Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2C-B of 2C-C?

2C-B of 2C-C?

27 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Had je dan ook een heel zware bodyload Bob?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bobsacamano zei:
Als ik jou was gast zou ik wel echt gewoon de 2C-C laten staan. En dit niet omdat het heftig is maar juist omdat het zo verschrikkelijk weinig doet.

2C-C en 2C-D zijn echt heel zwak en zelfs op hogere dosis doet het niet bijster veel. Zou zonde zijn van je avond. 2C-B heeft daar integen echt een hoge recreatieve waarde. Ik zou lekker 18mg (base) doen voor een eerste keer. Heb je sowieso een leuke avond. Wil je daarna wat meer gewiebel en beweging in je beeld dan neem je een keer 22 enz enz.


:grin:
Klik om te vergroten...
[/quote]

Ik heb ook al besloten voor 2cb te gaan, had ik al gemeld hier. Inderdaad omdat de 2cc te weinig doet. Dat heb ik dus hier gehoord en omdat ik wel een echte ervaring wil ga ik voor de 2cb.
Jij hebt dus bijgepakt Bob, heeft dat wel zin? Ik heb gelezen dat bijnemen met 2cb weinig tot geen nut heeft.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bijnemen verlengt de space vooral, maar maakt het er niet heftiger op. Op een feest kan bijnemen wel handig zijn aangezien het vrij kort duurt. Thuis is bijnemen nogal zonde vind ik zelf.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb er zin in en vind het ook (gezond) spannend! Ik heb al ruim 5 jaar geen nieuwe drug geprobeerd. En al helemaal geen psychedelica's.
Het wordt deze zomer maar wanneer weet ik nog niet. Ik zal, als ik het heb ervaren, een trip rapportje proberen te schrijven!
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bijnemen heeft wel en geen zin het hangt er van af wat je verwacht van het bijnemen. Ik zat op dat moment al 2 uur in de 38mg en voor het begon af te nemen heb ik nog 19 bij genomen. Zo heb ik mijn space verlengd tot dik twee uur na het festival. Maar heftiger werd het niet :) Maar dat was ook niet de bedoeling.
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Op een lage dosis maakt bijnemen de trip (iets) heftiger, maar het is dan meer om van het net-niet iets voelen naar het wel iets voelen te gaan. Dus als je na 2/2,5 uur nog steeds niets voelt met bijvoorbeeld 10mg, kan je gewoon nog 10mg bijnemen en dan voel je je na een halfuurtje/drie kwartier ineens een stuk vrolijker :). Bij een hogere dosis weet ik het niet (geen ervaring), daar lijkt het vooral te verlengen (zoals meerdere mensen hier al aangeven).
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#7
2-cb is eigenlijk geen research chemical, maar staat op de opiumlijst. Ik kan me nog vaag herinneren dat je het bij de smartshop kon krijgen toen dat echt nog vage winkeltjes in steegjes waren.

In mijn beleving is na het verbod 2-cb even verdwenen van het toneel, maar teruggekomen als een soort "xtc tabletjes" qua kleur en stempels, formaat meestal kleiner.

Tegenwoordig zie ik weer best veel aanbod, al een jaar of 5. die andere 2c- middelen zie je tegenwoordig wel bij de online RC's maar zelden te koop op feestjes. 2CB lijkt me gewoon de potentste uit de familie.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
MeejheM zei:
2-cb is eigenlijk geen research chemical, maar staat op de opiumlijst. Ik kan me nog vaag herinneren dat je het bij de smartshop kon krijgen toen dat echt nog vage winkeltjes in steegjes waren.

In mijn beleving is na het verbod 2-cb even verdwenen van het toneel, maar teruggekomen als een soort "xtc tabletjes" qua kleur en stempels, formaat meestal kleiner.

Tegenwoordig zie ik weer best veel aanbod, al een jaar of 5. die andere 2c- middelen zie je tegenwoordig wel bij de online RC's maar zelden te koop op feestjes. 2CB lijkt me gewoon de potentste uit de familie.
Klik om te vergroten...
Lekker relevant weer... En daarbij is je opmerking dat 2C-B de potentste uit de familie zou zijn bijzonder slecht geïnformeerd, want er zijn meerdere uit de familie die zowel qua dosering als effect potenter dan 2C-B zijn...
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja, misschien wel te potent of actief. 2cb was jarenlang legaal verkrijgbaar, daarna werd het verboden, en nog steeds(of opnieuw) is het makkelijker te krijgen als aanverwante middelen. Dat zal geen toeval zijn. Waarschijnlijk is het makkelijker of goedkoper te maken, beter te verkopen omdat het prettiger werkt of goede handel vanwege de naamsbekendheid en onbekendheid van RC klonen. 2ct was in elk geval sterk, maar niet echt populair, het was moeilijk te doseren.

een beetje achtergrondinformatie over 2cb is misschien inderdaad interessant, dat laat ik niet enkel van jou mening afhangen.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#10
En je helpt hier de topicstarter of discussie hoe mee precies?

2C-I, 2C-E 2C-T-7 2C-T-4 2C-P allemaal sterker potenter als 2C-B

Niet slap praten jij.

MeejheM zei:
2-cb is eigenlijk geen research chemical, maar staat op de opiumlijst. Ik kan me nog vaag herinneren dat je het bij de smartshop kon krijgen toen dat echt nog vage winkeltjes in steegjes waren.

In mijn beleving is na het verbod 2-cb even verdwenen van het toneel, maar teruggekomen als een soort "xtc tabletjes" qua kleur en stempels, formaat meestal kleiner.

Tegenwoordig zie ik weer best veel aanbod, al een jaar of 5. die andere 2c- middelen zie je tegenwoordig wel bij de online RC's maar zelden te koop op feestjes. 2CB lijkt me gewoon de potentste uit de familie.
Klik om te vergroten...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
MeejheM zei:
een beetje achtergrondinformatie over 2cb is misschien inderdaad interessant, dat laat ik niet enkel van jou mening afhangen.
Klik om te vergroten...
Relevante achtergrond informatie is zeker interessant, maar hoe interessant is het voor dit topic dan dat 2C-B eerst in smartshops verkrijgbaar was en nu weer aan een opkomst bezig is via de illegale weg?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als je kijkt naar illegaal 2cb gebruik in mijn omgeving, welke zo ongeveer 4 of 5 nachten in de week een of ander elektronisch muziek evenement betreft zie je tegen logica in dat illegale 2cb veel populairder is sinds een jaar of 7/8 weer dan legale alternatieven zoals 2cc, welke niet te doseren was, en de pillen onvoorspelbaar waren.

misschien draai ik al te lang mee.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
MeejheM zei:
Als je kijkt naar illegaal 2cb gebruik in mijn omgeving, welke zo ongeveer 4 of 5 nachten in de week een of ander elektronisch muziek evenement betreft zie je tegen logica in dat illegale 2cb veel populairder is sinds een jaar of 7/8 weer dan legale alternatieven zoals 2cc, welke niet te doseren was, en de pillen onvoorspelbaar waren.
Klik om te vergroten...
Dat komt omdat 2C-B zich uitermate goed leent voor feesten en partijen, waar de meeste andere 2C varianten dat minder doen omdat ze ofwel veel sterker zijn als tripmiddel ofwel niet zo bijzonder zijn.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#14
En het is onbegrijpelijk dat ik daar ooit macro-economische beslissingen aan heb getrokken? bob?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#15
Over welk punt zijn jullie nou precies aan het discussieren?
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dude sorry ik snap je echt niet. Niemand heeft het hier over illegaliteit. En 2C-C is niet moeilijker te doseren maar makkelijker gezien de dosis ongeveer het dubbele is. En vraag me af of er zoveel 2C-C pillen op de markt zijn geweest uberhaubt. Gezien het oninteressant is zowel thuis als met uitgaan.

De reden dat je 2C-B wel ziet in het uitgaansleven is omdat het niet idioot lang duurt, niet te heftig is en doorgaans erg leuk.

MeejheM zei:
Als je kijkt naar illegaal 2cb gebruik in mijn omgeving, welke zo ongeveer 4 of 5 nachten in de week een of ander elektronisch muziek evenement betreft zie je tegen logica in dat illegale 2cb veel populairder is sinds een jaar of 7/8 weer dan legale alternatieven zoals 2cc, welke niet te doseren was, en de pillen onvoorspelbaar waren.

misschien draai ik al te lang mee.
Klik om te vergroten...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hallo df'rs!
Ik heb zou graag willen weten wat het verschil (vooral in werking) is van de 2C-tjes. In mijn directe omgeving gebruikt niemand rc's, althans niet voor zover ik weet. Mijn interesse is er in gewekt door de rapportjes en info die ik onder andere hier heb gelezen. Ik heb geen enkele ervaring met trippen op wat voor manier dan ook. Persoonlijk lijken mij LSD, truffels en paddo's te zwaar en te heftig. In ieder geval voorlopig.
Eigenlijk weet ik wel wat van 2C-B maar weinig of niets van 2C-C. Via een kennis kan ik aan 2C-B komen (afgewogen op mijn wens in capsules). Ik vertelde hem dat ik trippen ook wel spannend vind en toen kwam hij met dat hij ook nog 2C-C heeft. Volgens hem is dat nog toegankelijker en wat lichter. Maar wat verschilt het in werking met 2C-B? De lengte, of de heftigheid? En je hebt vele 2C-tjes en hoe kun je de verschillen vaststellen tussen de soorten 2C's? Is bv 2C-B zwaarder of lichter dan bv 2C-C of 2C-i of 2C-E?
Bedankt alvast!
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb alleen zelf ooit een keer 2C-B gebruikt en dat was erg mooi en zonder de wat intensere psychedelische dingen zoals mindloops ect. Er is een heel erg handige engelstalige site (soort van Wikipedia) met veel informatie over doseringen, effecten en dergelijke.

Link naar de 2C-X familie:
https://en.wikipedia.org/wiki/2C_(psychedelics)

Zo kan je in ieder geval al een beetje lezen wat iedere stof doet, hoe potent die is in dosering maar ook psychologisch. Misschien dat andere forumleden die deze twee hebben gebruikt je nog extra kunnen toelichten.

Hier is in ieder geval een quote van reddit over de algemenere 2C'tjes:
2C-B is more like rolling than anything. Very mellow and fun. Lasts for like 3-6 hours. Dose is 20-30 mgs

2C-I is more visual than 2C-B yet still very much like rolling, just a speedier, tweakier roll. Overall 2C-I is very safe too. Many people have taken doses upwards of 5-6 times the standard 20 mgs with no deaths. Lasts for 8-16 hours Dose is 15-30 mgs.

2C-E is very visual, much more of a full psychedelic. Not at all good for an into to the 2C-x compounds. Nausea is very likely. Strong bodyload but a much deeper experience. Lasts 8-16 hours Dose is 15-25 mgs

2C-T-2 extremely speedy. You will feel unbelievably jacked up with very blurred vision, though different blurred from high MDMA doses. I basically was blind. Very static-like visuals. Nausea is very likely. heavy body-load, and you will be sore and drained the next day. I personally had a terrible headache during and after comedown for the next 24 hours. Lasts for 12-18 hours Dose is 15-25mgs

2C-P is by far the most intense 2C-X i have experience with. Very overwhelming visuals. Blows 2C-E out of the water. Not as stimulating as the other 2C compounds. Almost sedating in a way (though you can by no means sleep). A good amount of euphoria and nice body high. Nausea is possible, although less debilitating than the others. NOT for the inexperienced psychonaut. Definatly a very very very intense experience. A benzo is recommended as a backup plan if things turn sour. Lasts 16-22 hours Dose 6mgs-12mgs. Shulgin reported a non-fatal, yet clear physical overdose at 16 mgs.

Those are the 2C-x compounds I have experience with. That order is my opinion of scale from least intense and easiest to handle to very intense and very strong. Any more info on them and trip reports can be read at Erowid.org.

Be careful with these chemicals though as without a milligram scale it is very easy to overshoot your dosage. Remember that because 2C-B is illegal so it has a much higher chance than the others to be something other than 2C-B, very possibly another 2C-x. Also remember that they are not as safe as the other classic psychedelics and MDMA. Very little is known about these except through 1st hand experiences. A couple people have had bad reactions to both 2C-B and 2C-T-7(not a lot by any means but but a couple have).

You might get a headache on the comedowns, I personally do on every phenethylamine, but most people don't.

And lastly happy trails! Hope this was helpful. There are definatly some beautiful chemicals in the 2C-x family and most may not be around for much longer, so enjoy! :)
Klik om te vergroten...

En deze van Erowid (archive, report van Shulgin uit PiHKAL) betreffende 2C-C:
DOSAGE: 20 - 40 mg.

DURATION: 4 - 8 h.

QUALITATIVE COMMENTS: (with 20 mg) This is longer lived than 2C-B, and there is a longer latency in coming on. It took an hour and a half, or even two hours to get there. It had a slight metallic overtone.

(with 24 mg) I was at a moderately high and thoroughly favorable place, for several hours. It seemed to be a very sensual place, but without too much in the way of visual distraction.

(with 40 mg) There were a lot of visuals--something that I had noted at lower levels. There seems to be less stimulation than with 2C-B, and in some ways it is actually sedating. And yet I was up all night. It was like a very intense form of relaxation.

EXTENSIONS AND COMMENTARY: Other reports mention usage of up to 50 milligrams which seems to increase yet further the intensity and the duration. I have one report of an intravenous administration of 20 milligrams, and the response was described as overwhelming. The effects peaked at about 5 minutes and lasted for perhaps 15 minutes.

The halogens represent a small group of atoms that are unique for a couple of reasons. They are all located in a single column of the periodic table, being monovalent and negative. That means that they can be reasonably stable things when attached to an aromatic nucleus. But, being monovalent, they cannot be modified or extended in any way. Thus, they are kind of a dead end, at least as far as the 2C-X series is considered. The heaviest, iodine, was explored as the phen-ethylamine, as 2C-I, and as the amphetamine as DOI. These are the most potent. The next lighter is bromine, where the phenethylamine is 2C-B and the amphetamine is DOB. These two are a bit less potent, and are by far the most broadly explored of all the halides. Here, in the above recipe, we have the chlorine counterpart, 2C-C. There is also the corresponding amphetamine DOC. These are less potent still, and much less explored. Why? Perhaps because chlorine is a gas and troublesome to handle (bromine is a liquid, and iodine is a solid). The fluorine analogue is yet harder to make, and requires procedures that are indirect, because fluorine (the lightest of all the halides) is not only a gas, but is dangerous to handle and does not react in the usual halogen way. There will be mention made of 2C-F, but DOF is still unexplored.

The treatment of the 2C-B phthalimide described above, with cuprous cyanide rather than cuprous chloride, gave rise to the cyano analog which, on hydrolysis with hydrazine, yielded 2,5-dimethoxy-4-cyanophenethylamine (2C-CN). Hydrolysis of this with hot, strong base gave the corresponding acid, 2,5-dimethoxy-4-carboxyphenethylamine, 2C-COOH. No evaluation of either of these compounds has been made in the human animal, as far as I know.
Klik om te vergroten...

2C-C kan een lange opkomst hebben (soms tot 2 uur), maar heeft blijkbaar een fijne kalmerende werking en is ook niet zo intens als LSD en Truffels maar heeft wel gelijke visuals.
2C-B is over het algemeen erg veilig en 2C-C lijkt hier exact op buiten het feit dat een broom atoom voor chloor is vervangen. 2C-C kan wel even veilig worden genoemd buiten dat de werking wat langer of potenter zal zijn. Zelf zou ik mij er niet z'n zorgen over maken als ik dit neem.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#19
2C-C is rustiger, minder potent en nog minder psychedelisch dan 2C-B. :P

Als ik jou was zou ik voor 2C-B gaan, dat is al een vrij toegankelijk psychedelicum. :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Beide zijn vrij lichte psychedelica, maar 2C-C is echt nog veel lichter dan 2C-B.

2C-B is voor mij een party psychedelica, mentaal is het allemaal goed te handelen, het effect is behoorlijk euforisch, visuals zijn redelijk, alleen de bodyload kan op feest ietsjes zwaar zijn. Als redelijk ervaren psychonaut is het voor mij geen interessant middel om echt op te trippen, maar hierdoor is denk ik juist wel een perfect middel om op in te stappen. Het is een beetje als het kinderbadje voordat je echt het diepe ingaat.

2C-C vond ik eerlijk gezegd behoorlijk saai, ik had er geen visuals op, de mentale effecten waren ook vrijwel afwezig, lichamelijk voelde ik me wel heerlijk mellow. Als je het allemaal echt te spannend vind zou je voor 2C-C kunnen gaan, maar dan krijg je naar mijn idee niet echt een beeld bij wat psychedelica te bieden heeft.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."