Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMoe in slaap door benzo

Moe in slaap door benzo

24 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#1
inner_search zei:
Toen ik nog misbruikte een heel pak meer als nu , begrijp me niet verkeerd.
Men slaapkwaliteit is onder 0 , maar word nie groggy moe meer wakker als toen ik zowat het 5 dubbele nam.
Hoogsten het eerste uurtje wat warrig ,maar nix dat een goed ontbijt niet oplost.
Verder heb ik men onderhouds dosis nu echt wel nodig om te kunnen functioneren in het dagelijkse leven.
Als ik echt op 0 beland , word het kliniek.
Anders verlies ik men job , huis en vrouw.
Kvint het echt niet normaal hoe een arts dit jaren kan voorschrijven aan eender welke dosis.. Ik gebruik het van men 16.

Inmiddels bijna 30 en ze schrijft het nog voor , in de dosis die ik geschikt vind voor mezelf.
Gelukkige heb ik mijn vrouw en ouders zodat ik niet te hard relaps als ik craving heb.
En men bully:pigface:

Edit*
Dan redelijk ontspoort :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Misschien verwar ik je nu met iemand anders, maar was je niet bijna op 0 via tapering?
Waarom is het je ooit voorgeschreven? En als je op 0 komt, wordt het kliniek, waarom?

Wat is de reden dat je huisarts blijft voorschrijven? Nooit verwezen naar een psychiater?
En ben je overdag dan niet superwazig/moe als je al die benzo's neemt?

Veel vragen, maar ben benieuwd hoe zoiets tot stand komt.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#2
Purplext zei:
Misschien verwar ik je nu met iemand anders, maar was je niet bijna op 0 via tapering?
Waarom is het je ooit voorgeschreven? En als je op 0 komt, wordt het kliniek, waarom?

Wat is de reden dat je huisarts blijft voorschrijven? Nooit verwezen naar een psychiater?
En ben je overdag dan niet superwazig/moe als je al die benzo's neemt?

Veel vragen, maar ben benieuwd hoe zoiets tot stand komt.
Klik om te vergroten...
Neen hoor dat was ik.
Ik zat ongeveer een maand om 3 geleden op 0 voor 3 weken , lichaamlijk was ik er vanaf maar geestelijk had ik nog zo een withdrawl dat ik niet kon gaan werken..
Daarom gekozen voor terug te nemen , in samenspraak met arts.

Als ik op 0 kom zal het opname worden omdat Ik thuis op men eentje (steun van vrouw ofzo is niet genoeg) , de withdrawl niet aankan..

Ja hoor ben nu in therapie, eerder om men moodswings en impulsiviteit op punt te krijgen.

De arts blijft schrijven omdat ik ik ze nodig heb tege de withdrawl, maar als ik nu nog een grote relapse zou hebben , word ik meteen in rehab gestoken , hebben ik en men vrouw beslist.

In ben totaal niet suf smorgens of moe in de dag , en sta elke dag om half 5 op...
Eet goed verzorg me goed...

Momenteel neem ik als ik opsta bij het eten 5mg dia.
Om 1 uur 3mg broma
En voor ik ga slapen tegen 7/8 uur 0.5 of 1mg clona.


Edit*
Ik neem het in eerste instantie op voorschrift van men 16 door een accident met de brommer , frontaal tegen 100 tegen een auto en de vooruit in gegaan ( en vriend reed ik zat achterop) , kreeg toen tetrazepam voor pijn aan men been en in men knie , ze dachten dat het van een zenuw kwam , bleek niet zo te zijn.
Omdat het ook holp me rustiger te houden in men hoofd met de adhd is ze het gewoon blijven schrijven ook.
Nadien omgezet naar diazepam toen tetra uit de handel gehaald was , toen de broma er bij voor de slaap omdat ik niet meer kon inslapen.
En dat is dan opgeschoven naar vroege namiddag toen de clonazepam erbij kwam...
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#3
Purplext zei:
Jeetje wat heftig zeg. Je hebt dan ook echt een geschiedenis met je arts opgebouwd en dat afbouwen is een lange weg. Zie dat heel veel in de zorg. Ongelooflijk eigenlijk.

Ik hoop dat therapie je gaat helpen om van deze middelen af te komen. Het lijkt me erg zwaar continu bezig te zijn met medicatie. Zet hem op!
Klik om te vergroten...
De therapie werkt zeker hoor , en er over praten ook.. de benzo's zorgen er voor dat men mind loops deels onderdrukt worden.
Ik heb het lichaamlijk nie zo lastig als ik zou stoppen , maar psychisch ben ik een zwakkeling als het op benzo withdrawl aankomt.

Men arts weet van alles af.
Van alle middelgebruik/misbruik , mede de rede waarom of geen dex krijg voor men adhd (En wil het ook niet want dan moet ik men rijbewijs inleveren.)
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#4
inner_search zei:
Neen hoor dat was ik.
Ik zat ongeveer een maand om 3 geleden op 0 voor 3 weken , lichaamlijk was ik er vanaf maar geestelijk had ik nog zo een withdrawl dat ik niet kon gaan werken..
Daarom gekozen voor terug te nemen , in samenspraak met arts.

Als ik op 0 kom zal het opname worden omdat Ik thuis op men eentje (steun van vrouw ofzo is niet genoeg) , de withdrawl niet aankan..

Ja hoor ben nu in therapie, eerder om men moodswings en impulsiviteit op punt te krijgen.

De arts blijft schrijven omdat ik ik ze nodig heb tege de withdrawl, maar als ik nu nog een grote relapse zou hebben , word ik meteen in rehab gestoken , hebben ik en men vrouw beslist.

In ben totaal niet suf smorgens of moe in de dag , en sta elke dag om half 5 op...
Eet goed verzorg me goed...

Momenteel neem ik als ik opsta bij het eten 5mg dia.
Om 1 uur 3mg broma
En voor ik ga slapen tegen 7/8 uur 0.5 of 1mg clona.


Edit*
Ik neem het in eerste instantie op voorschrift van men 16 door een accident met de brommer , frontaal tegen 100 tegen een auto en de vooruit in gegaan ( en vriend reed ik zat achterop) , kreeg toen tetrazepam voor pijn aan men been en in men knie , ze dachten dat het van een zenuw kwam , bleek niet zo te zijn.
Omdat het ook holp me rustiger te houden in men hoofd met de adhd is ze het gewoon blijven schrijven ook.
Nadien omgezet naar diazepam toen tetra uit de handel gehaald was , toen de broma er bij voor de slaap omdat ik niet meer kon inslapen.
En dat is dan opgeschoven naar vroege namiddag toen de clonazepam erbij kwam...
Klik om te vergroten...

Jeetje wat heftig zeg. Je hebt dan ook echt een geschiedenis met je arts opgebouwd en dat afbouwen is een lange weg. Zie dat heel veel in de zorg. Ongelooflijk eigenlijk.

Ik hoop dat therapie je gaat helpen om van deze middelen af te komen. Het lijkt me erg zwaar continu bezig te zijn met medicatie. Zet hem op!
U
UmbraVitaeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Purplext zei:
Ben ik dan de enige die altijd veel droomt, ongeacht wat ik gebruik?

Ik lees hier zo vaak dat mensen weer gaan dromen na het stoppen met blowen. Ik rook elke avond wiet en droom elke nacht heel erg veel. Op quetiapine wordt het pas echt gekkenwerk, maar dat is ook geen benzo, toch?
Klik om te vergroten...

Ohnee hoor, heb zelf heel vaak zeer levendige dromen en nachtmerries, zowel als ik Seroquel, Mirtazapine,...neem als niets. Maar dromen en nachtmerries waarbij ik nooit echt slaap, voelt gewoon vaak te realistisch, precies of m'n hoofd rust nooit. Ook vaak nat in het zweet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."