Nog nooit LSD Gedaan. Als puber weleens truffels. Poos terug wilde ik microdoseren op 10 ug 1plsd..geen effect..paar dagen later 100ug totaal..kreeg een heel irritant fysiek gevoel. Pijntjes. Spanning niet kunnen stilzitten. Alles irriteerde. Ook in m'n hoofd. Bloedchagrijnig.
Wat verkeerd gedaan?
Met LSD is die spanning en niet stil kunnen zitten niet zo uitzonderlijk. Ik ervaar die bodyload ook. En zeker in het begin kan ik ook moeilijk stilzitten. Als je dit ervaart, moet je weten hoe je hiermee om moet gaan. Als je je er meteen aan gaat ergeren, kan dit de rest van je gehele trip makkelijk gaan kleuren. In plaats daarvan: zorg ervoor dat je die energie kwijt kunt: ga bewegen, al is het maar ijsberen door je woning heen. En probeer die energie vooral te laten stromen. Wees je bewust van wat er door je heen gaat. Fixeer je niet op een bepaald gevoel, maar observeer het simpelweg. Het kan zijn dat je ergens blokkades hebt, waardoor de boel daar 'vast' komt te zitten. Observeer ook je ademhaling: verloopt deze op een vrije manier? Of stokt deze? Adem je vrij tot diep in je onderbuik?
Ik ben dus al een hele poos benieuwd naar trippen maar..
Veel stress en pijnpunten in m'n leven
Geen tripsitter of vrienden met kennis
Is dit al genoeg om nee te zeggen tegen een trip?
Ik ben vooral benieuwd naar het spirituele gedeelte. Maat ook het verscherpen van zintuigen. "Lekker gaan"
Als het toch een ja is..lsd, truffels, paddo's, San pedro's. Ik probeer info op te zoeken. Maar zie door de bomen het bos niet meer.
Wat is jullie kijk op de vragen en ervaring uit mijn OP?
Uiteraard wil ik geen bad trip .Als m'n 1e trip mild uitvalt vind ik het prima
Een sereen effect waarbij je 'open staat met een euforisch energiek randje spreekt me bijzonder aan.
Maar bestaat dat wel?
Het bestaat en het heet MDMA
![:wink:]()
(of een soortgelijke stimulant)
Dat is niet wat tripmiddelen zijn. Trippen is ook een soort kunst. Het is anders dan veel andere drugs, waarbij je iets neemt en een (plezierig) effect zich forceert op jouw lichaam en geest. Wat je ervaart tijdens trippen is deels een reflectie en versterking van wat er in jou omgaat. Dus het is een wisselwerking tussen het middel en jou(w mindset). Ja, (bijvoorbeeld) LSD kan enorm sereen, euforisch en energiek zijn. Maar als er blokkades/weerstand en andere problemen in jou zijn, kan het zijn dat dat eerst aandacht nodig heeft. Je krijgt vaak niet wat je wilt, maar wat je nodig hebt. Maar daar moet je dan wel op de juiste manier mee omgaan, want nog meer weerstand bieden tegen ongemakkelijke gevoelens kan de boel zelfs verslechteren.
Je was gisteren al met meditatie bezig en ervoer daar resultaten van. Ik zou zeggen, richt je daar (nuchter) eerst op en werk aan eventuele blokkades. En wanneer je dan uiteindelijk gaat trippen, pas diezelfde mindfulness dan ook toe. Wees niet passief in het trippen. Verwacht niet dat het middel jou gaat ontspannen of vermaken, maar sta er actief in en wees alert op alles wat er in je omgaat. Op die manier komen tripmiddelen in mijn ogen het beste tot hun recht.