Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4-HO-MET

4-HO-MET

30 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eik zei:
Wat voor doseringen paddo's of lsd gebruik je voor dit soort wandelingen? Ik gebruik zelf alleen Micro Doseringen als ik buiten ga wandelen. Ben wel benieuwd naar hoe je dat doet met volwaardige tripdoseringen...
Klik om te vergroten...

Hallo @Eik, het duurde even, ik zocht nog wat details...

Dosering: per persoon 3 gram droge McKennai of golden teachers, LemonTek + thee / bessensap.
Even in de blender, laten trekken in citroensap en heet water, gruis filteren en smaak toevoegen.

Dankzij citroensap en bessensap is de smaak goed te doen en gaat het zonder protest naar binnen.
Doordat er praktisch geen gruis van de paddestoelen aanwezig is, is er eigenlijk geen misselijkheid.

Vervolgens naar een rustig natuurgebied fietsen en op een bankje proosten op een mooi avontuur.
Daarna gewoon gaan lopen, meestal is het heel erg rustig en dan maakt het niet uit wat er gebeurt.

Er is weinig kans dat een voorbijganger (zich aan) ons stoort, mensen wandelen in hun eigen wereld.
Het is in een bos of de duinen ook niet zo vreemd als je met zijn tweeën ergens naar staat te staren,
er is daar overal wel wat te zien, we lijken waarschijnlijk gewoon geïnteresseerde natuurliefhebbers.

We zijn een keer een tijdje gaan zitten waardoor de piek van de trip ons wel in zijn greep kreeg,
dat was een vrij intense ervaring, een beetje verontrustend om zo ver van huis grip te verliezen.
Maar dat duurde maar kort, voor je het weet is de piek weer voorbij en zwakt de trip alweer af.
Bij andere trips wil ik juist af en toe stil staan om te ervaren hoe hard ik aan het trippen ben.

Mijn algemene relatrippyteitstheorie: "Hoe trager je verplaatst, hoe zwaarder je tript"

Een volwaardige trip thuis vind ik moeilijker dan eentje buitenshuis of in de vrije natuur.

Thuis zit ik in een bubbel opgesloten met dagelijkse gedachtes en verantwoordelijkheden.
Buiten ben ik vrij en word ik afgeleid door de constant veranderende wereld om me heen.
Het helpt waarschijnlijk ook wel dat ik buitenshuis uitstekend gezelschap om me heen heb.

Van 1P-LSD nam ik 100µg, dat werkt vrij lang en biedt daardoor een prettig stabiel plateau,
het is inderdaad heerlijk om trippend over rustige weggetjes te fietsen @LimburgseBoerin.

Op Psy-fi had ik 200µg genomen, dat was dankzij de fantastische setting goed te doen.

Ps. Bomen zijn vet relaxed, daarom een foto van een trippy boom die we regelmatig bezoeken.

boom.jpg
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Die boom lijkt nuchter al trippy!
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#3
New Dawn zei:
Mijn algemene relatrippyteitstheorie: "Hoe trager je verplaatst, hoe zwaarder je tript"
Klik om te vergroten...
ja dit heb ik ook zo ervaren maar dan gewoon zittend op de plee. Als ik m’n hoofd bleef bewegen dan was de wc redelijk normaal maar zodra ik m’n hoofd stil hield werd alles heel plat of op een andere manier vet raar.

Ik ben heel erg van de rationalisering en denk dat het simpelweg met feedback te maken heeft. Als je je netvlies maar snel genoeg kunt voorzien van nieuwe gegevens is er geen tijd voor feedback en blijft alles een stuk normaler dan wanneer je gaat zitten staren. Bij LSD vond ik dat heel stuurbaar.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi @New Dawn ,

Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ik heb zelf ook wel eens op drie gram paddo's getript in een bos. Midden in de nacht met een groepje vrienden. Was echt magisch! Maakt die lemon-tek de trip niet nog veel heftiger dan dat 3 gram normaal is? Lijkt me best pittig om dan gewoon rond te lopen en af en toe geconfronteerd te worden met nuchtere mensen... 100ug LSD lijkt me dan beter te doen dan 3 gram lemon tek paddo's....

New Dawn zei:
Mijn algemene relatrippyteitstheorie: "Hoe trager je verplaatst, hoe zwaarder je tript"
Klik om te vergroten...
:joycat: Hahahaha die ga ik onthouden!
Denk trouwens wel dat je gelijk hebt. Hoe minder externe input hoe dieper de trip. Bewegen, muziek en conversaties zorgen er allemaal voor dat je wat minder diep in je trip raakt. Is op zich ook helemaal niet erg. Het gaat er om dat het leuk en interessant is toch?

Bedankt voor het posten van die boom. Die ziet er echt waanzinnig cool uit! Enne bonuspunten voor het linken van mijn "lijflied" :tonguewink:

P.S. 200ug op een festival lijkt me best pittig. Zelf op een festival dat zo relaxed... Komende zomer ga ik denk ik 150ug proberen...
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eik zei:
3) Ik werd om 5.00 uur in de ochtend wakker met knallende koppijn. Hebben jullie dit ook al eens gehad na 4-ho-met?
Klik om te vergroten...
Ik heb alleen na fenetylamines hoofdpijn, voornamelijk na 2C-x. 4x-tryptamines zijn wat dat betreft een verademing. Veel minder bodyload, minder misselijkheid en geen hoofdpijn. Bij mij dan. Maar ik heb ook nooit zo'n hoge dosis 4x-tryptamine genomen. Ik houd het gewoon bij 20-25 milligram.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik denk (vind) dat 4-HO-MET gewoon een heel wisselvallig middel is. Ik heb nu 4x 20 mg en 2x +/- 40 mg gedaan en alle keren waren eigenlijk niet echt met elkaar te vergelijken, zowel qua sterkte van het effect (t.o.v. de dosis) als qua na-effecten. De ene keer valt het heel mild en de andere keer zoals je mag verwachten van de dosis. De piek was meestal kort, maar ook niet altijd. De eerste keer dat ik 40 mg deed kwam-ie juist relatief pas heel laat echt binnen en hield lang aan.

Zoals je hebt gemerkt (lol) werd ik wél aardig stoned van een paar hijsjes en dat versterkte ook wel degelijk de trip, haalde zelfs gewoon de visuals van de trip terug. Hoofdpijn had ik uiteindelijk ook de hele middag erna, maar had ik de dag ervoor ook na alleen cannabis. De 4-HO-MET haalde uiteindelijk ook tijdelijk de hoofdpijn die ik wél al had die dag weg (wat ook niet heel gek is als je bedenkt dat de sumatriptan die ik krijg voorgeschreven voor migraine chemisch verwant is aan psilocybine, DMT etc.) Is iets waar je gevoelig voor bent of niet, kan toeval geweest zijn of niet. Ik denk eigenlijk dat je daar weinig over kunt zeggen op basis van een of twee keer, zeker als je middelen hebt gecombineerd.

De lichte spierspanning/nastimulatie ken ik wel van 4-HO-MET en is volgens mij ook vrij algemeen bekend. Ik vind dat een van de meest merkbare verschillen met psilo, samen met het lichtere karakter en de anderskleurige visuals van 4-HO.

Ik denk dat je dus niet teveel conclusies kunt trekken. Gewoon wat meer experimenteren met 4-HO-MET (+ cannabis, en wellicht die dan wat eerder in de na-trip nemen). :wink: Misschien de volgende keer ook ietsje minder voorzichtig doseren met de 4-HO, kun jij echt wel aan met dit spul. Tenzij je natuurlijk gaat merken dat het altijd zulke hoofdpijn oplevert, maar dat valt niet te zeggen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nog maar ervaring met 1x een lage dosering 4-HO-MET, dus kan er niet zoveel over zeggen.

Eik zei:
2) Ik had het idee dat de na-stimulatie van de 4-ho-met het effect van cannabis enigszins onderdrukte. Komt dit bekend voor?
Klik om te vergroten...
Ik heb het idee dat elke na-stimulatie van een drug cannabis enigszins onderdrukt. Ik ervaar het na MDMA, 6-APB en ook bij LSD en alle analogen daarvan. Normaal ben ik vrij gevoelig voor wiet en neem ik meestal maar max 3 trekken op een avond. (puur wiet uit een pijp of vaporizer) Onder hevige na-stimulatie kan ik maar doorgaan zonder echt zwaar stoned en moe te worden.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Klinkt allemaal redelijk random inderdaad. Nu is elke trip sowieso anders en uniek. Toch heb ik het idee dat de effecten van 4-Ho-Met minder consistent zijn dan ik bij LSD of Psilocybine gewend ben. Het is duidelijk dat 4-ho-Met veel op psilo lijkt toch zie ik ook best wel significante verschillen:
1) 4-ho heeft meer Visuals op een gelijkaardige dosis
2) de Visuals lijken wat feller en meer neon
3) 4-ho komt wat 'makkelijker' en 'stuurbaarder' over
4) 4-ho geeft een na-stimulatie met spierspanning en een wat meer "wakkere" geest.
5) 4-ho lijkt wat minder "bezieling" te hebben

Al met al vind ik het een interessant en leuk stofje.
Roze Olifant zei:
Gewoon wat meer experimenteren met 4-HO-MET (+ cannabis, en wellicht die dan wat eerder in de na-trip nemen). :wink:
Klik om te vergroten...
Ga ik zeker doen!

Roze Olifant zei:
Misschien de volgende keer ook ietsje minder voorzichtig doseren met de 4-HO,
Klik om te vergroten...
Ja... Ik wil 4-ho nog wel eens op 40mg proberen...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja 4-HO-MET komt zeker inconsistent over. Dat is erg opvallend vind ik. En het heeft duidelijke verschillen met psilo! Wel interessant. :)

M.b.t. de cannabis, zou dat niet echt ook afhangen van het moment waarop je die neemt? Het lijkt me dat je echt nog merkbare na-effecten van de trip moet hebben, om er echt nog een stevige draai mee aan de trip zelf te kunnen geven? Of misschien was je hasj/joint toevallig wat minder sterk? Alles kan.

Ik ben natuurlijk ook geen goed referentiekader op dit moment, wat betreft cannabis, want sinds ik m’n lurkie (vaporizer) heb word ik ineens super stoned. Ik heb geen tolerantie en ik krijg echt absurd meer effect van die vape dan van een joint. Heb maar een paar hijsjes nodig.

(Wat dit betreft, off-topic, nog even een thanks to @Mindless, jij raadde me hier meerdere keren aan om pure cannabis zonder tabak te proberen. Dit werkt voor mij dus echt als een tierelier. Ik ben echt helemaal happy met die vape. Ik vind het alleen nog steeds zwaar of zelfs zwaarder op de keel dan via joint, dus dat is even wennen, maar het effect komt bij mij veel effectiever en helderder binnen. Het is wel zo dat de handeling zelf om cannabis te gaan gebruiken veel ‘makkelijker’ is, dus ‘t is een gevaarlijke. Vergt wat meer zelfdiscipline.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Ja dat is bij de psychedelica dan nog wel een mogelijkheid...

Tijdens de piek wiet gebruiken doe ik niet meer, maar in de comedown kan het nog best leuk zijn!
Klik om te vergroten...

Tijdens de piek lijkt mij ook nog wat te riskant. Ik had het er nog met Eik over, zelf nooit geprobeerd. Heb jij dan ook dat het para-trekjes kan geven?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Ik deed het eerst geregeld tijdens de piek en noemde het hier op DF eerst nog een gouden combi: LSD + wiet. Maar ik krijg er inderdaad paranoïde trekjes van ja, wat dus een keer geleid heeft tot mijn ergste "bad trip" ooit. Ik zou het niemand meer aanraden om te doen, wiet brengt te vaak een paranoïde vibe in de ervaring. Het kan heel vaak goed gaan, maar dan ineens helemaal fout. In de comedown is wel redelijk safe denk ik.
Klik om te vergroten...

Ai, ja, dan snap ik dat je het niet aanraadt. Goed om te weten. Ik hou het dan dus ook lekker bij soms, in de come down, als de trip wat mild uitvalt. Het is ook helemaal geen ‘must’ natuurlijk en als ik een flink sterke trip heb zou het ook niet in me opkomen denk ik, dan ben je wel uitgetript op een bepaald moment.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
In de comedown is wel redelijk safe denk ik.
Klik om te vergroten...
Zelfs in de comedown kan het wel paranoïde trekjes teweeg brengen. Ik heb vorige zomer tijdens een festival bij Leeuwarden een "mini-para-momentje" gehad in de late comedown van LSD. Deze werd volgens mij ook getriggered door cannabis. Het is volgens mij een combinatie die potentie heeft voor zowel het goede als het slechte. Ik ben wel van plan er voorzichtig mee om te blijven gaan... Liefst in de nasleep als ik me toch al heel goed voel...
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#13
New Dawn zei:
Ik had 50mg genomen, persoon B had ook 50mg, en persoon C had 25mg, vreemd genoeg hadden we alle drie een vergelijkbare hoeveelheid visuals, blijkbaar is persoon C er gevoeliger voor..?
Klik om te vergroten...
50 mg is al best een stevige dosering. Vond je dat niet wat veel voor een wandeling buiten? En ja het kan dat C er meer gevoelig voor is. Kan ook dat het toevallig net die ene keer wat harder bij hem aankomt. Factoren als lichaamsgewicht, maaginhoud en vermoeidheid kunnen ook een rol spelen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze Olifant zei:
Ai, ja, dan snap ik dat je het niet aanraadt. Goed om te weten. Ik hou het dan dus ook lekker bij soms, in de come down, als de trip wat mild uitvalt. Het is ook helemaal geen ‘must’ natuurlijk en als ik een flink sterke trip heb zou het ook niet in me opkomen denk ik, dan ben je wel uitgetript op een bepaald moment.
Klik om te vergroten...
Het is geen must, maar ik gebruik het ook om de na-stimulatie iets te verzachten. Dat ik lichamelijk iets gekalmeerd wordt, zodat ik later kan gaan slapen. :wink: Het is wel heel fijn vind ik de combinatie. De wiet verzacht de bodyload van de LSD en de LSD zorgt ervoor dat je niet zo stoned wordt dat je er als een zombie bij hangt. Je kan lekker nog uren diep nadenken op deze manier, mocht je willen. Of heerlijk muziek luisteren.

Eik zei:
Zelfs in de comedown kan het wel paranoïde trekjes teweeg brengen. Ik heb vorige zomer tijdens een festival bij Leeuwarden een "mini-para-momentje" gehad in de late comedown van LSD. Deze werd volgens mij ook getriggered door cannabis. Het is volgens mij een combinatie die potentie heeft voor zowel het goede als het slechte. Ik ben wel van plan er voorzichtig mee om te blijven gaan... Liefst in de nasleep als ik me toch al heel goed voel...
Klik om te vergroten...
Ja, het is altijd wel een toegevoegd risico...

Ik heb het hier best vaak langs zien komen dat mensen die nooit LSD hadden gedaan meteen bij de eerste keer al direct wiet gingen roken voor de LSD trip en tijdens de piek. Omdat zij het gewend zijn altijd aan de wiet te zitten denk ik. Dat zou ik echter wel sterk afraden. Als eenmaal de paranoia wel op komt zetten en de LSD versterkt dat tienvoudig...

In de comedown wacht ik eerst meestal ook een flinke tijd af. Niet direct na de piek gaan roken, maar een tijd afwachten. Met LSD heb je immers ook wel dat een trip voorbij lijkt te zijn, maar even later weer opvlamt.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag heb ik thuis een 4-ho-met tripje gedaan. Ik heb deze keer geen zin om een heel tripreport te schrijven maar wilde toch even kort mijn ervaring delen en een paar vragen stellen vandaar dat ik hier een korte post maak.

Na mijn eerdere ervaring met 20mg wilde ik nu voor 30mg gaan. Omdat het breken van de pil (van 20mg) niet helemaal goed ging heb ik uiteindelijk net iets meer gehad. Ik schat 31-32mg. Ik had een redelijke lege maag en de effecten kwamen echt heel snel. Ik denk dat ik de eerste milde effecten al na 10 minuten of een kwartier merkte en na 20-25 minuten ging het los. Best een snelle heftige come-up met een half uur lang best wel wat psychedelische headspace met supermooie Visuals. Net als vorige keer vond ik de visuals van 4-ho-met sterk in verhouding tot het mentale effect. Ik was wel heel verbaasd dat de "piek" maar een half uurtje leek te duren. Na dat eerste half uur werden de effecten een stuk kalmer en de Visuals minder. Deze mildere tripeffecten hebben wel nog een paar uur aangehouden.

Toen de trip eenmaal echt grotendeels over was heb ik er nog een hasj jointje bij gerookt. Ik ben gewend dat cannabis een trip versterkt maar ik had nu het idee dat ik amper stoned werd van mijn joint. Uiteindelijk nog maar een tweede en sterkere joint gedraaid die wel effect had. Verder had ik het idee dat ik een fysieke nastimulatie had van de 4-ho-Met. Een beetje gespannen schouders en een hele milde kaakklem. En dat terwijl ik tijdens de trip amper van mijn bankje afgekomen ben...

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen...

1) Hebben jullie ook wel eens zo'n korte piek gehad?
2) Ik had het idee dat de na-stimulatie van de 4-ho-met het effect van cannabis enigszins onderdrukte. Komt dit bekend voor?
3) Ik werd om 5.00 uur in de ochtend wakker met knallende koppijn. Hebben jullie dit ook al eens gehad na 4-ho-met?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Eik zei:
Ooh interessant. Bij de laatste keer LSD heb ik ook een joint gerookt in de nasleep. Toen kwamen echt een deel van de LSD piek-effecten weer terug. Had echt een enorm versterkend effect op de LSD. Was superleuk. Nu leek zowel het lichamelijke als mentale effect milder dan normaal...
Klik om te vergroten...
Ja dat is bij de psychedelica dan nog wel een mogelijkheid...

Tijdens de piek wiet gebruiken doe ik niet meer, maar in de comedown kan het nog best leuk zijn!
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik had 50mg genomen, persoon B had ook 50mg, en persoon C had 25mg, vreemd genoeg hadden we alle drie een vergelijkbare hoeveelheid visuals, blijkbaar is persoon C er gevoeliger voor..?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Tijdens de piek lijkt mij ook nog wat te riskant. Ik had het er nog met Eik over, zelf nooit geprobeerd. Heb jij dan ook dat het para-trekjes kan geven?
Klik om te vergroten...
Ik deed het eerst geregeld tijdens de piek en noemde het hier op DF eerst nog een gouden combi: LSD + wiet. Maar ik krijg er inderdaad paranoïde trekjes van ja, wat dus een keer geleid heeft tot mijn ergste "bad trip" ooit. Ik zou het niemand meer aanraden om te doen, wiet brengt te vaak een paranoïde vibe in de ervaring. Het kan heel vaak goed gaan, maar dan ineens helemaal fout. In de comedown is wel redelijk safe denk ik.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#19
Eik zei:
50 mg is al best een stevige dosering. Vond je dat niet wat veel voor een wandeling buiten? En ja het kan dat C er meer gevoelig voor is. Kan ook dat het toevallig net die ene keer wat harder bij hem aankomt. Factoren als lichaamsgewicht, maaginhoud en vermoeidheid kunnen ook een rol spelen.
Klik om te vergroten...

In het verleden had ik bij 1 tablet van 25mg soms helemaal geen visuals, dat mis ik dan wel.

Ik wandel 1 of 2 zaterdagen per maand met vrienden in de natuur onder invloed van paddestoelen of 4-HO-MET of LSD, tot nu toe is deze dosering altijd goed te doen geweest. Met paddestoelen was het effect minder voorspelbaar, dat pakte soms intenser uit dan berekend.

Wat goed helpt tegen te hoge intensiteit: blijven wandelen!
Zodra je ergens stil gaat staan word je verzwolgen door je trip.
L
LimburgseBoerinLid
01-01-2024, 00:00
#20
New Dawn zei:
Zodra je ergens stil gaat staan word je verzwolgen door je trip
Klik om te vergroten...

Hahaha dat heb ik ook met mijn paddo fietstochtjes, rustig blijven fietsen en wegblijven van de grote wegen is de boodschap, in een latere fase van de trip kan ik wel een pauze houden op een mooie plek of pilsje drinken op een terrasje

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."