Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2C-B FLY en bupropion (Wellbutrin)

2C-B FLY en bupropion (Wellbutrin)

23 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bedankt voor jullie reacties! :greenheart:

Stonologie zei:
Ik vond dit op 1.8mg al. Echt tremors en eerste uren misselijkheid.. kon er nog wel van genieten door de phenibut die ik had genomen, maar kan mij voorstellen dat op jou dosis het een beetje veel van het goede word. Visuals had ik bijna niet, dus wil het nog wel een keer proberen.

Ervaring met (serotonine) anti-depressiva heb ik niet.. (alleen keta als die telt). Gek dat het zo anders was dan normaal. Heb je BOH-2C-B geprobeerd?
Klik om te vergroten...

Goed dat je dit zegt. Ik heb DOC pellets van 2.5 mg, daar heb ik er dus anderhalf van genomen. Dit was vooral omdat ik op internet las dat 2.5 mg door de wat meer advanced trippers vaak als te mild wordt beschreven. Ik had echter het fysieke onderschat, dus het is echt verstandiger om de eerste keer met een lage dosis te beginnen. Ik had wel research online gedaan, maar bij RC's blijft het soms toch tricky, blijkt maar weer. Als ik DOC een volgende keer neem, wat wel nog even kan gaan duren gezien de enorm lange (onpraktische) werkingsduur, dan ga ik toch maar voor die 2.5 mg of nog net iets daaronder, en dan zie ik wel. Het is wel een interessant tripmiddel, jammer van het 'zware' lichamelijke.

Het middel dat ik slik, Wellbutrin, werkt op dopamine en noradrenaline in plaats van op serotonine. Het is een mild stimulerend middel, werkt voor mij effectiever dan het medicijn met serotoninewerking dat ik hiervoor had, veel minder versuffend en ook in het algemeen gevoelsmatig minder heftig. Dat is ook waarom het mij zo verbaast dat het zo'n impact leek te hebben op de trip. Leek, want nu ik de reacties heb gelezen ga ik toch weer twijfelen of het niet toch gewoon toeval is geweest.

Ik heb geen ervaring met BOH-2C-B. Dit is een vrij nieuwe stof, toch? Is het een aanrader?

Neo-Shulginist zei:
Welke dosis 2C-B-FLY heb je genomen? 20 milligram?
Ik vind dat sowieso een forse dosis. Zelf neem ik 10 of 15 milligram en dat is ideaal voor op een feestje. En dan ben ik redelijke groot en slik ik niet medicijnen die mogelijk de werking van 2C-B-FLY potentiëren.

2C-B-FLY lijkt een exponentiële dose-response curve te vertonen. Dus als je twee keer zoveel neemt dan is het effect bijvoorbeeld vier keer zo sterk. Daarom is denk ik less more met dit spul. Gewoon voorzichtig doseren, niet te veel verwachten (zeker geen trip) en waardering hebben voor de milde effecten.

Het moet niet op die manier natuurlijk, maar ik vind het juist wel fijn. Ik heb er totaal geen vervelende bodyload van. Het tegenovergestelde juist; het voelt als een warm dekentje zoals met MDMA. Wel had ik lichtelijk een diarree-achtig gevoel (alleen het gevoel). Misselijkheid heb ik wel een keer last van gehad toen ik het had ingenomen vlak na het eten. Dat kan je beter niet doen. Toen was ik een uurtje misselijk tijdens de come-up maar daarna was het wel weer voorbij.

Je moet er trouwens ook niet op rekenen dat de pellets die je kan kopen van 2C-B-FLY goed gedoseerd zijn. Hoewel rc-vendors een beeld van zichzelf neerzetten dat ze heel professioneelen hygiënisch zijn, blijkt uit de praktijk meermaals het tegendeel. 2C-B-FLY kan ook niet gekwantificeerd worden door het DIMS. Dus als je het laat testen dan weet je nog niet zeker of de dosering klopt of dat die erg verschilt per pil. Ik weet niet of je een pellet hebt geslikt, maar spreiding in de dosering zou ook een mogelijke verklaring kunnen zijn voor het verschil in effect wat je merkt. Zeker bij zo'n exponentiële dose-respons kan dat flink verschil maken.

Maar soms gebeurt het natuurlijk ook gewoon dat een middel niet zo lekker valt.
Klik om te vergroten...

Ik neem eigenlijk altijd 20 mg FLY. Ik moet zeggen dat ik dat op een feestje ook niet zou doen. Je wordt er toch wel wat verward en verdwaasd van, al houdt het ook op die dosis een relatief heldere headspace. Ik heb geloof ik alleen de eerste keer 10 mg gehad en dat vond ik toen voor thuis wel aan de lage kant. Het duurt vrij lang, en dan is het wel leuk als je ook echt een piek meekrijgt. Maar je hebt wel gelijk, misschien viel het gewoon niet zo lekker (al was het nog allermeest het visuele wat zo opviel, aangezien ik dit echt nog nooit eerder heb meegemaakt met dit spul). Ik denk dat ik de volgende keer eens 15 mg ga proberen. Wat ik namelijk wel merk op 20 mg is dat het op een bepaald moment met vlagen sederend wordt. Op lage dosis schijnt dit wat minder het geval te zijn, al is het voor mij denk ik sowieso geen spul om op te dansen. Maar je hebt een punt, ik moet het subtielere effect misschien wat meer waarderen.

Ik heb de pellets die ik heb niet laten testen maar ben wel tevreden over die specifieke vendor. Ik heb FLY regelmatig gebruikt en het alle keren daar gehaald. Maar goed, dat zegt inderdaad niet alles. Is altijd een bepaald risico dat je neemt.

Buu zei:
Je doet een aanname wat klinkt als nattevingerwerk. Zoals je zelf al zegt kan het soms zo zijn dat een middel niet lekker valt. Al helemaal met psychedelica kan het zo zijn dat dosis X een ervaring van Y geeft en de volgende keer X een ervaring Z geeft. Of heb jij testresultaten van Energycontrol gezien van 2C-B-FLY pellets? Heb jij concrete voorbeelden van dat (gerespecteerde, dus geen chinese import) vendors die niet bieden wat zij claimen?

Ik zou zelf overigens gewoon voor 2C-B-FLY poeder gaan in plaats van pellets.
Klik om te vergroten...

Boeiende discussie tussen jou, Psilocyloner en Neo Shulginist. Ik bemoei me er maar niet mee, omdat ik er in detail te weinig vanaf weet. Ik volg wel met interesse jullie standpunten. :wink:

Ik heb pellets, maar dat was meer omdat ik destijds het enige weegschaaltje dat ik toen had niet meer vertrouwde, die begon vreemde uitslagen te geven. Ik heb nu twee nieuwe weegschalen, alsnog ben ik altijd wat huiverig om dergelijke potente middelen zelf af te wegen. 10 mg is weinig. Maar goed, poeder is natuurlijk veel goedkoper.

Buu zei:
Ik snap zijn punt heel goed. En het is goed dat mensen zoals Neo er zijn, die de wat meer roekeloze gebruikers aan het denken zetten. Maar keer op keer zie ik Neo dit verhaal verkondigen zonder enig bewijs. Zoals nu, de FLY pellets zijn waarschijnlijk niet juist gedoseerd terwijl hij verderop zegt dat je FLY helemaal niet kan kwantificeren. En dan ook nog roept dat een middel soms gewoon niet lekker valt. Als je het verhaal zo leest dan kan je concluderen dat het kant noch wal slaat.

Dat er in een product zoals 6-APB een geringe hoeveelheid 5-APB zit omdat we weten dat het een bijsynthese product is tot daar aan toe. En daar zou ook niet moeilijk gedaan over moeten worden IMO.

En inderdaad, ik heb het dan over de gerespecteerde vendors. Er is mij wel eens overkomen dat ik inactieve Flunitrazolam pellets heb ontvangen van de vendor waar je bij moet uitkijken. Dat is waarom ik daar ook bij weg blijf. Als wij lysergines nemen bijvoorbeeld. Die wordt door de grote RC baas van europa met revolutionaire (relatief tegenover LSD-25) techniek gedoseerd. Er wordt berekend hoeveel stof een blotter op kan nemen en wordt vervolgens gedoopt in een blad met lysergine oplossing. Met als resultaat dat de blotter (doordat opname van blotter berekend is) gelijkmatig verdeelt en gedoseerd is. LSD-25, die door Jan en alleman (LSD kristal is vrij makkelijk te vinden als je weet waar je moet zoeken) gelegd kan worden middels een druppel techniek is zwaar inferieur tegenover RC lysergines.

Wellicht ben ik te goed gelovig. Maar ik vertrouw het bedrijf dat in Europa alle RC's bouwt ja. Al helemaal vergeleken met straatkwaliteit oldschool drugs. Maar sta open voor bewijs wat mij anders laat denken
Klik om te vergroten...

Interessant om te lezen hoe dat gaat met die blotters. Ik zou daar ook eens meer over moeten opzoeken, al die processen en hoe betrouwbaar ze al dan niet zijn.

Totaal random vraag in dit topic, maar heeft er hier iemand ervaring met 5-APB ansich? Ik heb snel een ladinkje 6-APB gekocht toen ik begon te vrezen dat het uit de schappen ging verdwijnen (hamsteruhhh), en las toen inderdaad op verschillende plekken dat er vaak deels 5-APB in zit. Hoe 'erg' is dit, merk je hier in de praktijk wat van? Ik weet dat de lage nummers meestal betekenen dat een stof minder potent in effect uitpakt, ben wel benieuwd hoe dat dan met 5-APB zit.

AphexTwin zei:
Ik gebruik dus ook Wellbutrin, zelfde dosis als jij.
Ik heb geen ervaring met DOC en 2-B-FLY, dus ook niet in combo met Wellbutrin.

Wel heb ik al 3 x de combo 4-ho-met en Bupropion gehad.
Concreet: 1 x 150 mg Wellbutrin + 20 mg 4-ho-met en 2 x 300 mg Wellbutrin + 30 mg 4-ho-met.
Die 20 mg 4-ho vond ik even underwhelming as usual. Bij de 30 mg 4-ho had ik ook niet de indruk dat de (verhoogde dosis) Wellbutrin invloed had op m’n trips.
Nou moet wel de kanttekening gemaakt dat 4-ho-met niet het meest consistente middel is, zelfs niet uit dezelfde batch, en hierdoor mss niet zo geschikt als vergelijkingsmateriaal.
Klik om te vergroten...

Nu je het zegt, ik heb 4-HO-MET ook al geprobeerd toen ik al Wellbutrin (150 mg) gebruikte. Die was ik even vergeten. Ik heb toen - net als bij LSD - ook geen opvallende invloed opgemerkt. Zoals ik hierboven al noemde, begin ik naar aanleiding van de reacties toch te denken dat het waarschijnlijk toevallig anders is gevallen dan normaal. Dat kan natuurlijk. Ik vond jouw idee om een Wellbutrin-blog bij te houden wel goed, dat ga ik doen vanaf nu. Wel bedacht zijn op placebo-effect, nu ik erop ga letten. :)

8️⃣6️⃣ zei:
@Roze Olifant
Ik zelf heb heb de ervaring dat Wellbutrin geen echt effect heeft op andere drugs. Maar ik ben wel gewend om mijn Wellbutrin een dagje te laten staan als ik aan de dope ga (op bier en wiet na), das gewoon om mijn lichaam dan niet te erg te belasten. Af en toe een dag overslaan is geen probleem bij Welbuttrin overigens...
Klik om te vergroten...

Ja, ik las al eens op het forum dat je dat doet. Ik heb dat ook al een paar keer gedaan. Dat is inderdaad het prettige aan dit middel, dat je niet direct een enorme disbalans krijgt bij een dagje overslaan. Ik had nu de FLY 's avonds laat gebruikt dus een nacht doorgehaald en 's morgens slapen, ik twijfelde vervolgens of ik de Wellbutrin de volgende ochtend/middag moest nemen. Heb het uiteindelijk genomen, maar met spijt, want ik had dus ook het idee dat het de fysieke kater versterkte. Heb me die hele dag zeer 'meh' gevoeld, lichamelijk echt een beetje ziek en een getriggerde migraine, dus heb de ochtend daar weer na de halve dosis Wellbutrin gepakt, omdat ik blij was dat ik me weer katervrij voelde. Vandaag gewoon weer de hele dosis en nergens last van. Mijn indruk is dat het toch wel 'iets' doet in interactie met drugs, omdat ik die kater ook wel opvallend vond, maar wat het concreet is, is vaag/lastig te zeggen en blijkbaar per middel en persoon en per keer verschillend (zoals uiteindelijk alles wat betreft effecten van drugs... het zegt weinig). Het kan ook een algemene licht verstoorde regulatie van mijn systeem zijn, omdat ik een krappe week geleden opgehoogd heb. Het is ook niet zo slim van mezelf om dan drugs te gebruiken.

Wel handig om te weten dat jij en AphexTwin nergens last van hebben, het is natuurlijk een groot voordeel als een middel samen kan met de meeste drugs. ^^
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
DOC duurt nog wel even voor ik het weer eens kans geef, zelfde reden ook..

Leuk was het wel, maar grotendeels door de phenibut.

Roze Olifant zei:
Ik heb geen ervaring met BOH-2C-B. Dit is een vrij nieuwe stof, toch? Is het een aanrader?
Klik om te vergroten...
Ik heb van de 2Cx niet heel veel geprobeerd. 2C-C, 2C-B en BOH-2C-B (heel nieuw inderdaad).

Ervaring met FLY heb ik nog niet.

Het was een enorm lichte trip (op 30/40mg) met misschien wel de minste visuals die ik ooit heb gehad (ongeveer gelijk aan DOC).

Toch was het een trip die ik absoluut had willen meemaken. Het was namelijk best dom van mij, spontaan in de avond deze stof snuiven met redelijk wat alcohol op.

Een vriend van mij ging erg bad op zo’n 20 bier (was de enige met iets anders op dan alcohol) en smeekte ons met een paniekaanval schreeuwend hem te helpen met stoppen met drugs.

Dat maakte wel indruk. Al dat verdriet in zijn ogen. Het was een heftige avond.

Sindsdien is alles wat ik neem een keuze, inplaats van een impuls. Ik heb 90% meer controle over mijn gebruik (al geef ik toe dat corona verveling zeker niet helpt).

Na deze breakdown van een van mijn beste vrienden liet die BOH mij precies voelen wat we onszelf aandeden. Het is nu één van de meest nuttige trips uit mijn leven, terwijl ik bijna niks voelde.

Sinds deze trip voel ik dat set en setting zoveel belangrijker is voor een biizondere ervaring dan dosis en middel.

Dus is het middel het waard? Misschien. Dat hangt van de ervaring af:).
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Ik zou het dus omdraaien: hoe kan je ervan uitgaan dat de dosering in pillen goed gaat als er geen testresultaten van zijn. Er zijn genoeg dingen die mis kunnen gaan bij het mengen van bindmiddel en slaan van pillen.
Klik om te vergroten...
Ik ben het op dit gebied zeker met je eens, mijn etizolam pellets zijn altijd 3x de hoeveelheid dan ze zeggen dat erin zit. En dan opeens neem je een hele en voel je niks. En geloof me ik weet hoe delusion of sobriety voelt. De reviews op hun site geven dit ook aan. Soms zijn de pellets heel korrelig, andere keren enorm hard en “mooi”. Soms hebben

Dit komt van een van de grootste vendors die jullie waarschijnlijk allemaal wel kennen.

Verder durf ik RC’s zeker wel wat vaker te gebruiken dat je aanraadt, maar dat vind ik een risico dat iedereen voor zichzelf mag aangaan of weigeren.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze Olifant zei:
Totaal random vraag in dit topic, maar heeft er hier iemand ervaring met 5-APB ansich? Ik heb snel een ladinkje 6-APB gekocht toen ik begon te vrezen dat het uit de schappen ging verdwijnen (hamsteruhhh), en las toen inderdaad op verschillende plekken dat er vaak deels 5-APB in zit. Hoe 'erg' is dit, merk je hier in de praktijk wat van? Ik weet dat de lage nummers meestal betekenen dat een stof minder potent in effect uitpakt, ben wel benieuwd hoe dat dan met 5-APB zit.
Klik om te vergroten...
Ik niet. Vind de benzofurans heel prijzig. Als je het omrekent per tripje blijft het mierenneukerij natuurlijk. Maar als de ban er aan zit te komen ga ik denk ik toch wel wat 5-MAPB en 5-APB kopen. Al is het voor the novelty.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Buu zei:
4-AcO-DMT is illegaal in Nederland. Ik heb zelfs persoonlijk contact gehad met de desbetreffende vendor. Zij verkopen het dus niet. Of praat je over lang geleden?
Klik om te vergroten...
Dit is niet lang geleden, het kwam van :mouthzip::mouthzip::mouthzip: en die zaten niet in Nederland, dus kon het nog allemaal via (semi-)legale weg. Helaas kun je dit soort gesprekken niet op dit forum voeren vanwege regels.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze Olifant zei:
Totaal random vraag in dit topic, maar heeft er hier iemand ervaring met 5-APB ansich? Ik heb snel een ladinkje 6-APB gekocht toen ik begon te vrezen dat het uit de schappen ging verdwijnen (hamsteruhhh), en las toen inderdaad op verschillende plekken dat er vaak deels 5-APB in zit. Hoe 'erg' is dit, merk je hier in de praktijk wat van? Ik weet dat de lage nummers meestal betekenen dat een stof minder potent in effect uitpakt, ben wel benieuwd hoe dat dan met 5-APB zit.
Klik om te vergroten...

Na het onderstaande tripreport heb ik nog een keer 6-APB gedaan, en ik was best wel verrast hoe ander 5-APB en 6-APB waren.

5-APB: stimulerend en kalmerend tegelijkertijd

Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst 5-APB geprobeerd. Ik kreeg er flink energie van, maar had ook zin om lekker weg te dromen op de bank. Ik moest tot 20.00 uur werken. Vlak nadat ik klaar was nam ik een capsule met 70 milligram 5-APB. Het poeder is lichtbruin en ruikt een beetje raar...
drugsforum.nl drugsforum.nl

6-APB is veel dromeriger en empathischer en 5-APB is meer speedy en helder; maar ik had er ook meer visuals van. Ik had meer last van bijwerkingen van 5-APB, zoals zweten en misselijkheid en verminderde aanspreekbaarheid.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Dit is niet lang geleden, het kwam van :mouthzip::mouthzip::mouthzip: en die zaten niet in Nederland, dus kon het nog allemaal via (semi-)legale weg. Helaas kun je dit soort gesprekken niet op dit forum voeren vanwege regels.
Klik om te vergroten...
Helaas ja. Een Canadese vendor? Ik ben zo tempting om daar wat 4-AcO te bestellen maar toch wat huiverig aangezien het overseas komt.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Het kan ook een algemene licht verstoorde regulatie van mijn systeem zijn, omdat ik een krappe week geleden opgehoogd heb
Klik om te vergroten...
Die ophoging kan idd eerder een rol gespeeld hebben dan de Wellbutrin op zich.
De misselijkheid waarvan je last had, kan een bijwerking vd. Wellbutrin geweest zijn, die extra in de verf kwam te staan door de 2-C-B-FLY. Onder invloed v. psychedelica sta je sws dichter bij jezelf.
Bij zulke hypotheses zal een Wellbutrin blog je zeker helpen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dag lieve mensjes in deze vreemde tijden,

Hopelijk zijn jullie allemaal nog veilig en gezond.

Een klein issue in olifantenland: ik krijg sinds een aantal maanden Wellbutrin XR voorgeschreven voor depressie. Dit werkt goed, ik ben over het algemeen zeer tevreden met het middel. Eerder kreeg ik een SNRI maar daar werd ik slaperig en apathisch van. Van de Wellbutrin had ik na een paar lastige eerste dagen uiteindelijk geen bijwerkingen meer. Ik voel niet bewust dat ik het gebruikt heb, ben weer mezelf, het dempt niet, ik merk alleen dat het de depressieve/paniekerige pieken opvangt.

Tot nu toe dus geen problemen. Heb maanden ‘geteerd’ op de startdosis, 150 mg, maar uiteindelijk recent toch gezamenlijk besloten om de dosis op te hogen naar 300 mg, de target dosis. Deze overgang ging soepel.

Het lijkt echter zo te zijn dat bepaalde drugs (veel) heftiger binnenkomen. Nu vind ik dat niet zo‘n ramp, beter wat heviger dan geen effect, psychedelica zou ik anders echt gaan missen (de SNRI remde enórm, ik heb op een bepaald moment 11 LSD-zegels gevroten en kreeg alsnog een medium effect xD beetje zonde). Ik weet dat je met depressie, zeker met medicatie, beter geen drugs kunt gebruiken, ik doe dit in dit stadium dan ook zeer gecontroleerd en weet meestal wel wat ik kan hebben. Wellbutrin is in ieder geval minder gevaarlijk in combinatie met drugs als MDMA dan de SSRI’s/SNRI’s bijvoorbeeld, ik kwam niet echt grote waarschuwingen tegen bij het inlezen.

Een tijd terug probeerde ik voor het eerst DOC, ~ 3.7 mg, een moet ik wel toegeven stevige dosis voor een eerste experiment. Die kwam wel wat heftig op mijn dak. Fysiek eigenlijk té heftig. Mentaal/psychedelisch en visueel - hoewel héél erg sterke visuals - was het goed te doen maar ik had enorme ‘time mindfucks’, vertragingen in of zelfs stilstaan van de tijd, dit ging minstens 12 uur door met daarna nog royaal 12 uur een na-trip en een behoorlijke kater. Leuk was die trip niet, ook al was er wel acceptatie van mijn kant wat betreft het gedoe met de tijd waardoor álles eeuwig duurde en de muziek verschrikkelijk klonk, maar ik had geen referentiekader met DOC dus ik dacht: zal wel, volgende keer dan maar iets lager doseren.

Nu heb ik dus gisteravond nog eens 2C-B FLY gebruikt. Informatie vooraf: ik heb aardig wat ervaring met FLY omdat ik al een tijdje niet aan goede 2C-B kon komen. Ik neem altijd dezelfde dosis, 20 mg, en dan vind ik het effect alsnog zeer mild, soms underwhelming. Ik verwacht van FLY echter ook niet veel spectaculairders dan een nachtje lol. Het is ook de enige psychedelica die ik ken waarbij ik tot dusver amper tot geen visuele effecten had. Nog minder dan bij reguliere 2C-B. Niet erg, want ik zoek dat ook niet perse, maar wel een voor mij opvallend kenmerk van FLY aangezien ik nogal gevoelig ben voor het visuele.

Gisteren viel het echter totaal anders dan gewoonlijk. We weten allemaal dat 2C-B (en ook FLY) een vrij nasty bodyload heeft, die ik sowieso altijd nogal buitenproportioneel heb gevonden t.o.v. de milde psychedelische effecten. Ik voel me altijd wel een dik uur minder in de come-up. Gisteren was ik echter enórm misselijk, tot bijna kotsens aan toe, en dit voor een royale 2.5 uur lang tot ik uit ellende maar een Primperan heb genomen die ik voorgeschreven krijg voor migraine (misschien wel handig om te melden, ik heb frequent migraine en ben dus gevoelig voor misselijkheid). Ook kreeg ik al snel een bizar sterk visueel effect. Niks spectaculairs met ogen dicht, maar met ogen open leek het alsof ik een flinke dosis LSD had gebruikt. Dit verbaasde mij enorm, omdat ik dit dus niet ken van FLY. Mentaal voelde ik me niet veel verder heen dan anders.

Eerst dacht ik dat dit toeval moest zijn (ik had dezelfde batch pilletjes gebruikt als altijd), tot ik ineens besefte dat de Wellbutrin hier wel eens mee te maken zou kunnen hebben. Dit vermoeden heb ik omdat het zo’n groot verschil was met normaal, tenzij er écht sprake is geweest van veel toeval/onbewust een groter effect van set/setting. Ik vind dit toch wat moeilijk te geloven omdat ik ook een dag lang een kater had, fysiek, iets wat ik ook niet ken van FLY.

Heb al wat zitten googelen en wat informatie gevonden dat Wellbutrin de spiegel van MDMA maar ook fenethylamines kan verhogen, vanwege gebruik van soortgelijke eiwitten voor de afbraak. De informatie is echter niet eenduidig. Het zou ook kunnen afvlakken.

Iemand die hier meer van weet of soortgelijke ervaringen heeft? Was dit toch toeval? Moet ik serieus ernstig oppassen met het combineren van drugs (waaronder psychedelica) met dit middel? En geldt dit voor alle middelen? Ik had eerder geen problemen met bijvoorbeeld amfetamine. En van DOC weet ik dus niet hoe ongebruikelijk het effect was wegens geen vergelijkingsmateriaal.

Ik wilde dit toch even delen op het forum, uit verbazing en in de hoop dat iemand misschien antwoorden heeft. Maar ook als een soort waarschuwing voor anderen die drugs met medicatie combineren (wat nogmaals niet het allerverstandigste is, daar ben ik me van bewust).

Groetjes! En uiteraard: stay healthy! <3
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Welke dosis 2C-B-FLY heb je genomen? 20 milligram?
Ik vind dat sowieso een forse dosis. Zelf neem ik 10 of 15 milligram en dat is ideaal voor op een feestje. En dan ben ik redelijke groot en slik ik niet medicijnen die mogelijk de werking van 2C-B-FLY potentiëren.

2C-B-FLY lijkt een exponentiële dose-response curve te vertonen. Dus als je twee keer zoveel neemt dan is het effect bijvoorbeeld vier keer zo sterk. Daarom is denk ik less more met dit spul. Gewoon voorzichtig doseren, niet te veel verwachten (zeker geen trip) en waardering hebben voor de milde effecten.

Het moet niet op die manier natuurlijk, maar ik vind het juist wel fijn. Ik heb er totaal geen vervelende bodyload van. Het tegenovergestelde juist; het voelt als een warm dekentje zoals met MDMA. Wel had ik lichtelijk een diarree-achtig gevoel (alleen het gevoel). Misselijkheid heb ik wel een keer last van gehad toen ik het had ingenomen vlak na het eten. Dat kan je beter niet doen. Toen was ik een uurtje misselijk tijdens de come-up maar daarna was het wel weer voorbij.

Je moet er trouwens ook niet op rekenen dat de pellets die je kan kopen van 2C-B-FLY goed gedoseerd zijn. Hoewel rc-vendors een beeld van zichzelf neerzetten dat ze heel professioneelen hygiënisch zijn, blijkt uit de praktijk meermaals het tegendeel. 2C-B-FLY kan ook niet gekwantificeerd worden door het DIMS. Dus als je het laat testen dan weet je nog niet zeker of de dosering klopt of dat die erg verschilt per pil. Ik weet niet of je een pellet hebt geslikt, maar spreiding in de dosering zou ook een mogelijke verklaring kunnen zijn voor het verschil in effect wat je merkt. Zeker bij zo'n exponentiële dose-respons kan dat flink verschil maken.

Maar soms gebeurt het natuurlijk ook gewoon dat een middel niet zo lekker valt.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik zou het dus omdraaien: hoe kan je ervan uitgaan dat de dosering in pillen goed gaat als er geen testresultaten van zijn. Er zijn genoeg dingen die mis kunnen gaan bij het mengen van bindmiddel en slaan van pillen.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Ik zou het dus omdraaien: hoe kan je ervan uitgaan dat de dosering in pillen goed gaat als er geen testresultaten van zijn. Er zijn genoeg dingen die mis kunnen gaan bij het mengen van bindmiddel en slaan van pillen.
Klik om te vergroten...
Als je zo redeneert kan je de hele wereld wel wantrouwen. Ik weet hoe jij denkt over RC vendors, maar heb je daar enig bewijs voor?
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#13
Psilocyloner zei:
@Buu Ik vind de kritische kanttekeningen en waarschuwingen die @Neo-Shulginist geregeld plaatst toch wel op z'n plaats. Het zet mij ook wel geregeld aan het denken. Ik denk dat wij bijna allemaal toch blindelings vertrouwen op onze vendors (op één vendor na, waarvan velen inmiddels wel weten dat je daar beter voorzichtig bij kunt wezen). Ik wil best geloven dat dat hele wereldje achter research chemicals toch een stuk schimmiger is dan wij ons beseffen. Zo weet ik dat @Neo-Shulginist meermaals testuitslagen, gewoon van het testcentrum en dus betrouwbaar, voorbij heeft zien komen die mij toch wel doen schrikken en twee keer doen nadenken. Hoe goed weten we nou daadwerkelijk wat we allemaal naar binnen gooien, snuiven, zuigen, spuiten...?
Klik om te vergroten...
Ik snap zijn punt heel goed. En het is goed dat mensen zoals Neo er zijn, die de wat meer roekeloze gebruikers aan het denken zetten. Maar keer op keer zie ik Neo dit verhaal verkondigen zonder enig bewijs. Zoals nu, de FLY pellets zijn waarschijnlijk niet juist gedoseerd terwijl hij verderop zegt dat je FLY helemaal niet kan kwantificeren. En dan ook nog roept dat een middel soms gewoon niet lekker valt. Als je het verhaal zo leest dan kan je concluderen dat het kant noch wal slaat.

Dat er in een product zoals 6-APB een geringe hoeveelheid 5-APB zit omdat we weten dat het een bijsynthese product is tot daar aan toe. En daar zou ook niet moeilijk gedaan over moeten worden IMO.

En inderdaad, ik heb het dan over de gerespecteerde vendors. Er is mij wel eens overkomen dat ik inactieve Flunitrazolam pellets heb ontvangen van de vendor waar je bij moet uitkijken. Dat is waarom ik daar ook bij weg blijf. Als wij lysergines nemen bijvoorbeeld. Die wordt door de grote RC baas van europa met revolutionaire (relatief tegenover LSD-25) techniek gedoseerd. Er wordt berekend hoeveel stof een blotter op kan nemen en wordt vervolgens gedoopt in een blad met lysergine oplossing. Met als resultaat dat de blotter (doordat opname van blotter berekend is) gelijkmatig verdeelt en gedoseerd is. LSD-25, die door Jan en alleman (LSD kristal is vrij makkelijk te vinden als je weet waar je moet zoeken) gelegd kan worden middels een druppel techniek is zwaar inferieur tegenover RC lysergines.

Wellicht ben ik te goed gelovig. Maar ik vertrouw het bedrijf dat in Europa alle RC's bouwt ja. Al helemaal vergeleken met straatkwaliteit oldschool drugs. Maar sta open voor bewijs wat mij anders laat denken
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#14
@Buu Ik vind de kritische kanttekeningen en waarschuwingen die @Neo-Shulginist geregeld plaatst toch wel op z'n plaats. Het zet mij ook wel geregeld aan het denken. Ik denk dat wij bijna allemaal toch blindelings vertrouwen op onze vendors (op één vendor na, waarvan velen inmiddels wel weten dat je daar beter voorzichtig bij kunt wezen). Ik wil best geloven dat dat hele wereldje achter research chemicals toch een stuk schimmiger is dan wij ons beseffen. Zo weet ik dat @Neo-Shulginist meermaals testuitslagen, gewoon van het testcentrum en dus betrouwbaar, voorbij heeft zien komen die mij toch wel doen schrikken en twee keer doen nadenken. Hoe goed weten we nou daadwerkelijk wat we allemaal naar binnen gooien, snuiven, zuigen, spuiten...?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Buu zei:
Ik snap zijn punt heel goed. En het is goed dat mensen zoals Neo er zijn, die de wat meer roekeloze gebruikers aan het denken zetten. Maar keer op keer zie ik Neo dit verhaal verkondigen zonder enig bewijs. Zoals nu, de FLY pellets zijn waarschijnlijk niet juist gedoseerd terwijl hij verderop zegt dat je FLY helemaal niet kan kwantificeren. En dan ook nog roept dat een middel soms gewoon niet lekker valt. Als je het verhaal zo leest dan kan je concluderen dat het kant noch wal slaat.
Klik om te vergroten...
Ja het DIMS publiceert testresultaten niet openbaar. Dus ik kan je helaas geen peer-reviewed artikel overhandigen. Maar ik krijg daar wel eens wat van mee en dat stemt niet hoopvol. Zie alleen al hoe dramatisch de 2C-B-markt is op dit moment. De RC-markt is ongeveer net zo erg of nog erger qua vervuilingen en mislabelling. Heel veel samples bevatten onbekende stoffen. Dosering weten niet want de meeste rc's kunnen niet gekwantificeerd worden. Maar dat is dus extra reden om heel terughoudend te zijn met verwachtingen imo. Het gaat hier wel om de lichamen van mensen (ook al pretenderen vendors van niet).

Verder opper ik slechts mogelijke verklaringen. Ik zeg niet dat het absoluut zo moet zijn. Ik weet natuurlijk ook niet wat en hoeveel Roze Olifant heeft geslikt.

Maar ik denk wel dat het verstandig is om voorzichtig en kritisch te zijn en niet te vertrouwen op de reputatie van vendors. Zij hebben een gigantische financiële prikkel om hun reputatie in stand te houden en tegelijkertijd 0 veiligheidsmaatregelen te implementeren, want zo verdien je meer geld. Tegelijkertijd zijn er geen kwaliteitscontroles en geven rc-producenten of vendors ook geen kijkje in de keuken van hoe ze dingen aanpakken. Dat zouden red flags moeten zijn.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wel heeft het Trimbos-instituut een keer een (algemener) onderzoek gedaan naar de betrouwbaarheid van online testresultaten. Zelfs bij websites zoals pillreports werd in 39% van de gevallen een verkeerde dosering geconstateerd.
www.trimbos.nl

Online ecstasy uitslagen: Wel of niet te vertrouwen? - Trimbos-instituut

Online informatie over de inhoud van ecstasy pillen is vaak inaccuraat of incompleet. Vooral een te hoge concentratie van de werkzame stof is een
www.trimbos.nl www.trimbos.nl
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#17
@Roze Olifant
Ik zelf heb heb de ervaring dat Wellbutrin geen echt effect heeft op andere drugs. Maar ik ben wel gewend om mijn Wellbutrin een dagje te laten staan als ik aan de dope ga (op bier en wiet na), das gewoon om mijn lichaam dan niet te erg te belasten. Af en toe een dag overslaan is geen probleem bij Welbuttrin overigens...
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
Je moet er trouwens ook niet op rekenen dat de pellets die je kan kopen van 2C-B-FLY goed gedoseerd zijn. Hoewel rc-vendors een beeld van zichzelf neerzetten dat ze heel professioneelen hygiënisch zijn, blijkt uit de praktijk meermaals het tegendeel. 2C-B-FLY kan ook niet gekwantificeerd worden door het DIMS. Dus als je het laat testen dan weet je nog niet zeker of de dosering klopt of dat die erg verschilt per pil. Ik weet niet of je een pellet hebt geslikt, maar spreiding in de dosering zou ook een mogelijke verklaring kunnen zijn voor het verschil in effect wat je merkt. Zeker bij zo'n exponentiële dose-respons kan dat flink verschil maken.
Klik om te vergroten...
Je doet een aanname wat klinkt als nattevingerwerk. Zoals je zelf al zegt kan het soms zo zijn dat een middel niet lekker valt. Al helemaal met psychedelica kan het zo zijn dat dosis X een ervaring van Y geeft en de volgende keer X een ervaring Z geeft. Of heb jij testresultaten van Energycontrol gezien van 2C-B-FLY pellets? Heb jij concrete voorbeelden van dat (gerespecteerde, dus geen chinese import) vendors die niet bieden wat zij claimen?

Ik zou zelf overigens gewoon voor 2C-B-FLY poeder gaan in plaats van pellets.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
Ja het DIMS publiceert testresultaten niet openbaar. Dus ik kan je helaas geen peer-reviewed artikel overhandigen. Maar ik krijg daar wel eens wat van mee en dat stemt niet hoopvol. Zie alleen al hoe dramatisch de 2C-B-markt is op dit moment. De RC-markt is ongeveer net zo erg of nog erger qua vervuilingen en mislabelling. Heel veel samples bevatten onbekende stoffen. Dosering weten niet want de meeste rc's kunnen niet gekwantificeerd worden. Maar dat is dus extra reden om heel terughoudend te zijn met verwachtingen imo. Het gaat hier wel om de lichamen van mensen (ook al pretenderen vendors van niet).

Verder opper ik slechts mogelijke verklaringen. Ik zeg niet dat het absoluut zo moet zijn. Ik weet natuurlijk ook niet wat en hoeveel Roze Olifant heeft geslikt.

Maar ik denk wel dat het verstandig is om voorzichtig en kritisch te zijn en niet te vertrouwen op de reputatie van vendors. Zij hebben een gigantische financiële prikkel om hun reputatie in stand te houden en tegelijkertijd 0 veiligheidsmaatregelen te implementeren, want zo verdien je meer geld. Tegelijkertijd zijn er geen kwaliteitscontroles en geven rc-producenten of vendors ook geen kijkje in de keuken van hoe ze dingen aanpakken. Dat zouden red flags moeten zijn.
Klik om te vergroten...
Kun je concreet zijn over welke samples het dan gaat, wanneer je zegt dat er veel vervuilingen zijn aangetroffen en er sprake is van mislabeling? Het lijkt goed voor iedereen om te weten bij welke stofjes we extra uit zouden moeten kijken, niet gezegd hebbende dat de rest dan wél per definitie oké is. Gaat het dan vooral om de groep van vage cathinones ('bath salts') of ook om stofjes waarvan, laat ik het voorzichtig zeggen, velen vermoeden dat die van een zogenaamd betrouwbaar lab/producent afkomen wiens naam is opgedragen aan een reptiel en zich laat afkorten als LL?
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
Je mag die informatie juist niet openbaar delen; dat is een van de voorwaarden van het DIMS.

Een tweede probleem is dat je op dit forum geen vendors mag noemen. Van degene waarnaar je hint heb ik recent 4-AcO-DMT pellets ontvangen waarin geen 4-AcO-DMT zat maar wel vier (!) onbekende stoffen.
Klik om te vergroten...
4-AcO-DMT is illegaal in Nederland. Ik heb zelfs persoonlijk contact gehad met de desbetreffende vendor. Zij verkopen het dus niet. Of praat je over lang geleden?
Hi,

It is an ester of 4-HO-DMT, which means it comes under this law, unfortunately.

Kind regards,

Lizzy
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."