Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD wat evaringsverhalen gevraagd, ter lering en voorpret :)

LSD wat evaringsverhalen gevraagd, ter lering en voorpret :)

40 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
Mensen denken vaak dat die visuals het 'doel' zijn van een trip maar dat is helemaal niet zo. Ze zijn eerder een soort bijverschijnsel.
P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
Pace Ley
Lid
Hallo trippers!
Ik ben een vrouw van in de 30 en heb een bescheiden ervaring met wat tripmiddelen, maar ik heb altijd nog eens LSD willen proberen. Echter kwam het er nooit van. In mijn kennissenkring is meer dan een joint een no-go dus ik kan een bekende tripsitter wel vergeten.
Echter, na me goed ingelezen te hebben, besluit ik om solo te gaan zonder tripsitter. Ik zal laag doceren en verwacht bij mezelf eigenlijk geen vervelende bijwerkingen, omdat ik een stabiel karakter heb en erop vertrouw dat ik bij zinnen blijf. Drugs hebben tot nu toe niet voor rare verassingen gezorgd, behalve een grote hoeveelheid spacecake waarbij ik echt héél oncomfortabel werd... Ik lag als een dode pier op de bank zichzelf af te vragen of dat ademhalen nog blijft lukken haha, maar daarvan raakte ik mentaal ook niet erg van onder de indruk. Het besef dat alles tijdelijk is bleef heel sterk. Ik heb destijds de fout gemaakt om met anderen mee te eten die veel roken, dus drugs in een sociale context kan ook wel eens verkeerd gaan.

Om mezelf toch een kleine backup te geven, zorg ik voor kalmeringsmiddelen en heb een vriend bij de hand die drugs maar niets vind, maar als ik m nodig heb dan komt hij me helpen. Mocht ik angstig of onrustig worden, dan kan ik rekenen op zijn hulp.

Ik vroeg me af - heeft iemand hier ervaring met muziek maken tijdens de trip? Ik speel gitaar en heb een paar thema's bedacht die ik wil uitwerken tijdens mn trip (hopelijk ook opnemen, mocht de lsd voor een nieuwe creatieve benadering zorgen die ik niet wil vergeten)

Daarbij vraag ik me af - is de kans groot dat je met LSD luidruchtig of onvoorspelbaar wordt voor huisdieren? Ik heb twee honden en die zijn wel wat gewend, maar mocht ik echt raar gaan doen, dan stuur ik ze liever een nachtje uit logeren :grin: Maar ik vind het veel leuker als ze erbij zijn, als mijn 4potige trip sitters haha. Ik voel me veiliger als ze erbij zijn.
Dus kortom - ben je nog een beetje te pruimen voor huisdieren als je LSD op hebt of kun je dat beter voorkomen?

Laatste vraag - Ik rook mild en op regelmatige basis weed. Zal ik er wel of niet bij roken? Ik lees dat het prima combineert maar vind het ook fijn om jullie ervaring te horen. Later roken kan natuurlijk ook altijd, maar t zou jammer zijn als je daarmee je trip juist dooft, of gebeurt dat niet?

Groeten,
Pace Lee
F
FloridaLid
Hey Pace Lee

Als ik jou was zou ik je lieve honden gewoon mee in je trip nemen. Je gaat op een heel andere level met de communiceren en ze heel goed aanvoelen. Heb zo al "diepe gesprekken" gehad met mijn kat als ik aan het trippen was :). Je geliefde huisdieren bij jou hebben tijdens het trippen is echt een aanrader.
Zeker als je je eerste trip op je eentje gaat doen, ga je het fijn vinden dat je toch niet alleen bent met twee knuffelberen aan je zijde!
Moest je trip toch te heftig worden of een vreemde wending nemen en je je niet meer zo goed voelt kan je best gewoon wat vitamine C (bruistabletten, appelsienen of whatever) nemen, dat zorgt ervoor dat je trip zachter wordt. Kalmeermiddelen stoppen gewoon je trip.
Hoe dat is met jointjes zou ik niet weten want ik blow niet, maar blowen gaat invloed hebben op je trip dus zou dat gewoon laten tot na je eerste reis door de deuren van perceptie :wink:.
En als je muziek wil maken gewoon doen :tongueout: ik zou wel op voorhand de recorder aanzetten als je wil opnemen want tijdens je trip ga je der wss niet aan uit kunnen hoe je dat geïnstalleerd krijgt :tongueout:.
Veel plezier!
M
MindlessLid
Geen ervaring met muziek maken op LSD/psychedelica in het algemeen. Hoor wel dat dat heel mooi kan zijn!

Groot zou ik de kans niet noemen dat je luidruchtig wordt door LSD. Maar het is ook altijd onvoorspelbaar. Je weet niks zeker.

Nee, geen wiet doen tijdens LSD en al helemaal niet tijdens je eerste trip en al helemaaaal niet tijdens je eerste trip alleen. Wiet brengt mogelijk een element van paranoia in je trip en dat is het laatste wat je dan wilt. Eventueel kun je wat in de late comedown nemen. Dat kan de trip iets terug brengen op een andere, minder heldere manier. Maar misschien zelfs dat maar laten en het gewoon bij LSD houden die eerste keer. Wiet haalt dus ook die helderheid wat weg en dat is (imo) juist één van de mooiste dingen aan LSD.

Veel plezier in ieder geval!!
P
Pace LeyLid
Bedankt voor de ervaringen! @Florida Leuk om te horen, zo heb ik het ook een beetje in gedachten. Ik maak ook heel fijn contact met dieren als ik heb geblowd. Ik ben een keer met mn paard uit rijden geweest in het bos toen ik stoned was, ik was zo sensitief op haar energie en bewegingen dat ik dr kon rijden op mn gedachten, zo intensief voelde ons gevoelsmatige contact. Heel fijn! Alleen wordt ik er ook traag en lui van, en dan zijn al die klussen op het land er heel vervelend bij haha!
( En omdat dit op internet staat en ik het belangrijk vind om erbij te vertellen voor eventuele meelezers die nu ook stoned op hun knol willen stappen haha: Ik heb dit paard al jaren en het wederzijds vertrouwen is heel groot in allerlei situaties. Bij veel paarden is het een heel slecht idee om met ze te werken als je onder invloed bent om het veilig te houden voor iedereen)

@Mindless Bedankt, geen wiet dus! Nou word ik normaal helemaal niet para van wiet, maar het is jammer als het effect van de trip dan verloren gaat of het toch chaotisch in je hoofd word. Misschien kan ik het wel goed gebruiken om lekker te kunnen slapen aan het einde van de trip.
En dat er niets zekers is snap ik helemaal hoor, maar komt vast goed, heb er zin in.

Er is inderdaad heel wat mooie muziek gemaakt op LSD. Ik ken iemand die vertelde dat er een visueel kleurenspel gekoppeld was aan wat hij speelde, dus hij had het idee dat hij zn eigen illusie/hallucinatie in zn muziek kon sturen. Dat lijkt me zo te gek
K
KwatzakottelLid
Dieren zijn er juist heel blij mee als je met dit soort middelen wat opener bent. LSD komt uit het schimmelrijk en werkt op een heel ander circuit dan cannabis, wat meer een pijnstiller is die commercieel werd gepushed richting recreatiedrug, en omdat cannabis op het opoide/pijn netwerk zit dat gekoppeld zit aan het immuunsysteem zit er een sterke 'fight or flight response' hoek aan deze drug, het pijn-netwerk is goeddeels gebaseerd op het kunnen identificeren van vijanden, en kweek daarvan de hallucinante component (THC) steeds krachtiger en je hebt basaal een drug die fight or flight koppelt aan hallucinaties. Enfin, fijne trip gewenst en muziek maken is zeker een heel goed idee!
M
MindlessLid
Pace Ley zei:
@Mindless Bedankt, geen wiet dus! Nou word ik normaal helemaal niet para van wiet, maar het is jammer als het effect van de trip dan verloren gaat of het toch chaotisch in je hoofd word. Misschien kan ik het wel goed gebruiken om lekker te kunnen slapen aan het einde van de trip.
En dat er niets zekers is snap ik helemaal hoor, maar komt vast goed, heb er zin in.
Klik om te vergroten...
Ik werd eerst ook niet paranoïde van wiet, tot ik dat opeens wel werd tijdens een LSD trip en een vreselijke bad trip heb beleefd. Dat wens ik je echt niet toe. Daarnaast koppel je wiet dan ook aan die ervaring en is het de eerstkomende tijd mogelijk geen optie meer om te gebruiken.

Je wordt wel heel erg gestimuleerd door LSD, dus is het inderdaad fijn om met wiet het scherpe randje eraf te halen in de comedown, om zo gemakkelijker te kunnen slapen.

Pace Ley zei:
Er is inderdaad heel wat mooie muziek gemaakt op LSD. Ik ken iemand die vertelde dat er een visueel kleurenspel gekoppeld was aan wat hij speelde, dus hij had het idee dat hij zn eigen illusie/hallucinatie in zn muziek kon sturen. Dat lijkt me zo te gek
Klik om te vergroten...
Ja, synesthesie is niet een onbekend fenomeen bij LSD. Heb het zelf niet ervaren, maar wel dat LSD de zintuiglijke waarneming een enorme boost geeft. Je ziet soms in extreem detail (ultra HD zeg maar), je hoort super subtiele geluiden en ook geluiden van heel ver weg, je ruikt veel beter, je proeft veel beter... En je hoort de gelaagdheid van muziek ook vele malen beter dan nuchter. Je kunt echt "door" de muziek navigeren en zo alles van een compleet andere invalshoek beluisteren en waarderen.

Je gaat LSD waarschijnlijk fantastisch vinden!
P
Pace LeyLid
Lijkt me te gek, ik laat weten hoe het was.

Welke docering raden jullie aan? Ik ben 65 kg. Ik heb zegels van "op papier" 100 ug. Het schijnt vaak in werkelijkheid minder te zijn. Ik dacht aan 3/4 zegel. Misschien kies ik ervoor om als voorbereiding 1 keer heel laag (~20ug) te doceren om in te kunnen schatten wat me te wachten staat bij een echte trip
R
RivalrieLid
Ik zou er geen wiet bij gebruiken. LSD op zichzelf is al geweldig.
M
MindlessLid
"Op papier" :grimacing:

Tja lastig met LSD altijd, je hebt vaak geen idee wat je inneemt. Ik denk dat je er wel verstandig aan doet om eerst een hele lage dosering te nemen om te kijken hoe dat voelt. Heb je daar een lichte maar alsnog fijne ervaring mee, dan kun je de volgende keer best een hele zegel nemen. Hou dan wel rekening met de opgebouwde tolerantie en neem pas 1 of twee weken later na je testdosering je volwaardige tripdosering.
F
FloridaLid
@Pace Ley Als je licht wil doseren zou ik met een kwartje beginnen. Kan zijn dat je dan niets of weinig voelt, maar dan krijg je algauw wel zin om wat meer te ervaren :wink:.
N
NystagmusLid
Ook van mij de tip om echt niet te blowen tijdens de trip ook niet als het te licht aan voelt. De 1e keer aan het einde van mn 4homet trip ging het goed de 2e keer net na de piek ging het helemaal fout. Meerdere ego deaths gehad en echt doodsangsten moeten doorstaan. Zelfs een knock-out dosis flunitrazelam bracht maar een beetje verlichting. Wiet in combinatie met psychedelics kan er voor zorgen dat je niets meer snapt van de realiteit.
T
TomorrowneverknowsLid
Hoi! Tijdens mijn laatste lsd trip heb ik getokkeld op een akoestische gitaar en dat klonk werkelijk waar prachtig! Nadeel was wel dat ik daar zo van in trance raakte dat ik weinig concentratie had om ‘echt’ iets te componeren/schrijven.. je aandachtsspan is niet helemaal wat het geweest is zeg maar... haha!

Wellicht gaat het bij jou beter, veel plezier alvast! En ohja, zoals hierboven al gezegd: pas op met wiet roken, want dat lanceert je linea recta terug naar je piek en dat kan erg heavy zijn! Cheers!
B
BlauweaapLid
Als je een daily blower bent denk ik dat je zelf wel kan paffen op je eerste LSD ervaring. Ik zelf heb het wel gedaan lekker heel de tijd lopen blowen gezellig. Maar indd alleen misschien minder slim maar als je het niet kan laten kan kan je paar hijsjes pakken kijken hoe dat aanvoelt. En eventueel zo verder je toeter op roken.
K
KwatzakottelLid
LSD liet je dus zien dat iets waaraan je denkt een hekel te hebben gewoon heel erg fijn is. Lijkt me een prima
les toch, wat moeten wat kleurtjes daaraan toevoegen :grinning:
P
Pace LeyLid
Ik zit inmiddels alweer 5 uur uur in de trip. Ik heb toch besloten om 'all the way' te gaan met 100 als eerste docering. Ik weet niet precies wat ik ervan verwacht had, maar wat ik in ieder geval niet had verwacht is dat ik mijn hele huis ging schoonmaken. Haha, zo leuk dit, de klusjes waar ik normaal niet voor te porren ben, veranderen ineens in t leukste wat er is. Ik heb die "HD"bril flink op nu, maar moet zeggen dat ik de hele ervaring heftiger had verwacht.
Maar heerlijk dit, een wat knapt mn huis ervan op haha
P
Pace LeyLid
Ik voel nu overigens ook totaal geen behoefte om te gaan roken, en dat wil ik hier ook uit leren. Ik mag best wel eens wat minder blowen. Dit is tijdens de coronatijd een gewoonte geworden en dat wil ik vanaf nu niet meer.
M
MindlessLid
Pace Ley zei:
Ik zit inmiddels alweer 5 uur uur in de trip. Ik heb toch besloten om 'all the way' te gaan met 100 als eerste docering. Ik weet niet precies wat ik ervan verwacht had, maar wat ik in ieder geval niet had verwacht is dat ik mijn hele huis ging schoonmaken. Haha, zo leuk dit, de klusjes waar ik normaal niet voor te porren ben, veranderen ineens in t leukste wat er is. Ik heb die "HD"bril flink op nu, maar moet zeggen dat ik de hele ervaring heftiger had verwacht.
Maar heerlijk dit
Klik om te vergroten...
LSD is lang niet altijd heftig. Soms is het ook subtiel aanwezig. Maar dat kan echt nog alle kanten op hoor.

Dat klusjes leuk worden is heel herkenbaar!

In ieder geval, geniet ervan!
P
Pace LeyLid
Dank je wel! En ik weet dat het nog kan veranderen, hoop er stiekem ook op maar dit is ook al heel leuk om te ervaren.
P
Pace LeyLid
Mindless zei:
LSD is lang niet altijd heftig. Soms is het ook subtiel aanwezig. Maar dat kan echt nog alle kanten op hoor.

Dat klusjes leuk worden is heel herkenbaar!

In ieder geval, geniet ervan!
Klik om te vergroten...

Maar komt het vaker voor dat iemand helemaal geen hallucinaties of sterke Visuals krijgt? Ik ervaar visueel wel leuke effecten maar het blijft subtiel, als een andere interpretatie van de werkelijkheid. Ik heb om 11 uur vanmorgen 1 zegel 1cP-LSD genomen. Maar ik ga niet bij nemen, want ik wil er morgen een normale dag van maken.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."