Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4-FA/2C-B pillen zijn ineens verkleurd

4-FA/2C-B pillen zijn ineens verkleurd

23 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Infolijn vertelde mij dat er waarschijnlijk niks aan de hand is, maar zonder de pillen voor zich te zien konden ze mij niet verder helpen. Gelukkig is er altijd nog een Celebrate Safe stand waar ik naar toe kan morgen :)
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Moet geen kwaad kunnen, door de chemicaliën in de speed zou er wat gereageerd kunnen zijn. Een goede tip is om je speed schoon te wassen met aceton (gebruiksaanwijzing vind je door te googlen op 'speed wassen aceton'), zodat de chemicaliën er grotendeels uit gaan en de stank grotendeels verdwijnt. Schimmel lijkt me sterk maar zou kunnen, maar zelf dat is het risico dat je er ziek van wordt minimaal. Zou me hier niet al te druk om maken.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#3
Van schimmel op pillen of speed heb ik echt nog nooit gehoord, dus ik vermoed dat dat niet in de praktijk voorkomt.

Als je van die met vloeistof versneden speed hebt die echt vochtig is dan kun je die ook beter apart bewaren of wassen zoals hierboven genoemd. eigenlijk kun je het altijd beter wassen, die geur eraan komt niet van de speed zelf, maar zijn eigenlijk altijd gevaarlijke stoffen die je niet binnen wil krijgen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Denk inderdaad niet echt iets om je zorgen over te maken, dat soort middelen beschimmelen niet zomaar.

Was je speed nog nat trouwens? Want heb wel eens gehad dat er natte speed door een dicht zakje was gekomen, lijkt er gewoon doorheen te bijten ofzo.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychedelibee zei:
Denk inderdaad niet echt iets om je zorgen over te maken, dat soort middelen beschimmelen niet zomaar.

Was je speed nog nat trouwens? Want heb wel eens gehad dat er natte speed door een dicht zakje was gekomen, lijkt er gewoon doorheen te bijten ofzo.
Klik om te vergroten...


Pssst... dat is helemaal geen speed...
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
MeejheM zei:
Psychedelibee zei:
Denk inderdaad niet echt iets om je zorgen over te maken, dat soort middelen beschimmelen niet zomaar.

Was je speed nog nat trouwens? Want heb wel eens gehad dat er natte speed door een dicht zakje was gekomen, lijkt er gewoon doorheen te bijten ofzo.
Klik om te vergroten...


Pssst... dat is helemaal geen speed...
Klik om te vergroten...
De natheid niet maar de speed wel :sunglasses:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#7
De uitdrukking: "Ik ruik nattigheid." is tegenwoordig wel vaak relevant bij speed, als je ziet wat sommige mensen kopen...
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Goed om te horen dat er dus gewoon 'niks' aan de hand is, de pillen hebben uiteindelijk ook gewoon gewerkt zoals naar verwachting :sunglasses:

Speed had ik al even laten drogen, misschien niet goed gedaan. Had het daarna naar het testcentrum gebracht en daar kwam gemiddeld 68% (uitschieters van 54% tot 72%), dus ik weet niet hoeveel stoffen er dan nog in zitten die door middel van wassen eruit kunnen worden gehaald, aangezien het al vrij puur is :P. Het is niet echt een poeder zoals poedersuiker, maar meer als kleine korreltjes (had de hele tijd met een pasje de brokjes eruit lopen halen en dit was het beste wat ik er uit kreeg), maar goed, ik heb dan ook nog nooit eerder speed gezien en weet ook niet of dit hoort :P.

MeejheM zei:
De uitdrukking: "Ik ruik nattigheid." is tegenwoordig wel vaak relevant bij speed, als je ziet wat sommige mensen kopen...
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Prima uitslag! Na het wassen zou het waarschijnlijk iets puurder worden en krijg je een geurloos, wit, droog en fijn poeder. Als je dat handig vindt, zou je het kunnen doen. Is niet veel werk in feite.
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#10
ooscaar zei:
Prima uitslag! Na het wassen zou het waarschijnlijk iets puurder worden en krijg je een geurloos, wit, droog en fijn poeder. Als je dat handig vindt, zou je het kunnen doen. Is niet veel werk in feite.
Klik om te vergroten...
Gaat er bij wassen niet veel speed verloren? Had er al over gelezen en er is iets in mijn gedachtes blijven hangen van 50% ofzo... Is een beetje zonde dan om de helft van wat ik heb te verspillen om van 68% naar 71% puurheid te gaan, vind ik :P
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vaak houd je maar de helft over vanwege de kwaliteit vd pep. Volgens mij gaat er geen amfetamine verloren
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#12
Er gaat zo goed als geen amfetamine verloren. Er gaat natuurlijk altijd wat verloren, maar dat is echt minimaal, en dan moet je vooral denken wat in je koffiefilter blijft hangen. Misschien 50 mg als je 5 gram zou wassen. Het gaat niet om een paar procent extra puurheid, maar vooral dat je geen stinkende zak met speed hebt en die stinkende smurrie niet door je neus hoeft te jagen met een veel te brandend gevoel tot gevolg, en een reukorgaan dat je meer beschadigd dan 'nodig' is.

Je zou inderdaad best makkelijk de helft van het gewicht kwijt kunnen raken, maar dat is als je versneden speed gaat wassen. Ook dan verlies je amper amfetamine, maar voornamelijk cafeïne en andere versnijdingsmiddelen. Je kunt wel de helft van je eigen gewicht verliezen als je flink doorsnuift.

Je haalt overigens niet alle vervuilingen en versnijdingsmiddelen eruit door te gaan wassen, maar de meeste (en meest voorkomende) wel relatief effectief.
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#13
benniesmitters zei:
Vaak houd je maar de helft over vanwege de kwaliteit vd pep. Volgens mij gaat er geen amfetamine verloren
Klik om te vergroten...
ooscaar zei:
Er gaat zo goed als geen amfetamine verloren. Er gaat natuurlijk altijd wat verloren, maar dat is echt minimaal, en dan moet je vooral denken wat in je koffiefilter blijft hangen. Misschien 50 mg als je 5 gram zou wassen. Het gaat niet om een paar procent extra puurheid, maar vooral dat je geen stinkende zak met speed hebt en die stinkende smurrie niet door je neus hoeft te jagen met een veel te brandend gevoel tot gevolg, en een reukorgaan dat je meer beschadigd dan 'nodig' is..
Klik om te vergroten...

Mooi om te horen, zal het wel proberen als ik binnenkort weer eens tijd heb. Zo erg vind ik het nou ook weer niet branden, alleen blijven er wel erg veel "korrels" hangen (/vallen er uit :confused:), dus het is het wassen wel waard dan.

ooscaar zei:
Je kunt wel de helft van je eigen gewicht verliezen als je flink doorsnuift.
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#14
afhankelijk van hoe je wast kun je best 5% tot 10% van je speed wegwassen, gebruik van een papieren filter bij een geringe hoeveelheid kost je best een hoop. bij grotere hoeveelheden is de kwaliteit van je solvent en de temperatuur en keuze daarvan belangrijker. al houd ik zelf niet van filters gebruiken.
T
Tommie_KLid
01-01-2024, 00:00
#15
Vroeger hadden alle drogisterijen aceton staan. Nu weet ik nog één drogist hier in mijn buurtje in Amsterdam, een beetje een bruinig, viezig drogistje dat niet meer helemaal bij de tijd lijkt te zijn.

Is dat toeval? Of wordt de aceton uitgefaseerd?
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bij mij is het na het wassen wel heel lekker droog en echt als poedersuiker nou nog meer als bloem eigenlijk. Prikt niks meer en stinkt niet meer echt top.

Peppi en Coki zei:
Goed om te horen dat er dus gewoon 'niks' aan de hand is, de pillen hebben uiteindelijk ook gewoon gewerkt zoals naar verwachting :sunglasses:

Speed had ik al even laten drogen, misschien niet goed gedaan. Had het daarna naar het testcentrum gebracht en daar kwam gemiddeld 68% (uitschieters van 54% tot 72%), dus ik weet niet hoeveel stoffen er dan nog in zitten die door middel van wassen eruit kunnen worden gehaald, aangezien het al vrij puur is :P. Het is niet echt een poeder zoals poedersuiker, maar meer als kleine korreltjes (had de hele tijd met een pasje de brokjes eruit lopen halen en dit was het beste wat ik er uit kreeg), maar goed, ik heb dan ook nog nooit eerder speed gezien en weet ook niet of dit hoort :P.
Klik om te vergroten...
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tommie_K zei:
Vroeger hadden alle drogisterijen aceton staan. Nu weet ik nog één drogist hier in mijn buurtje in Amsterdam, een beetje een bruinig, viezig drogistje dat niet meer helemaal bij de tijd lijkt te zijn.

Is dat toeval? Of wordt de aceton uitgefaseerd?
Klik om te vergroten...
Bij mij (ook hier in Amsterdam) is bij iedere drogist pure aceton te koop, flesjes van 100 ml prijzen tussen de 1.39 en 1.89 geloof ik. Zijn gewoon de grote winkel als Kruidvat, Etos, Trekpleister, et cetera.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#18
Is volgens mij ook wel te koop bij bouwmarkten
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
ooscaar zei:
Tommie_K zei:
Vroeger hadden alle drogisterijen aceton staan. Nu weet ik nog één drogist hier in mijn buurtje in Amsterdam, een beetje een bruinig, viezig drogistje dat niet meer helemaal bij de tijd lijkt te zijn.

Is dat toeval? Of wordt de aceton uitgefaseerd?
Klik om te vergroten...
Bij mij (ook hier in Amsterdam) is bij iedere drogist pure aceton te koop, flesjes van 100 ml prijzen tussen de 1.39 en 1.89 geloof ik. Zijn gewoon de grote winkel als Kruidvat, Etos, Trekpleister, et cetera.
Klik om te vergroten...
Ik kom aceton ook nog gewoon in alle drogisten tegen.
T
Tommie_KLid
01-01-2024, 00:00
#20
Psychedelibee zei:
ooscaar zei:
Tommie_K zei:
Vroeger hadden alle drogisterijen aceton staan. Nu weet ik nog één drogist hier in mijn buurtje in Amsterdam, een beetje een bruinig, viezig drogistje dat niet meer helemaal bij de tijd lijkt te zijn.

Is dat toeval? Of wordt de aceton uitgefaseerd?
Klik om te vergroten...
Bij mij (ook hier in Amsterdam) is bij iedere drogist pure aceton te koop, flesjes van 100 ml prijzen tussen de 1.39 en 1.89 geloof ik. Zijn gewoon de grote winkel als Kruidvat, Etos, Trekpleister, et cetera.
Klik om te vergroten...
Ik kom aceton ook nog gewoon in alle drogisten tegen.
Klik om te vergroten...

OK gelukkig maar. Bij dat vieze drogistje staat een zweterig mannetje achter de kassa die dan zegt: "Zoooo, acetonnetje voor meneer?" en ik heb dan moeite om niet te antwoorden: "Scherp opgemerkt, drogist. Ik heb thuis een half ons amfetaminesulfaat liggen die, naar de indringende geur van stickerverwijderaar te oordelen, wel een sanitaire interventie kan gebruiken. 't Is tenslotte geen prettige bijkomstigheid, dat gevoel dat er een roodgloeiend mes in je neus wordt gestoken, en onnodig bovendien."

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."