#1
Klopt, de Rem-slaap word onderdrukt door benzos. Dit is een vervelende bijwerking gezien het feit dat de REM-slaap erg belangrijk voor de mens is.
Ben ik dan de enige die altijd veel droomt, ongeacht wat ik gebruik?
Ik lees hier zo vaak dat mensen weer gaan dromen na het stoppen met blowen. Ik rook elke avond wiet en droom elke nacht heel erg veel. Op quetiapine wordt het pas echt gekkenwerk, maar dat is ook geen benzo, toch?
Op oxazepam, temazepam en dat soort middelen droom ik ook gewoon. Alleen clonazolam krijgt me instant k.o. en heb ik het gevoel als ik wakker word, ik echt heel diep heb geslapen en nauwelijks gedroomd heb. Ook het enige middel waar ik makkelijk en helder wakker van word, zonder sufheid overdag erna...
Ik droom elke nacht en ook heel realistisch.
Nou heeft dat bij mij waarsch te maken met mijn ptss.
Mijn huisarts zegt dat iedereen droomt alleen als je je dromen nog weet heb je heel licht geslapen.
Wat zegt dan wel iets over slaapkwaliteit?
Als je uitgerust wakker wordt na een nachtje afgewisseld rem (dromen) en diepe slaap, dan is de slaapkwaliteit toch prima?
Ik ga overigens voor mijn werk binnenkort slaaponderzoeken doen middels slaaprecorders. Ik zal er zelf eens mee testen.
Wat houd dat precies in met slaaprecorders?.
Wat houd dat precies in met slaaprecorders?.
Is dat net zoiets als een slaapapneu test?
Ik blow nu van me 17 dagelijks , en neem ook dagelijks verschillende benzo's , std elke avond 5mg diazepam 3 mg bromazepam en 0.5mg clonazolam , de benzo's van men 16de op voorschrift van arts.Ben ik dan de enige die altijd veel droomt, ongeacht wat ik gebruik?
En hoe beoordeel jij jouw slaapkwaliteit? Heb je het gevoel dat je goed slaapt en word je uitgerust wakker?Ik blow nu van me 17 dagelijks , en neem ook dagelijks verschillende benzo's , std elke avond 5mg diazepam 3 mg bromazepam en 0.5mg clonazolam , de benzo's van men 16de op voorschrift van arts.
Ik droom denk ik al een jaar of 10 niet meer , zelfs geen klein kleine herinnering van een droom , ookal stop ik met blowen voor even.
Da droom ik nog niet door de benzo's.
Dagdromen daarintegen![]()
Toen ik nog misbruikte een heel pak meer als nu , begrijp me niet verkeerd.En hoe beoordeel jij jouw slaapkwaliteit? Heb je het gevoel dat je goed slaapt en word je uitgerust wakker?
Toen ik nog misbruikte een heel pak meer als nu , begrijp me niet verkeerd.
Men slaapkwaliteit is onder 0 , maar word nie groggy moe meer wakker als toen ik zowat het 5 dubbele nam.
Hoogsten het eerste uurtje wat warrig ,maar nix dat een goed ontbijt niet oplost.
Verder heb ik men onderhouds dosis nu echt wel nodig om te kunnen functioneren in het dagelijkse leven.
Als ik echt op 0 beland , word het kliniek.
Anders verlies ik men job , huis en vrouw.
Kvint het echt niet normaal hoe een arts dit jaren kan voorschrijven aan eender welke dosis.. Ik gebruik het van men 16.
Inmiddels bijna 30 en ze schrijft het nog voor , in de dosis die ik geschikt vind voor mezelf.
Gelukkige heb ik mijn vrouw en ouders zodat ik niet te hard relaps als ik craving heb.
En men bully
Edit*
Dan redelijk ontspoort![]()
Neen hoor dat was ik.Misschien verwar ik je nu met iemand anders, maar was je niet bijna op 0 via tapering?
Waarom is het je ooit voorgeschreven? En als je op 0 komt, wordt het kliniek, waarom?
Wat is de reden dat je huisarts blijft voorschrijven? Nooit verwezen naar een psychiater?
En ben je overdag dan niet superwazig/moe als je al die benzo's neemt?
Veel vragen, maar ben benieuwd hoe zoiets tot stand komt.
De therapie werkt zeker hoor , en er over praten ook.. de benzo's zorgen er voor dat men mind loops deels onderdrukt worden.Jeetje wat heftig zeg. Je hebt dan ook echt een geschiedenis met je arts opgebouwd en dat afbouwen is een lange weg. Zie dat heel veel in de zorg. Ongelooflijk eigenlijk.
Ik hoop dat therapie je gaat helpen om van deze middelen af te komen. Het lijkt me erg zwaar continu bezig te zijn met medicatie. Zet hem op!
Neen hoor dat was ik.
Ik zat ongeveer een maand om 3 geleden op 0 voor 3 weken , lichaamlijk was ik er vanaf maar geestelijk had ik nog zo een withdrawl dat ik niet kon gaan werken..
Daarom gekozen voor terug te nemen , in samenspraak met arts.
Als ik op 0 kom zal het opname worden omdat Ik thuis op men eentje (steun van vrouw ofzo is niet genoeg) , de withdrawl niet aankan..
Ja hoor ben nu in therapie, eerder om men moodswings en impulsiviteit op punt te krijgen.
De arts blijft schrijven omdat ik ik ze nodig heb tege de withdrawl, maar als ik nu nog een grote relapse zou hebben , word ik meteen in rehab gestoken , hebben ik en men vrouw beslist.
In ben totaal niet suf smorgens of moe in de dag , en sta elke dag om half 5 op...
Eet goed verzorg me goed...
Momenteel neem ik als ik opsta bij het eten 5mg dia.
Om 1 uur 3mg broma
En voor ik ga slapen tegen 7/8 uur 0.5 of 1mg clona.
Edit*
Ik neem het in eerste instantie op voorschrift van men 16 door een accident met de brommer , frontaal tegen 100 tegen een auto en de vooruit in gegaan ( en vriend reed ik zat achterop) , kreeg toen tetrazepam voor pijn aan men been en in men knie , ze dachten dat het van een zenuw kwam , bleek niet zo te zijn.
Omdat het ook holp me rustiger te houden in men hoofd met de adhd is ze het gewoon blijven schrijven ook.
Nadien omgezet naar diazepam toen tetra uit de handel gehaald was , toen de broma er bij voor de slaap omdat ik niet meer kon inslapen.
En dat is dan opgeschoven naar vroege namiddag toen de clonazepam erbij kwam...
Ben ik dan de enige die altijd veel droomt, ongeacht wat ik gebruik?
Ik lees hier zo vaak dat mensen weer gaan dromen na het stoppen met blowen. Ik rook elke avond wiet en droom elke nacht heel erg veel. Op quetiapine wordt het pas echt gekkenwerk, maar dat is ook geen benzo, toch?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."