#1
Wellicht wel een beetje? Ik nam het enkel voor betere concentratie. Maar toen het eenmaal begon te werken begon ik de dingen ook anders te zien. Op een veel logischere manier. Daardoor ben ik meer gaan nadenken over de toekomst, zo moet je het een beetje zien. Het is geen wondermiddel sorry als ik het zo liet overkomen. Maar het heeft mij gewoon enorm geholpen en was benieuwd naar andermans ervaring!En het zit niet tussen de oren??
Nu heb ik ritalin nu kan ik het??
Bedankt, ik ga dit zeker nader onderzoeken.Misschien is je endorfine niveau niet op normaal niveau maar niet laag genoeg voor adhd ofzo.
Gaaf! Bedankt! Ik ga me hier zeker in verdiepen.Je verhaal is zeker herkenbaar.
Zelf ben ik van het havo/vwo naar het vmbo gegaan en uiteindelijk op de universiteit terechtgekomen waar ik natuur- en sterrenkunde studeerde. Na een aantal maanden viel ik uit, omdat ik me niet tot schoolwerk kon zetten. Pas later ontdekte ik dat methylfenidaat een ontzettend positieve invloed op mijn concentratie, motivatie etc heeft en besloot ik ermee te experimenten om te kijken wat het mij kan bieden. Momenteel verdiep ik me in de analogen en derivaten van methylfenidaat, omdat deze meer beschikbaar zijn. Mogelijk is dit topic interessant voor je. Een schoolpsycholoog zal ik voor deze kwestie in ieder geval nooit raadplegen, aangezien ik niet het vertrouwen heb dat ze me hiermee significant kunnen helpen. Veel meer dan wat triviale tips wordt het immers vaak niet. Bij mij is nooit AD(H)D vastgesteld maar wel dysthymie.
De gedachte is zeker in mijn hoofd opgekomen! Ik ben van mening dat ik nu iets studeer waar mijn interesse en kwaliteiten liggen waardoor ik dit straks rustig kan afbouwen omdat ik nu gemotiveerd ben voor hetgene wat ik doe. Al gebruik ik het uiteraard nog wel om te studeren maar zeker niet 24/7 meerJa, door functionele stimulanten kan je langer door met werken, en met meer motivatie. Mochten deze twee factoren eerder jouw afgeremt hebben om naar een hoger niveau door te stromen, dan zorgt ritalin er wel voor dat je het niveau wel aan kunt.
Let je wel op dat je na school niet afhankelijk bent van ritalin om je baan uit te voeren?