#1
Ja oke, qua gebruik zit er wel degelijk verschil in. Ik had het meer over het effect.MeejheM zei:In de praktijk heb ik zelf ervaren dat je 4fa(4fmp/4fluoro) alleen kan gebruiken als een rustperiode inlast. Volgens eigen ervaring in elk geval meer dan 2 weken. Dat is in elk geval. Daartussen merk ik er weinig tot niets van, vergelijkbaar met mdma bijvoorbeeld.
Zelf heb ik het idee dat mijn speed resistentie het effect van 4fa verminderd, als heb ik al 2 weken geen speed gebruikt. Mdma weet ik uit ervaring niet, maar neurotransmitters opzoeken en vergelijken is goed te doen denk ik.
Speed kun je wel elke dag gebruiken zonder dat het totaal zijn werking verliest. Een zekere resistentie bouw je wel op, maar het blijft wel dagelijks jarenlang effectief.
Ik ben 4fa zodoende wel beu, zeker als je er bijna x,xx voor kwijt bent, terwijl je speed vaak al voor 0.xx hebt.
De euforische rush van 4-fa komt door de serotonine, net zoals bij MDMA (de werkzame stof in XTC). Nadat je 4-fa gebruikt, moet je dus (zoals je zelf aangeeft) een tijdje wachten voordat je weer een grote serotonineverbruiker inneemt (voor de zekerheid kan je dezelfde pauze aanhouden als MDMA). Na die rush werkt het (denk ik!) voornamelijk in op je dopamine, net zoals speed. Aangezien dit via een veel robuuster systeem gaat dan serotonine, kan je dit effect veel vaker achter elkaar verkrijgen zonder dat het veel sterkte verliest.
Vanwege dit zou ik dus 4-FA op eenzelfde manier gebruiken als MDMA (eens in de zoveel tijd op een leuk feest), en niet zoals speed (elke dag als je dat leuk vindt). (ik weet niet of jij dat ook deed, zo niet, dan snap ik dat je het beu bent).