Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4-aco-DMT of 5-meo-DMT?

4-aco-DMT of 5-meo-DMT?

20 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste medetrippers,

Ik heb deze stofjes in bereik, 4-aco-dmt en 5-meo-dmt. Ik heb al ervaring met verschillende paddo en truffel trips. Ik heb al enkele tripreports gelezen en wat info over beide stofjes. Wijzer geworden met het feit dat de 4 meer lijkt op een paddotrip zonder duistere kantjes. De 5 zou dan weer echt een DMT ervaring zijn.

Nu enkele vragen.
Welk stofje geef ik best het eerst een kans?

1m85 en 75 kg. Van de 4 weet ik dat tussen 30 a 40 mg oraal genoeg is voor mooie trip. Bij de 5 is dit hetzelfde maar dan roken of niet?

Als er nog positieve/negatieve reacties zijn , zeker welkom.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psychedelibee zei:
Wat betreft de dosering van 5-Meo-DMT moet ik wel even iets recht zetten, voor er ongelukken gebeuren. Het is een extreem potente stof die vaak onder de 10mg al zeer overweldigende ervaringen geeft en voor sommigen al met enkele miligrammen. Ga alsjeblieft niet zomaar wat doseringen roepen, zeker niet bij een stof die zo potent en overweldigend is. Op erowid vind je hier meer over: https://www.erowid.org/chemicals/5meo_d ... dose.shtml
Klik om te vergroten...

Mijn excuses je hebt gelijk... :)
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Thanks voor de info. Als ik het zo lees laat ik de 5Meo toch nog even opzij liggen. De reports die ik online kon lezen hadden vrij positieve bevindingen over de trip. Zo zie je maar, altijd raad vragen op DF :-P.

Ik heb binnenkort nog een paddotrip op het menu en daarna wil ik toch zeker de 4aco uitproberen. Blijkt dat dit echt de duistere scherpere kantjes van paddos weg neemt. Report volgt zeker :wink:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
bobsacamano zei:
Goed afgesloten bewaren en ik denk heel heel lang.
Klik om te vergroten...

Dacht ik ook maar de meningen erover zijn toch wel gemengd :-P


Fool zei:
Goeie vraag, zie dit topic op bluelight voor een aantal afwegingen. :)
Klik om te vergroten...

Thanks, toch weer wat wijzer via dit topic. Luchtdicht en donker zal het worden maar twijfel nog even of ik het best heel koud (lager dan 5 graden) opberg of iets lager dan kamertemperatuur..
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
bobsacamano zei:
Haha ja dat blijkt :P Misschien meot ik het in de vriezer gooien. Heb het wel in amber glas zitten.
Klik om te vergroten...

Denk ook eraan om het in de vriezer te gooien maar dan moet het echt wel luchtdicht zijn. Heb nog een klein pillenpotje van mijn maagbeschermers, in een luchtdicht gripzakje daarin, moet lukken :P
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tekzor668 zei:
Psychedelibee zei:
Veel plezier mocht je nog gaan trippen! Laat even weten hoe het was in dat geval.
Klik om te vergroten...

16.35 samen met een vriendin ik 25mg en zij 15mg 4-aco-dmt genuttigd. We bekomen nu van een mooie ervaring. Visueel en mentaal was dit echt een spektakel. Woorden schieten te kort :hearteyes: . Verslag volgt zeker nog deze week.
Klik om te vergroten...
Super fijn dat het leuk was! Het is ook wel een van mijn favorietje stofjes. Ben benieuwd naar je report!
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hey Tekzor,

Als ik je 1 van de 2 stofjes zou aanraden met je ervaring meegenomen zou ik voor 4-aco-DMT gaan. Dit schijnt erg te lijken op truffels/paddo's. 5-meo-DMT is een heel ander verhaal. Dit heeft raakvlakken met DMT en moet je verdampen in een pijp. De ervaringen van deze stof zijn over het algemeen wat duister en overweldigend (de meeste ervaringen die ik heb gelezen zeggen ook "eens maar nooit meer" en zijn blij dat ze het hebben geprobeerd maar houden het er bij.

Niet zozeer niet de moeite waard maar misschien nog even te heftig. Ik heb de stof ook al even liggen en sta niet te springen om hem te gebruiken maar gebruiken ga ik hem zeker. Wel wil ik eerst the real deal doen. Eerst gewone DMT en dan pas 5-meo. Deze regel had ik mezelf ook opgelegd met LSD.

De dosis bij 5-meo-DMT is een goeie trip al mogelijk tussen 15-20mg als ik het me goed herinner.



Tekzor668 zei:
Beste medetrippers,

Ik heb deze stofjes in bereik, 4-aco-dmt en 5-meo-dmt. Ik heb al ervaring met verschillende paddo en truffel trips. Ik heb al enkele tripreports gelezen en wat info over beide stofjes. Wijzer geworden met het feit dat de 4 meer lijkt op een paddotrip zonder duistere kantjes. De 5 zou dan weer echt een DMT ervaring zijn.

Nu enkele vragen.
Welk stofje geef ik best het eerst een kans?

1m85 en 75 kg. Van de 4 weet ik dat tussen 30 a 40 mg oraal genoeg is voor mooie trip. Bij de 5 is dit hetzelfde maar dan roken of niet?

Als er nog positieve/negatieve reacties zijn , zeker welkom.
Klik om te vergroten...
d
dewildeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat report had ik inderdaad ook gelezen, maar gezien verhalen op erowid/bluelight/etc ben ik een beetje huiverig voor snuiven; dat is een van de weinige positieve ervaringen met deze roa lijkt het.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Misschien dat schrijver van dit dit report je kan verder helpen. Zelf heb ik me verder nog niet heel erg verdiept in het gebruik van 5-MEO-DMT...

dewilde zei:
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar soit:

Ik heb een sample van 30mg 5-meo-dmt liggen, in hcl, maar hoe kan ik dit het beste nemen?
Het vapen van de base lijkt de meest geschikte (qua effect het beste) methode, maar dan moet ik het dus eerst basen. De zoutvorm vapen schijnt te kunnen, al is me dat ook niet helemaal duidelijk. Verder lees ik nog over snuiven en sublinguaal, maar daar zijn de meningen ook nogal over verdeeld.
Klik om te vergroten...
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb de 4-aco-dmt in mijn bereik. Ik zie nog of er deze avond een trip ingezet word of als het voor een andere keer uitblijft. Waarschijnlijk 20 a 25 mg startdosis. Als er nog tips zijn voor een fantastische trip ... :P
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Helenas zei:
Super fijn dat het leuk was! Het is ook wel een van mijn favorietje stofjes. Ben benieuwd naar je report!
Klik om te vergroten...

Ik mag het toch wel op nummer 1 plaatsen in mijn lijstje psychedelics. Leuke maar heftige trip, soms had ik het gevoel dat de dosis zeker 5 a 10 mg lager had gemogen bij mij... Verslag volgt zeker in een nieuw topic.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Goed afgesloten bewaren en ik denk heel heel lang.

Tekzor668 zei:
Bijkomend vraagje als iemand dit nog leest.

Hoelang kan ik de 4 aco dmt bewaren?
Klik om te vergroten...
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
Had ik ook al aan gedacht omdat die 5 inderdaad wel een stuk heftiger is. De tripreports verleiden mij hier wel in om het te proberen maar het overweldigend duistere laat ik liever nog wat opzij liggen.

Mijn hoop ligt er vooral op dat de 4 net iets meer doet of intenser word dan een gewone paddo/truffel trip. Mijn geest en lichaam is klaar voor een intense ervaring...

1P-LSD zag ik hier ook net voorbijkomen. Aangezien ik LSD hier nooit tegen kom zou dit een vervolg kunnen zijn in mijn tripgebeuren of laat ik dit beter ook even opzij tot ik werkelijk LSD gehad heb?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
4-AcO-DMT schijnt inderdaad erg te lijken op psilocybine qua effect. Gezien je ervaring lijkt me dit ook de beste optie om eerst mee te beginnen.

5-Meo-DMT is een heel ander verhaal, zoals bob al zei, het zou enigszins Op DMT lijken, echter is het wel echt een hele andere ervaring. Het schijnt extreem overweldigend te zijn net zoals DMT, alleen is DMT erg visueel en vaak een erg positieve ervaring die mensen graag herhalen. 5-Meo-DMT daarentegen schijnt totaal niet visueel te zijn en voor een void te zorgen. Sommige vinden het heaven, anderen hell. Het is echt geen makkelijke ervaring zeg maar.

Wat betreft de dosering van 5-Meo-DMT moet ik wel even iets recht zetten, voor er ongelukken gebeuren. Het is een extreem potente stof die vaak onder de 10mg al zeer overweldigende ervaringen geeft en voor sommigen al met enkele miligrammen. Ga alsjeblieft niet zomaar wat doseringen roepen, zeker niet bij een stof die zo potent en overweldigend is. Op erowid vind je hier meer over: https://www.erowid.org/chemicals/5meo_d ... dose.shtml
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bijkomend vraagje als iemand dit nog leest.

Hoelang kan ik de 4 aco dmt bewaren?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Goeie vraag, zie dit topic op bluelight voor een aantal afwegingen. :)
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Haha ja dat blijkt :P Misschien meot ik het in de vriezer gooien. Heb het wel in amber glas zitten.

Tekzor668 zei:
bobsacamano zei:
Goed afgesloten bewaren en ik denk heel heel lang.
Klik om te vergroten...

Dacht ik ook maar de meningen erover zijn toch wel gemengd :-P
Klik om te vergroten...
d
dewildeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar soit:

Ik heb een sample van 30mg 5-meo-dmt liggen, in hcl, maar hoe kan ik dit het beste nemen?
Het vapen van de base lijkt de meest geschikte (qua effect het beste) methode, maar dan moet ik het dus eerst basen. De zoutvorm vapen schijnt te kunnen, al is me dat ook niet helemaal duidelijk. Verder lees ik nog over snuiven en sublinguaal, maar daar zijn de meningen ook nogal over verdeeld.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Veel plezier mocht je nog gaan trippen! Laat even weten hoe het was in dat geval.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#20
Psychedelibee zei:
Veel plezier mocht je nog gaan trippen! Laat even weten hoe het was in dat geval.
Klik om te vergroten...

16.35 samen met een vriendin ik 25mg en zij 15mg 4-aco-dmt genuttigd. We bekomen nu van een mooie ervaring. Visueel en mentaal was dit echt een spektakel. Woorden schieten te kort :hearteyes: . Verslag volgt zeker nog deze week.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."