Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer 2-Cb

Eerste keer 2-Cb

69 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Leuke eerste ervaring met het middel zo, ben benieuwd hoe je 20mg gaat ervaren en of het dan veel meer trippy voor je wordt. Blijft me fascineren hoe ieder mens toch echt anders kan reageren op 2CB qua hoeveelheid/sterkte en het effect daarvan.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goed om te horen dat ook zo'n lage dosering toch nog best leuk was.

De Dunne zei:
Alleen moet ik bekennen dat ik wel een beetje schrok dat je drugs gaat gebruiken als je kinderen liggen te slapen. Stel nou als er iets was gebeurd? Kind in ene ziek, brand, of je was bad gegaan? Noem mij een moraalridder maar ik persoonlijk vind dat niet oke.
Beter volgende keer als je alleen bent. Zeker met hogere dosering, dan ben je echt te wappie om te reageren op een noodgeval.
Klik om te vergroten...
Je kunt het ook overdrijven hoor he... Het is zeker bij zo'n lage dosering echt niet zo dat je in enen een rand debiel bent die niet meer goed kan reageren bij een noodgeval.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psychedelibee zei:
Goed om te horen dat ook zo'n lage dosering toch nog best leuk was.
Je kunt het ook overdrijven hoor he... Het is zeker bij zo'n lage dosering echt niet zo dat je in enen een rand debiel bent die niet meer goed kan reageren bij een noodgeval.
Klik om te vergroten...

Nee een randdebiel niet nee. Maar als je nou met spoed naar bv seh moet? Met de auto? Er kan altijd iets gebeuren. Ik persoonlijk vind dat niet kunnen, drugs of drank gebruiken als je de verantwoordelijkheid hebt voor kinderen. Natuurlijk is de kans klein dat er daadwerkelijk iets gebeurd maar dingen gebeuren. En dan achteraf denken van “had ik maar niet..” . Ik vind het niet overdreven en ik geef daar graag mij mening over. Ik doe het op een beschaafde manier.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Ik vind het niet overdreven en ik geef daar graag mij mening over. Ik doe het op een beschaafde manier.
Klik om te vergroten...
Ja dat mag je ook doen. Tegelijkertijd geef ik toch op een beschaafde manier aan dat ik je reactie wel wat overdreven vind. We hoeven het ook niet eens te zijn met elkaar...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychedelibee zei:
Ja dat mag je ook doen. Tegelijkertijd geef ik toch op een beschaafde manier aan dat ik je reactie wel wat overdreven vind. We hoeven het ook niet eens te zijn met elkaar...
Klik om te vergroten...
Inderdaad. Ik reageerde misschien te defensief gelijk. We hoeven zeker niet deze.fde meningte delen. :wink:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eik 'kennende' staan z'n kinders behoorlijk op plek 1, dus daar zal wel over nagedacht zijn vermoed ik. :wink:

Leuk dat zo'n lage dosis 2C-B toch nog echt wat doet. Ben heel benieuwd naar de 20 mg. Ben je ook van plan om er eventueel bij te blowen, of niet?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jeetje wat krijgen we nu dan? Een hele discussie over mijn vaderschap?
Ik heb op basis van de informatie die ik heb gelezen en de ervaringen van mensen die ik heb gehoord geoordeeld dat ik op een dergelijke lage dosis in staat zou zijn om op een verantwoordelijke manier om te gaan. Die afweging maak ik ook als ik in de beslotenheid van mijn eigen huis een paar biertjes of wijntjes drink.

Ik ben er van overtuigd dat ik op die momenten nog voldoende “bij” ben om adequaat te reageren. Rijden is dan niet meer veilig maar dat is zo goed als nooit nodig. En zo wel dan bel ik wel bij de buren aan dat er een noodgeval is. Bij sterkere trips (Zoals met lsd en psilocybine) zorg ik ervoor dat ik alleen thuis ben omdat ik dan inderdaad niet kan garanderen dat ik voor ze kan zorgen...

Sorry als ik hier misschien wat sterk op reageer maar ik vind een goede vader zijn heel belangrijk en iets waar ik mijn uiterste best voor doe. Het komt hard aan als iemand dat in twijfel trekt...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eik zei:
Jeetje wat krijgen we nu dan? Een hele discussie over mijn vaderschap?
Ik heb op basis van de informatie die ik heb gelezen en de ervaringen van mensen die ik heb gehoord geoordeeld dat ik op een dergelijke lage dosis in staat zou zijn om op een verantwoordelijke manier om te gaan. Die afweging maak ik ook als ik in de beslotenheid van mijn eigen huis een paar biertjes of wijntjes drink.

Ik ben er van overtuigd dat ik op die momenten nog voldoende “bij” ben om adequaat te reageren. Rijden is dan niet meer veilig maar dat is zo goed als nooit nodig. En zo wel dan bel ik wel bij de buren aan dat er een noodgeval is. Bij sterkere trips (Zoals met lsd en psilocybine) zorg ik ervoor dat ik alleen thuis ben omdat ik dan inderdaad niet kan garanderen dat ik voor ze kan zorgen...

Sorry als ik hier misschien wat sterk op reageer maar ik vind een goede vader zijn heel belangrijk en iets waar ik mijn uiterste best voor doe. Het komt hard aan als iemand dat in twijfel trekt...
Klik om te vergroten...

Ik trek niet in twijfel hoe jij als vader bent. Ik ken je niet dus dat kan ik niet. Wel heb ik persoonlijk er een probleem mee als mensen drugs of drank gebruiken terwijl ze de verantwoordelijkheid hebben voor kinderen. Mijn mening geldt voor iedereen niet alleen over jou. Ik kijk er van op dat ik blijkbaar de enige ben die er zo over denkt. Dat zie ik aan de likes die jou reactie krijgt en andere reacties. Dat mag maar ik vind het erg jammer. Blijkbaar wordt het toch normaal gevonden om dit te doen en daar schrik ik echt van!
Natuurlijk ben je niet helemaal incapabel met zo een dosis 2cb. Dat zeg ik ook niet. Wel ben je onder invloed in meer of mindere mate. En je wist nog niet hoe je op deze voor jouw nieuwe drug zou reageren. Jammer dat je het ziet als een aanval Want zo is het niet bedoeld.
Ik heb namelijk persoonlijk in mijn jeugd dingen mee gemaakt met mijn ouders waarbij WEL de worst-case-scenario gebeurde inzulke situaties. Dus de kans is erg klein maar dingen gebeuren wel degelijk.
Sorry ik reageer misschien ook wat sterk maar ik ben daar erg happig en gevoelig voor.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
Ik kijk er van op dat ik blijkbaar de enige ben die er zo over denkt. Dat zie ik aan de likes die jou reactie krijgt en andere reacties. Dat mag maar ik vind het erg jammer. Blijkbaar wordt het toch normaal gevonden om dit te doen en daar schrik ik echt van!
Klik om te vergroten...

Omdat situaties nu eenmaal vrijwel nooit zwart-wit zijn. De reactie van Eik bevestigde voor mij dat het een weloverwogen keuze is geweest. Dat ik die reactie geliked heb betekent helemaal niet dat ik het dan maar in alle situaties normaal vind om drugs te gebruiken terwijl men de verantwoordelijkheid heeft over kinderen. De context speelt bij dit soort zaken een cruciale rol. Jij oordeelde op basis van een geringe hoeveelheid aan informatie (slechts één reactie) dat wat Eik doet 'niet oké' is - jouw letterlijke woorden. Ik kan begrijpen dat zo'n uitspraak tegen het zere been is van een vader die begaan is met zijn kinderen. Je had ook even naar de context kunnen informeren, in plaats van direct een oordeel te vellen over een situatie die je niet kent. Ik vind het niet echt nodig om me verder in deze discussie te mengen, maar wilde dit toch even toelichten.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze olifant zei:
Omdat situaties nu eenmaal vrijwel nooit zwart-wit zijn. De reactie van Eik bevestigde voor mij dat het een weloverwogen keuze is geweest. Dat ik die reactie geliked heb betekent helemaal niet dat ik het dan maar in alle situaties normaal vind om drugs te gebruiken terwijl men de verantwoordelijkheid heeft over kinderen. De context speelt bij dit soort zaken een cruciale rol. Jij oordeelde op basis van een geringe hoeveelheid aan informatie (slechts één reactie) dat wat Eik doet 'niet oké' is - jouw letterlijke woorden. Ik kan begrijpen dat zo'n uitspraak tegen het zere been is van een vader die begaan is met zijn kinderen. Je had ook even naar de context kunnen informeren, in plaats van direct een oordeel te vellen over een situatie die je niet kent. Ik vind het niet echt nodig om me verder in deze discussie te mengen, maar wilde dit toch even toelichten.
Klik om te vergroten...
Hier sluit ik me vollledig bij aan.

@De Dunne jij ziet altijd alles zo zwart-wit, maar zo is het leven nou eenmaal niet. Er zit altijd een context omheen en niet iedere situatie is gelijk. Drugs gebruiken onder het oog van kinderen, of zwaar onder invloed zijn terwijl er kinderen in de buurt zijn waar je verantwoordelijk voor bent keur ik ook af en ik denk de meesten hier. Maar een paar biertjes drinken terwijl de kinderen liggen te slapen of een klein jointje roken terwijl de kinderen liggen te slapen is in mijn optiek echt niet meteen een ramp. Want je bent dan niet zodanig onder invloed dat je niet meer kunt handelen als er een noodgeval is. Hetzelfde geldt in mijn optiek voor zo'n lage dosis 2C-B.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb meerdere keren de reacties hierboven gelezen. Na deze reactie zal ik er verder over ophouden want mijn mening gaat niet veranderen. Ik zeg niet dat Eik een slechte vader is zoals ik al eerder zei, ik ken hem verder niet.
De context maakt in mijn ogen niet uit, de uitkomst is namelijk hetzelfde. Ik zie idd wel zwart wit ja maar in dit geval vind ik dat terecht. Nogmaals mijn mening geldt voor iedereen. En als Eik en anderen vinden dat het wel oke is moeten ze het lekker doen. Dat is aan een ieder.
Ik persoonlijk vind dat niet kunnen en dat ik mijn mening daar over mag geven. Ook al druist dat tegen het zere been.
Excuses aan @Eik , het was zeker niet mijn bedoeling je te beledigen of te kwetsen.
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Dunne zei:
Ik heb meerdere keren de reacties hierboven gelezen. Na deze reactie zal ik er verder over ophouden want mijn mening gaat niet veranderen. Ik zeg niet dat Eik een slechte vader is zoals ik al eerder zei, ik ken hem verder niet.
De context maakt in mijn ogen niet uit, de uitkomst is namelijk hetzelfde. Ik zie idd wel zwart wit ja maar in dit geval vind ik dat terecht. Nogmaals mijn mening geldt voor iedereen. En als Eik en anderen vinden dat het wel oke is moeten ze het lekker doen. Dat is aan een ieder.
Ik persoonlijk vind dat niet kunnen en dat ik mijn mening daar over mag geven. Ook al druist dat tegen het zere been.
Excuses aan @Eik , het was zeker niet mijn bedoeling je te beledigen of te kwetsen.
Klik om te vergroten...

Je projecteert je eigen fatalistische gedachten op Eik. Moet je zelf weten, maar ik denk dat hij hier helemaal niet op zit te wachten. En dat zwart-wit redeneren getuigt wat mij betreft ook niet van een enorm inlevingsvermogen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Dunne zei:
De context maakt in mijn ogen niet uit, de uitkomst is namelijk hetzelfde.
Klik om te vergroten...

Dus volgens jou maakt het geen verschil of iemand als diegene alleen thuis is terwijl de kinderen in bed liggen twee glazen wijn drinkt, of zich helemaal laveloos zuipt aan sterke drank? De uitkomst is precies hetzelfde?

Je mag zeker je mening geven, en we mogen ook best verschillen in wat we wel of niet ergens van vinden. Daar is dit een forum voor. Maar je verwijt iemand wel nogal wat. Ik zie persoonlijk echt niet hoe context hierbij niet uit kan maken.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze olifant zei:
Dus volgens jou maakt het geen verschil of iemand als diegene alleen thuis is terwijl de kinderen in bed liggen twee glazen wijn drinkt, of zich helemaal laveloos zuipt aan sterke drank? De uitkomst is precies hetzelfde?

Je mag zeker je mening geven, en we mogen ook best verschillen in wat we wel of niet ergens van vinden. Daar is dit een forum voor. Maar je verwijt iemand wel nogal wat. Ik zie persoonlijk echt niet hoe context hierbij niet uit kan maken.
Klik om te vergroten...
Context heeft niks met de hoeveelheid drugs te maken. Natuurlijk maakt dat wel verschil. Absoluut.
Ik kan zo moeilijk dingen uitdrukken , er gaat van alles door mijn hoofd wat ik niet kan uitleggen. Ik weet niet meer hoe ik mezelf meer kan uitten. Ik blijft het zo vinden. Ik wilde dat ik die reactie nooit had geplaatst!
Laat maar ik weet het niet meer. 1000000000 keer sorry aan alles en iedereen. Ik kom er niet uit. Magde reactie verwijderd? Onee kan niet. Laat maar dan zo. Ik zeg niks meer en zwijg hier. Ik weet niet me uit te drukken. Voortaan laat ik dit soort gedachtes en meningen hier weg.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:
Context heeft niks met de hoeveelheid drugs te maken. Natuurlijk maakt dat wel verschil. Absoluut.
Ik kan zo moeilijk dingen uitdrukken , er gaat van alles door mijn hoofd wat ik niet kan uitleggen. Ik weet niet meer hoe ik mezelf meer kan uitten. Ik blijft het zo vinden. Ik wilde dat ik die reactie nooit had geplaatst!
Laat maar ik weet het niet meer. 1000000000 keer sorry aan alles en iedereen. Ik kom er niet uit. Magde reactie verwijderd? Onee kan niet. Laat maar dan zo. Ik zeg niks meer en zwijg hier. Ik weet niet me uit te drukken. Voortaan laat ik dit soort gedachtes en meningen hier weg.
Klik om te vergroten...
Maar dit zijn niet aanvallen naar jou toe he. Net zoals jij je mening moet kunnen geven en mag geven, mogen wij toch ook gewoon onze mening over jouw mening geven.

Jij denkt eigenlijk altijd nogal zwart-wit en dat is je goed recht, maar dan moet je ook voor reacties daarop open staan. En het valt me vaker op dat wanneer je een wederwoord krijgt je je dan snel aangevallen voelt en je beroept op dat je je mening hier mag geven. En dat klopt, maar dat werkt uiteraard wel twee kanten op.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Psychedelibee zei:
Maar dit zijn niet aanvallen naar jou toe he. Net zoals jij je mening moet kunnen geven en mag geven, mogen wij toch ook gewoon onze mening over jouw mening geven.

Jij denkt eigenlijk altijd nogal zwart-wit en dat is je goed recht, maar dan moet je ook voor reacties daarop open staan. En het valt me vaker op dat wanneer je een wederwoord krijgt je je dan snel aangevallen voelt en je beroept op dat je je mening hier mag geven. En dat klopt, maar dat werkt uiteraard wel twee kanten op.
Klik om te vergroten...
Ik weet dat wel. Ik weet ook dan precies hoe ik het bedoel, hoe het inmijn hoofd zit maar ik kan het niet verwoorden. Nu nog steeds. De woorden komen dan niet zoals ik wil en dan wordt ik gefrustreerd. En als ik gefrustreerd ben komt er helemaal weinig zinnigs uit. Ik zou het graag nog eens vertellen maar ik weet het niet. Ik zal er opletten en proberen minder zwart wit te doen maar dat is heel moeilijk. Volgende keer als een reactie van mij dit zou kunnen uitlokken plaats ik hem gewoon niet meer maar houd ik t in mijn hoofd.
Ik laat het wel hierbij want dit was helemaal mijn bedoeling niet.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#17
Denk dat je zelfs vrij snel nuchter word als er iets gebeurd waar je alert moet op reageren. Soort van shock effect die je wakker maakt.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#18
PsyTekZ zei:
Denk dat je zelfs vrij snel nuchter word als er iets gebeurd waar je alert moet op reageren. Soort van shock effect die je wakker maakt.
Klik om te vergroten...
Dat valt vies tegen. Wel voor een deel natuurlijk, maar voor een deel ben je ook nog aan het trippen. Dan kun je door de plotselinge scherpte kun je je wel flink vergissen in hoe capabel je eigenlijk nog bent. :wink:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#19
interessant stofje zo wat ik er over lees.

heb deze op mijn verlanglijst gezet van nog to do. :)
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#20
Even een kleine update over mijn 2-CB experimentje. Nu in de vakantie samen met vrouwlief een "Normale"? dosis 2-CB genomen. Ik heb 20mg genomen en mijn vrouw 17,5mg. De come-up was enigzins onplezierig met een beetje kou en een beetje een zwaar gevoel op de maag maar verder niets al te heftigs. Omdat ik al verwachte dat de come-up niet fantastisch zou zijn hebben we gewoon wat leuks gekeken en ons daarop gefocussed.

Na de come-up kreeg ik wel een beetje een mild "trippy" effect. Muziek kwam harder (en mooier) binnen, oppervlakten begonnen een beetje te bewegen en kleuren leken net een heel subtiel beetje anders. Verder had het ook iets weg van een lichte dosis alcohol. Vooral lichamelijk voelde het af en toe alsof ik aangeschoten was en een beetje "zwalkte". In mijn hoofd was ik dan juist weer redelijk helder maar wel een beetje lacherig.

Ook heeft het spul voor mij wel een lichte euforische push. Lang niet zo sterk als bij mdma maar wel duidelijk merkbaar. Ik vond alles net wat leuker dan dat ik het normaal zou vinden. En het spul is waanzinnig makkelijk te sturen. Jij bepaalt wat je wilt doen en de 2-CB maakt het net een beetje anders en leuker. Op gegeven moment kwam ik tot de conclusie dat als LSD, mdma en alchol samen een baby-tje zouden verwekken dat ze het "2-CB" zouden noemen :sunglasses:

Waar bij mij de vervelende bodyload veranderde in een heel prettig lichamelijk gevoel (kan me echt voorstellen dat dit leuk is in combinatie met strelen en sex) was dat bij mijn vrouw helaas niet het geval. Bij haar bleef een lichte vorm van misselijkheid de hele ervaring lang hangen. Tegen het einde van de avond kwam daar nog hoofdpijn bij kijken ook. UIteindelijk was het allemaal geen ramp maar was het wel haar minst leuke drugs-ervaring tot nu toe.

Ik ga nog wel eens wat verder experimenteren met 2-cb. Ik zie het vooralsnog meer als vervanging voor een avondje alchol thuis of op een festival dan dat ik het zie als vervanger voor een "echte" trip. Korte conclusie: ik viond 2-cb leuk en prettig maar ze gaat mijn favourietjes (psilo en LSD) niet van de troon stoten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."