Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD: Het Handboek!

LSD: Het Handboek!

33 antwoorden
43 weergaven
18-5-2026
V
Vant-HoekieLid
01-01-2024, 00:00
#1
zooo ik heb voor het eerst lsd gedaan.
en ik ben echt een totaal ander mens geworden.
nu snapik die hele hippie beweging..
ik ga zowizo vaker trippen .om de 2 maanden ofzo.. ik ga ook me haar laten groeien.
ik ben nu nog vrediger dan voorheen
D
DeloopendeVogelLid
01-01-2024, 00:00
#2
:grin: Dat is pas nutig!!!!!

ik was al van plan om LSD un keer te gebruiken maar nu ben ik helleemaal om!!!

ik vind un boswandeling,overdag met Paddo,s al geweldig!! Laat staan met lsd :hearteyes:
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Stel je hebt wel issues, bijvoorbeeld bepaalde conflicten in je familie die al een tijd de ronde doen.
Zou LSD je niet kunnen helpen om antwoorden te vinden waarom dat nu net gebeurd en wat daar de onderliggende reden voor kan zijn?
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Vant-Hoekie zei:
zooo ik heb voor het eerst lsd gedaan.
en ik ben echt een totaal ander mens geworden.
nu snapik die hele hippie beweging..
ik ga zowizo vaker trippen .om de 2 maanden ofzo.. ik ga ook me haar laten groeien.
ik ben nu nog vrediger dan voorheen
Klik om te vergroten...
Door welk inzicht ben je een totaal ander mens geworden?
B
BarrypLid
01-01-2024, 00:00
#5
Echt blij dat zulk soort duidelijke informatie te vinden valt op het web.
Gezien ik me de laatste tijd steeds meer interesseer in drugs heb ik veel aan dit artikel.
In lsd heb ik inmiddels ook meer interesse, maar gezien mijn leeftijd en weinig ervaring met psychedelic drugs wacht ik totdat ik ouder ben en ook meer ervaring heb met deze soort drugs.
Hoogst waarschijnlijk ga ik samen met een ervaren vriend binnenkort 2cb gebruiken.
Maar eerst zal ik me daar beter in verdiepen.
Hartelijk dank voor dit artikel, echt top!
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#6
PepTalk zei:
In het handboek word gesproken over rustig 50ug bijnemen na de eerste dosis van 50ug na zo'n 3-4 uur.
Naast dat het natuurlijk verstandig is niet te hoog te beginnen, heeft die 2e dosis überhaupt nog wel nut? Die gaat het effect enkel remmen, maar brengt de piek nooit hoger.
Klik om te vergroten...
Heb je toevallig een link waar deze stelling onderbouwd wordt met goede argumenten?

Alvast bedankt,

Pieter
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Uhm, elk stuk tekst over LSD bevestigd dat wel denk ik..

Google maar op LSD bijnemen; LSD redose; LSD tollerance etc.
Zit op school dus kan het niet uitgebreid gaan zoeken voor je....

Goede argumenten zijn niet nodig, slechts 1:

Tolerantie treed bij LSD (en paddo's ook, hebben ook een kruistolerantie) gewoon ongelofelijk snel op. Na je 1e dosis heb je dus al een harde tolerantie opgebouwd. Je kunt die doorbreken door je dosis bijv. de vervierdubbelen.. Maar zelfs dan heb je een grote kans dat je trip gewoon uren gerekt word en je piek niet hoger.
Rustig beginnen en langzaam opbouwen is bij deze drugs dus gewoon niet echt mogelijk.
Voordeel van deze tolerantie: Hij is ook snel weer weg. Na 7-14 dagen kun je (lichamelijk) weer net zo hard gaan van dezelfde dosis (in tegenstelling tot wiet, mdma, coke, pep etc.). Of dit psychisch gezien verstandig is..? Ik vind van niet, minimaal een maand tot drie maanden rust vind ik wel nodig na een psychedelische trip, zeker bij LSD. Het is een stofje dat snel met je mind gaat fucken, hou daar rekening mee.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Upgedate met geschiedenis wat eigenlijk nog ontbrak :wave:
E
EzraGonzoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoi, eerste post ooit.
Ik zit met een vraag en dit leek me de perfecte plek voor deze.
Het is me wel duidelijk geworden dat LSD en psychische problemen niet samengaan, maar...houdt dat in, als je in een depressie, neurose, psychose... zit of ook als je er ooit last van gehad hebt?
Concreet, kan je wanneer je terug nuchter van geest bent je aan LSD wagen of is dit echt tricky?
GRT
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#10
EzraGonzo zei:
Hoi, eerste post ooit.
Ik zit met een vraag en dit leek me de perfecte plek voor deze.
Het is me wel duidelijk geworden dat LSD en psychische problemen niet samengaan, maar...houdt dat in, als je in een depressie, neurose, psychose... zit of ook als je er ooit last van gehad hebt?
Concreet, kan je wanneer je terug nuchter van geest bent je aan LSD wagen of is dit echt tricky?
GRT
Klik om te vergroten...
Het is en blijft tricky. Iemand die bijvoorbeeld een psychose heeft gehad, is en blijft kwetsbaar voor nieuwe psychoses. Vergelijk het maar met draagkracht en draaglast: als je eenmaal een psychose hebt gehad, is het aannemelijk te veronderstellen dat je draagkracht blijvend op een lager pitje ligt dan de gemiddelde mens. LSD is dan spelen met vuur. Natuurlijk kan alles goed gaan, maar de kans is relatief groot dat het gebruik van LSD een nieuwe psychose uitlokt.
E
EzraGonzoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat is echt enorm balen, wikken en wegen dus...
Toch, Bedankt voor de info... Is dit ook van toepassing bij middelen uit een andere groep? Ketamine lijkt me bevoordeeld ook best fout maar...uppers, downers? Aangezien veel Farma's althans naar eigen ervaring bij die twee kunnen ingedeeld worden lijkt het me "ok"...
(Weet niet waar deze post hoor, excuses bij fout geplaatst)

GRT
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#12
EzraGonzo zei:
Dat is echt enorm balen, wikken en wegen dus...
Toch, Bedankt voor de info... Is dit ook van toepassing bij middelen uit een andere groep? Ketamine lijkt me bevoordeeld ook best fout maar...uppers, downers? Aangezien veel Farma's althans naar eigen ervaring bij die twee kunnen ingedeeld worden lijkt het me "ok"...
(Weet niet waar deze post hoor, excuses bij fout geplaatst)

GRT
Klik om te vergroten...
Graag gedaan!

Psychosegevoeligheid is hoger bij Ketamine als de dosis hoger is. 50mg ofzo kan denk ik weinig kwaad. Begin wel rustig, pas na een kwartiertje bijsnuiven indien nodig.

Cocaine en amfetamine is ook link bij Psychosegevoeligheid; je hebt vast wel eens van amfetaminepsychoses en cocainepsychoses gehoord.

Heroine is een ander verhaal, veel minder gevoelig voor psychoses naar mijn weten.

Valium enzo kunnen geen kwaad bij Psychosegevoeligheid.
r
realnutsLid
01-01-2024, 00:00
#13
hallo,
ik ben nieuw hier en nog nooit LSD geprobeerd, maar ben wel nieuwsgierig

wordt het gebruik van LSD terwijl je serotonine (seroxat en dergelijke) neemt, afgeraden?
wsl wel, maar wat zou het effect (kunnen) zijn?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja, dan werkt LSD niet of slechter, omdat je receptoren overbelast zijn. Daarbij is het ook geen goed idee om aan de psychedelica te gaan als je depressief bent, helaas :P
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Super bedankt voor dit goede handboek!

Ik heb nog wel een vraag over hoe lang lsd houdbaar is? Iemand daar ervaring mee?
Het grootste deel van mijn stash heb ik samen met een vriend door een vacuumeer machine gehaald en vervolgens in de vriezer gelegd. Helaas hadden we niet de tijd en zakjes om het echt per portie te verpakken. Nu heb ik dus een deel wat open is en dat heb ik verpakt zoals hierboven beschreven. Ik hoop eigenlijk dat mijn stash wel wat jaren mee kan gaan (daar heb ik ook op ingeslagen namelijk :grin:)
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#16
I love shrooms zei:
Super bedankt voor dit goede handboek!

Ik heb nog wel een vraag over hoe lang lsd houdbaar is? Iemand daar ervaring mee?
Het grootste deel van mijn stash heb ik samen met een vriend door een vacuumeer machine gehaald en vervolgens in de vriezer gelegd. Helaas hadden we niet de tijd en zakjes om het echt per portie te verpakken. Nu heb ik dus een deel wat open is en dat heb ik verpakt zoals hierboven beschreven. Ik hoop eigenlijk dat mijn stash wel wat jaren mee kan gaan (daar heb ik ook op ingeslagen namelijk :grin:)
Klik om te vergroten...

Je hebt de juiste methode ervoor, zal jaren (soms wel 10+jaren) goed blijven in de vriezer geen licht,lucht, en stabiele temperatuur.

Inderdaad jammer dat je geen zakjes had voor aparte porties te maken, die zou je bij een smartshop kunnen halen.

Enjoy!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tijdloos zei:
I love shrooms zei:
Super bedankt voor dit goede handboek!

Ik heb nog wel een vraag over hoe lang lsd houdbaar is? Iemand daar ervaring mee?
Het grootste deel van mijn stash heb ik samen met een vriend door een vacuumeer machine gehaald en vervolgens in de vriezer gelegd. Helaas hadden we niet de tijd en zakjes om het echt per portie te verpakken. Nu heb ik dus een deel wat open is en dat heb ik verpakt zoals hierboven beschreven. Ik hoop eigenlijk dat mijn stash wel wat jaren mee kan gaan (daar heb ik ook op ingeslagen namelijk :grin:)
Klik om te vergroten...

Je hebt de juiste methode ervoor, zal jaren (soms wel 10+jaren) goed blijven in de vriezer geen licht,lucht, en stabiele temperatuur.

Inderdaad jammer dat je geen zakjes had voor aparte porties te maken, die zou je bij een smartshop kunnen halen.

Enjoy!
Klik om te vergroten...

Bedankt! Verwacht er geen 10 jaar mee te doen, maar wel goed om te weten dat het kan.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Een briljante post die helaas verwijderd was door iemand, dus bij deze is het topic er weer dank aan de originele poster lysergine25, eeuwige dank! (Met een kleine toevoeging)

History of LSD

*Albert Hoffman synthesizes 1938

-Tried to make a version of lysergic acid in order to decrease bleeding.
-But by accident he made LSD
-1943 accidently absorbed it through first ever acid trip

*1950's
*1953 - applies FDA approval for LSD
*1950-1970's :
-1960's LSD was made illegal and Psychedelic Era
-1961 Timothy Leary
-Secret Army and CIA research - slipped people LSD to experient effect
-1966 LSD was made in more countries illegal
-1990's LSD used as a "Club" drug
* Current use often in the psychedlic scene parties.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Currently only known pharmacy I know is 'Elly Lilly' who still creates it acording te online sources.. :hearteyes:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


*Absobtion - Water soluble, absorbed through mouth, usually taken orally it has often a slight bitter taste

*Distribution
-Rapidly absorbed through GI tract
-Half life = 3 hours

Metabolism and exretion moet hier maar stoppen.

En nog wat bonus informatie dankzij Trimbos;
Drugs Infolijn zei:
Er is heel veel onderzoek gedaan naar de werking van LSD in de hersenen. Hoofdzakelijk werkt LSD in op het serotonerge systeem (serotonine productie of juist tegenwerking van serotonine). Men weet nog niet HOE LSD precies werkt. Op de ene receptor stimuleert het en op de andere voorkomt het de werking van serotonine. Daarnaast kan een invloed op het serotonerge systeem een domino-effect hebben op allerlei hersengebieden die elk weer anders reageren op de verstoorde serotoninespiegels. Of dit blijvende schade aan het hele systeem veroorzaakt (evt. bij frequent gebruik) is niet bekend. Wel is het zo dat de ervaring van een LSD-trip een blijvende inzichtelijke verandering kan bewerkstellen. In goede of slechte zin.
Klik om te vergroten...


Nog wat info om het te verduidelijken van iemand die beter uit kan leggen dan ik kan..

ALLE credits naar de originele poster!

Zoeken naar LSD is zinloos, de LSD is er plots, en onvoorbereid gaan de meeste trippen. Dat is niet slim en onverstandig, je weet niet hoeveel microgram er op de trip zit. Er kan een giftige stof op zitten of een zeer sterk ander soort tripmiddel DOB. De setting is dan niet juist, de gevolgen kunnen pittig zijn. Laat daarom altijd je LSD testen
De meeste zijn al half aan het vergaan aan een cocktail die niet voldoet een een veilige en goede start op de LSD. Laat wederom daarom altijd je LSD testen dat kost niets, je weet dan hoeveel erop zit en je kunt dan gaan experimenteren met het opschroeven van de dosis naar bijvoorbeeld 600 microgrammetjes. Neem de tijd voor je LSD, met het kopen en het testen het duurt lang. Maanden ben je zoverder. Koop daarom altijd genoeg zegels om altijd dezelfde vertrouwde zegels te kunnen nemen. Je kan dan gaan 'harden' en later gaan 'stunten'. De eerste maal ( zoals bij alle drugs) is super intens. De kleinste hoeveelheid die merkbaar is ligt op 25 microgram.

Hoe bewaar je de LSD ?

Het wordt zo vaak gevraagd dat er kennelijk behoefte aan is om dat goed uit te leggen.
- LSD kan niet tegen zuurstof
- LSD kan niet tegen UV straling f andere soorten licht straling-LSD droogt snel uit
- LSD wordt nooit sterker zoals goede wijn.
- LSD moet als volgt bewaard worden.

1) eerst in dubbel aluminiumfolie, deze helemaal platdrukken alle lucht moet eruit.
2) dan in een gripzakje ( wietzakje)
3) dan in een strijkzak, je strijkt deze op maat, opnieuw eerst de lucht eruit persen.
4) stash de lsd dan tussen een boek of in de vriezer.
5) maak de verpakking nooit open voor 1 lullig tripje, deel je voorraad op in kleine porties en maak 1 portie open en verdeel die in nog kleinere porties.
6) raak sterke trips niet aan, je absorbeert het er zo vanaf.
7) bewaar temperatuur onder de 10 graden.

Hoe neemt je de LSD ?

- Je legt de zegel op de tong en je sabbelt hem kapot na een kwartier moet ie opgelost zijn, doorslikken van hele zegels werkt minder goed.
- rol de zegels op in capsule en breng deze rectaal in, hou de maximaal voorschriften voor. NOOIT meer dan 300 mics.
- Los de liquid LSD op in 1 ml water vul je injectie spuit en breng het rectaal in.
- Rectaal betekent extra heftig, daarom kun je de dosis met 50% verminderen. 100 mics worden dus 200 mics dit is geen poep praat.
De tijd en de werking met een rectale Liquid sessie verslaan alle andere methodes in werking inpact tijd en tripduur.

Waarschuwing voor rectaal inname:
Neem nooit meer dan 300 mics liquid LSD rectaal, de gevolgen zijn desasstreus, je brengt je zelf in gevaar maar vooral je omgeving.
Dit is geen grap, na 2 x 700 mics genomen te hebben moet concluderen dat alles boven de 600 mics een onaangenaame 20 uur lange hel bezorgt. Alles boven de 600-700 mics bezorgt je geen unieke trips maar echte badtrips, helltrips, iets wat niemand wil meemaken. Een overdosis op de Liquid LSD via een rectale injectie is dus wel degelijk mogelijk, kotsen, paniek, desorientatie en een totaal verneukte trip zijn dan het resultaat.


Rectaal betekent extra heftig, daarom kun je de dosis met 50% verminderen. 100 mics worden dus 200 mics dit is geen poep praat.
De tijd en de werking met een rectale Liquid sessie verslaan alle andere methodes in werking inpact tijd en tripduur.

De dosering:

Zoals boven beschreven de newbee moet klein beginnen na een trip of 5 kun je gaan experimenteren, sommige houden van veel anderen liever niet. Persoonlijk heb ik geen grens, wel te weinig sterke liquid om echt mal te doen. Enkele getallen:

Tot de 100 mics is voor de newbee.
vanaf de 100 tot 200 voor de ingeharde tripper.
Vanaf 200 -400 voor de tripper die al langer tript.
Vanaf 400-1000 voor de freaks alles verandert drastisch op dit niveau, de helderheid van de gebruikte cristallen zijn nu van groot belang.
Van sommige kleuren wordt je bijna blind van andere kleuren blijft alles super helder.

Hou de regels in de gaten voor het innemen van de LSD:

Personen met geestelijke problemen cq issues mogen nooit LSD nemen.
Personen zonder issues maar die toch zeer recent iets traumatisch meegemaakt hebben moeten de LSD vermijden.
Ook pubers die hun geest niet zeker zijn en niet volwassen in hun hoofd zijn moeten geen LSD nemen. Advies leeftijd is helaas 21 jaar of ouder vind de originele poster persoonlijk.


Als je zelfverzekerd bent zonder issues, kun je gaan trippen.
Neem uitgerust de LSD het liefst na het ontwaken van een goede nachtrust. Neem op de eerste sessie 50 microgram, je kan 3-4 uur later rustig 50 bijnemen.
Zorg voor een sitter, geef deze nooit lsd ook al smeken ze erom.
Doe het thuis.
Neem de dag erop vrij, ga uittrippen.
Mix de LSD nooit met andere drugs behalve THC.
Zorg voor de juiste setting, muziek en versier de kamer zoveel mogelijk.
Neem de tijd voor de LSD 12 uur is echt geen uitzondering.
Zorg voor veel vers voedsel, zet alles klaar, ALLES draait om smaak niet om hoeveelheid.
Verricht geen ingewikkelde zaken, vermijdt machines.
Neem nooit de GSM op.
Doe nooit open.
Ga niet in je eentje zomaar iets doen bijvoorbeeld: naar buiten gaan.

Extra alert tip:
-Trip niet in je eentje, das voor later.
-Accepteer dat de LSD je geest kan overnemen en voor je gaat denken, dit heet badtrippen, oftwel uniek trippen de kans dat het gebeurt is klein en je kan het niet oproepen.
-Blijf denken dat het straks voorbij is, de angst wordt gecreeert door jezelf, het is je geest die het doet, ALLES is fictie wat je ook denkt.
-Zorg dat alles wat je gek maakt verwijdert wordt en kalmeer jezelf laat je kalmeren. Nogmaals ALLES is fictie het is er niet .... morgen is alles voorbij en is alles weer zoals het was.

Badtrippen is een term die de LSD een slechte naam geeft, wie is er ooit op het stomme idee gekomen om het zo'n negatieve uitstraling te geven ? Oftwel waarom zou je het geen unieke super trip mogen noemen ? Hoe vaak komt het voor dat je een niveau hoger komt dan normaal. Hoe kan dit nou zo zeldzaam zijn, en als het echt zo sporadisch voorkomt verdient het dan niet eerder de naam "Megatrip" beyond the frontire. Maar de aller belangrijkste vraag: Hoe komt je er in en wil ie dat graag ? Wat is er anders aan deze unieke diepgang dan een normale trip. De LSD heeft de kracht om je tijdelijk te ontdoen van je eigen wil en krachten, je bent dan dus hulpeloos overgeleverd aan de LSD molecuul, vanaf dat moment stuur je dus ook de richting. Para gedachtes zullen de negativiteit aanwoekeren, positieve gelukkige gedachtes brengen geluk. Hoe beheers je die ongecontroleerde macht die je vast houdt ? Wat moet je doen voordat je denkt dat het gaat komen, wat moet je absoluut niet doen. Is een diepe trip echt zo angstaanjagend dat veel trippers na een badtrip niet meer durven te trippen en is dat terecht ? moet je nu blij zijn of niet dat deze unieke kans aan je geboden om iets te zien en te voelen wat simpel weg niet te beschrijven is op papier. Je enige redding is kalmeren en accepteren dat je mazzel hebt, dat de LSD molucuul jou heeft gekozen om je afteschiten tussen hemel en aarde. ACCEPTEER HET!! OF VERVAL IN PANIEK EN ANGST. Eenmaal geaccepteerd zul je de trip van je leven meemaken, het is onbeschrijfelijk mooi en een ervaring die je nooit meer zal vergeten. Als je uniek tript doe dan echt nooit de deur open en neem echt nooit de telefoon op het gaat je kosten dat kan ik je verzekeren !


Probeer een kladblok bij te houden met trefwoorden, en maak fotos van de setting. Probeer zo snel mogelijk je trip in een report te verwerken.
Upload het hier.

Comfort tips:
Na het harden, kun je de liefde gaan bedrijven, ook al denk je er nog steeds niet aan, iedere aanraking van je geliefde is een touch of the universe. Neem een warm bad ..... met dennegeuren.
Exploreer alles wat intens is ..... je kan steeds meer naarmate je vaker lsd gebruikt. Wandelen in de natuur is een ervaring die je niet mag missen, het strand de duinen, exploreer je wereld.
Zorg voor wierook.
Zorg voor kleurende lichtjes ..
Zorg voor glinsterende dingetjes.
Zorg voor chill muziek.
Goede hang en zit plek.





Heel veel succes en onthou !! Geef de LSD geen slechte naam, respecteer je omgeving en de mensen die er wonen, laat geen rommel achter in de natuur en zaai geen onrust bij onwetende mensen. Breng jezelf en je medemens niet in gevaar.

Sorry als dit al ergens anders staat of allang bekend is bij sommige maar vond het wel een goede aanvulling namens iemand.op dit fora
[Restored]
Peace!
V
Verwijderd lid 24178Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Neem nooit de telefoon op
Klik om te vergroten...

Hahahah

Je snapt er niets van wat die persoon aan de andere kant van de lijn zegt, en het klinkt alsof die persoon zich bevind aan de andere kant van het heelal.

Deze handleiding had ik 6 jaar eerder moeten hebben.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kubiak zei:
Neem nooit de telefoon op
Klik om te vergroten...

Hahahah

Je snapt er niets van wat die persoon aan de andere kant van de lijn zegt, en het klinkt alsof die persoon zich bevind aan de andere kant van het heelal.

Deze handleiding had ik 6 jaar eerder moeten hebben.
Klik om te vergroten...

Haha inderdaad, mijne stond altijd uit ook daarom :wink:
Heb er mooie rooms bij gezet lijkt me wel leuk om eens te chillen daar ergens :hearteyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."