Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPsychedelica combineren

Psychedelica combineren

51 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Is ADE wel een goede setting voor zo een psychedelisch avontuur? Mij lijkt de setting verre van ideaal.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#2
Voel me vereerd :tearsofjoy:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
O ja niet nagedacht over tolerantie. Dat zal wel meetellen ja.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja die come-up van 2c-b... Niet normaal hoe lang dat duurt.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja vandaar die dosis, truffels werken bij mij ook aardig snel uit plus voordat de 2cb werkt ben je ook wel weer wat verder. Denk dat het zo aardig goed overloopt, we zullen het zien morgen :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tommie_K zei:
Maar omdat ik toch wel een beetje een vervelende wijsneus ben kan ik het niet laten om je erop te wijzen dat je nogal kort door de bocht gaat bij het indelen van de genoemde substanties in de genoemde vergaarbakken.
Klik om te vergroten...
Je hebt gelijk dat ik in mijn post wat kort de bocht ben gegaan en bovendien niet overal even precies alles heb gedefinieerd. Zou je een punt van kunnen maken, en dat doe je ook, maar in grote lijnen snap je volgens mij prima waar ik op doel en waar ik naartoe wilde. Maargoed, blijkbaar wil je alles nog een keer expliciet horen.

Ik had in mijn relaas wel beter duidelijk kunnen maken dat ik niet perse bedoelde dat jij alles over een kam scheert. Ik greep enkel je opmerking dat lachgas psychedelisch is aan om een punt te maken dat dit enkel een kwestie van definitie is. Want met die opmerking ging jij namelijk ook erg kort door de bocht en bovendien had je uit de eerste post van Ooscaar gemakkelijk kunnen opmaken dat hij met psychedelica combineren de combinatie van twee (klassieke) psychedelica bedoelde en dus de combinatie met lachgas hier niet onder viel.

De reden dat ik er verder vrij uitgebreid op in ging is dat ik best vaak tegen kom dat mensen alles wat ook maar een beetje hallucinogeen is psychedelisch noemen. Als je naar de betekenis van de term psychedelisch, soul-manifesting, kijkt is dat opzich niet eens heel gek. Toch ga ik hier altijd tegenin omdat dit voor veel onduidelijkheid zorgt wanneer men het over psychedelica heeft. Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat qua subjectieve werking psilo, DMT en LSD veel meer op elkaar lijken dan op ketamine bijvoorbeeld. Dat elke drug weer anders is moge duidelijk zijn.

En dat je vervolgens uitspraken doet over risicoprofielen en die uitspraken betrek je op je categorieen in plaats van op individuele substanties, daarmee ga je, zekergezien je hoedanigheid als moderator, vrij ernstig de mist in.
Klik om te vergroten...
Met name hier ben ik inderdaad veel te kort door de bocht gegaan, daar heb je gelijk in. Niet alle klassieke psychedelica zijn inderdaad veilig, zoals je terecht benoemde is de NBOx serie bijvoorbeeld niet heel veilig, evenals dat de DOx serie ook meer risico's met zich mee draagt en zo zijn er nog wel wat voorbeelden.

Verder realiseer ik me ook dat ik als moderator een voorbeeld functie heb en daardoor goede informatie moet geven. Dat ik daarom altijd extreem lange stukken zou moeten schrijven, waarin ik elk detail en uitzondering benoem, vind ik dan weer wat overdreven. Ik probeer mijn posts ook nog leesbaar te houden en niet onnodig te compliceren met teveel details en informatie die met name voor de miereneuker enkel relevant is.

Zijn we wel compleet zo? Moeten er niet nog wat emphatogenen bij? Vind ik geen slecht idee, omdat volgens jouw verhaal MDMA onder de psychedelica valt.
Klik om te vergroten...
Je hebt gelijk dat ik mijn definitie van psychedelica niet helemaal precies heb opgesteld waardoor het lijkt of MDMA hier ook onder valt, terwijl je uit mijn verhaal volgens mij zelf ook wel hebt opgemaakt dat ik dit niet bedoelde. Maar aangezien je aan het miereneuken bent zal ik speciaal voor jou de definitie van psychedelica even wat preciezer opstellen: Die drugs waarvan de hoofdwerking 5HT2A agonisme is. En daar valt MDMA dus niet onder, aangezien de hoofdwerking hiervan is dat het met name serotonine vrijgeeft (als je het niet heel erg vind laat ik het vrijgeven van dopamine en noradrenaline hier even buiten beschouwing, evenals de precieze werking van het vrijgeven van die neurotransmitters). Ook bij MDMA is er sprake van 5HT2A agonisme, maar dit is niet de hoofdwerking waardoor MDMA beter ingedeeld kan worden in de categorie empathogenen inderdaad. Empathogenen zou je ook hallucinogeen kunnen noemen, maar aangezien empathogenen een beetje een klasse apart zijn had ik die eerder buiten beschouwing gelaten.

En waarom noem je de delerianten wel, maar niet de stimulanten, de sedativa, de anxiolytica en de analgetica?
Klik om te vergroten...
Omdat ik zoals gezegd het had over hallucinogene drugs en daar horen delirianten wel onder maar stimulanten of sedatieven niet. Alle verschillende soorten drugs opnoemen vind ik dus niet echt relevante informatie. Dat er, zoals je in je post ook zegt, drugs zijn die een beetje in verschillende klassen zijn onder te verdelen klopt maar dat leidt verder alleen maar af van de discussie.

Over hoe LSD precies aan de touwtjes trekt, en nog wel in zulke kleine hoeveelheden al overdonderende effecten bewerkstelligt, daarover zijn de academici, in tegenstelling tot jij, hun hoofd nog aan het breken.
Klik om te vergroten...
Ik zeg in mijn post niet dat ik precies weet hoe LSD werkt, als je dan graag de wijsneus wilt uithangen moet je wel zorgen dat je mijn post even goed leest. Wat ik wel zeg is dat LSD op de 5HT2A receptor inwerkt en hierover zijn wetenschappers het overwegend echt wel eens. Dat er naast die receptor nog vele andere factoren in het spel zijn is mij duidelijk, evenals het feit dat ze nog maar een zeer beperkt beeld hebben over wat precies de functie van die receptoren is en waarom die bepaalde effecten geven en hoe receptoren een wisselwerking op elkaar hebben, etc, etc.

De overeenkomsten tussen twee stoffen uit verschillende groepen vind ik vaak opvallend af steken tegen de overeenkomsten (soms) binnen de groep. En een van de dingen die ik juist zo fascinerend vindt is hoe de totaal verschillende effecten van al deze stoffen worden bewerkstelligt door het op een andere manier bespelen van een pianootje waar in feite maar bar weinig toetsen op zitten, als je begrijpt wat ik bedoel.
Klik om te vergroten...
Het is ook fascinerend dat al die verschillende drugs zoveel verschillen als ook overeenkomsten hebben. Om die reden heb ik dan ook al legio drugs uitgeprobeerd. Het fascineert me enorm dat soms een kleine aanpassing in een molecuul toch een duidelijke verandering in subjectieve effecten teweeg kan brengen, ondanks dat ze in grote lijnen op elkaar lijken kan het eigen karakter van de drugs met zo'n aanpassing enorm veranderen. Tegelijk vind ik het ook fascinerend dat twee moleculen die totaal niet op elkaar lijken en ook nog eens aan totaal andere receptoren binden nog steeds op sommige vlakken duidelijke overeenkomsten kunnen hebben.

Maar ondanks dat de werking van drugs extreem complex is en iedere drug anders is, geloof ik er wel in dat het categoriseren van drugs zinvol is omdat je adhv die categorieën wel degelijk een voorspelling kan doen van hoe de subjectieve effecten er in grote lijnen uit gaan zien. Bovendien helpt zo'n categorisering in het voeren van discussies, tenzij je, zoals wij nu aan doen zijn, een discussie gaat voeren over de definitie van zo'n categorie. Die categorisering vind ik zelf het meest logisch op farmacologisch vlak, vandaar dat ik er dus moeite mee heb om zowel LSD als ketamine psychedelisch te noemen (Ik kies hier gewoon even twee willekeurige voorbeelden). Bovendien zijn de subjectieve effecten van LSD en ketamine ook nog eens heel verschillend op grote lijnen.

Ik heb opgemerkt dat lachgas een psychedelicum is, ik heb niet voorgesteld alle disso's, psycho's en wat al niet meer maar op een grote hoop te vegen.
Klik om te vergroten...
Zoals in het begin aangegeven, had ik duidelijker moeten zijn dat een groot deel van de post niet betrekking op jou had.

Wat dat lachgas betreft: het werkt inderdaad op de NMDA receptor. Maar ik zou niet zo stellig durven zeggen dat die werking sterker is dan die op de GABA- en dopaminereceptoren . En om het nog erger te maken: de recreatieve gebruiker noemt steevast als kenmerken van de roes als eerste de dingen die je onmiskenbaar als psychedelisch kunt bestempelen. Het risicoprofiel is trouwens ook niet zo bijster hoog, dus ach...
Klik om te vergroten...
Lachgas is ook lastig in te delen in een van de categorieën, want de werking heeft raakvlakken met meerdere groepen. Dat een deel van het effect te bestempelen valt als psychedelisch klopt, maar een ander deel is duidelijk te bestempelen als dissociatief en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Persoonlijk vind ik het in ieder geval heel duidelijk anders werken dat de klassieke psychedelica en dat wordt ook bevestigd door het feit dat lachgas geen 5HT2A agonist is.

Als je de affiniteiten van de meeste psychoactiva bekijkt, dan zijn al gauw toch wel vijf of meer factoren aan te wijzen die de werking beinvloeden. Misschien is het wel veel handiger om naar het beoogde effect te kijken bij een classificatie: ketamine bijvoorbeeld: een klassieke disso voor de mensen thuis, maar binnen de veehouderij mag men gerust van een sedativum blijven spreken om die eeuwige verwarring op afstand te houden.
Klik om te vergroten...
Valt ook wat voor te zeggen, het probleem wat ik er zelf mee heb is dat het geen consistente classificering van een drug oplevert. Dan is de classificering dus afhankelijk van de context. Op zich geen probleem hoor, maar ik zie er ook geen probleem in persoonlijk door gewoon te accepteren dat een bepaalde drug tot een categorie hoort en dat het ondanks die categorie voor meerdere doeleinden te gebruiken valt.

Dit doet me trouwens denken aan een discussie in een ander topic, hier ging het over het verschil tussen een drug en een medicijn. Hier opperde iemand dat middelen die recreatief gebruikt worden een drug zijn en middelen die voor medische doeleinden gebruikt worden een medicijn zijn. Ook hier krijg je dat een middel in het ene geval een drug is en in het andere een medicijn.

Buiten dat in dit soort classificatie systemen de consistentie mist, zijn ze ook behoorlijk arbitrair, terwijl een classificatie op basis van farmacologie een stuk minder arbitrair is. Dat het geen perfecte vorm van classificatie is daar zijn we het volgens mij inmiddels in ieder geval over eens.

Tommie_K zei:
Dat alles gezegd hebbende zou je kunnen concluderen dat het een kwestie van smaak is, en dat bij een keuze voor A of B het een het ander niet uitsluit.
Klik om te vergroten...
Het is uiteindelijk ook een kwestie van smaak, het lastige hierin vind ik alleen dat je op die manier in discussies totaal langs elkaar heen kunt praten omdat je allebei denkt dat het ergens anders over gaat. Qua communicatie kun je dus beter een keuze maken naar mijn idee, of expliciet vermelden wat je met een definitie bedoeld.

ooscaar zei:
Hahaha als Bee had geweten dat zijn post zo kritisch wer gelezen had die vast wel beter zijn best gedaan, of niet gepost.
Klik om te vergroten...
Ik had met Tommie_K eerlijk gezegd niet anders verwacht, maar zat op werk dus vond mijn eerdere post op dat moment wel even uitgebreid genoegd.
T
Tommie_KLid
01-01-2024, 00:00
#7
ooscaar zei:
H

Ook wel de Britten genoemd. Nationaal Dieet: halve liters uilenzeik, friet met azijn, dubstep en kilo's miauw miauw.
Klik om te vergroten...
Klinkt als een succes, gauw emigreren voordat het niet meer kan.[/quote]

Helaas. Dubstep is naar Amerika verhuisd en om het leven gekomen in een tienergangbang, miauw miauw is op de lijst geplaatst en friet met azijn en uilenzeik was eigenlijk alleen maar goed om de gruwelijke nasmaak van miauw miauw te pareren met iets nog gruwelijkers.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oja... Geen speld tussen te krijgen
T
Tommie_KLid
01-01-2024, 00:00
#9
Psychedelibee zei:
<De integrale post van Psychedelibee>
Klik om te vergroten...

Steengoeie reactie, met veel genoegen gelezen. Ik schaar me vierkant achter de nuanceringen die je aanbrengt en ook achter de argumenten om dat op bepaalde plekken niet te doen. Mooie balans ook tussen geduldige erkenning van sommige van mijn punten en de constatering dat ik wel een eikel moet zijn om die punten zo uitgebreid te maken :mrgreen:
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dank overigens allemaal (vooral Tommy en Bee) voor de fijne wetenschappelijke bijdragen! :hearteyes:

Ben benieuwd naar de Truffel-2cb combi!!
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ook, maar ik heb het niet zo op psilocybine. Niemend hier zal je tegenhouden, dus pas je een beetje op, en laat je nog even weten of het meerwaarde had?
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat een trip was het :). Het begon al met de truffels, had volgens mij echt een goede batch, want zo hard ben ik nog nooit op 15 gram hollandia gegaan. Echt een hele fijna glow, en had weer het gevoel van iets snappen, maar dan niet goed uitleggen dat je iets snapt haha. Toch na 2 uur en een kwartier na inname, toen de intensiteit iets afnam de 30mg 2cb genomen, deze werkte ook aardig snel en versterkte de visuals echt enorm. Tijdens de truffels was echt alles symmetrisch en had echt die glow zegmaar. Toen die 2cb begon te werken werd het donker en ging die glow wat weg en werd het echt een lasershow en werd mn zicht wat twitchie. Op het hoogte punt kon ik nauwelijks meer zien haha. En ik werd van de 2cb echt een stuk vager.

Al met al vond ik het wel een leuke combi en voor herhaling vatbaar. Gewoon het natuurlijke euforische gevoel van de truffels en natuurlijke visuals, naar "mechanische" 2cb trip en warrig hoofd. Verder ook echt enorm veel lachkicks gehad. Ben op een gegeven moment gestopt met mn tranen weg te vegen want ik bleef bezig, mn gezicht was zo nat van tranen, net alsof ik net onder de douche vandaan kwam. :tearsofjoy:

Misschien dat ik nog wel een duidelijk report schrijf maar dat gaat dan nog wel even duren. Verder als mensen nog vragen hebben hoor ik het graag :grin:
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vind dit al heel inspirerend, Bennie! Krijg zin dit ook eens te proberen. :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
benniesmitters zei:
Ben op een gegeven moment gestopt met mn tranen weg te vegen want ik bleef bezig, mn gezicht was zo nat van tranen, net alsof ik net onder de douche vandaan kwam. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Klinkt goed! :grin:

Ik ben ook wel weer eens toe aan zo'n lachbui. Heerlijk is dat.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
Klinkt wel vet! Je zou misschien denken dat je van een intense trip naar een wat milde trip overgaat misschien, maar dat blijkt dus wel mee te vallen :) Klinkt interessant in ieder geval!
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nee het bleef echt intens, maar je merkt de overgang wel echt heel erg. Maar dat vond ik wel cool. Heb trouwens wel het gevoel dat de truffles de 2cb versterkten. Maar 30mg was een prima dosis. Ben al van plan om nog een zo'n trip te doen, over 2 weken
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gezien de naam van dit topic leek het volgende schemaatje (zie bijlage; plaatje) mij handig voor de lezers hier. Ik heb obv diverse bronnen her en der dit overzicht opgesteld, als handig hulpmiddel. Hoef je niet steeds alles op te zoeken :grin: Overigens; de doseringen zijn vanzelfsprekend vrij, behalve dat je van XTC veel minder nodig hebt in zo'n flip dan je wsl normaliter zal doen (is mijn ervaring).

En ja, ik vond ook dat de hierboven door Bennie geïntroduceerde combi zijn eigen naam verdiende, dus die heb ik de Bennieflip gedoopt :grin: Past mooi in de lijn van alle andere benamingen :tearsofjoy:

Veel plezier ervan! :wave:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik doel op middelen die op zichzelf ook al veilig zijn, bijvoorbeeld de 'gewone' 2C's en de klassieke psychedelica, dus niet middelen als NBOME's of DOC, bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...
DOC valt eerder onder de 'klassieke psychedelica' dan de 2Cs, voor mijn gevoel klopt het niet helemaal om deze in hetzelfde hokje als de NBOMes te plaatsen.

Vooral ketamine en MXE laten zich naar mijn ervaring zeer goed combineren met psychedelische phenylethylamines (en ik dacht dat deze ook zeer goed combineren met tryptamines al durf ik dit niet met 100% zekerheid te zeggen). De psychedelische phenylethylamines met tryptamines weet ik niet zo goed al zijn sommige mensen er wel enthousiast over (Selem dacht ik o.a.?. Ik vermoed dat 2C-E zich zeer interessant laat combineren met sommige tryptamines.
Lijkt me echter wel lastig om de gewenste dosering van beide middelen in combinatie te vinden, al helemaal wanneer je combineert met truffels, dit blijft immers een natuurlijk product waarbij je nooit precies weet hoeveel psilocybine en psilocine je binnen krijgt. Dan zou je in plaats van truffels bijvoorbeeld beter 4-AcO-DMT kunnen gebruiken.

Je moet er natuurlijk ook rekening mee houden dat bepaalde psychedelica elkaars effecten kunnen versterken, in veel gevallen belangrijk dat je de dosering langzaam opbouwt.

Las laatst een post ergebs van een gast die veel experimenteerde met verschillende NBOMe's, maar of dat nou zo verstandig was :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Ik heb ik het verleden geëxperimenteerd met het combineren van NBOMes met andere middelen en ik kan dit absoluut niet aanraden tenzij je precies weet waar je mee bezig met. De grap zit hem er in dat NBOMes de effecten van andere psychedelica in combinatie gigantisch hard potentieren.
Zo dacht ik eens een lichte dosering MXE (30mg) enkele uren na inname van 500µg 25B-NBOMe nasaal uit te proberen waarna ik de meest intense trip van mijn leven had beleefd, tijdens deze trip verloor ik meerdere malen lange tijd bewustzijn waarin ik de meest intense achtbaan van mijn leven had doorlopen. Zoals ik zelf zei op dat moment: 'Ik had het gevoel dat ik 10 verschillende levens doorlopen had'. In eerste instantie was ik van plan 45mg MXE te combineren maar ik ben nog altijd dankbaar dat ik daar van heb af gezien, dat had zeer waarschijnlijk hersenschade kunnen opleveren.
Sindsdien ben ik er ook van overtuigd dat ondanks het grote potentieel van de NBOMes mensen er beter nooit aan bloot gesteld kunnen worden, het is het gezondheidsrisico gewoon niet waard.

Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat qua subjectieve werking psilo, DMT en LSD veel meer op elkaar lijken dan op ketamine bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...
In Ketamine Dreams and Realities las ik dat ketamine sterke gelijkenissen heeft qua werking en tot bepaalde hoogte structuur met ibogaine, wellicht gaan we ooit nog een 'natuurlijke variant' van ketamine vinden. :)

Niet alle klassieke psychedelica zijn inderdaad veilig, zoals je terecht benoemde is de NBOx serie bijvoorbeeld niet heel veilig, evenals dat de DOx serie ook meer risico's met zich mee draagt en zo zijn er nog wel wat voorbeelden.
Klik om te vergroten...
De DOx serie in gedeeltelijke agonisten, ze hebben dus net als bijvoorbeeld LSD een plafon qua effecten. Ik denk dat vooral de manier waarop mensen er mee omgaan dat bepaald hoe gevaarlijk het is. Zo worden de DOx vaak in poedervorm verkocht waar LSD eigenlijk alleen in blottervorm komt, voor mijn gevoel ligt voor het overgrote deel hier het risico al blijft het natuurlijk moeilijk om voor een gehele groep aan middelen een consensus over de risico's uit te spreken.

Laatst nog 6-APB gecombineerd met DOC, was echt super al is 6-APB natuurlijk geen psychedelica. DOC laat zich naar mijn ervaring ook zeer goed combineren met MXE, ook op hogere doseringen. Hetzelfde zal hoogstwaarschijnlijk op gaan met ketamine.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jmths zei:
De psychedelische phenylethylamines met tryptamines weet ik niet zo goed al zijn sommige mensen er wel enthousiast over (Selem dacht ik o.a.?
Klik om te vergroten...
Selem zit op het andere forum... En ik lees daar af en toe mee en als ik zie wat voor combinaties die naar binnen werkt en hoe vaak dan denk ik dat anderen daar eerlijk gezegd helemaal niks aan hebben. Met zo'n tolerantie zijn zijn ervaringen totaal niet representatief voor meer dan 99% van de mensen die het lezen.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Psychedelibee zei:
Selem zit op het andere forum... En ik lees daar af en toe mee en als ik zie wat voor combinaties die naar binnen werkt en hoe vaak dan denk ik dat anderen daar eerlijk gezegd helemaal niks aan hebben. Met zo'n tolerantie zijn zijn ervaringen totaal niet representatief voor meer dan 99% van de mensen die het lezen.
Klik om te vergroten...
Ah, je hebt gelijk, ontglipte me even. :)
Ik kan niet ontkennen dat ik af en toe ook bedenkingen heb bij zijn gebruik, hij is echter relatief jong en soms hebben mensen ruimte nodig om fouten te kunnen maken anders valt er immers niets te leren, uiteindelijk moet leerproces vanuit de persoon zelf komen. Ik denk zeker dat er toegevoegde waarde ligt voor hem in het online drugsforum aangezien het een goed hulpmiddel voor hem is om nuttige informatie op te doen en kennis van anderen hierover op te doen zodat hij er constructiever mee om kan gaan in de toekomst.

Andersom denk ik echter ook dat Selem een goede toevoeging is voor het forum daar, de dingen waar hij tegenaan loopt lopen geheid ook andere mensen tegen aan en daardoor kan hij op die manier een bron van informatie wezen voor anderen.

Maar dat niet alleen, de substanties die hij beschrijft zijn meestal zeer uniek en nog niet beschreven door andere mensen, een punt van kritiek hierbij is echter wel dat er vaak 'contaminatie' aanwezig is in de ervaringen die hij beschrijft, zo was er bijvoorbeeld in een rapportje dat hij beschreef inmenging van de effecten van flubromazepam, maar dat gaf hij zelf ook aan.

Maar het combineren van middelen hoeft in veel gevallen niet te betekenen dat de informatie die hij levert minder waardevol wordt. Voor veel mensen is het wel interessant om te weten hoe het combineren van bepaalde substanties uit pakt.

Hij steekt een hoop tijd in het schrijven van zijn rapportjes (die erg gedetaileerd en uitgebreid zijn) en ik heb ook wel het idee dat hij luistert naar constructieve feedback die andere mensen hem geven. Er is ruimte voor verbetering maar dat komt wel naar verloop van tijd.

Hij geeft zelf aan dat hij zich er van bewust is dat hij verslavingsgevoelig is, vooral op het gebied van benzodiazepines, hij laat zien dat hij dat inzicht heeft en dat hij daar verbetering in wilt brengen, als je het mij vraagt is dat een hele positieve ontwikkeling. Ik heb er vertrouwen in dat hij er constructief mee omgaat en dat het wel goed met hem gaat komen.

Ik ben het met je eens dat het voor veel mensen niet representatief (wat betreft 'combineren van psychedelica' ironisch genoeg wel :P) is maar ik zou zijn toevoegingen aan het forum niet teniet willen doen, voor hem zelf niet en voor anderen niet.
Lang verhaal kort, ik vind zijn aanwezigheid wel prettig, ik zie er het positieve wel van in. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."