Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal, Zondag is het weer tijd voor een feestje en dus ook om iets lekkers te nemen. Nou zit ik te twijfelen om xtc te nemen, of om voor de eerste keer 4fmp te proberen. Ik ben een jongen van 19 jaar, 70 kilo en 1,89m. Ik heb een vrij lage tolerantie voor xtc (met 80 milligram ga ik al vrij hard), maar ik lees zowat overal 140mg 4F een goede dosering is. Dit schrikt mij een beetje af om eerlijk te zijn. Is dit terecht en moet ik gewoon met 80 ofzo beginnen of mag ik de vergelijking met de dosering van XTC zo niet maken? (Wat ik me overigens ook wel kan voorstellen, het zijn natuurlijk 2 verschillende middelen), maar ik ben nog vrij onervaren op drugsgebied dus vandaar mijn misschien domme vraag. Misschien kunnen jullie me iets meer vertellen over wat ik het beste kan doen?? Alvast bedankt!!"
"MeejheM zei: Ik ben recent begonnen met 4f, en ben wel van mening dat een dosering tussen de 120 en 180 voor de meesten geschikt is, lage doseringen vielen mij behoorlijk tegen. Als je al ervaring hebt met mdma, en je weet dat een gemiddelde dosis bij hou hoog scoort kun je altijd met 100mg beginnen. In mijn korte ervaring met 4fa is na 1,5 of 2 uur bijdoseren niet echt kwalijk voor jezelf of je ervaring. Toch is 4fa een totaal ander middel dan mdma, en denk ik niet dat je ze 1 op 1 moet vergelijken, net als speed en 4fa niet 1 op 1 te vergelijken zijn. Klik om te vergroten... Een lage dosering viel tegen omdat je er dan niet genoeg van merkte? Of merkte je negatieve effecten?"
"MeejheM zei: weinig effect. bij 70kg bij jou lengte ben je wel een magere lat, maar zou ik nog steeds 100-120mg adviseren. Ik weet niet of je nauwkeurig kan wegen, maar ik zou minstens met 100mg beginnen, en dan evt 20-50mg bijpakken als je daar dan nog zin in hebt. na 1,5 uur heb je wel een goed idee of je dosering goed was. Klik om te vergroten... Ik ben inderdaad een gespierde breinaald ... Ik heb toevallig net een weegschaaltje gekocht, welk van 0.01mg naar 200g gaat. (Dan moet hij dus 0.12 aangeven voor 120 mg?)"
"Helenas zei: Elke stof heeft verschillende doseringen. Je kunt de dosering van xtc niet met 4fmp vergelijken. Als je het prettig vindt kun je idd laag beginnen en evt wat bijpakken. Denk er dan wel aan dat je een tijdje niet zal slapen. Wat belangrijk is om te onthouden is dat je met 4fmp niet echt een 'space' hebt als bij xtc. De eerste paar uur ben je wel super vrolijk en daarna gaat het over in energie. Ga dan niet xtc bijnemen want die combinatie is niet goed voor je. Veel plezier!! Klik om te vergroten... Ja dat je niet echt ''waus'' wordt of gaat spacen had ik begrepen. Ik vind dit zelf met Xtc ook nooit zo fijn. Ik word er een beetje paniekerig van als ik het gevoel heb dat ik de controle kwijtraak om het zo te zeggen. Daarom sprak 4Fmp me ook aan omdat ik denk dat het iets beter bij me zal passen. Reed net even langs het festivalterrein en het begint toch wel te kriebelen nu!"
"Peppi en Coki zei: Limbodans zei: MeejheM zei: weinig effect. bij 70kg bij jou lengte ben je wel een magere lat, maar zou ik nog steeds 100-120mg adviseren. Ik weet niet of je nauwkeurig kan wegen, maar ik zou minstens met 100mg beginnen, en dan evt 20-50mg bijpakken als je daar dan nog zin in hebt. na 1,5 uur heb je wel een goed idee of je dosering goed was. Klik om te vergroten... Ik ben inderdaad een gespierde breinaald ... Ik heb toevallig net een weegschaaltje gekocht, welk van 0.01mg naar 200g gaat. (Dan moet hij dus 0.12 aangeven voor 120 mg?) Klik om te vergroten... Bedoel je toevallig van 0.01g tot 200g ipv mg? :P Verder, bij 4-FA behoudt je nog erg veel controle en weet je ook goed wat je doet. Tijdens de euforische rush voelt het net alsof er een warme gloed over je heen komt, die alles net even een tik vetter maakt. Dat is helemaal vet wanneer je een klassieker/favoriet nummer voorbij hoort komen, dat is gewoon echt magisch. Als dit na een paar uur over is, heb je nog een erg lange nastimulatie, deze lijkt erg op het effect van speed alleen dan wat minder sterk, oftewel je voelt je nuchter (en je voelt het dus ook in je schouders als je iets te veel met je armen hebt lopen zwaaien), alleen moet je wel heel erg hard/lang losgaan voordat je je moe voelt. Dosering is een lastig verhaal, ikzelf neem 175mg 4-FA waarbij ik 'wel lekker' ga (niet echt hard maar ook niet zacht) en van 70mg MDMA voel ik bijvoorbeeld vrij weinig (terwijl jij bij 80mg al hard gaat). Ik zou dan als ik jou was 140mg proberen, omdat bijnemen met 4-fa al heel snel er voor zorgt dat je plafonddienst hebt. Aangezien we bij 4-fa over tientallen milligrammen praten tussen niks voelen en knetterhard gaan, en het een vrij vergevingsgezinde stof is rond de aanbevolen dosis, zal het niet gelijk een ramp zijn als je net 10-20mg te veel inneemt in één keer, in het ergste geval gaan de lolliestokjes net iets sneller kapot dan anders. :P Heb je het trouwens in poedervorm of in pilvorm? Als het poeder is, zou ik aanraden het in een capsule te doen of een bommetje, snuiven wil je echt niet en likken is nou ook niet echt heel lekker haha Klik om te vergroten... Sow ja 0.01mg is wel een beetje veel van het goede.. Kan me wel voorstellen dat je na de euforische fase wel iets hebt van ''jammer dat het alweer voorbij is..'' Maarja speed staat ook nog op mijn to-do lijstje, dus hier vast een (klein) voorproefje van krijgen heb ik eigenlijk ook wel zin in Ik heb het van een vriend, poeder met losse capsules zodat ik het zelf kan afwegen met m'n 0.01G(!!!) weegschaaltje :P"
"Omdat sommige mensen me adviseerden om 140 te nemen, en anderen weer 100 voorstelden, ben ik er maar tussenin gaan zitten met 120mg. Ik merkte na een kwartier al dat het werkte. Het kwam heel rustig op en ik vond het eigenlijk best tegenvallen. Na ongeveer 1,5 uur merkte ik wel dat het op z'n hoogtepunt zat: Ik had lekker veel energie en kon zelfs goed losgaan op muziek waar ik normaal gesproken totaal niks mee heb. Ik had er echt zin in! Ik was heerlijk helder verder, dit vond ik echt ideaal. Ik heb niet echt iets van het ''love gevoel'' en/of de tintelingen gemerkt die wel door velen worden beschreven. Ik had ook de hele tijd het gevoel van ''dit is echt fijn, maar de volgende keer kan het nog wel een tandje harder.'' Dus de volgende keer ga ik toch voor een iets hogere dosering, misschien 150mg? Al met al ben ik er erg tevreden over ondanks de hele trage opkomst en ondanks dat ik uiteindelijk toch een iets te lage dosis heb genomen. Hoelang zou ik moeten wachten om het opnieuw te proberen? Gelden hier dezelfde ''regels'' voor als met XTC, of zou het geen kwaad kunnen om komende zaterdag nog eens te proberen? Het volgende feestje staat namelijk alweer op de planning.. Grtz!!"
"Hey allemaal! Ik ben nog een noob-speedgebruiker. Heb pas 2 keer gebruikt en alle 2 de keren was de kwaliteit niet om over naar huis te schrijven. Slechts 25% amfetamine (bleek achteraf, rest van het zakje meteen de prullenbak in gegooid) Ik moest beide keren dat ik jet gebruikte bijnemen, ik neem aan vanwege de baggerkwaliteit. Nu ik wel goeie pep heb gevonden (72%) en binnenkort weleens een echte peprush wil ervaren, vroeg ik me af of ik wel met puntjes moet beginnen zoals ik de vorige 2 keer ook gedaan heb, of dat het beter is een (klein) lijntje te nemen zodat ik meteen een goede dosis heb. Ik vraag dit aangezien ik heel vaak hoor dat speed bijnemen geen zin heeft. Het zou de "trip" alleen verlengen, maar niet versterken... Wat zijn jullie ervaringen hiermee en wat zouden jullie me adviseren?"
"acht.zes zei: Begindosis is bij veel drugs uiterst belangrijk, net zoals bijnemen bij veel drugs weinig toevoegd (o.a. XTC en Paddo's) Maar bij speed dus niet. Met een klein beetje beginnen en dan steeds wat bijpakken tot je op het effect zit wat je wil hebben is geen enkel probleem. Je kan bijpakken hoe veel je wil, desnoods tot het moment dat je al 4 dagen wakker bent en ze ziet vliegen terwijl je constant omkijkt om te zien wie je toch aan het stalken is. Maar zo ver zou ik niet gaan als ik jou was. Klik om te vergroten... Thanks man! Ik dacht zelf ook al dat het zo werkte, maar hoorde de laatste tijd tochveel mensen die zeiden dat bijpakken alleen verlengend werkt.. afijn, we gaan het zien de volgende keer! Enne... 4 daagjes wakker lijkt me toch wat veel van het goede ja"
"Hallo allemaal, Ik ga morgen naar een weekend festival en ben van plan daar 's avonds aan de M te gaan en zondag aan het eind van de middag/'s avonds aan de speed. Ik heb vrij veel ervaring met MDMA, nog niet zo veel ervaring met speed. Ik heb zelf vroeger astma gehad, maar ik ben er zodanig overheen gegroeid dat ik heel af en toe nog klachten heb (in het hooikoortsseizoen bijvoorbeeld). Ik sta dan ook niet meer onder controle van een arts, maar ik gebruik bij acute klachten altijd nog een pufje Salbutamol. Ik weet dat de combi Salbutamol + stimulerende middelen potentieel gevaarlijk is, dus deze combi vermijd ik altijd als ik van plan ben te gebruiken. Nu heb ik echter 3 dagen achter elkaar Pulmicort gebruikt, een corticosteroïde. Dit omdat ik de laatste tijd wat vaker last had. Ik heb vanmorgen mijn laatste Pulmicort genomen en zal vanavond, morgen en overmorgen daar niks meer van nemen. Ik bedacht me wel, corticosteroïden zijn langer aanwezig in je lichaam; ze werken ook pas na een dag/aantal dagen. Moet ik hier rekening mee houden en de drugs links laten liggen? Ik weet dat er eigenlijk geen aanwijzingen zijn dat Pulmicort reageert met Speed/MDMA, maar je kan niet voorzichtig genoeg zijn. Ik kom hier niet om bevestiging te vragen of iets dergelijks, ik sta gewoon open voor andere meningen of inzichten en misschien zijn er hier mensen die ervaringen hebben met deze combi's. Alvast bedankt voor alle info! Grtz, Limbo"
"Psychedelibee zei: Ik vind 4-FA veel meer op speed lijken persoonlijk, maar dan met een klein vleugje xtc erdoorheen als het ware. Maargoed de meningen lijken er redelijk over verdeeld. Klik om te vergroten... Hier ben ik het wel mee eens. Het lijkt op pep met een touch van XTC, maar dit is ook meteen wat ik er best storend aan vind. Het is het allebei nét niet."