Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD: Het Handboek!

LSD: Het Handboek!

33 antwoorden
44 weergaven
18-5-2026
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Vant-Hoekie zei:
zooo ik heb voor het eerst lsd gedaan.
en ik ben echt een totaal ander mens geworden.
nu snapik die hele hippie beweging..
ik ga zowizo vaker trippen .om de 2 maanden ofzo.. ik ga ook me haar laten groeien.
ik ben nu nog vrediger dan voorheen
Klik om te vergroten...
Door welk inzicht ben je een totaal ander mens geworden?
B
BarrypLid
01-01-2024, 00:00
#2
Echt blij dat zulk soort duidelijke informatie te vinden valt op het web.
Gezien ik me de laatste tijd steeds meer interesseer in drugs heb ik veel aan dit artikel.
In lsd heb ik inmiddels ook meer interesse, maar gezien mijn leeftijd en weinig ervaring met psychedelic drugs wacht ik totdat ik ouder ben en ook meer ervaring heb met deze soort drugs.
Hoogst waarschijnlijk ga ik samen met een ervaren vriend binnenkort 2cb gebruiken.
Maar eerst zal ik me daar beter in verdiepen.
Hartelijk dank voor dit artikel, echt top!
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#3
PepTalk zei:
In het handboek word gesproken over rustig 50ug bijnemen na de eerste dosis van 50ug na zo'n 3-4 uur.
Naast dat het natuurlijk verstandig is niet te hoog te beginnen, heeft die 2e dosis überhaupt nog wel nut? Die gaat het effect enkel remmen, maar brengt de piek nooit hoger.
Klik om te vergroten...
Heb je toevallig een link waar deze stelling onderbouwd wordt met goede argumenten?

Alvast bedankt,

Pieter
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Uhm, elk stuk tekst over LSD bevestigd dat wel denk ik..

Google maar op LSD bijnemen; LSD redose; LSD tollerance etc.
Zit op school dus kan het niet uitgebreid gaan zoeken voor je....

Goede argumenten zijn niet nodig, slechts 1:

Tolerantie treed bij LSD (en paddo's ook, hebben ook een kruistolerantie) gewoon ongelofelijk snel op. Na je 1e dosis heb je dus al een harde tolerantie opgebouwd. Je kunt die doorbreken door je dosis bijv. de vervierdubbelen.. Maar zelfs dan heb je een grote kans dat je trip gewoon uren gerekt word en je piek niet hoger.
Rustig beginnen en langzaam opbouwen is bij deze drugs dus gewoon niet echt mogelijk.
Voordeel van deze tolerantie: Hij is ook snel weer weg. Na 7-14 dagen kun je (lichamelijk) weer net zo hard gaan van dezelfde dosis (in tegenstelling tot wiet, mdma, coke, pep etc.). Of dit psychisch gezien verstandig is..? Ik vind van niet, minimaal een maand tot drie maanden rust vind ik wel nodig na een psychedelische trip, zeker bij LSD. Het is een stofje dat snel met je mind gaat fucken, hou daar rekening mee.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Upgedate met geschiedenis wat eigenlijk nog ontbrak :wave:
E
EzraGonzoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoi, eerste post ooit.
Ik zit met een vraag en dit leek me de perfecte plek voor deze.
Het is me wel duidelijk geworden dat LSD en psychische problemen niet samengaan, maar...houdt dat in, als je in een depressie, neurose, psychose... zit of ook als je er ooit last van gehad hebt?
Concreet, kan je wanneer je terug nuchter van geest bent je aan LSD wagen of is dit echt tricky?
GRT
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#7
EzraGonzo zei:
Hoi, eerste post ooit.
Ik zit met een vraag en dit leek me de perfecte plek voor deze.
Het is me wel duidelijk geworden dat LSD en psychische problemen niet samengaan, maar...houdt dat in, als je in een depressie, neurose, psychose... zit of ook als je er ooit last van gehad hebt?
Concreet, kan je wanneer je terug nuchter van geest bent je aan LSD wagen of is dit echt tricky?
GRT
Klik om te vergroten...
Het is en blijft tricky. Iemand die bijvoorbeeld een psychose heeft gehad, is en blijft kwetsbaar voor nieuwe psychoses. Vergelijk het maar met draagkracht en draaglast: als je eenmaal een psychose hebt gehad, is het aannemelijk te veronderstellen dat je draagkracht blijvend op een lager pitje ligt dan de gemiddelde mens. LSD is dan spelen met vuur. Natuurlijk kan alles goed gaan, maar de kans is relatief groot dat het gebruik van LSD een nieuwe psychose uitlokt.
E
EzraGonzoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat is echt enorm balen, wikken en wegen dus...
Toch, Bedankt voor de info... Is dit ook van toepassing bij middelen uit een andere groep? Ketamine lijkt me bevoordeeld ook best fout maar...uppers, downers? Aangezien veel Farma's althans naar eigen ervaring bij die twee kunnen ingedeeld worden lijkt het me "ok"...
(Weet niet waar deze post hoor, excuses bij fout geplaatst)

GRT
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#9
EzraGonzo zei:
Dat is echt enorm balen, wikken en wegen dus...
Toch, Bedankt voor de info... Is dit ook van toepassing bij middelen uit een andere groep? Ketamine lijkt me bevoordeeld ook best fout maar...uppers, downers? Aangezien veel Farma's althans naar eigen ervaring bij die twee kunnen ingedeeld worden lijkt het me "ok"...
(Weet niet waar deze post hoor, excuses bij fout geplaatst)

GRT
Klik om te vergroten...
Graag gedaan!

Psychosegevoeligheid is hoger bij Ketamine als de dosis hoger is. 50mg ofzo kan denk ik weinig kwaad. Begin wel rustig, pas na een kwartiertje bijsnuiven indien nodig.

Cocaine en amfetamine is ook link bij Psychosegevoeligheid; je hebt vast wel eens van amfetaminepsychoses en cocainepsychoses gehoord.

Heroine is een ander verhaal, veel minder gevoelig voor psychoses naar mijn weten.

Valium enzo kunnen geen kwaad bij Psychosegevoeligheid.
r
realnutsLid
01-01-2024, 00:00
#10
hallo,
ik ben nieuw hier en nog nooit LSD geprobeerd, maar ben wel nieuwsgierig

wordt het gebruik van LSD terwijl je serotonine (seroxat en dergelijke) neemt, afgeraden?
wsl wel, maar wat zou het effect (kunnen) zijn?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja, dan werkt LSD niet of slechter, omdat je receptoren overbelast zijn. Daarbij is het ook geen goed idee om aan de psychedelica te gaan als je depressief bent, helaas :P
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Super bedankt voor dit goede handboek!

Ik heb nog wel een vraag over hoe lang lsd houdbaar is? Iemand daar ervaring mee?
Het grootste deel van mijn stash heb ik samen met een vriend door een vacuumeer machine gehaald en vervolgens in de vriezer gelegd. Helaas hadden we niet de tijd en zakjes om het echt per portie te verpakken. Nu heb ik dus een deel wat open is en dat heb ik verpakt zoals hierboven beschreven. Ik hoop eigenlijk dat mijn stash wel wat jaren mee kan gaan (daar heb ik ook op ingeslagen namelijk :grin:)
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#13
I love shrooms zei:
Super bedankt voor dit goede handboek!

Ik heb nog wel een vraag over hoe lang lsd houdbaar is? Iemand daar ervaring mee?
Het grootste deel van mijn stash heb ik samen met een vriend door een vacuumeer machine gehaald en vervolgens in de vriezer gelegd. Helaas hadden we niet de tijd en zakjes om het echt per portie te verpakken. Nu heb ik dus een deel wat open is en dat heb ik verpakt zoals hierboven beschreven. Ik hoop eigenlijk dat mijn stash wel wat jaren mee kan gaan (daar heb ik ook op ingeslagen namelijk :grin:)
Klik om te vergroten...

Je hebt de juiste methode ervoor, zal jaren (soms wel 10+jaren) goed blijven in de vriezer geen licht,lucht, en stabiele temperatuur.

Inderdaad jammer dat je geen zakjes had voor aparte porties te maken, die zou je bij een smartshop kunnen halen.

Enjoy!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tijdloos zei:
I love shrooms zei:
Super bedankt voor dit goede handboek!

Ik heb nog wel een vraag over hoe lang lsd houdbaar is? Iemand daar ervaring mee?
Het grootste deel van mijn stash heb ik samen met een vriend door een vacuumeer machine gehaald en vervolgens in de vriezer gelegd. Helaas hadden we niet de tijd en zakjes om het echt per portie te verpakken. Nu heb ik dus een deel wat open is en dat heb ik verpakt zoals hierboven beschreven. Ik hoop eigenlijk dat mijn stash wel wat jaren mee kan gaan (daar heb ik ook op ingeslagen namelijk :grin:)
Klik om te vergroten...

Je hebt de juiste methode ervoor, zal jaren (soms wel 10+jaren) goed blijven in de vriezer geen licht,lucht, en stabiele temperatuur.

Inderdaad jammer dat je geen zakjes had voor aparte porties te maken, die zou je bij een smartshop kunnen halen.

Enjoy!
Klik om te vergroten...

Bedankt! Verwacht er geen 10 jaar mee te doen, maar wel goed om te weten dat het kan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."