Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo leden, Voorheen actief lid maar eigenlijk niet meer sinds de 'update' hier geweest. Ik wilde eigenlijk delen dat ik sinds ik Ritalin ben gaan gebruiken voor school ik ongekende resultaten heb gekregen. Ben 'maar' een vmbo'er maar ben sinds het gebruik van Ritalin van vmbo naar HBO (Toegepast Psycholoog) gegaan via 21+ test, naar de universiteit voor Psychologie. Ik vroeg mij af of ik de enige ben die hier zoveel aan heeft of dat er nog meer mensen zijn? Belangrijk is om te vermelden is dat ik geen ADHD of ADD heb! Ben ook niet druk of perse zwaar onrustig in mijn hoofd. Komt bij mij gewoon vooral neer op motivatie problemen en aan de Ritalin lijkt het wel of ik alleen logisch nadenk. Bijv. "Geen zin in dit.. of dat.." of "Ik doe het straks wel" bestaat niet langer als ik aan de Ritalin zit. Het lijkt alsof ik een lijstje in m'n hoofd heb en ik bepaal op logica wat het beste is om te doen. Ik kan hierdoor mijn korte termijn behoefte uitstellen en me focussen op de dingen die écht belangrijk zijn. Zijn er mensen die dit ook hebben? Modknip Ben erg benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn en of ik niet de enige ben die hier zo'n ontzettend profijt van heeft!"
"Liefhebbertje zei: En het zit niet tussen de oren?? Nu heb ik ritalin nu kan ik het?? Klik om te vergroten... Wellicht wel een beetje? Ik nam het enkel voor betere concentratie. Maar toen het eenmaal begon te werken begon ik de dingen ook anders te zien. Op een veel logischere manier. Daardoor ben ik meer gaan nadenken over de toekomst, zo moet je het een beetje zien. Het is geen wondermiddel sorry als ik het zo liet overkomen. Maar het heeft mij gewoon enorm geholpen en was benieuwd naar andermans ervaring! oortjes zei: Misschien is je endorfine niveau niet op normaal niveau maar niet laag genoeg voor adhd ofzo. Klik om te vergroten... Bedankt, ik ga dit zeker nader onderzoeken. Lysergine zei: Je verhaal is zeker herkenbaar. Zelf ben ik van het havo/vwo naar het vmbo gegaan en uiteindelijk op de universiteit terechtgekomen waar ik natuur- en sterrenkunde studeerde. Na een aantal maanden viel ik uit, omdat ik me niet tot schoolwerk kon zetten. Pas later ontdekte ik dat methylfenidaat een ontzettend positieve invloed op mijn concentratie, motivatie etc heeft en besloot ik ermee te experimenten om te kijken wat het mij kan bieden. Momenteel verdiep ik me in de analogen en derivaten van methylfenidaat, omdat deze meer beschikbaar zijn. Mogelijk is dit topic interessant voor je. Een schoolpsycholoog zal ik voor deze kwestie in ieder geval nooit raadplegen, aangezien ik niet het vertrouwen heb dat ze me hiermee significant kunnen helpen. Veel meer dan wat triviale tips wordt het immers vaak niet. Bij mij is nooit AD(H)D vastgesteld maar wel dysthymie. Klik om te vergroten... Gaaf! Bedankt! Ik ga me hier zeker in verdiepen. Fool zei: Ja, door functionele stimulanten kan je langer door met werken, en met meer motivatie. Mochten deze twee factoren eerder jouw afgeremt hebben om naar een hoger niveau door te stromen, dan zorgt ritalin er wel voor dat je het niveau wel aan kunt. Let je wel op dat je na school niet afhankelijk bent van ritalin om je baan uit te voeren? Klik om te vergroten... De gedachte is zeker in mijn hoofd opgekomen! Ik ben van mening dat ik nu iets studeer waar mijn interesse en kwaliteiten liggen waardoor ik dit straks rustig kan afbouwen omdat ik nu gemotiveerd ben voor hetgene wat ik doe. Al gebruik ik het uiteraard nog wel om te studeren maar zeker niet 24/7 meer"
"Wat gaaf en bedankt voor jullie reacties/meningen! Liefhebbertje zei: Ik ben het hier niet mee eens voor mensen zonder add/adhd of welk ziektebeeld dan ook is het een stimulant En ik vraag me dan ook hardop af waarom mag dit wel maar speed of coke niet Klik om te vergroten... Ik vind mensen vaak erg naar worden van speed/coke. Zeer egoïstisch, anti-sociaal en zich vooral te goed voelen voor de wereld. Dat heb ik nog nooit mee gemaakt van iemand die aan de Ritalin zat, ook in grotere dosis niet. Denk toch dat, ondanks het op elkaar lijkt, de werking erg verschilt. Ritalin maakt je gewoon wat meer obedient en laat je minder gevoelsbeslissingen nemen - wat een 95:5 ratio is bij mensen gemiddeld - en dus meer beslissingen neemt op logica. Coke maakt echt levens kapot, heeft het altijd al gedaan en zal het altijd blijven doen. Ik ken geen geval waarin Ritalin levens kapot maakt o.i.d. Al moet ik zeggen dat ik hier natuurlijk ook niet echt naar op zoek ben. Ik snap de link tussen coke en Ritalin alleen vind ik dat het verder uit elkaar ligt dan sommige mensen beweren. 10mg Coke ga ik in ieder geval niet 4 uur lang straight van leren. Daarbij is het ook niet controleerbaar omdat het allemaal geïmporteerd wordt vanuit het buitenland, geen belasting etc. etc. tl:dr; logisch dat coke verboden is"