Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMoe in slaap door benzo

Moe in slaap door benzo

24 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je slaapt ook niet echt. Net als na alcohol bv, je hebt jezelf knock out gekregen maar je slaapt en rust niet goed.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ga altijd helemaal KO op benzo's. Ik weet nooit meer of ik überhaupt gedroomd heb. Maar uitgerust wakker worden is het zeker niet.
L
LuckyMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zodra ik een benzo neem, dan ben ik tijdens mijn slaap doodmoe. Dus terwijl ik slaap lijk ik niet te rusten, terwijl ik ogenschijnlijk slaap. Ik kan het eigenlijk niet anders verwoorden dan dit. Natuurlijk wekt een benzo een kunstmatige slaap op, maar ik vind deze realisatie erg vreemd. Ook krijg ik vaak zeer levendige dromen, waardoor het voelt alsof ik half wakker ben. Je zou eerder verwachten dat je volledig KO gaat, zonder enige vorm van hersenactiviteit.

Herkent iemand dit?
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#4
Snap er niks van
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#5
LuckyMe zei:
Zodra ik een benzo neem, dan ben ik tijdens mijn slaap doodmoe. Dus terwijl ik slaap lijk ik niet te rusten, terwijl ik ogenschijnlijk slaap. Ik kan het eigenlijk niet anders verwoorden dan dit. Natuurlijk wekt een benzo een kunstmatige slaap op, maar ik vind deze realisatie erg vreemd. Ook krijg ik vaak zeer levendige dromen, waardoor het voelt alsof ik half wakker ben. Je zou eerder verwachten dat je volledig KO gaat, zonder enige vorm van hersenactiviteit.

Herkent iemand dit?
Klik om te vergroten...

Bedoel je dat je veel droomt?
L
LuckyMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ook, maar mijn lichaam lijkt niet in zijn remslaap te komen. Het is een zeer oppervlakkige slaap ofzo.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#7
LuckyMe zei:
Ook, maar mijn lichaam lijkt niet in zijn remslaap te komen. Het is een zeer oppervlakkige slaap ofzo.
Klik om te vergroten...
Dat komt omdat benzos ervoor zorgen dat je juist niet in je rem slaapt komt dacht ik. Slapen op benzos rust je lichaam niet echt goed van uit.. of ik moet het fout hebben
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#8
Klopt, de Rem-slaap word onderdrukt door benzos. Dit is een vervelende bijwerking gezien het feit dat de REM-slaap erg belangrijk voor de mens is.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Benzos remmen idd de rem slaap.
Wat nodig is voor een goede nacht rust.

Probeer anders een Melatonine.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ben ik dan de enige die altijd veel droomt, ongeacht wat ik gebruik?

Ik lees hier zo vaak dat mensen weer gaan dromen na het stoppen met blowen. Ik rook elke avond wiet en droom elke nacht heel erg veel. Op quetiapine wordt het pas echt gekkenwerk, maar dat is ook geen benzo, toch?

Op oxazepam, temazepam en dat soort middelen droom ik ook gewoon. Alleen clonazolam krijgt me instant k.o. en heb ik het gevoel als ik wakker word, ik echt heel diep heb geslapen en nauwelijks gedroomd heb. Ook het enige middel waar ik makkelijk en helder wakker van word, zonder sufheid overdag erna...
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#11
Purplext zei:
Ben ik dan de enige die altijd veel droomt, ongeacht wat ik gebruik?

Ik lees hier zo vaak dat mensen weer gaan dromen na het stoppen met blowen. Ik rook elke avond wiet en droom elke nacht heel erg veel. Op quetiapine wordt het pas echt gekkenwerk, maar dat is ook geen benzo, toch?

Op oxazepam, temazepam en dat soort middelen droom ik ook gewoon. Alleen clonazolam krijgt me instant k.o. en heb ik het gevoel als ik wakker word, ik echt heel diep heb geslapen en nauwelijks gedroomd heb. Ook het enige middel waar ik makkelijk en helder wakker van word, zonder sufheid overdag erna...
Klik om te vergroten...

Ik droom elke nacht en ook heel realistisch.
Nou heeft dat bij mij waarsch te maken met mijn ptss.
Mijn huisarts zegt dat iedereen droomt alleen als je je dromen nog weet heb je heel licht geslapen.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#12
Syl zei:
Ik droom elke nacht en ook heel realistisch.
Nou heeft dat bij mij waarsch te maken met mijn ptss.
Mijn huisarts zegt dat iedereen droomt alleen als je je dromen nog weet heb je heel licht geslapen.
Klik om te vergroten...

Dan slaap ik dus altijd heel licht. Ik word ook vaak echt meerdere keren wakker elke nacht, toch ben ik (voor mijn gevoel) prima uitgeslapen als ik m'n 8 uurtjes maar haal.
Ik heb geen ptss, maar ik vind het leven an sich een vrij traumatiserende ervaring. Slapen en dromen zijn mijn favoriet van een etmaal. Ik denk dat ik dan ook veel van mijn prikkels verwerk van overdag.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat zegt dan wel iets over slaapkwaliteit?

Als je uitgerust wakker wordt na een nachtje afgewisseld rem (dromen) en diepe slaap, dan is de slaapkwaliteit toch prima?

Ik ga overigens voor mijn werk binnenkort slaaponderzoeken doen middels slaaprecorders. Ik zal er zelf eens mee testen.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat je je dromen herinnert zecht niks over slaap qualiteit
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#15
Purplext zei:
Wat zegt dan wel iets over slaapkwaliteit?

Als je uitgerust wakker wordt na een nachtje afgewisseld rem (dromen) en diepe slaap, dan is de slaapkwaliteit toch prima?

Ik ga overigens voor mijn werk binnenkort slaaponderzoeken doen middels slaaprecorders. Ik zal er zelf eens mee testen.
Klik om te vergroten...

Wat houd dat precies in met slaaprecorders?.
Is dat net zoiets als een slaapapneu test?
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#16
Syl zei:
Wat houd dat precies in met slaaprecorders?.
Klik om te vergroten...
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#17
Syl zei:
Wat houd dat precies in met slaaprecorders?.
Is dat net zoiets als een slaapapneu test?
Klik om te vergroten...

Slaapapneutest is voor mensen waar de adem stokt in de slaap.
Met een slaaprecorder krijg je een horloge om, een vingersonde en een electrode op je borstbeen. Deze registeren je zuurstofsaturatie, hartslag etc. Deze registratie wordt beoordeeld door een kno-arts, longarts en/of neurloog van het Nederlands slaapinstituut en geeft veel informatie over hoe je slaap verloopt.

Het is dus bijna hetzelfde, maar het verschil is dat je gewoon thuis slaapt ipv in een ziekenhuis
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#18
Purplext zei:
Ben ik dan de enige die altijd veel droomt, ongeacht wat ik gebruik?
Klik om te vergroten...
Ik blow nu van me 17 dagelijks , en neem ook dagelijks verschillende benzo's , std elke avond 5mg diazepam 3 mg bromazepam en 0.5mg clonazolam , de benzo's van men 16de op voorschrift van arts.

Ik droom denk ik al een jaar of 10 niet meer , zelfs geen klein kleine herinnering van een droom , ookal stop ik met blowen voor even.
Da droom ik nog niet door de benzo's.

Dagdromen daarintegen :tilttearlaugh:
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#19
inner_search zei:
Ik blow nu van me 17 dagelijks , en neem ook dagelijks verschillende benzo's , std elke avond 5mg diazepam 3 mg bromazepam en 0.5mg clonazolam , de benzo's van men 16de op voorschrift van arts.

Ik droom denk ik al een jaar of 10 niet meer , zelfs geen klein kleine herinnering van een droom , ookal stop ik met blowen voor even.
Da droom ik nog niet door de benzo's.

Dagdromen daarintegen :tilttearlaugh:
Klik om te vergroten...
En hoe beoordeel jij jouw slaapkwaliteit? Heb je het gevoel dat je goed slaapt en word je uitgerust wakker?
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#20
Purplext zei:
En hoe beoordeel jij jouw slaapkwaliteit? Heb je het gevoel dat je goed slaapt en word je uitgerust wakker?
Klik om te vergroten...
Toen ik nog misbruikte een heel pak meer als nu , begrijp me niet verkeerd.
Men slaapkwaliteit is onder 0 , maar word nie groggy moe meer wakker als toen ik zowat het 5 dubbele nam.
Hoogsten het eerste uurtje wat warrig ,maar nix dat een goed ontbijt niet oplost.
Verder heb ik men onderhouds dosis nu echt wel nodig om te kunnen functioneren in het dagelijkse leven.
Als ik echt op 0 beland , word het kliniek.
Anders verlies ik men job , huis en vrouw.
Kvint het echt niet normaal hoe een arts dit jaren kan voorschrijven aan eender welke dosis.. Ik gebruik het van men 16.

Inmiddels bijna 30 en ze schrijft het nog voor , in de dosis die ik geschikt vind voor mezelf.
Gelukkige heb ik mijn vrouw en ouders zodat ik niet te hard relaps als ik craving heb.
En men bully:pigface:

Edit*
Dan redelijk ontspoort :tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."