Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsneurotoxiteit van 2c-b bij snuiven

neurotoxiteit van 2c-b bij snuiven

31 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#1
hallo allen

ik zit al een tijd met een dillema, ik heb laatst op 2c-b getript (top spul btw :hearteyes: :flushed: ).
en ik had het goedje gesnoven, dus is de dosering ongeveer 2 tot 3 maal zo sterk....
als ik uitreken wat ik dan ''effectief'' heb genomen kom ik boven de 100 uit (wanneer het neurotoxisch word), was het in mijn geval dan ook neurotoxisch of of 100 mg neurotoxisch bij zowel snuiven als slikken??

ik kon het antwoord nergenst vinden dus ik denk vraag het aan de raketwetenschappers van DF!

dus als voorbeeld

snuivend 40 mg = 120 mg effectief (= dit neurotoxisch???)
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het lijkt mij te gaan om de hoeveelheid bagger die op dat moment in je systeem zit. Bij snuiven zal het sneller worden opgenomen dus is de piek in concentratie hoger, bij slikken is deze piek wat lager maar houdt hij langer aan. Dit geldt dus alleen als je gelijke hoeveelheden snuift of slikt. Bij 40 mg snuiven kan ik me voorstellen dat de hoogste concentratiepiek ongeveer even hoog is als bij 50 mg slikken (wilde gok, gewoon even ter illustratie). Het lijkt me dus dat je geen enkel gevaar loopt.
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#3
40mg 2C-B snuiven is écht ondoenbaar. :openmouth:
Ik heb ooit 30mg gesnoven [doseerfout :rolleyes: ]en dat was me héél slecht bekomen: de sterkste visuals die je je kan voorstellen, maar een ongezonde, ondraaglijke bodyload, wat een hint is op neurotoxiteit.

Ben je zeker van die 40mg? Ben je overigens zeker van de zuiverheid?
Heb je het in één keer opgesnoven (dan zou je het wel uitgejankt hebben van de pijn)?

Ik weet niet of de 3x-regel in de vergelijking nasaal-oraal echt wel klopt, maar verdubbelen lijkt me plausibel.

Onaangename bodyloads zijn toch écht de aankondiger van een neurotoxisch experiment. Zolang je je fysiek en mentaal goed voelt, hoef je je geen zorgen te maken.
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#4
nouw, ik was aan t trippen en wou een lijntje leggen, maar ik zag echt niets meer:P

en toen was het op, maar ik had totaal geen bodyload, was alleen MEGA MEGA MEGA MEGA trippend :flushed:
p
planckunitLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik wil wel eens een wetenschappelijke publicatie zien waar aangetoond wordt dat > 100 mg 2c-b neurotoxisch is. Het lijkt mij dat 100 mg een totaal arbitraire grens is, en ik ben bovendien geïnteresseerd in het mechanisme van deze zogezegde neurotoxiciteit. Als het niet bekend is hoe deze mogelijke neurotoxiciteit wordt veroorzaakt, is het niet mogelijk om juist in te schatten bij welke dosis neurotoxiciteit begint plaats te vinden bij intranasale inname. Ik denk persoonlijk dat de emotionele impact van dergelijke dosissen een veel groter, mogelijk negatief, effect zal hebben op de gebruiker dan mogelijke neurotoxiciteit zou hebben...
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#6
planckunit zei:
Ik wil wel eens een wetenschappelijke publicatie zien waar aangetoond wordt dat > 100 mg 2c-b neurotoxisch is. Het lijkt mij dat 100 mg een totaal arbitraire grens is, en ik ben bovendien geïnteresseerd in het mechanisme van deze zogezegde neurotoxiciteit. Als het niet bekend is hoe deze mogelijke neurotoxiciteit wordt veroorzaakt, is het niet mogelijk om juist in te schatten bij welke dosis neurotoxiciteit begint plaats te vinden bij intranasale inname. Ik denk persoonlijk dat de emotionele impact van dergelijke dosissen een veel groter, mogelijk negatief, effect zal hebben op de gebruiker dan mogelijke neurotoxiciteit zou hebben...
Klik om te vergroten...

bedankt voor de reactie, ik denk dat 2c-b neurotoxisch word omdat het bij hoge doseringen misschien kan gaan dwalen in het brein (als vrije radicaal) en zich aan alles wat los en of vast zit wil gaan binden, het laatste ben ik behoorlijk mee eens de trip werd er wel heeeel gestoord van :P
k snapte er geen reet meet van
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#7
moet je eens 2ct7 snuiven, dat is helemaaaal niet goed voor je..
u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
#8
gNuxx zei:
moet je eens 2ct7 snuiven, dat is helemaaaal niet goed voor je..
Klik om te vergroten...

:hearteyes: maar je gaat wel snoerthard
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het lijkt mij dat de neurotoxiciteitsgrens bij snuiven ook 2 a 3 keer zo laag ligt. Je gaat harder omdat het niet eerst gefilterd wordt maar direct in je bloed wordt opgenomen, dus effectief heb je meer 2C-B in je bloed.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#10
gNuxx zei:
moet je eens 2ct7 snuiven, dat is helemaaaal niet goed voor je..
Klik om te vergroten...

Waarom moet je het dan doen ? :wink:

Met de neurotoxiteit van 2c-b valt het geloof ik wel mee hoor :wink: Ergens bij de tripreports staat een report van iemand die met een doseerfout 330mg afwoog ipv 33 ! En hij leeft nog. Zelf heb ik wel eens 170mg verdeeld over een uur of 4-5 geslikt en ik ben erna nog over een 3m hoge poort met stekels geklommen, met 2 pizza's in mn hand !! Waaruit ik toch wel enigsinds af kan leiden dat ik het nog allemaal wel geregeld krijg.

Overigens heb ik eigenlijk nooit last van een bodyload met 2c's... Iets waar veel mensen jaloers op zijn.
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#11
Spor zei:
gNuxx zei:
moet je eens 2ct7 snuiven, dat is helemaaaal niet goed voor je..
Klik om te vergroten...

Waarom moet je het dan doen ? :wink:

Met de neurotoxiteit van 2c-b valt het geloof ik wel mee hoor :wink: Ergens bij de tripreports staat een report van iemand die met een doseerfout 330mg afwoog ipv 33 ! En hij leeft nog. Zelf heb ik wel eens 170mg verdeeld over een uur of 4-5 geslikt en ik ben erna nog over een 3m hoge poort met stekels geklommen, met 2 pizza's in mn hand !! Waaruit ik toch wel enigsinds af kan leiden dat ik het nog allemaal wel geregeld krijg.

Overigens heb ik eigenlijk nooit last van een bodyload met 2c's... Iets waar veel mensen jaloers op zijn.
Klik om te vergroten...

:grin: Ik speel dat nuchter al niet eens klaar, hehe.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#12
underworld zei:
gNuxx zei:
moet je eens 2ct7 snuiven, dat is helemaaaal niet goed voor je..
Klik om te vergroten...

:hearteyes: maar je gaat wel snoerthard
Klik om te vergroten...

dat wel :grin: was ook meer sarcastische opmerking haha :grin: het is wel goed voor je als je wilt tripppen, maar het is niet waar je lichaam blij van word!
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#13
leppeh zei:
:grin: Ik speel dat nuchter al niet eens klaar, hehe.
Klik om te vergroten...

Ja hehe, kvond het ook wel een prestatie; mn maat die binnen zat (voor hem was de 2e pizza) was in slaap gevallen in de 15 minuten dat ik weg was ! Ik zag hem gewoon liggen, de deuren stonden open maar hij sliep nogal vast. Heb geroepen en dingen naar m gegooid maar het mocht niet baten. Pas toen ik langs hem stond en riep: HALLO DENK JE SOMS DAT IK HET RELAX VIND OM STEEDS OVER DIE POORT TE MOETEN KLIMMEN ?!? (was niet de eerste keer dat dat voorkwam) werd ie wakker en zei: "Hoezo, je bent toch hier ?"

Om je dan nog niet af te vragen hoe die in vredesnaam met 50mg (hij had 50) 2cb op kan slapen... Máárgoed
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neureotoxisch? Als je Shulgin's report leest de dosis om ècht ego dissolutie op dit middel te ervaren. Kennelijk is eenheidsbewustzijn ook op 2CB mogelijk.

(with 100 mg) I had weighed correctly. I had simply picked up the wrong vial. And my death was to be a consequence of a totally stupid mistake. I wanted to walk outside, but there was a swimming pool there and I didn't dare fall into it. A person may believe that he has prepared himself for his own death, but when the moment comes, he is completely alone, and totally unprepared. Why now? Why me? Two hours later, I knew that I would live after all, and the experience became really marvelous. But the moment of facing death is a unique experience. In my case, I will some day meet it again, and I fear that I will be no more comfortable with it then than I was just now. This was from the comments of a psychologist who will, without doubt, use psychedelics again in the future, as a probe into the unknown.
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#15
bedankt voor de reactie Atropa,

2c-b is een fantastisch middel, en ik heb er gister weer met volle teugen van kunnen genieten :)
ik had gekozen voor een nexusflip, en deze pakte perfect uit, visueel was het alleen vrij gestoord, en ik moest op een moment opeens overgeven omdat het veeeeel te hard ging. echter was dit behoorlijk opluchtend.

goddelijk spul
A
AldousLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik snap niet dat mensen dit überhaupt snuiven, het werkt dan wel sneller maar vind het niet zo'n lekker begin van mn trip als mn neus in brand staat! Maar goed, ieder zn ding wss.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#17
poe hei !

Ik had gisteren ook 31mg 2cb gedropped, op zich niet zo gek veel voor mijn doen. Maar ik had nog (flink wat) keta meegenomen, en daar ook flink van zitten doorhalen. En op een gegeven moment spacede ik m echt ongelofelijk hard, verbaasde me echt aangezien ik best wat gewend ben. Mss nog wel nooit zoiets meegemaakt als gisteren. Was in ieder geval erg leuk :)
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#18
Plimu zei:
wat ben je toch een spacer vogel
Klik om te vergroten...
ráááááre vogel :rolleyes:
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#19
wAuw neurotoxisch,, // zenuw/gif,,,
lekker jarenlang door blijven trippen . . hyperactief en epileptisch worden , yippie ,, :kots:
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#20
wat ben je toch een spacer vogel

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."