Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD wat evaringsverhalen gevraagd, ter lering en voorpret :)

LSD wat evaringsverhalen gevraagd, ter lering en voorpret :)

40 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mensen denken vaak dat die visuals het 'doel' zijn van een trip maar dat is helemaal niet zo. Ze zijn eerder een soort bijverschijnsel.
M

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
Mindless
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Je zou eens bijvoorbeeld 100ug 1P-LSD of ALD-52 zegels kunnen halen. Dan weet je hoe 100ug LSD hoort te voelen.
P
Pace LeyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
LSD is lang niet altijd heftig. Soms is het ook subtiel aanwezig. Maar dat kan echt nog alle kanten op hoor.

Dat klusjes leuk worden is heel herkenbaar!

In ieder geval, geniet ervan!
Klik om te vergroten...

Maar komt het vaker voor dat iemand helemaal geen hallucinaties of sterke Visuals krijgt? Ik ervaar visueel wel leuke effecten maar het blijft subtiel, als een andere interpretatie van de werkelijkheid. Ik heb om 11 uur vanmorgen 1 zegel 1cP-LSD genomen. Maar ik ga niet bij nemen, want ik wil er morgen een normale dag van maken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Pace Ley zei:
Maar komt het vaker voor dat iemand helemaal geen hallucinaties of sterke Visuals krijgt? Ik ervaar visueel wel leuke effecten maar het blijft subtiel, als een andere interpretatie van de werkelijkheid. Ik heb om 11 uur vanmorgen 1 zegel 1cP-LSD genomen. Maar ik ga niet bij nemen, want ik wil er morgen een normale dag van maken.
Klik om te vergroten...
Ja hoor, dat heb ik best vaak op 100 ug.

Met hogere doseringen heb je vaak wel veel sterkere visuals. Lagere/normale doseringen als 100 ug kunnen ook erg visueel zijn, maar hoeft niet per se...

Bijnemen heeft sowieso weinig zin, je hebt tolerantie opgebouwd. Verspil je LSD niet.
P
Pace LeyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja ik weet van de tolerantie, ik ga volgende keer ook niet meer gebruiken, want misschien is de volgende trip ook weer heel anders.

Ik weet in ieder geval wel waar ik lekker op schoonmaak. Mijn huis is normaal heel rommelig en ik zie altijd enorm tegen schoonmaken op. Maar het is nu heerlijk om met water te spelen. Heb ervan genoten.
Ik ga straks wel een jointje draaien en kijken of ik in de muziek kan komen.
P
Pace LeyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Haha that's right!

Mn gitaar is wel een beetje beteuterd, ik wil alleen maar met water spelen haha
P
Pace LeyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik had me overigens voorgesteld dat ik me ook bewelmd of anders zou voelen, maar het doet echt helemaal niets met mijn functioneren.
Net kwam een goede vriend onverwachts even langs maar die had helemaal niet door dat ik in een trip zit.

Kwatzakottel zei:
Mensen denken vaak dat die visuals het 'doel' zijn van een trip maar dat is helemaal niet zo. Ze zijn eerder een soort bijverschijnsel.
Klik om te vergroten...
Dat snap ik nu ook, de schoonheid zit t meer in de dingen die er al zijn. Die HD bril is wel gaaf hoor, ik heb echt zin om dit verder te gaan ontdekken!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Pace Ley zei:
Ik had me overigens voorgesteld dat ik me ook bewelmd of anders zou voelen, maar het doet echt helemaal niets met mijn functioneren.
Net kwam een goede vriend onverwachts even langs maar die had helemaal niet door dat ik in een trip zit.


Dat snap ik nu ook, de schoonheid zit t meer in de dingen die er al zijn. Die HD bril is wel gaaf hoor, ik heb echt zin om dit verder te gaan ontdekken!
Klik om te vergroten...

Net even dit topic bijgelezen, kan natuurlijk weer voor geen meter slapen door de hitte. :’) LSD is geweldig. Fijn dat je eerste trip goed bevallen is! Ik vind het wel bijzonder dat het vrijwel niets met je functioneren deed en dat een vriend zelfs niet door had dat je iets gebruikt had. Ik heb zelf redelijk wat ervaring opgedaan met LSD, doseringen van laag tot medium tot hoger (~ 230 ug) en hoewel ik 100 ug mild vind, zou ik er denk ik niet normaal en onopvallend mee kunnen functioneren, laat staan ten opzichte van bezoek in dezelfde ruimte. Ik heb ooit toen ik LSD pas net aan het ontdekken was een minidosis genomen. Niet micro dus maar mini, zo’n 40 ug schat ik. En ik had de lengte van het effect (van zelfs zo’n lage dosis) onderschat. Mijn ouders kwamen op bezoek, een uur of 10 na inname, en ik voelde me nog steeds wat wazig en verward en heb voor de zekerheid gezegd dat ik migraine had gehad die ochtend. Ik dacht toch net niet helemaal zoals gebruikelijk over te komen.

LSD heeft zeker een vrij heldere/‘cleane’ headspace in vergelijking met sommige andere psychedelica, maar 100 ug zou voor mij toch al wel te waus/trippy zijn om mijn huis schoon te maken geloof ik. Nu moet ik wel zeggen, ik word sowieso niet snel lichamelijk actief onder invloed. Dus het zal wellicht ook mijn luie aard zijn. :wink: Ik weet dat er mensen zijn die bijvoorbeeld een stuk gaan fietsen tijdens een LSD-trip.

Ik ben benieuwd naar je volgende ervaring!
P
Pace LeyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja die schoonmaak woede kwam ook onverwacht! Ik ben normaal ook heel lui. Maar ik zag geen roze olifanten :wink: Na de piek van de trip heb ik ook een hele lange wandeling met de honden gemaakt. Heb ook nog met iemand staan praten op straat, dat voelde ook niet raar. Ik vind het ook onwijs leerzaam om jullie verhalen te lezen. Ik ben vannacht tripreports gelezen, veel dingen herken ik en sommigen ook niet.

Ik ben de hele nacht nog wakker geweest. Toen ik net bijna sliep werd ik ineens in een hele rare sfeer me weer bewust en zag ineens allemaal flitslichten door mn kamer. Ik schrok een beetje - 13 uur na inname en helemaal nuchter en dan nu flashbacks? Die voelden net iets tè realistisch. Maar nee, de stroom was uit gevallen en de flitslichten waren buren die met zaklampen op straat gingen staan zwaaien. Ik moest er wel om lachen, hoe toevallig...
De rest van de nacht heb ik alleen maar wakker gelegen en muziek geluisterd en ik ga straks met 0 uurtjes slapen op mn kerfstok voor het eerst sinds de vakantie weer naar mn werk :grin: Maar ik heb er zin in en voel me super goed.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pace Ley zei:
Ja die schoonmaak woede kwam ook onverwacht! Ik ben normaal ook heel lui. Maar ik zag geen roze olifanten :wink: Na de piek van de trip heb ik ook een hele lange wandeling met de honden gemaakt. Heb ook nog met iemand staan praten op straat, dat voelde ook niet raar. Ik vind het ook onwijs leerzaam om jullie verhalen te lezen. Ik ben vannacht tripreports gelezen, veel dingen herken ik en sommigen ook niet.

Ik ben de hele nacht nog wakker geweest. Toen ik net bijna sliep werd ik ineens in een hele rare sfeer me weer bewust en zag ineens allemaal flitslichten door mn kamer. Ik schrok een beetje - 13 uur na inname en helemaal nuchter en dan nu flashbacks? Die voelden net iets tè realistisch. Maar nee, de stroom was uit gevallen en de flitslichten waren buren die met zaklampen op straat gingen staan zwaaien. Ik moest er wel om lachen, hoe toevallig...
De rest van de nacht heb ik alleen maar wakker gelegen en muziek geluisterd en ik ga straks met 0 uurtjes slapen op mn kerfstok voor het eerst sinds de vakantie weer naar mn werk :grin: Maar ik heb er zin in en voel me super goed.
Klik om te vergroten...
Lichtflitsen kun je idd met LSD zien. Zelfs met een lage dosis van 75ug ongeveer.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoi @Pace Ley het klinkt alsof je een leuke eerste kennismaking met LSD hebt gehad! Goed ook dat je zo rustig aan doet en je uitgebreid informeert en voorbereid op je LSD gebruik!

Net als @Roze Olifant verbaas ik me wel over hoe weinig effect je hebt gehad van 100ug. Ik heb natuurlijk niet in jouw hoofd kunnen kijken maar wat jij hier beschrijft vind ik eerder passend bij een dosering van 20-50ug. Ik doseer normaal hoger dan 100ug maar toen ik mijn vrouw introduceerde hebben we beide 100ug genomen. Dit was echt wel genoeg voor een volwaardige trip waarbij we echt niet meer helemaal normaal konden functioneren en ook echt wel closed-eye Visuals hadden. (voor open eye-visuals heb ik doorgaans meer LSD nodig).

De laatste LSD zegels die ik gekocht heb waren aangekondigd als 200ug en schat ik, na wat testen, in op circa 40-50ug.

Maar het belangrijkste is dat je een leuke ervaring hebt gehad en dat je het goed aanpakt. Ik denk dat jij en "Lucy" wel vriendjes gaan worden :wink:
P
Pace LeyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Haha ja dat denk ik ook. Wat misschien nog belangrijk is om te vertellen, is dat ik begon met een halve zegel maar ik voelde na een uur nog helemaal niets en heb de rest toen genomen. Er zit dus wel een uur tussen maar gezien het opnemen in het bloed ook al even duurt, denk ik niet dat het de reden kan zijn van een relatief lichte trip.
Het was ook een hele fijne spirituele ervaring maar daar heb ik niet over geschreven omdat ik daar de essentie echt niet van op papier krijg haha. Maar de trip zorgt ervoor dat ik overzicht kreeg over het afgelopen jaar, wat in veel opzichten een turbulente periode was voor me.
De trip voelde als een nieuwe start. Ik zit momenteel op mn werk echt te genieten van mn dag, ondanks dat ik moe ben. Maar ik heb hele leuke gesprekken op mn werk en zie dat is als een kans om een betere versie van mezelf te worden en wat negatieve trektjes van mezelf gedag te zeggen.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Je zou eens bijvoorbeeld 100ug 1P-LSD of ALD-52 zegels kunnen halen. Dan weet je hoe 100ug LSD hoort te voelen.
Klik om te vergroten...
Er is helemaal geen 'hoort te voelen.' Het wordt beschreven als een fijne spirituele ervaring, en het idee dat daarmee iets 'mis' zou zijn
omdat er 'heftige visuals' zouden moeten zijn is niet nuttig.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kwatzakottel zei:
Er is helemaal geen 'hoort te voelen.' Het wordt beschreven als een fijne spirituele ervaring, en het idee dat daarmee iets 'mis' zou zijn
omdat er 'heftige visuals' zouden moeten zijn is niet nuttig.
Klik om te vergroten...
Ik bedoel dat je met 1P-LSD of ALD-52 zeer waarschijnlijk accuraat gedoseerde zegels krijgt. Zodat je weet hoe het voelt om 100ug LSD te nemen, qua intensiteit. Met straat LSD krijg je bijna nooit de hoeveelheid die geclaimd wordt op de zegels te zitten.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Ik bedoel dat je met 1P-LSD of ALD-52 zeer waarschijnlijk accuraat gedoseerde zegels krijgt. Zodat je weet hoe het voelt om 100ug LSD te nemen, qua intensiteit.
Klik om te vergroten...
Ook dat is bedenkelijk, omdat de beleving van een drug sterk van persoon tot persoon verschilt. Ikzelf doe nu San Pedro microdoseren, en daar ga ik behoorlijk hard op, maar een ander zou met dezelfde dosis niets merken, maar goed ik snap je punt dat die zegels waarschijnlijker echt 100ug bevatten.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Alleen even om voor jezelf een idee te hebben hoe 100ug LSD ongeveer voelt qua intensiteit. Heb je wat vaker die LSD analogen gedaan, dan krijg je er toch wel een redelijk beeld bij wat dat ongeveer zou moeten zijn, ook al verschillen alle trips natuurlijk wel qua invulling en beleving. Maar dan weet je goed dat als je een keer "echte" LSD zegels neemt die zogenaamd 100ug zouden moeten bevatten, of dat ook enigszins klopt of totaal niet.
P
Pace LeyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Ik bedoel dat je met 1P-LSD of ALD-52 zeer waarschijnlijk accuraat gedoseerde zegels krijgt. Zodat je weet hoe het voelt om 100ug LSD te nemen, qua intensiteit. Met straat LSD krijg je bijna nooit de hoeveelheid die geclaimd wordt op de zegels te zitten.
Klik om te vergroten...
Ik had 100 ug 1cP lsd van een bekende research chem site.
Maar t doet er wat mij betreft idd niet zo toe. Zwaardere trips zijn iets voor in de toekomst, misschien.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Pace Ley zei:
Ik had 100 ug 1cP lsd van een bekende research chem site.
Maar t doet er wat mij betreft idd niet zo toe. Zwaardere trips zijn iets voor in de toekomst, misschien.
Klik om te vergroten...

Ah oké. Dan is het toch wel redelijk veilig om aan te nemen dat die zegel ook 100 ug bevatte. 1cP heeft zover ik weet dezelfde potentie als 1p-LSD. Misschien reageer je er gewoon wat minder heftig op, kan ook. Het gaat erom dat je het naar je zin had. :)
P
Pace LeyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja dat leek me ook, maar doordat ik het toch gespreid heb ingenomen is de comeup misschien toch te traag om ook dezelfde piekervaring te hebben.

Maar het is heel interessant, leerzaam en prettig om dit met jullie te delen en jullie advies en ervaring mee te nemen, bedankt daarvoor!
P
Pace LeyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nog een vraagje (sorry ik hou niet op :wink: )
Wat me gisteren opviel is dat ik nauwelijks heb gegeten. Ik had een licht ontbijt en tijdens de trip heb ik hier en daar een hap gehad en genoten van de smaak, maar na een muizenhapje liet ik het toch weer staan. Vandaag heb ik me met tegenzin door een half stokbroodje geworsteld maar ik heb de hele dag gewerkt en heb dus nog steeds nauwelijks honger en ben al meer dan 30 uur wakker. Normaal heb ik een betere eetlust dan goed voor me is.
Is dit herkenbaar?
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."