Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEtizolam, de recreatieve zijde. Ervaring?

Etizolam, de recreatieve zijde. Ervaring?

42 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ervaring met speed is best prima ja, gewoon een net wat vager/euforischere roes imo.

Ik vind het best het proberen waard, vooral als je downers wel kunt waarderen. :)
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja sowieso, vandaar de vraag haha. Ik wil meer met downers aan de slag gaan, GHB vind ik heerlijk maar heb verder nog vrijwel geen downer-ervaring buiten alcohol om.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Yep, dat zal wel komen omdat het niet zo spannend is. :P

Het effect van wakker blijven is wat subtiel, maar ik vind het wel vaak een prettig roesgevoel geven. Het lijkt een beetje op aangeschoten zijn, maar dan ook weer niet. Nogal lastig te beschrijven. :P
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Exceptional Insight zei:
Wat? Vergelijk je nou serieus Hank Green met dit?
Klik om te vergroten...
Haha echt. Hank Green is ook wel echt typisch Amerikaans, maar hij legt wel een vrij lastig topic eenvoudig uit. Die Chris Powell is echt walgelijk ja.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja dat is wel een groot verschil inderdaad, maar ik bedoelde puur de uitstraling en de manier van praten hehe.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
SmartieAndMe zei:
Ja dat is wel een groot verschil inderdaad, maar ik bedoelde puur de uitstraling en de manier van praten hehe.
Klik om te vergroten...
De manier van praten is typisch Amerikaans ja. Ik heb zelf een aantal vrienden in Amerika wonen, moest daar echt even aan wennen in het begin. Alles is meteen te gek enzo, tot je ze beter leert kennen en makkelijker door krijgt wanneer het gemeend is en wanneer het bij hun showtje hoort zeg maar.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Maar om even op je filmpje terug te komen, goed verhaal.. Zo denk je er zelf niet over na inderdaad, maar ik realiseer me nu wel de waarde van zo'n testresultaat.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
SmartieAndMe zei:
Maar om even op je filmpje terug te komen, goed verhaal.. Zo denk je er zelf niet over na inderdaad, maar ik realiseer me nu wel de waarde van zo'n testresultaat.
Klik om te vergroten...
Zo ga je je wel afvragen wat daadwerkelijk de waarde is van zulke testen inderdaad. Ben ook eigenlijk wel benieuwd of ze hier rekening mee houden voor test waar ook juridische gevolgen achter zitten.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het doel van zo'n test is officieel toch ook alleen maar om onderscheid te maken tussen de personen die sowieso veilig zijn en personen waarbij een veel duurdere 'confirmative test' uitgevoerd moet worden met geavanceerdere analysetechnieken? Dat die laatste stap vaak overgeslagen wordt vind ik dan weer belachelijk.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Maar je hebt ook nog de false negatives natuurlijk, maargoed begrijp dat er geen beginnen aan is als je daar ook nog rekening mee moet houden.

Maar hoe betrouwbaar zijn die duurdere meer geavanceerde methoden eigenlijk? Benaderen die dan wel een zodanige precisie dat je bij een positieve uitslag met redelijke zekerheid kan zeggen dat iemand ook echt iets gebruikt had?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Volgens mij worden die verificaties gedaan adhv GC-MS, in dat geval in theorie wel, daarmee kun je de structuur afleiden van de meeste stoffen in de urine. Weet niet of er echter fatsoenlijk betrouwbaarheidsonderzoek naar gedaan is.

Dat is in ieder geval hetzelfde systeem als ze bij het testen van drugs voor consumptie doen, hier in Nederland.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat klinkt wel redelijk betrouwbaar in ieder geval.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Juridisch gezien ben je ook afhankelijk van een stukje geluk denk ik, vreemd genoeg. Werkt volgens mij hetzelfde als de speekseltests in het verkeer namelijk. Die zijn ook bij lange na niet betrouwbaar maar worden wel gebruikt als voorselectie. Je kunt dus niet vervolgd worden op het resultaat maar het kan wel gebruikt worden om mensen voor de duurdere tests eruit te filteren.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vanaf 3mg+ begint Etizolam voor mij wel wat euforisch te worden maar dan begin ik spijtig genoeg eveneens erg vlot in slaap te vallen. Online wordt ook wel bevestigd dat 5mg best wel euforisch is en nog hogere doseringen deze euforie verder lijken aan te wakkeren, probleem is dat je toch wel een goede tolerantie moet hebben om niet in slaap te vallen na 5mg Etizolam, iets dat ik dus niet heb.
Ik kan me voorstellen dat als je Etizolam met een upper combineert het wel euforisch kan uitpakken. Het zal relatief gezien natuurlijk niet zo euforisch worden als GHB maar het doet wel wat.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Probleem is tevens dat hogere doseringen Etizolam, ook in combinatie met uppers, heel snel voor een blackout zal zorgen en dat maakt het weer een stuk minder chill
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#16
SmartieAndMe zei:
Probleem is tevens dat hogere doseringen Etizolam, ook in combinatie met uppers, heel snel voor een blackout zal zorgen en dat maakt het weer een stuk minder chill
Klik om te vergroten...
Dat geld voor bijna alle benzo's de amnesie fase doel ik op.

Erg jammer als je een top feestje hebt gehad en de dag erna alleen wat vlagen onthoud.
Vlak voor het slapen gaan nemen , dan zal je daar geen of minder last van hebben.
Geen recreatieve waarde daardoor inderdaad.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik was onlangs ook op zoek naar etizolam,
maar ik vond de sites die het aanboden er niet betrouwbaar uitzien.
Verder had ik ook al niet veel ervaring met het online bestellen van stofjes (lees als geen ervaring :) ) dus had ik metizolam besteld. Deze had ik wel gevonden.
Ondertussen heb ik deze 2x geprobeerd, de eerste keer 4mg, de tweede keer 6.
De eerste keer dat ik het testte voelde ik me heel ontspannen, toch werd ik er niet echt slaperig van. Echt euforisch ook niet trouwens maar het was wel aangenaam, achteraf ook nog een jointje bij gerookt.
De tweede keer had ik 3x 2mg ingenomen, steeds met een uurtje ertussen. Daarnaast had ik ook een beetje 2-cb genomen, ik voelde me heel de avond heerlijk ontspannen en kreeg tussendoor ook leuke illusoire vervalsingen :). Ik had wel het gevoel dat de metizolam het effect erg temperde van de 2-cb al kan ik dit moeilijk zeggen omdat ik nog nooit enkel 2-cb gebruikt heb.
Metizolam geeft voor mij een ontspannend, effect alsof je hard gesport hebt en nadien een goede douche genomen hebt en volledig tot rust komt :). Na hoger te doseren merk ik wel dat mijn coördinatie ook wat minder wordt.
Ik had ergens gelezen dat de halfwaarde tijd van metizolam dubbel zo lang is als die van etizolam. Ik denk dat ik daardoor niet slaperig wordt wanneer ik metizolam gebruik en vind het daarom ook aangenaam om wat te chillen met vrienden of zo. Wel merk ik de dag erna nog wat na-effecten (moeilijk concentreren, een beetje moe maar dat kan ook aan het slechte slapen liggen). Toch vond ik het redelijk aangenaam, en misschien heb je er ook meer effect van omdat het wat langer werkt (al kan het daardoor ook juist minder euforisch zijn, want euforie ervaar ik nooit echt).
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dan ben je er wel echt heel gevoelig voor. Ik heb waarschijnlijk wel iets van een tolerantie maar zelfs toen ik net begon met etizolam en braaf 1mg nam had ik de ochtend erna gewoon een fris koppie. Maar nu ik wat hoger doseer om te kunnen slapen na een upper herken ik je wel in je verhaal.

6 uur my ass. Pas een uur of 12 later kan ik dan zeggen dat ik weer echt helemaal was voordat ik het innam.

honolulu4 zei:
Ik persoonlijk vind het eigenlijk niet zo een korte halfwaardetijd..

Als ik 1 mg pilletje neem om te slapen om 23u, en opsta om 8u (als dat zelfs al gaat), ben ik nog helemaal vaag in mijn koppie tot ver over de middag...

Persoonlijk zou ik het ook zelfs niet nemen om te slapen na speed of iets dergelijks, omdat ik het gevoel heb dat ik dan net extra waardeloos ben de dag nadien..

En de recreatieve waarde van etizolam is ver te zoeken.. vaag maar niet blij, en angst neemt het ook niet heel goed weg....
Klik om te vergroten...
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#19
ja, ik was ook op zoek naar een korte halfwaarde tijd omdat ik s'ochtends steeds optijd moet opstaan. Maar achteraf gezien viel dit redelijk goed mee. Ik zou ook graag etizolam nog eens uitproberen omwille van de korte halfwaarde tijd.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hmm een dubbele halfwaardetijd vind ik niet heel aangenaam klinken. Ik wil de dag erna gewoon zo fris mogelijk zijn en niet nog een half werkende benzos in m'n kop hebben :wink:

Nooit van gehoord ook trouwens. Ik ga ns lezen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."