomen, maak je gelukkig de verstandige keuze...

...om drie soorten harddrugs te gaan gebruiken in één dag, waarvan twee die je nog nooit hebt gebruikt? :thinking:
B
BeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik wens je in ieder geval een fijne en leerzame trip toe. Wel wil ik nog meegeven dat je niet heel veel invloed kan uitoefenen op de focus van de trip als je er nog niet heel bekend mee bent. Laat je lekker meenemen, ga erin mee en er gaat een wonderlijke wereld voor je open (beter dan de Efteling).
B
BeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Maar "brak zijn" is de minste zorg na een psychedelische trip. :) De grootste zorgen zijn het overweldigende ervan. Visuals is ook niet het meest intense bij zo'n trip. Joh, ik heb tijdens trips intense visuals gehad waarvan ik dacht "Ja, leuk, maar hoe zit het met het universum en het leven?". Ik snap dat het lastig is te bevatten, maar ik denk dat je na je LSD-ervaring ongetwijfeld begrijpt wat we bedoelen. Het is een volledig andere wereld waar je je even in waant, je hersens werken op een manier die niet gereproduceerd kan worden in nuchtere toestand. Ik krijg wel eens de vraag "Hoe is het nou om te trippen" en mijn standaard antwoord is dat ik het graag zou vertellen, maar dat kan niet echt. Ik wens je alle wijsheid en goede keuzes toe in ieder geval. Voel me net een oma.
a
anoniem12345678Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk dat ik nu al wel een aardig beeld heb, had ook al wel enigzins zulke gevoelens op mn eerste (en enigste) MDMA experience waarbij ik als een idioot geredosed heb, en uiteindelijk op 300MG, redelijk gedisassocieerd en in vlagen tegen egodeath aan rondzweefde door...... ja, door wat eigenlijk?
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#5
anoniem12345678 zei:
Heel eerlijk, hoe brak ik dit weekend uitkom kan me niet heel veel boeien,
Sure, t is vervelend, maar t is een uitzonderlijk weekendje, met wat goede vrienden, waarin ik om het even heel cliche te zeggen "helemaal los" wil,

We gaan trouwens niet voor een candyflip, ik heb hier best een tijd over gepraat met een vriend die heel veel ervaring heeft, en een candyflip neemt de LSD mindhigh grotendeels weg, zeker aangezien wij ook wel lekker willen spacen op XTC, volgens hem kunnen we t beste LSD nemen, trippen, en na ongeveer 6 - 8 uur, net na de peak, een redelijke dosis XTC nemen, gaan waarschijnlijk voor een halfje van onze Audi RS pillen(280MG)
Als je dit doet kom je gewoon in een XTC roll terecht maar zijn de visuals weer volop aanwezig, en volgens hem kunnen ze zelfs nog wel wat sterker zijn dan in de LSD peak. Hij zei ook dat hier een lage dosis keta bijnemen echt de meest bizarre visuals kan veroorzaken en als je je daar mentaal toe in staat voelt het echt waard is!

Kortom: eerst echt trippen voor t mooie van t trippen, en de daadwerkelijke psychedellic ervaring, daarna puur voor plezier en genot spacen op XTC, ketamine, en veel wiet
Klik om te vergroten...

Ik ben het eens met Bee, het gaat niet om het brak zijn. Maar ik denk ook dat je pas begrijpt wat we bedoelen als je zelf getript hebt.
Trippen is niet in woorden uit te leggen helaas, je kan het in reports nog zo goed proberen te verwoorden maar het valt eigenlijk in het niet bij de daadwerkelijke ervaring.
Hoe bedoel je trouwens, een candyflip neemt de mindhigh grotendeels weg? Bij een goede candyflip vind ik het juist echt iets heel groots toevoegen aan mijn trip, en gaat het hand in hand samen. Het neemt niks weg, ik zit alleen niet zo in mn hoofd en ben een stuk minder filosofisch ingesteld dan alleen op LSD. Maar goed, een candyflip is lastig te behalen en als je dus niet goed mixed met elkaar kan een hoop wegvallen inderdaad :wink: Dan overheerst de MDMA dus, zoals ik zei. Hoewel je nog steeds wel visuals hebt hoor.

Een overdosis MDMA is totaal niet te vergelijken met LSD trouwens. Ik heb ook een keer perongeluk een enorme dosis MDMA binnen gehad en heb daar ook gigantisch op getript, maar die hallucinaties zijn echt heel anders dan LSD hoor. Net als dat truffels en paddo's anders zijn, 2-CB is anders, DMT is anders, een k-hole is anders en zo kan ik nog wel even doorgaan. Je noemt het allemaal trippen, maar er zit wel degelijk een verschil in. De hallucinaties die ik had op MDMA Toen ik veel te veel had genomen vond ik vergelijkbaar met slaap hallicuncaties - en dat lijkt in de verste verte niet op LSD.
a
anoniem12345678Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik geloof graag dat t niet lijkt op LSD, zo bedoelde ik het ook niet hoor!
Ik had weinig visuals op MDMA, maar wat ik had waren hallucinaties waar ik zo naar binnen keerde dat waar ik aan dacht, of hoe ik intrepeteerde wat ik zag, precies als echt in mn beeld verscheen, en t gewoon echt helemaal echt leek, niks trippies ofs, terwijl ik sinds dat ook heel erg trippy reageer op wiet en dat is gewoon heel anders, en meer zoals het typische LSD beeld, een beetje een waas aan dingen die niet zo heel erg inmengen met de echte wereld, en heel duidelijk nep zijn,
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
anoniem12345678 zei:
Ik denk dat ik nu al wel een aardig beeld heb, had ook al wel enigzins zulke gevoelens op mn eerste (en enigste) MDMA experience waarbij ik als een idioot geredosed heb, en uiteindelijk op 300MG, redelijk gedisassocieerd en in vlagen tegen egodeath aan rondzweefde door...... ja, door wat eigenlijk?
Klik om te vergroten...
Als ik dat zo hoor klinkt het niet alsof je klaar bent voor LSD. Of je moet erg veranderd zijn.
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Als ik dat zo hoor klinkt het niet alsof je klaar bent voor LSD.
Klik om te vergroten...

Amen. Veel sterkte alvast.
a
anoniem12345678Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Want? 300MG + eeen een aantal gram wiet en daarnaast ook gewoon heel erg moe om 5 uur sochtends lijkt me een combinatie waarbij het niet heel raar is dat t daar op uitloopt?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
anoniem12345678 zei:
Want? 300MG + eeen een aantal gram wiet en daarnaast ook gewoon heel erg moe om 5 uur sochtends lijkt me een combinatie waarbij het niet heel raar is dat t daar op uitloopt?
Klik om te vergroten...
Je hebt het over als een idioot redosen, "helemaal los" willen gaan alsof je een avond gaat zuipen, drugs combineren terwijl je geen enkele ervaring hebt met LSD. Dat allemaal samen klinkt gewoon niet als iemand die klaar is voor LSD. Het is niet iets om mee te feesten op zo'n manier.
a
anoniem12345678Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Zo zet ik het hier neer idd, maar dat "Helemaal los" bedoel ik helemaal niet op zon manier, gewoon dat ik dit weekend gewoon echt zo leuk mogelijk wil maken, en daarbij even niet zoveel geef om daarna brak zijn, of dat het me mentaal uitput, ik ben jong en kan dat echt wel hebben.

Daarnaast zie ik zelf volledig in dat de manier waarop ik toen XTC heb gebruikt, dom, ondoordacht was en dat ik dat ook niet zo had gewild, "als een idioot redosen" bedoel ik niet als een ding om stoer mee te doen of wat dan ook, echt letterlijk zoals ik het zeg, dat ik toen domme keuzes heb gemaakt en me echt als een idioot gedragen heb
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#12
@anoniem12345678

Laat ik maar beginnen met het positieve... wat goed dat je dit forum hebt gevonden en vragen stelt voordat je met drugs gaat experimenteren. Er zijn volgens mij genoeg mensen die maar wat aanklooien en nooit vragen stellen! Even los hiervan lijkt het met uitermate onverstandig om LSD, MDMA, Keta en wiet te gaan combineren terwijl je geen ervaring hebt met Keta en LSD en amper ervaring hebt met MDMA. De enige ervaring die je met MDMA hebt is er een van onverstandig bijdoseren en een veel te hoge uiteindelijke dosering.

Dit zijn voor mij allemaal rode vlaggen voor onverstandig gebruik. Ik weet niet of dit in je persoonlijkheid zit of dat je gewoon nog heel jong bent. Maar in beide gevallen wil ik je waarschuwen om zo ongeduldig en respectloos om te gaan met drugs.

Als je dan toch zo nodig wilt experimenteren, wat ik op zich goed begrijp, doe het dan verstandig en doe gewoon 1 drug tegelijk. Een LSD trip kan ook in een normale dosis (100ug) al een fantastische ervaring zijn en je kunt later altijd hoger doseren.

Natuurlijk kan het dat je hier over 2 weken komt met een verhaal dat je vrolijk Keta, LSD, M en wiet hebt gecombineerd en het feest van je leven had. Dan zeg je waarschijnlijk "zie je wel het is allemaal goed gegaan". Dat is precies wat mijn dochter ook zei toen ze zonder te kijken de straat over rende. Dit soort shit kan echt vervelend worden en fout gaan.

Doe gewoon verstandig en begin met een half zegeltje of als je een bikkel wilt zijn 3/4 zegeltje en neem er na afloop (als het bijna uitgewerkt is) een lekker jointje bij. Minder risico's en waarschijnlijk een mooiere ervaring. En als ik het zo hoor heb je nog genoeg jaartjes in het vooruitzicht om wat riskanter te experimenteren!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
anoniem12345678 zei:
Zo zet ik het hier neer idd, maar dat "Helemaal los" bedoel ik helemaal niet op zon manier, gewoon dat ik dit weekend gewoon echt zo leuk mogelijk wil maken, en daarbij even niet zoveel geef om daarna brak zijn, of dat het me mentaal uitput, ik ben jong en kan dat echt wel hebben.
Klik om te vergroten...
Zoals door anderen gezegd is brak zijn naderhand niet het probleem. Als het dat was, waren we hier niet zo over doorgegaan.

Je begrijpt niet wat een psychedelische ervaring is en dat is oké want hoe kun je dat ook weten. Ik wil je daar dan ook helemaal niet over veroordelen. Maar zo'n instelling van 'ik ben jong en kan echt wel wat hebben' is gek genoeg iets wat je dus niet gaat helpen tijdens een trip, maar juist tegenwerken. Dit zul je straks begrijpen wanneer je wat ervaring hebt met trippen.

anoniem12345678 zei:
Daarnaast zie ik zelf volledig in dat de manier waarop ik toen XTC heb gebruikt, dom, ondoordacht was en dat ik dat ook niet zo had gewild, "als een idioot redosen" bedoel ik niet als een ding om stoer mee te doen of wat dan ook, echt letterlijk zoals ik het zeg, dat ik toen domme keuzes heb gemaakt en me echt als een idioot gedragen heb
Klik om te vergroten...
Oké ik wil ook niet beweren dat je dat zei om stoer te doen of zo. Ik zie alleen verscheidene dingen die erop wijzen dat je het allemaal wat lijkt te onderschatten, verder niet. Dat ik dat aanhaalde was omdat je dus in dat moment zelf onverstandige beslissingen nam. Excuses als het teveel overkwam als een aanval of oordeel, dat was niet mijn bedoeling.
a
anoniem12345678Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik begrijp je helemaal, en weet ook echt wel van mezelf dat ik overmoedig kan worden/dingen kan onderschatten, en dat ik af en toe ook echt wel geremd moet worden, gelukkig heb ik daar ook echt hele goede vrienden voor (Die geen drugs gebruiken, maar er wel enigzins respect voor kunnen opbrengen en aan wie ik alles wat ik doe vertel en er mee over heb)

Aan de andere kant, mijn plannen zijn idd miss een beetje overmoedig, en ik wil het misschien allemaal een beetje te snel, maar ik doe echt niks zonder daar echt heel goed over na te denken, ik heb nu al ik weet niet hoeveel uren aan research rondom deze drugs achter de rug, zit in heel veel drugs discords waar ik naast gewoon erover praten ook gewoon heel snel alle kleine vragen die in me opkomen kan stellen aan mensen met veel ervaring,

En je kan zeggen wat je wilt, maar ik ben er van overtuigd dat dit soort nachtjes (goed voorbereid, in hoeverre dat kan weten waar je aan begint, LSD nemen, later kijken of je de XTC nog wilt want zo is het echt, het gaat er puur om dat we dat willen doen als we ons daar nog in staat toe voelen, na de LSD peak dus, hetzelfde gelt voor de keta) een heel stuk veiliger zijn dan maar gewoon een keertje een normale dosis LSD nemen, zonder echt research te hebben gedaan, in een verre van optimale setting en waarsch met heel veel wiet
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Oké, nou in ieder geval goed dat je van jezelf weet dat je overmoedig kan raken en dat je wel veel onderzoek doet.

En dan maar goed luisteren naar jezelf ja. Niet zomaar drugs nemen na je LSD trip omdat dat het plan was. Peer pressure kan dan ook meespelen.

In ieder geval veel plezier met wat jullie dan ook gaan doen over 3 weken. En ben erg benieuwd naar een eventueel report over je LSD ervaring dan!
a
anoniem12345678Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ohh, daar ben ik heel simpel in, peer pressure doet me echt heel weinig, ben er ook heel duidelijk in geweest dat als er op wat voor manier dan ook word geprobeerd iemand over te halen ik er heel snel klaar mee ben en t voor mij niet meer hoeft!

Om dat soort dingen te voorkomen: Zei willen graag blowen voor de trip en hoeveel ik ze ook aanraad te wachten tot je iig op je piek zit, k kan ze natuurlijk niet dwingen, dus hebben we afgesproken dat zei van te voren blowen, en ik op dat moment een lijntje keta neem zodat ik iig weet hoe t voelt, voordat ik t ga mengen met XTC,
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik snap echt niet waarom je voor je eerste x meteen "all in" wilt gaan en niet gewoon onze raad opvolgt? Je hebt nog een heel leven voor je en dus nog genoeg weekenden om dan toch nog een x "all in" te gaan. Ik begrijp je wel hoor met al die trip reports die goed gaan op nog veel hogere dosissen. Maar dat zijn mensen die al vele malen in trip land zijn geweest en vergeet niet dat bij de gevallen waar het fout gaat, er relatief minder over gesproken wordt.

Ik had eens iemand kennis laten maken met paddo's omdat hij dat zo graag wilde. Hij (A) wist dat het wijs was om een ervaren persoon er bij te hebben en kwam daardoor bij mij terecht. (beetje via via want ik kon zijn broer redelijk goed) We waren met zijn vieren. Ik, een zeer goede ervaren vriend van mij en A met zijn broer. Het leek mij namelijk wijs om een vertrouwd persoon voor A er bij te hebben, zijn broer dus.
Ik gaf ieder net even meer dan 2 gr wat dus nog geen volledige dosis is. Ik doseerde laag want ik vond A en zijn broer maar een beetje van die "stoer doen" mensen. Ondanks ze vroegen waarom ze zo weinig kregen want 3 gr is toch een gewone hele dosis??? Nou, hij heeft het geweten hoor. Na 2 uur raakte A in paniek en als iemand dan zo ver is, is dat moeilijk te stoppen tijdens de trip. Vooral voor "stoer doen" mensen. Niet dat ik denk dat jij zo'n zelfde soort persoon bent hoor:)
Natuurlijk stelde ik hem hier en daar gerust en zei dat het vanzelf weer over gaat. Gaf wat fruit en we starte een leuke animatie om de aandacht een beetje af te leiden. Hier heeft hij het nog steeds over trouwens als hij me ziet en bedankt me nog steeds voor de steun die hij van mij ervoer tijdens zijn paniek. Maar voor hem dus nooit meer. Het zou zonde voor jou zijn als het zelfde gaat ervaren.

En lees deze nog een keer van @Eik
"Natuurlijk kan het dat je hier over 2 weken komt met een verhaal dat je vrolijk Keta, LSD, M en wiet hebt gecombineerd en het feest van je leven had. Dan zeg je waarschijnlijk "zie je wel het is allemaal goed gegaan". Dat is precies wat mijn dochter ook zei toen ze zonder te kijken de straat over rende. Dit soort shit kan echt vervelend worden en fout gaan."

Erg mooi verwoord.
a
anoniem12345678Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Maar we gaan dus helemaal geen hoge dosissen doen? 120ug lijkt me gewoon een hele normale dosis, en de MDMA doen we alleen na de piek als we daar nog voor voelen, ik zie heel weinig redenen waarom dat niet goed zou gaan........
B
BeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Er staan best wat redenen in het topic :)
a
anoniem12345678Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Naja, het zijn wel allemaal redenen die best wel goed kunnen worden voorkomen door goed na te denken op de avond, en ik vind zelf dat je het er af en toe ook wel van mag nemen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."