#1
Je slaapt ook niet echt. Net als na alcohol bv, je hebt jezelf knock out gekregen maar je slaapt en rust niet goed.
Zodra ik een benzo neem, dan ben ik tijdens mijn slaap doodmoe. Dus terwijl ik slaap lijk ik niet te rusten, terwijl ik ogenschijnlijk slaap. Ik kan het eigenlijk niet anders verwoorden dan dit. Natuurlijk wekt een benzo een kunstmatige slaap op, maar ik vind deze realisatie erg vreemd. Ook krijg ik vaak zeer levendige dromen, waardoor het voelt alsof ik half wakker ben. Je zou eerder verwachten dat je volledig KO gaat, zonder enige vorm van hersenactiviteit.
Herkent iemand dit?
Dat komt omdat benzos ervoor zorgen dat je juist niet in je rem slaapt komt dacht ik. Slapen op benzos rust je lichaam niet echt goed van uit.. of ik moet het fout hebbenOok, maar mijn lichaam lijkt niet in zijn remslaap te komen. Het is een zeer oppervlakkige slaap ofzo.
Ben ik dan de enige die altijd veel droomt, ongeacht wat ik gebruik?
Ik lees hier zo vaak dat mensen weer gaan dromen na het stoppen met blowen. Ik rook elke avond wiet en droom elke nacht heel erg veel. Op quetiapine wordt het pas echt gekkenwerk, maar dat is ook geen benzo, toch?
Op oxazepam, temazepam en dat soort middelen droom ik ook gewoon. Alleen clonazolam krijgt me instant k.o. en heb ik het gevoel als ik wakker word, ik echt heel diep heb geslapen en nauwelijks gedroomd heb. Ook het enige middel waar ik makkelijk en helder wakker van word, zonder sufheid overdag erna...
Ik droom elke nacht en ook heel realistisch.
Nou heeft dat bij mij waarsch te maken met mijn ptss.
Mijn huisarts zegt dat iedereen droomt alleen als je je dromen nog weet heb je heel licht geslapen.
Wat zegt dan wel iets over slaapkwaliteit?
Als je uitgerust wakker wordt na een nachtje afgewisseld rem (dromen) en diepe slaap, dan is de slaapkwaliteit toch prima?
Ik ga overigens voor mijn werk binnenkort slaaponderzoeken doen middels slaaprecorders. Ik zal er zelf eens mee testen.
Wat houd dat precies in met slaaprecorders?.
Wat houd dat precies in met slaaprecorders?.
Is dat net zoiets als een slaapapneu test?
Ik blow nu van me 17 dagelijks , en neem ook dagelijks verschillende benzo's , std elke avond 5mg diazepam 3 mg bromazepam en 0.5mg clonazolam , de benzo's van men 16de op voorschrift van arts.Ben ik dan de enige die altijd veel droomt, ongeacht wat ik gebruik?
En hoe beoordeel jij jouw slaapkwaliteit? Heb je het gevoel dat je goed slaapt en word je uitgerust wakker?Ik blow nu van me 17 dagelijks , en neem ook dagelijks verschillende benzo's , std elke avond 5mg diazepam 3 mg bromazepam en 0.5mg clonazolam , de benzo's van men 16de op voorschrift van arts.
Ik droom denk ik al een jaar of 10 niet meer , zelfs geen klein kleine herinnering van een droom , ookal stop ik met blowen voor even.
Da droom ik nog niet door de benzo's.
Dagdromen daarintegen![]()
Toen ik nog misbruikte een heel pak meer als nu , begrijp me niet verkeerd.En hoe beoordeel jij jouw slaapkwaliteit? Heb je het gevoel dat je goed slaapt en word je uitgerust wakker?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."