Ik doelde meer op het gaan trippen om stiekem eigenlijk te gaan vluchten van jezelf (je angsten en problemen) en dat kan ook met zo'n mini dosering. Zelfs met een micro-dosering. Uiteindelijk wil je je niet voelen zoals je je voelt.Wat @Neo-Shulginist en @Mindless zeggen klopt zeker, maar je hoeft helemaal niet meteen een hoge trip dosis te nemen. Als je een lage dosis neemt, net meer dan een Micro dose dus pak hem beet 40ug, dan ervaar je wel de verhoogde waardering en inzicht, maar ben je nog erg helder. Ik denk dat dat beter is dan een echte trip dosis als je depressief bent en dit wilt aftasten. Met Micro dosering melden mensen ook een stemming die opgewekter is.
Maar mijn idee is LSD op drie manieren te gebruiken;
Micro dose met weinig verandering van je bewustzijn. Goed als moodlift, maar geeft waarschijnlijk geen blijvende effecten zoals inzichten. Mensen hebben niet door dat je wat op hebt.
Mini dose (35 - 55ug) met weldegelijk verandering van je bewustzijn, verhoogde zintuigen, net tegen trippen aan. Hier kun je ook zeker al inzichten krijgen. Hierbij zit er al best wat verschil tussen 35ug en 65ug. bij 50ug begin ik al redelijk vaag en onder invloed te raken maar echt trippen is het ook weer niet.
Echt trippen (60ug+). Dit lijkt mij minder geschikt als je niet lekker in je vel zit.
Inzichten krijgen ben ik wat sceptisch over geworden. Het is altijd mooi natuurlijk en het kán blijvende invloed op je hebben. Maar belangrijker is de frequentie waar je van jezelf op zit. In wat meer normalere taal: hoe happy je van jezelf bent. Anders kan het mogelijk iets intellectueels worden. Dan wordt het een soort verzamelen van inzichten uit trips, zonder op diezelfde frequentie te zitten toen je de originele inzichten had tijdens de tripervaring. Hier geldt het "beware of unearned wisdom" sterk denk ik.
Mooie afbeelding!helemaal mee eens, content zijn is de basis, om het zo maar te nomen. Maar door middel van leuke activiteiten is het goed mogenlijk om naar 1joy enz
te komen. Is dat afgelopen zak je werr terug naar content.
Ik vind de uitspraak "Happiness is peace in motion, peace is happiness at rest." hier ook erg passend.
Vreugde keert inderdaad weer terug naar zijn oorspronkelijke staat van vrede/contentheid. Je kunt niet altijd uitzinnig gelukkig zijn. Zelf denk ik wel dat liefde beter niet als een emotie gezien moet worden. Liefde is altijd al aanwezig als dat wat het mogelijk maakt om content te zijn in élke situatie. Wat Osho zei over liefde:
"The greatest miracle in life is love, and it is the greatest mystery also; greater than life itself, because love is the very essence for which life exists.
Love is the source, and love is the end also. So one who misses love misses all.
But don’t misunderstand love as an emotion – it is not. Love is not an emotion, is not a feeling. Love is the subtlest energy; subtler than electricity. The very substratum of all energies is love.
It manifests in many ways. First try to understand love, then the other treasures will be easy to understand."