Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLaatste keer lsd

Laatste keer lsd

32 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
N
NomisLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo ik ben een man van 31 jaar en ik heb in verleden zowat alles geprobeerd dat ik wou proberen. Nu ben ik ouder geworden en ben ik met alles al een tijd gestopt. Twee keer per jaar ga ik nog uit en dan gaat er wel eens een snoepje of een sleutel in maar daar stopt het dan ook. Ik ben ook niet van plan om nog veel te gaan experimenteren. Wat ik wel nog eens zou willen doen voor ik vader word is nog 1 keer lsd. Ik heb zo’n 15 a 20 keer getript van lsd in mijn jongere jaren nooit een nare ervaring gehad of bad trip ofzo.

Nu moet ik wel bekennen dat ik de laatste jaren soms last heb van paniek aanvallen. Ze komen uit het niets en ik heb hier al van alles aan proberen doen zonder positief resultaat maar dat ter zijde. De ervaringen die ik met lsd gehad heb waren steeds positief, het enige nadeel is dat ik niet kan stoppen met lachen op lsd. Nu heb ik hier nog eentje liggen die enkele jaren oud is maar steeds tussen een boek heeft gezeten. Ik vraag me af als het wel verstandig is om het nog 1 keer te gaan doen met die paniek aanvallen.

In eerste instantie denk ik dat lsd niet perse een paniek aanval zal uitlokken maar toch ben ik een beetje bang dat het uitgerekend op dat moment prijs zou zijn. Misschien kan het me zelf effe terug uit de paniek weg trekken want ik herinner me dat ik steeds zeer kalm was tijdens en na een trip. Ik kon altijd alles zeer goed relativeren tijdens een trip en ik werd iedere keer weg geblazen van de prachtige visuals die lsd opwekken. Dus eigenlijk is mijn vraag zijn er mensen die af en toe een paniek aanval hebben die het nog riskeren om een kartonnetje op de tong te leggen?

Het is inmiddels al 3 jaar geleden dat ik getript heb van lsd. Of zou ik meer baat hebben bij een gecontroleerde ayuasca trip in groep? Dat laatste lijkt me nogal omslachtig om in groep te gaan trippen al heeft dmt altijd tot mijn verbeelding gesproken. Wat zouden jullie doen als laatste trip? Ik wil het nu nog doen omdat ik als ik vader ben niet onder invloed op mijn kind wil passen! Dat gaat namelijk niet en iedere gezonde mens zal dit wel weten en beseffen.

Ik heb altijd voor mezelf gezegd het moment dat mijn vriendin zwanger is dan trip ik voor de laatste keer. Nu is dat moment aangebroken en ik ben voorzichtig aan het tasten wat mijn laatste trip ervaring kan zijn. Als ik denk aan de paniek aanvallen dan denk ik als ik nu lsd neem of niet de kans dat een aanval plaats vind is er altijd. Het leuke aan lsd is dat je het thuis lekker in de warme zetel met een film op de tv kunt uitzitten. Ayuasca ceremonies zijn in zo’n rare setting naar mijn gevoel. Ik wil ook niet continu aangesproken worden tijdens mijn laatste trip. Het is een beetje een rare vraag want ik besef ook dat alleen ik kan weten of voelen als de trip me zal bevallen.

Ergens speelt er ook mee dat ik liever niet trip waar mijn vriendin bij is ze begrijpt echter niet wat dat inhoudt. De laatste keer dat ik getript had was ze steeds aan het zagen waarom ik zoveel moest lachen lol. Ze dacht waarschijnlijk dat ik haar aan het uitlachen was wat totaal niet zo was. Daarop heb ik het dan ook nooit meer gedaan omdat ik mijn vriendin niet wou teleurstellen. Ik denk dat ik gewoon eerlijk ga zeggen de avond van de trip, nu eet ik een tripje en ik zal waarschijnlijk veel moeten lachen. Ah ja eerlijkheid is belangrijk ik mijn relatie. Ze zal er niet op staan wachten maar mijn gevoel zegt dat ik het nog eens mag doen! Ik ben namelijk geen junk dat zal ze wel verstaan. Ik denk om er gewoon voor te gaan! Het leven is te kort om lang te twijfelen 🤔. Ik zie al uit naar de ervaring😛. 3 jaar geleden dat ik visueel gehallucineerd heb. 🤞🤞🤞
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lastig...

Komen die paniekaanvallen zomaar uit het niets of zijn er al bepaalde tekenen? Hoe vaak komen die aanvallen voor? En wat doe je eraan om daar uit te komen? (Of lukt dat niet?) En die paniekaanvallen ontstonden dus pas nadat je al gestopt was met gebruik van psychedelica? (Sorry voor alle vragen, ik ben wel benieuwd)

Het zou natuurlijk wel erg bitter zijn als je laatste trip helemaal verkeerd zou gaan hierdoor. Ik denk dat als zo'n paniekaanval zou opkomen tijdens een trip, dat je er dan nog een stuk meer weerloos tegen bent. Immers, je bent tijdens een trip veel vatbaarder voor impulsen en gedachten. Een kleine negatieve gedachte kan al een gedachtepatroon van negativiteit inzetten, laat staan wat een paniekaanval kan veroorzaken...

Eerlijk gezegd vind ik het niet verstandig om te gaan trippen met dit risico. LSD is ook nog eens een vrij langwerkend psychedelicum, dus heb je lange tijd kans dat er iets voorvalt. Jij weet zo te lezen ook niet wat het is om echt bad te gaan. Dat is natuurlijk mooi aan de ene kant, maar als je dat wel wist zou je het nu waarschijnlijk echt niet overwegen om te gaan trippen onder deze omstandigheden. Stel je een paniekaanval x10 (of meer) voor + corresponderende visuals en mindfucks door het tripmiddel.

Een goede stelregel om te gaan trippen of niet, vind ik om te zien of er enige twijfel is. Is die er, dan simpelweg niet gaan trippen.

Je kunt ook altijd nog uitkijken naar het moment dat al je kinderen uit huis zijn. :sweatsmile: Wat is dat tegenwoordig, kleine 30 jaar? :sweatsmile: Of de kinderen naar opa en oma brengen voor een weekend en dan je vrouw introduceren aan LSD ergens in een mooi resort. :wink: Er zijn mensen op het forum die iets dergelijks hebben gedaan.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi @Nomis , welkom op het forum!

Net als @Mindless denk ik dat je een extra risico loopt op een negatieve ervaring als je de
laatste tijd soms last hebt van paniekaanvallen in nuchtere toestand. Een trip versterkt emoties enorm. Dit kan, ook in jouw geval, enorm goed uitvallen maar dus ook heel slecht.

Net lijkt me inderdaad heel logisch dat je niet gaat trippen in het bijzijn van je kind en al helemaal niet als je op dat moment verantwoordelijk bent voor je kind. Dat is gewoon niet verantwoord. Maar als vader kan ik je vertellen dat er waarschijnlijk ook best momentjes gaan komen dat je even alleen Of samen met je vrouw bent. Volgens mij is het best mogelijk om verantwoord drugsgebruik te combineren met je rol als vader.

Als vader van twee met een drukke baan kan ik niet heel vaak trippen maar ik probeer daar toch 2 a drie keer per jaar tijd voor te maken. Mijn kinderen hebben dan ook weer een vrolijke vader als ze terugkomen van opa en oma 😉

Kortom, ik zou bij twijfel over je gemoedstoestand nog even wachten. Ook als vader kun je best nog een keertje trippen.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben ook vader en vind dat je prima kunt gebruiken, maar het ligt er natuurlijk wel aan wat, hoevaak en uiteraard niet als de kinderen thuis zijn. Juist LSD is een van de meest veilige drugs dus ik zie niet in waarom je dat niet meer zou kunnen doen als je vader bent? Stop je dan ook met alcohol, tabak en caffeine? Mocht je die gebruiken (tabak zou ik sowieso mee stoppen) .

Net als @Eik gebruiken mijn vrouw en ik regelmatig samen. Met kinderen en werk is dat niet iedere week maar eens in de 1,5 a 3 maanden. Het verdiept onze relatie juist enorm en naar mijn idee is er niets mooiers dan drugs samen doen met je eigen liefde, ook of misschien wel juist als je al heel lang samen bent en samen heel wat meegemaakt en opgebouwd hebt.

Overigens denk ik dat je er veel te veel mee bezig bent. Doe gewoon een keer een lage dosis en maak je niet druk of het de laatste keer is of niet. Mocht je in de toekomst nog eens de behoefte hebben dan zie je dan wel wat je doet. Nu er in gaan met de gedachte dat je de laatste keer ooit is schept vet hoge verwachtingen waardoor de kans op teleurstelling en andere negativiteit alleen maar toeneemt.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Eik zei:
Maar als vader kan ik je vertellen dat er waarschijnlijk ook best momentjes gaan komen dat je even alleen Of samen met je vrouw bent. Volgens mij is het best mogelijk om verantwoord drugsgebruik te combineren met je rol als vader.
Klik om te vergroten...

Precies 😉 het leven is niet opeens afgelopen als je kinderen krijgt! Ja ok, er verandert een hoop en het is even wennen, maar je leert bijzonder goed plannen.
En een ouder, die af en toe iets voor zichzelf doet, is een gelukkige en ontspannen ouder! Uiterraard geen gebruik waar de kinderen bij zijn.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Je schrijft dat je vriendin het niet helemaal begrijpt dat trippen. Begrijp ik het goed dat ze niet mee wil doen? Vind ze het dan misschien goed als je alleen of met een tripmaatje gaat trippen? Ik zou het persoonlijk niet fijn vinden om te trippen met een nuchter iemand die me 'observeert' en geen idee heeft wat je beleeft op dat moment.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik wil niemand overtuigen om gevaarlijke dingen te doen, maar wil wel eens zeggen dat een van mijn vriendinnen vroeger meermaals dagelijks een paniekaanval kreeg, en sinds een bepaalde truffeltrip enkele maanden geleden is het weg. Ze heeft geen meer gehad sindsdien.

Denk ook dat het handig kan zijn om te bedenken of de paniekaanvallen op bepaalde momenten voorkomen of net niet. Bv als je in gezelschap bent dan niet. In dat geval kan trippen in gezelschap bv veel veiliger zijn dan alleen in je zetel.

Is maar een idee, let wel dat ik NIETS ken over het onderwerp.
N
NomisLid
01-01-2024, 00:00
#8
Allemaal bedankt voor jullie snelle reacties! Meestal komen die paniek aanvallen uit het niets maar waarschijnlijk ben ik dan wel onbewust met dingen bezig. Soms komen ze ook bij een traumatische gebeurtenis zoals de dood van mijn kat of bijvoorbeeld bij een conflict met andere mensen. Ik trek me zeer veel aan waar een andere mens waarschijnlijk niet op zouden denken.

Het gebeurt niet zodanig veel maar toch wel 1 keer in de twee maanden ofzo dat ik een serieuze paniek aanval doe! De paniek aanvallen zijn inderdaad pas gestart na de periode waarin ik wel eens psychedelica of andere drugs nam. In de periode dat ik meer experimenteerde had ik nog geen last van die aanvallen. Als ik een paniek aanval heb dan neem ik een alprazolam en dan adem ik in een kartonnen zak.ik neem geen antidepressiva ofzo. Het is me ook een groot vraagteken wat het zou geven als ik op lsd zo’n aanval heb. Nu moet ik zeggen als ik dan nog eens drugs op heb wat zeer zelden gebeurt dan lokt dat niet direct paniek uit.

Ja ik zou kunnen wachten tot dat ik vader ben maar dat doe ik liever niet. Mijn vriendin is er van bewust dat ik een keer of twee drie in een jaar iets van drugs doe maar zij heeft nooit iets gebruikt. Dus ja als ik al wat neem op een feestje dan kom ik thuis en zit ik met mijn grote ogen naast de liefde van mijn leven maar daar is ze niet zo mee opgezet. De laatste keer dat ik lsd genomen heb heeft ze me uitdrukkelijk gezegd dat ze liever heeft dat ik dat niet meer doe. Waarschijnlijk omdat zij denkt dat ik dan volledig de controle kan verliezen. Voor iemand die nooit getript heeft en er tegen is moet dat inderdaad wel heftig klinken ook. Ik heb nooit een bad trip gehad dat is correct daarom wou ik het ook nog wel eens riskeren. Het is in mijn geval inhouden en heel af en toe eens los gaan maar daar heb ik ook vrede mee want aan ieder weekend onder invloed zitten daar heeft mijn psyche ook geen baat bij. Mocht ik het doen dan zou ik sowieso maar met een halve dosering beginnen.

Maar ik denk misschien dat het inderdaad beter is dat ik het uitlaat😒. Ah ja ik heb tijd genoeg gehad om te experimenteren misschien later van tijd toch maar eens een ayuasca ceremonie proberen. Iemand ervaring mee in België? Ik wou het nog eens gaan doen omdat ik nog weet van vroeger dat ik als herboren uit mijn trip kwam. Ik zou kunnen kiezen voor een minder lang werkend trip middel ook maar dan denk in dat mijn ervaring niet zal zijn zoals op lsd. Ik denk dat ik moeilijk iemand zal vinden die hier ervaring mee heeft. Dank aan iedereen voor de reactie
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nomis zei:
Als ik een paniek aanval heb dan neem ik een alprazolam en dan adem ik in een kartonnen zak.ik neem geen antidepressiva ofzo.
Klik om te vergroten...
Misschien een idee om nuchter met alleen ademhalingsoefeningen, mindfulness en meditatie om te leren gaan met je paniek. Je verwerkt niks als je elke keer je emoties onderdrukt met een benzo.

Nomis zei:
Het is me ook een groot vraagteken wat het zou geven als ik op lsd zo’n aanval heb.
Klik om te vergroten...
Waarschijnlijk paniek en angst die je je nu niet kunt voorstellen. Erger dan doodsangsten uitstaan. Wat het ook een reëel gevaar kan maken voor je leven, want fysieke dood kan op zo'n moment als een aantrekkelijke easy way out gezien worden. Tenminste, als je nog niet op het punt bent dat je inziet dat zelfs dat je niet gaat helpen. Maar wat ik er ook over zeg, een echte paniekaanval tijdens een stevige trip is waarschijnlijk veel erger dan je je kunt bedenken.

Nomis zei:
Dus ja als ik al wat neem op een feestje dan kom ik thuis en zit ik met mijn grote ogen naast de liefde van mijn leven maar daar is ze niet zo mee opgezet. De laatste keer dat ik lsd genomen heb heeft ze me uitdrukkelijk gezegd dat ze liever heeft dat ik dat niet meer doe. Waarschijnlijk omdat zij denkt dat ik dan volledig de controle kan verliezen. Voor iemand die nooit getript heeft en er tegen is moet dat inderdaad wel heftig klinken ook.
Klik om te vergroten...
Is het geen idee dan dat je vriendin zich er wat in inleest?

Ik vind het nogal makkelijk en bemoeierig om te zeggen dat je liever hebt dat iemand iets niet meer doet, zonder dat je je er een beetje in hebt verdiept. Ze is toch niet de baas over jou? Maar ja, misschien ben ik hier wat te fel over, want ik heb een vriend wiens vrouw ook denkt dat ze alles over hem kan bepalen en imo is hij vaak veel te onderdanig aan haar. Dus ik projecteer dat misschien wat teveel op jouw situatie. :sweatsmile:

Nomis zei:
Maar ik denk misschien dat het inderdaad beter is dat ik het uitlaat😒. Ah ja ik heb tijd genoeg gehad om te experimenteren misschien later van tijd toch maar eens een ayuasca ceremonie proberen.
Klik om te vergroten...
Waarom zou dit het einde moeten zijn van iets waar je blijkbaar heel erg interesse in hebt?

Waarom geven mannen zo vaak hun dingen op voor vrouwen. I don't get it :laughing: Je kunt toch nog je eigen dingen hebben? Laat een ander je niet vertellen wat je wel of niet mag doen... (Wederom, ik ben wat aan het projecteren hier :wink:)

Maar nogmaals, ik zou wel echt het trippen laten zolang je nog geregeld paniekaanvallen hebt. Maar ga dan wel bewust werken aan die angst, ipv het met drugs te onderdrukken. En wanneer je dan door die angst heen hebt gewerkt en mentale stabiliteit hebt hervonden, zou je imo best weer eens (voorzichtig) kunnen trippen. Maar leer jezelf aan hoe je met negatieve gevoelens en gedachten omgaat. Dat zijn cruciale skills om te hebben als je gaat trippen denk ik.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Als ik als vrouw mag spreken: ik sluit me volledig bij Mindless aan.

Niemand heeft het recht je iets te verbieden.
Als je er echt van iemand houdt, dan laat je diegene doen waar hij gelukkig van wordt, tenzij het hemzelf schade toebrengt. Zeker als je dit al wist van diegene toen je met hem een relatie begon.
Laat haar zich inderdaad inlezen en niet te snel oordelen.
Wat is er mis met een paar keer per jaar trippen.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Natozlato zei:
Als je er echt van iemand houdt, dan laat je diegene doen waar hij gelukkig van wordt, tenzij het hemzelf schade toebrengt.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat dit helaas het probleem is. Mensen over het algemeen geloven veel propaganda die ze gevoerd worden. Zelfs al zeg je ze dat het niet klopt, de hersenverbindingen die drugs met een negatieve emotie associëren zijn te sterk (cognitieve dissonantie). Daarom loop ik er ook niet mee te koop dat ik soms trip.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Afkeer voor drugs komt vrijwel altijd voort uit onwetendheid, verhalen, media of (wellicht de enige legitieme reden) een negatieve ervaring, zelf of bij iemand anders.

Ik raad je aan om eens samen met haar naar deze tedx talk te kijken en het we daarna rustig samen over te hebben.

N
NomisLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ga beginnen met zeggen dat ik het wel een beetje vreemd vind dat jullie allemaal lijken te denken dat mijn vriendin aan de drugs moet of haar moet inlezen in iets wat haar totaal niet interesseert. Ze weet wat ik allemaal al geprobeerd en gedaan heb qua drugs en ze laat me dan ook niet staan omdat ik heel af en toe eens iets van drugs doe. Ik denk net dat dat het mooie is aan mijn vriendin ze neemt me zoals ik ben en het feit dat ik wel eens iets gebruik neemt ze er “graag” bij.

Ik heb een lang pad afgelegd voor ik überhaupt een benzo in mijn smikkel stopte. Hier in België zijn ze niet zo snel met hè voorschrijven van benzo’s voor jonge volwassene. De waarheid is dat de dokters me maar al te graag aan de pillen zouden zien. Als het aan de dokters lag dan was ik nu verslaafd aan mirtazapine of fluoxetine en dat wil ik niet.

Ik begrijp dat jullie denken te weten dat mindfulness of mediteren kan helpen om van mijn angst af te komen maar dat is pure nonsens! Ik heb een weg afgelegd met 3 psychologen 2 psychiaters een kinesist voor ademahalingstherapie en verschillende boeken gelezen over paniek aanvallen maar dat heeft allemaal niet geholpen. als ik bijvoorbeeld zo’n boek lees dan begin ik angstig te komen voor zo’n paniek aanval te doen. Het heeft bij mij een beetje averechts effect al die therapie en die boeken! Hoe meer ik over angst praat hoe harder ik angst voel aanwezig zijn! Dus ja als ik een aanval heb dan moet ik een alprazolam nemen en als ik nog maar begin te denken over mijn ademhaling dan loopt het fout. Niet iedereen heeft baat bij die Buddhist bul****.

Begrijp me niet verkeerd voor jullie kan dat allemaal goed zijn dat dat helpt maar mocht mindfulness en meditatie echt de sleutel zijn tot kalmte dan had ik dat al lang ondervonden! Ah ik ben zelf nog zo naïef geweest en ik ben zelf naar India afgezakt om daar een beetje als een onnozelaar te zitten mediteren tussen een bende ego trippers maar voor mij is dat geen oplossing!

Nu zijn we wel serieus van het topic aan het we dwalen. Ik laat het gewoon voor wat het is en ga me er niet meer aan riskeren. Ik denk dat ik beter naar mijn vriendin luister dan naar wat er hier op dit forum word gezegd. Jah het is jammer maar zo zit mijn laatste trip er al op zonder hem onder de tong te leggen😂. Ik ga me wel een beetje bezig houden met mijn hobby! Toch bedankt voor de goede raad als ik het topic zo lees dan denk ik zelf dat ik gek zou zijn om het nog te gaan doen! Thx
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Aan de ene kant zeg je dat ze het liever niet heeft dat je nog lsd neemt en aan de andere kant accepteert ze je zoals je bent en neemt je gebruik 'er graag bij'. Ik heb nergens gezegd dat je vriendin ook aan de drugs moet??

Je komt hier om advies en onze mening vragen en dat krijg je. Vervolgens is het allemaal BS en wil je het niet horen. Luister dan lekker naar je vriendin en slik die alprazolam!
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nomis zei:
Ik ga beginnen met zeggen dat ik het wel een beetje vreemd vind dat jullie allemaal lijken te denken dat mijn vriendin aan de drugs moet of haar moet inlezen in iets wat haar totaal niet interesseert.
Klik om te vergroten...

Niemand zegt dat. Wat mensen zeggen is dat ze geen negatief waardeoordeel moet hebben over iets waar ze niets vanaf weet. Dat is een algemene stelling die overal op toepasbaar is, drugs of niet. Het is nonsens om te zeggen "drugs zijn slecht, heb liever dat je er vanaf blijft" als je niet eens weet of dat wel echt zo is.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nomis zei:
Ik ga beginnen met zeggen dat ik het wel een beetje vreemd vind dat jullie allemaal lijken te denken dat mijn vriendin aan de drugs moet of haar moet inlezen in iets wat haar totaal niet interesseert.
Klik om te vergroten...
Ik denk niet dat je vriendin aan de drugs moet, dat was maar een grapje.

Maar over het inlezen: Ik begon daarover omdat als iemand liever heeft dat iemand stopt met iets, dat diegene in mijn ogen dan op z'n minst zich even in zou kunnen lezen en zo een meer genuanceerd beeld krijgt over iets waar toch nog steeds een vrij groot stigma op rust.

Nomis zei:
Ze weet wat ik allemaal al geprobeerd en gedaan heb qua drugs en ze laat me dan ook niet staan omdat ik heel af en toe eens iets van drugs doe. Ik denk net dat dat het mooie is aan mijn vriendin ze neemt me zoals ik ben en het feit dat ik wel eens iets gebruik neemt ze er “graag” bij.
Klik om te vergroten...
Okee, dat is mooi. Je begrijpt dat communiceren via tekst wat gelimiteerd is en dat ik je eerder zag schrijven dat je vriendin liever had dat je geen lsd gebruikt en dat ik daarop reageerde.

Nomis zei:
Ik heb een lang pad afgelegd voor ik überhaupt een benzo in mijn smikkel stopte. Hier in België zijn ze niet zo snel met hè voorschrijven van benzo’s voor jonge volwassene. De waarheid is dat de dokters me maar al te graag aan de pillen zouden zien. Als het aan de dokters lag dan was ik nu verslaafd aan mirtazapine of fluoxetine en dat wil ik niet.
Klik om te vergroten...
Okee, goed dat je daar tegenin ging.

Benzo's zijn echter nog steeds middelen die het probleem onderdrukken en niet beter maken, vaak juist slechter.

Nomis zei:
Ik begrijp dat jullie denken te weten dat mindfulness of mediteren kan helpen om van mijn angst af te komen maar dat is pure nonsens! Ik heb een weg afgelegd met 3 psychologen 2 psychiaters een kinesist voor ademahalingstherapie en verschillende boeken gelezen over paniek aanvallen maar dat heeft allemaal niet geholpen. als ik bijvoorbeeld zo’n boek lees dan begin ik angstig te komen voor zo’n paniek aanval te doen. Het heeft bij mij een beetje averechts effect al die therapie en die boeken! Hoe meer ik over angst praat hoe harder ik angst voel aanwezig zijn!
Klik om te vergroten...
Het is zeker geen pure nonsens.

Maar het werkt niet zoals veel andere dingen. Het maakt je niet instant-rustig, het haalt je angst niet weg op een directe manier. Maar het is een manier om te leren omgaan met je angst. Angst is er, maar angst vóór die angst kun je aan werken. Maar het is de lange termijn oplossing, het kost in de praktijk vaak heel veel inzet en tijd. Hoe dieper je mediteert, hoe meer je je angst aanvankelijk ook zult gaan voelen. Het is geen manier om je angst mee weg te drukken, maar juist een manier om jezelf ermee te confronteren. En dán, wanneer die confrontatie diep genoeg is, zal die angst op een fundamentele manier beginnen te verdwijnen.

Nomis zei:
Dus ja als ik een aanval heb dan moet ik een alprazolam nemen en als ik nog maar begin te denken over mijn ademhaling dan loopt het fout. Niet iedereen heeft baat bij die Buddhist bul****. Begrijp me niet verkeerd voor jullie kan dat allemaal goed zijn dat dat helpt maar mocht mindfulness en meditatie echt de sleutel zijn tot kalmte dan had ik dat al lang ondervonden! Ah ik ben zelf nog zo naïef geweest en ik ben zelf naar India afgezakt om daar een beetje als een onnozelaar te zitten mediteren tussen een bende ego trippers maar voor mij is dat geen oplossing! Nu zijn we wel serieus van het topic aan het we dwalen. Ik laat het gewoon voor wat het is en ga me er niet meer aan riskeren. Ik denk dat ik beter naar mijn vriendin luister dan naar wat er hier op dit forum word gezegd. Jah het is jammer maar zo zit mijn laatste trip er al op zonder hem onder de tong te leggen😂. Ik ga me wel een beetje bezig houden met mijn hobby! Toch bedankt voor de goede raad als ik het topic zo lees dan denk ik zelf dat ik gek zou zijn om het nog te gaan doen! Thx
Klik om te vergroten...
Misschien is het het beste dat je het niet meer doet nee. Trippen met zo'n grote weerstand is nooit een goed idee en het risico op een paniekaanval tijdens een trip is gewoon te groot en het niet waard.

Je kunt een leven lang proberen te mediteren, maar zolang je in weerstand blijft tegen je pijn of angst, heb je wellicht nog geen moment echt gemediteerd. Ik zou het alleen nooit helemaal afschrijven als iets dat je nooit zal kunnen helpen. De frustratie over het tot nu toe niet werken ervan is begrijpelijk, maar een harde negatieve conclusie erover maken, daar heb je echt alleen jezelf maar mee. Uiteindelijk zul je toch de confrontatie moeten aangaan met je angst en dan is het fijn om te weten dat er methoden zijn om dat te doen. Het blijft altijd aanwezig als optie. :)

Het was maar welgemeend advies hè.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nomis zei:
Mijn vriendin is er van bewust dat ik een keer of twee drie in een jaar iets van drugs doe maar zij heeft nooit iets gebruikt. Dus ja als ik al wat neem op een feestje dan kom ik thuis en zit ik met mijn grote ogen naast de liefde van mijn leven maar daar is ze niet zo mee opgezet. De laatste keer dat ik lsd genomen heb heeft ze me uitdrukkelijk gezegd dat ze liever heeft dat ik dat niet meer doe.
Klik om te vergroten...

Veel mensen hebben een oordeel over drugs zonder zich er in verdiept te hebben, laat staan ervaring.

Nomis zei:
Ik ga beginnen met zeggen dat ik het wel een beetje vreemd vind dat jullie allemaal lijken te denken dat mijn vriendin aan de drugs moet of haar moet inlezen in iets wat haar totaal niet interesseert.
Klik om te vergroten...

Iets voor elkaar over hebben heet dat, zodat je elkaar beter begrijpt. Ik zie niemand zeggen dat ze aan de drugs moet. Alleen dat er ook na kinderen prima drugs gebruik mogelijk is, zelfs samen. Maar een video kijken van 10 minuten is blijkbaar al te veel gevraagd.

Nomis zei:
Ik denk net dat dat het mooie is aan mijn vriendin ze neemt me zoals ik ben en het feit dat ik wel eens iets gebruik neemt ze er “graag” bij.
Klik om te vergroten...

Uhhh maar ze vraagt je toch nadrukkelijk het niet meer te doen? Je spreekt jezelf tegen.

Nomis zei:
Ik denk dat ik beter naar mijn vriendin luister dan naar wat er hier op dit forum word gezegd.
Klik om te vergroten...

OK doei ga maar lekker met je vriendin op de bank zitten dan :handwaving:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik krijg bij het lezen van deze discussie het gevoel dat TS misschien op een ander antwoord gehoopt had dan hier door alle (verstandige) reageerders wordt gegeven.

‘Ik denk erover om er gewoon voor te gaan, het leven is te kort om te twijfelen, ik zie er al naar uit.’

De beslissing was in je hoofd misschien al min of meer genomen? Maar je had gedacht hier iets meer aanmoediging te vinden in plaats van het tegendeel - de nodige kanttekeningen? Correct me if I’m wrong.

Ik ben het eens met vrijwel alle reacties die hierboven zijn gegeven. Maar uiteindelijk ben jij zelf degene die kiest. Gevoeligheid voor paniekaanvallen hoeft niet perse een reden te zijn om niet te trippen, maar feit is wel dat het de risico’s vergroot en dat is iets om serieus rekening mee te houden.

Zelf ben ik het afgelopen jaar depressief geweest (waarbij ik ook een enkele keer een paniekaanval heb gehad) en in de ‘staart’ van de depressie, m.a.w. toen het ergste eraf was en ik het wel weer voorzichtig aandurfde, heb ik een paar keer getript. Dit zou me waarschijnlijk in de context ook afgeraden zijn door sommigen. Ik heb het toch gedaan omdat mijn intuïtie zei dat ik me wel zou redden. Uiteraard waren dat dus ook wel trips waarin moeilijke momenten de revue passeerden, maar ik had er geen spijt van achteraf. Het had ook anders kunnen aflopen, maar ja, in die zin blijft trippen altijd een soort gok.

Ik zou zeggen: doe niet zomaar alles af als ‘bullshit’, neem de goedbedoelde raad die in dit topic wordt gegeven ter harte, maar volg je eigen hart en hoofd. Wij kennen jou tenslotte niet persoonlijk, we kunnen alleen afgaan op wat je hier plaatst.

Oh, en van harte met het aankomende vaderschap natuurlijk. :)
N
NomisLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik wil nog eens zeggen dat ik het wel zeer sympathiek vind dat jullie gereageerd hebben. Al besef ik nu dat ik geen antwoord zal vinden op een forum zoals dit. Nu iedereen heeft een andere kijk op drugs. Zoals ik eerder vermelde weet mijn vriendin van alles wat ik ooit gebruikte. @Chillax wat ben jij bot! Doei ga maar lekker op de bank zitten naast je vriendin🤨. Ja ze heeft uitdrukkelijk gevraagd om het niet meer te doen maar ze zet me toch niet aan de kant als ik wel eens de mist inga!? Mijn vriendin heeft zeer veel voor me over maar ze heeft gewoon niet graag dat ik trip. Ik denk dat veel mensen hier graag hun eigen realiteit creëren en mensen manipuleren om drugs te gaan gebruiken en dat vind ik compleet fout! Zoals ik aangaf eerder kan ik niet stoppen met lachen op lsd en ik kan begrijpen dat dit voor een nuchter iemand zeer vreemd is. Het was te verwachten dat sommige mensen gingen denken dat ze mijn paniek aanvallen kunnen begrijpen of oplossen. Ik zal het alvast niet aan mijn hart laten komen en gewoon het zegeltje in de vuilnisbak deponeren. @Roze Olifant dank u 😊.de beslissing was nog niet gemaakt toen ik dit topic starte al zag ik er inderdaad wel naar uit (het zat ook al jaren in mijn achterhoofd). Ik vind het niet erg dat mensen zeggen dat ik het beter niet doe want daar hebben ze volledig gelijk in. Voor de duidelijkheid mijn vraag was niet wat ik kan doen tegen paniek aanvallen of tegen een vriendin die niets van drugs doet. maar eerder als er iemand is met mijn problematiek die wel nog durft te trippen? Maar ik blijf het raar vinden dat jullie denken dat een zeer nuchter en vrolijk persoon zich moet inlezen in psychedelische drugs. En ik ben niet depressief dat wil ik nog eens zeggen. Ik zie de kleine dingen in dit prachtige universum als een kans om te groeien en hopelijk ooit eens uit die paniek aanvallen te geraken. Sommige mensen zouden beter hun mindfulness skills gebruiken om correct te reageren😅. Nu ja het was een beetje een dwaze vraag van mij. Nu ga ik een beetje op de bank zitten naast mijn prachtige nuchtere vriendin.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nomis zei:
Ik denk dat veel mensen hier graag hun eigen realiteit creëren en mensen manipuleren om drugs te gaan gebruiken en dat vind ik compleet fout!
Klik om te vergroten...
Nomis zei:
Maar ik blijf het raar vinden dat jullie denken dat een zeer nuchter en vrolijk persoon zich moet inlezen in psychedelische drugs.
Klik om te vergroten...

Nu valt mijn frank. Je vindt onze reacties raar... omdat je zélf drugs niet snapt.
Want als dit de vibe is die je krijgt van onze berichten. Als dat is hoe je onze berichten interpreteert, snap je het duidelijk zelf niet.
Gezien jij in je eerste post zei dat je LSD enzo gedaan hebt, gingen wij er verkeerdelijk van uit dat jij geïnformeerder was dan de gemiddelde persoon die in de "drugs = slecht" bubbel leeft. Maar je zit er zelf in en ziet drugs nemen als zondigen. Jij denkt dat wij in een bubbel zitten. Vandaar de communicatiefout.
Ik vrees echter dat we je niet gaan kunnen bereiken (niet dat dat per se moet, maar sommige beschuldigingen die je gooit naar ons slaan op niets).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."