Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4-HO-MET

4-HO-MET

30 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Roze Olifant zei:
Tijdens de piek lijkt mij ook nog wat te riskant. Ik had het er nog met Eik over, zelf nooit geprobeerd. Heb jij dan ook dat het para-trekjes kan geven?
Klik om te vergroten...
Ik deed het eerst geregeld tijdens de piek en noemde het hier op DF eerst nog een gouden combi: LSD + wiet. Maar ik krijg er inderdaad paranoïde trekjes van ja, wat dus een keer geleid heeft tot mijn ergste "bad trip" ooit. Ik zou het niemand meer aanraden om te doen, wiet brengt te vaak een paranoïde vibe in de ervaring. Het kan heel vaak goed gaan, maar dan ineens helemaal fout. In de comedown is wel redelijk safe denk ik.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Ik deed het eerst geregeld tijdens de piek en noemde het hier op DF eerst nog een gouden combi: LSD + wiet. Maar ik krijg er inderdaad paranoïde trekjes van ja, wat dus een keer geleid heeft tot mijn ergste "bad trip" ooit. Ik zou het niemand meer aanraden om te doen, wiet brengt te vaak een paranoïde vibe in de ervaring. Het kan heel vaak goed gaan, maar dan ineens helemaal fout. In de comedown is wel redelijk safe denk ik.
Klik om te vergroten...

Ai, ja, dan snap ik dat je het niet aanraadt. Goed om te weten. Ik hou het dan dus ook lekker bij soms, in de come down, als de trip wat mild uitvalt. Het is ook helemaal geen ‘must’ natuurlijk en als ik een flink sterke trip heb zou het ook niet in me opkomen denk ik, dan ben je wel uitgetript op een bepaald moment.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
In de comedown is wel redelijk safe denk ik.
Klik om te vergroten...
Zelfs in de comedown kan het wel paranoïde trekjes teweeg brengen. Ik heb vorige zomer tijdens een festival bij Leeuwarden een "mini-para-momentje" gehad in de late comedown van LSD. Deze werd volgens mij ook getriggered door cannabis. Het is volgens mij een combinatie die potentie heeft voor zowel het goede als het slechte. Ik ben wel van plan er voorzichtig mee om te blijven gaan... Liefst in de nasleep als ik me toch al heel goed voel...
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze Olifant zei:
Het is ook helemaal geen ‘must’ natuurlijk en als ik een flink sterke trip heb zou het ook niet in me opkomen denk ik, dan ben je wel uitgetript op een bepaald moment.
Klik om te vergroten...
Precies dit! Ik denk dat veel mensen toch te makkelijk denken over het combineren van cannabis en psychedelica. Ik heb veel gelezen en ik zie toch vaak cannabis voorbij komen als trigger voor een bad-trip.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#5
New Dawn zei:
Ik had 50mg genomen, persoon B had ook 50mg, en persoon C had 25mg, vreemd genoeg hadden we alle drie een vergelijkbare hoeveelheid visuals, blijkbaar is persoon C er gevoeliger voor..?
Klik om te vergroten...
50 mg is al best een stevige dosering. Vond je dat niet wat veel voor een wandeling buiten? En ja het kan dat C er meer gevoelig voor is. Kan ook dat het toevallig net die ene keer wat harder bij hem aankomt. Factoren als lichaamsgewicht, maaginhoud en vermoeidheid kunnen ook een rol spelen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze Olifant zei:
Ai, ja, dan snap ik dat je het niet aanraadt. Goed om te weten. Ik hou het dan dus ook lekker bij soms, in de come down, als de trip wat mild uitvalt. Het is ook helemaal geen ‘must’ natuurlijk en als ik een flink sterke trip heb zou het ook niet in me opkomen denk ik, dan ben je wel uitgetript op een bepaald moment.
Klik om te vergroten...
Het is geen must, maar ik gebruik het ook om de na-stimulatie iets te verzachten. Dat ik lichamelijk iets gekalmeerd wordt, zodat ik later kan gaan slapen. :wink: Het is wel heel fijn vind ik de combinatie. De wiet verzacht de bodyload van de LSD en de LSD zorgt ervoor dat je niet zo stoned wordt dat je er als een zombie bij hangt. Je kan lekker nog uren diep nadenken op deze manier, mocht je willen. Of heerlijk muziek luisteren.

Eik zei:
Zelfs in de comedown kan het wel paranoïde trekjes teweeg brengen. Ik heb vorige zomer tijdens een festival bij Leeuwarden een "mini-para-momentje" gehad in de late comedown van LSD. Deze werd volgens mij ook getriggered door cannabis. Het is volgens mij een combinatie die potentie heeft voor zowel het goede als het slechte. Ik ben wel van plan er voorzichtig mee om te blijven gaan... Liefst in de nasleep als ik me toch al heel goed voel...
Klik om te vergroten...
Ja, het is altijd wel een toegevoegd risico...

Ik heb het hier best vaak langs zien komen dat mensen die nooit LSD hadden gedaan meteen bij de eerste keer al direct wiet gingen roken voor de LSD trip en tijdens de piek. Omdat zij het gewend zijn altijd aan de wiet te zitten denk ik. Dat zou ik echter wel sterk afraden. Als eenmaal de paranoia wel op komt zetten en de LSD versterkt dat tienvoudig...

In de comedown wacht ik eerst meestal ook een flinke tijd af. Niet direct na de piek gaan roken, maar een tijd afwachten. Met LSD heb je immers ook wel dat een trip voorbij lijkt te zijn, maar even later weer opvlamt.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eik zei:
50 mg is al best een stevige dosering. Vond je dat niet wat veel voor een wandeling buiten? En ja het kan dat C er meer gevoelig voor is. Kan ook dat het toevallig net die ene keer wat harder bij hem aankomt. Factoren als lichaamsgewicht, maaginhoud en vermoeidheid kunnen ook een rol spelen.
Klik om te vergroten...

In het verleden had ik bij 1 tablet van 25mg soms helemaal geen visuals, dat mis ik dan wel.

Ik wandel 1 of 2 zaterdagen per maand met vrienden in de natuur onder invloed van paddestoelen of 4-HO-MET of LSD, tot nu toe is deze dosering altijd goed te doen geweest. Met paddestoelen was het effect minder voorspelbaar, dat pakte soms intenser uit dan berekend.

Wat goed helpt tegen te hoge intensiteit: blijven wandelen!
Zodra je ergens stil gaat staan word je verzwolgen door je trip.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#8
New Dawn zei:
Ik wandel 1 of 2 zaterdagen per maand met vrienden in de natuur onder invloed van paddestoelen of 4-HO-MET of LSD, tot nu toe is deze dosering altijd goed te doen geweest. Met paddestoelen was het effect minder voorspelbaar, dat pakte soms intenser uit dan berekend.
Klik om te vergroten...
Zo dat is best vaak! Wat voor doseringen paddo's of lsd gebruik je voor dit soort wandelingen? Ik gebruik zelf alleen Micro Doseringen als ik buiten ga wandelen. Ben wel benieuwd naar hoe je dat doet met volwaardige tripdoseringen...
L
LimburgseBoerinLid
01-01-2024, 00:00
#9
New Dawn zei:
Zodra je ergens stil gaat staan word je verzwolgen door je trip
Klik om te vergroten...

Hahaha dat heb ik ook met mijn paddo fietstochtjes, rustig blijven fietsen en wegblijven van de grote wegen is de boodschap, in een latere fase van de trip kan ik wel een pauze houden op een mooie plek of pilsje drinken op een terrasje
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eik zei:
1) Hebben jullie ook wel eens zo'n korte piek gehad?
2) Ik had het idee dat de na-stimulatie van de 4-ho-met het effect van cannabis enigszins onderdrukte. Komt dit bekend voor?
3) Ik werd om 5.00 uur in de ochtend wakker met knallende koppijn. Hebben jullie dit ook al eens gehad na 4-ho-met?
Klik om te vergroten...
1 - De piek duurt inderdaad erg kort. Een groot voordeel naar mijn mening. Het is niet zo kort als 2C-C ofzo maar wel relatief kort.
2 - ik heb het tegenovergsteld. Als ik wiet rook na 4-HO-MET haald het de piek terug, ook als ik bijna weer nuchter ben. De stimulatie word erger en ik kan niet slapen tot de wiet uitwerkt.
3 - ik heb eigenlijk altijd hoofdpijn na psychedelica. Vooral bij 2Cx, maar zeker ook bij tryptamines en zuren.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eik zei:
1) Hebben jullie ook wel eens zo'n korte piek gehad?
2) Ik had het idee dat de na-stimulatie van de 4-ho-met het effect van cannabis enigszins onderdrukte. Komt dit bekend voor?
3) Ik werd om 5.00 uur in de ochtend wakker met knallende koppijn. Hebben jullie dit ook al eens gehad na 4-ho-met?
Klik om te vergroten...
1) Piek is zeker korter dan met psilo's. Ik neem vaak daarom 1,5 a 2 uur na eerste inname de helft van de eerste dosis bij. Dus eerste inname zeg 20mg en dan 1,5 a 2uur later 10mg.
2) Ja ik denk dat ik dit ook wel een beetje ervaar met 4-HO-MET als ik blow. Neemt niet weg dat ik wiet zeker een toevoeging vind.
3) Heb ik met bijna alle psychedelica wel eens zo nu en dan. 2C-B redelijk vaak dezelfde avond al. Met psilo's ook regelmatig gehad. Lichte hoofdpijn de dag erna of soms de avond zelf al. Ik denk dat ik het wel bij 20% van alle trips ervaar. Vaak denk ik door vocht tekort :thinking:
Eik zei:
Het is duidelijk dat 4-ho-Met veel op psilo lijkt toch zie ik ook best wel significante verschillen:
1) 4-ho heeft meer Visuals op een gelijkaardige dosis
2) de Visuals lijken wat feller en meer neon
3) 4-ho komt wat 'makkelijker' en 'stuurbaarder' over
4) 4-ho geeft een na-stimulatie met spierspanning en een wat meer "wakkere" geest.
5) 4-ho lijkt wat minder "bezieling" te hebben
Klik om te vergroten...
Ja bijna met alles eens. Ik heb alleen niet zoveel last van spierspanning en die wakkere geest maar misschien komt dat wel door het blowen.
Wbt de bezieling ben ik het ook wel eens. Maar het is er wel. In ieder geval veeeel meer dan bijvoorbeeld 2C-B , in mijn ogen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."